hits counter

معلومات عن Cyberpunk 2077 ( منظور اول و المزيد)

بادئ الموضوع #1

[/QUOTE]
"You are V. Can play as male or female, and you choose your past and it affects your story."
- The City is explorable with with a number of vehicles.
- First Person in gameplay, 3rd person in cutscenes.
- "So much detail in the world, and this demo is filled with a fair amount of story and choice. CD Red definitely doing their thing here"
- "Seeing high tech shotguns and assault rifles, along with a bunch of other powers. Hacking enemies, hanging from walls and pouncing from above with melee attacks."
- "Combat is real-time obviously but your implants give you a world with tons of data overlays on everything."

[/QUOTE]


من @Kaido

#55
مدري اذا افتح موضوع ثاني او لا بس ذي تفاصيل جديدة :

  • عالم مفتوح RPG بمنظور الشخص الأول والعروض من منظور الشخص الثالث
  • أنت V ، تستطيع اللعب بـ ذكر او أنثى وايضا اختيار ماضي الشخصية وسيأثر هذا الاختيار على مجريات القصة
  • المدينة قابلة للاستكشاف بمركبات عديدة
اعتقد الساعة 3 ونص راح يكون لهم بث و راح يتكلمون عن اللعبة[/QUOTE][/QUOTE]
 
بادئ الموضوع #4
اوك معلومات اكثر من جيم سبوت
  • Game is FPS perspective
  • FPS perspective made to feel more personal
  • RPG with Shooter Elements not a Shooter with RPG elements
  • Multiple different progression systems (Skills, Perks, etc.)
  • V, protagonist - urban merc/hired gun.
  • Full character creation system (Gender, Looks, Lifepath/Backstory)
  • You DO NOT pick classes in the beginning, class system is fluid based on choices
  • Dystopian Cyberpunk future shown in sunlight on purpose. Full Day/Night Cycle. Noir themes bleed through environment and aesthetic
  • Characters from Cyberpunk 2020 lore will appear
  • Netrunner Techie and Solo are main focused classes
  • You can combine classes
  • Optional classes exist (like Rockerboy and Corporate) and you can pull perks from them to add into your own custom class
  • Story and quest system from Witcher 3 is implemented into Cyberpunk similarly.
  • Choice and consequence is HUGE. Emphasized that the game is an RPG first and foremost
  • Story is personalized by player choice.
  • Combat - Ranged combat and Melee combat. Learned lessons from Witcher 3. FPS Melee combat.
  • Weapons - 3 branches - Power Weapons (heavy hitting/stagger), Tech Weapons (penetrating through cover), Smart Weapons (tracking/following)
  • Vehicles - Motorcycles, Cars, hinted at flying cars.
  • V is a fully voiced character. Both Male and Female completely voiced.
  • V's personality is shaped by player. Backstory and interactions shape V's personality.
  • Cyberpunk is a dark dystopia in the same vein as Witcher 3 being Dark Fantasy
  • Details of the world - everything has a purpose. World design was a huge focus in setting the tone.
  • Night City - in between SF and LA (fictional city). Inspired by both cities.
  • 6 unique districts in the city. Each area has its own feel on top of the base Noir feel
  • Exploration is encouraged.
  • Witcher was horizontally huge, Cyberpunk is vertically huge.
  • You can enter buildings, Mega Buildings exist as well with multiple floors and multiple areas to explore within a single building.
  • No level scaling. 2 forms of XP - Core XP - Main Missions and Street Cred - Side missions
  • Higher Street Cred opens new exclusive vendors and fixers (new jobs)
 
#5
منظور اول باللعب ومنظور ثالث بالكتسين ماحبيتها
جربتها مع ولفشتاين أحياناً تطلعك من الجو اثناء بداية المقطع وانتهاءه لكن اتمنى انهم يضبطونها
الاتجاه للمنظور الاول أعتقد السبب انهم يبغون اللعبة أبعد شيء عن ويتشر أتفهم هالشيء انهم ملو من ويتشر لكن يوما ما ستعودون لي ويتشر بالطيب ولا بالغصب
 
#10
كل شي شفته كرهته من المنظور الاول والشخصية و السايبر بنك، حرفيا كل شي!
لكني مؤمن ان الناس اللي صنعوا ويتشر 3 يستحقون فرصه مني حتى وان كان كل شي يشير للعكس.
 
#11
المعلومات حيل تحمس :hearteyes::hearteyes: حماسي لهاللعبة مو طبيعي، الخمس سنين ما قللوا من حماسي ولا قطرة!

لكن اللي مستغرب منه الفرق في الـtone من اول تيزر قبل 5 سنين و اللي شفناه بالمعرض. شالسالفة؟ :thinking:
 
#13
جميل جداً افضل شي لفت انتباهي بالتفاصيل هو هذا
  • Story and quest system from Witcher 3 is implemented into Cyberpunk similarly.
نظام الكويستات و القصة مثل ويتشر 3 ما ننسى طبعاً امكانية اضافة اكسبانشنز بعد اصدار اللعبة اكيد
بالنسبة للمنظور في امل ان اللعبة تكون بمنظورين لكن بالنسبة لي ما تفرق معاي
اللعبة هذي انتظرها من يوم اعلنوا عنها و من يوم انهيت كل شي في ويتشر 3
 
#14
المعلومات مجنونة كنت اتمنى نشوف جيم بلاي ولو بسيط .
يبدو انه الحياة الاجتماعية مع هذه اللعبة رح تننهي تماما .
كلي ثقة بمطوري ويتشر على قدرتك لاحداث ثورة جديدة واهم شيء انه الفريق اكد انه تعلم من اسلوب الكومبات والقتال في ويتشر ٣ ورح يستفيد منه في سايبر بنك لانها النقطة الوحيدة في ويتشر ٣ ايلي كانت عليها تحفظات .
الباقي لا خوف عليه
سؤال خارجي الاستديو بالوقت الحالي كم عدد موظفيه ؟ مشروع بالضخامة هذه يحتاج مئات الموظفين !
 
