hits counter

Metal Gear Solid : Peace Walker معلومات

Snake-87

Electrony Editor
Metal Gear Solid : Peace Walker تحديث : نسخة السوني 3 قيد الإنشاء

السلام عليكم

أخبار اللعبة
peacewalker.gif

اقترب موعد اللعبة وكثرت الأخبار وماكو موضوع رسمي حاليا وما أدري وين آخر موضوع .

كوجيما صاير مدمن تويتر وآخر تصريحاته في الأسابيع الماضية :
i am planning on making around 10 promotional videos leading up to pw's release, but let's get the 1st one out for starts. I want to emphasize that "pw is mgs and stealth action is possible on psp" and want people to understand it through the trailer. But i'm worried it might get buried under the next gen trailers because of the lack of high res graphics.
- التجسس ممكن على البسب وراح يثبت ذلك باللعبة .
- راح ينزل 10 تريلرات قبل صدور اللعبة .
- انتهى من التريلر الأول وقام بتسليمه لفريق الصوت لوضع اللمسات الأخيرة عليه .

تيزر صغير جدا متسرب
http://vision.ameba.jp/watch.do?movie=2440458

200px-MGS3_Hungry.gif

أسرع ميتل جير يسويها كوجيما فهل راح تطلع بالشكل المناسب :fd3: ؟


تحديث :
راح تنزل اللعبة على الـPs3
peace-walker-PS3.png

يبدو ان بيس ووكر ستكون ثاني الألعاب التي تنقل من جهاز الـ PSP الى جهاز PS3 بعد مونستر هانتر .​
وفقا للموقع الفرنسي JVN فإن كونامي ستعلن رسميا عن النسخة في E3 بعد اسبوعين و ستدعم الدول شوك و القدرة على الحفظ في أي مكان.​
http://www.true-gaming.net/home/26331/
 
التعديل الأخير:

DEMON

True Gamer
انا صراحة متحمس (متى موعدها بالضبط)
متحمس للقصة لانو بالنسبة لي solid snake <<<<<<big boss
 

Oldsnake

True Gamer
السبب انها اسرع ميتل جير يسويها كوجيما اعتقد بسبب انها على psp
اهم شيء يصلحون الكنترول المعوق او يمكن انا قلت عنه معوق بسبب اني مو متعود على العاب المحمول -__-
باقي الاشياء ما ينخاف عليها
 

Snake-87

Electrony Editor
انا صراحة متحمس (متى موعدها بالضبط)
متحمس للقصة لانو بالنسبة لي solid snake <<<<<<big boss
اليابانية 29/4/2010
الأمريكية 25/5/2010
الأوروبية 28/5/2010
 

Ash Storm

True Gamer
اكثر شي مقلقني هو التحكم ..
تحكم PO كان معقد شوي, صحيح تقدر تتعود عليه بعد مدة لكنه يضل متعب و يلخبطك!
اتمنى ان PW تكون احسن من هذي الناحية, و شخصياً PO اعجبتني جداً و مش عارف ليش الناس اعتبروها لعبة (ميتل جير) فاشلة! صحيح القصة ما تتقارن بالاجزاء الاخرى, لكن بقية العناصر تم نقلها بشكل جداً جيد!
 

Old Snake

True Gamer
مشتاق جداً للعبة ميتل جير جديدة...أتمنى يكون مستواها مستوى ميتل جير حقيقية...
راح أكون مبسوط جداً...
 

Jonas

True Gamer
طيب كويس .. عندي سؤال شاغل بالي من فترة , الحين العاب الـPSP من بعد ما نزل الـPSP Go هل هي باقي تنزل على UMD او صارت بس من الـPSN ?
 

Oldsnake

True Gamer
^
العاب متوفرة على الستور و اقراص UMD
 

Snake-87

Electrony Editor
آخر تريلر
[youtube]pXmm7H18Gk0[/youtube]
---------
- كوجيما يواجه صعوبة باختيار الجيم بلاي للتريلر القادم .
- الي يحجزون اللعبة بدولة (نسيت اسمها ) راح ياخذون تيشيرت و سلاح خفي راح يكشف عنه بالتريلر الجاي .
- ثيم اللعبة الرئيسي ثيم مشهور جدا وكلماته راكبة على قصة بيس وولكر بالضبط كما يدعي .
 
التعديل الأخير:

Yaz3D

True Gamer
أفكار كثير طالعة بشكل رهيب هنا. عجبتني طريقة الـRecruiting وسجادة ال"stealth" اللي حطها بيج بوس قدامه. لول
 
تريلر خطير
بس ما عكبتني طريقة المنيو بالرغم انها نفس الكونسبت تقريبا
لو تكون زي ميتل جير الاساسية من الجوانب افضل

حركة السجادة حلوة بس ما فيها احساس التخفي ليك, لكن واضح دورها مزبوط بالتريلر

حركة الاستدعاء ما فهمتها وحركة انه يطير الجندي بالبالون بعد

حركة قهرتني وهي اظن مع ثاني جندي الي حط له دمية , لما جاه سنيك من جنبه وخلاه ينسدح تحت تهديد السلاح, اخذ كل شي ومشى عادي ولا لحقه الجندي, كيف؟؟؟!!!
في العادة الجندي يقوم وما يسيبك !!

اتمنى التحكم يكون سلس زي ما هو واضح بالتريلر بالرغم من كثرة استخدام المينيو بزيادة :(
 

14/08

True Gamer
اللعبة فيها أفكار روعة خصوصًا الـAri Package :laugh::
أكثر حاجة مخوفتني منها هي التحكم وللأسف واضح إن