#15
وش ذا الي قاعد اشوفه @_@ .. 200 ساعه لحالها بتروح فقط تمشيه بشكل شبر فيها
الملاعين متقصدين يبعدوا منظر للمدينه بالليل, تاركينها لوقت ثاني لأن الكل يبي يشوف

.
.




الكوسبلاي الي كانوا يقلدوا ويتشر .. رهيبين
 
#16
You DO NOT pick classes in the beginning, class system is fluid based on choices
  • Netrunner Techie and Solo are main focused classes
  • You can combine classes
  • Optional classes exist (like Rockerboy and Corporate) and you can pull perks from them to add into your own custom class
النقطة هذي مثيرة للاهتمام . اتذكر ديوس اكس كانت كذا تصرف نقاط خبرتك وانت تتقدم تريد تركز علي الهجوم او التهكير ويتشر ايضا تبدأ بدون كلاس بعدين تحدد نقاط خبرتك فين تصرفها وتكون بيلد خاص فيك.
ولا قصدهم خيارات يعني حوارات كيف انهي المهمة وبعدها تتكون الشخصية ويتم اختيار كلاسي بناء على هذا.!!
هوه الواضح انهم اتخذوا طريق مغاير عن العاب rpg التفليدية من ناحية اختيار الكلاس من البداية. شي جيد

Combat - Ranged combat and Melee combat. Learned lessons from Witcher 3. FPS Melee combat.
ما عندي مشكلة انها منظور اول لكن اغلب العاب المنظور الأول السابقة الميلي كومبات تبعها يكون تعيس . اتمنى يزبطوه هنا

Vehicles - Motorcycles, Cars, hinted at flying cars.
دبابات ::rock::

Cyberpunk is a dark dystopia in the same vein as Witcher 3 being Dark Fantasy
اعتقد خلاص ما يحتاج نقلق من الثيم العام انه مش فراحي
  • Witcher was horizontally huge, Cyberpunk is vertically huge.
  • You can enter buildings, Mega Buildings exist as well with multiple floors and multiple areas to explore within a single building.
نويس
 
التعديل الأخير:
#20
معلومات تحمس بجد لكن فيرست برسن لااا حلاته في هالعالم الكبير انك تشوف الشخصية اللي تلعب فيها وخصوصا أنها rpg يعني شنو الفايدة مثلا انك تسوي كستومايز للشخصية وانت أساسا مابتشوفه. إحباط
العاب الفيرست أحبها لما تكون شوتر وتدمير فيها مثل دووم و ريج اما أنها تكون rpg مثل pray و desus ex ابدا ماتقبلتهم
 
#21
اللعبة مو fps الاختصار هذا معناه first person shooter سايبربنك FPRPG فيه فرق
مثل ما ذكر فالمعلومات هي لعبة اربيجي بالمقام الاول و الاخير
 
#22
القيرسن بيرسن احباط اكيد صحيح في كم لعبة فيرست بيرسن توب متل بيوشوك و هالف لايف لكن عالم مفتوح اربي جي احس انه غير مناسب بنسبة لي
 
#26
حتى أنا كانت صدمة لي وتقديم غريب الـtone جداً بعد التوقعات اللي بنيتها مسبقاً عالتيزر القديم. كان امنية وحلم حتى اني العب بشئ مقارب لـBlade Runner وجنرا النوار اللي اعشقه لكن:

نقطة الليل والنهار وان اللعبة بالعرض طالعة برّاقة على عكس ماشفنا زمان كان ودي ارد عليها البارحة بس انشغلت .. هذا رد المسؤول الاكبر خلف المشروع عنها:



ولذاك الشخص اللي لساعه بيشوف ان التريلر كفر بما رأيناه بالتيزر القديم .. فهذا آرت وورك نزل للعبة قبل 5 سنوات مع التيزر:





فـ يعني لا نستعجل الحكم!

بخصوص الفبس .. مش تفضيلي لكن فيه اجماع كامل ان درجة التفاصيل في اللعبة لم نشهدها بأي مكان من قبل والعالم المفتوح حاجة رح تعيد تعريف العوالم. وهذا العشم من سي دي بروجكت. فأنا مارح امانع كثير ان هم ارتئوا ان افضل تجربة للإنغماس في عالمهم الخيالي هذا هو الفيرست بيرسون!

عندي كلام كثير جداً ودي اقوله وافكار اكثر لكن مش قادر ارتبها
 
التعديل الأخير:
#28
مو من فانز وتشر ... كنت مأمل انه اول لعبة للفريق ألعبها .. كل شيء من المعلومات جميل .. لكن منظور الشخص الأول يخليها سكيب بالنسبة لي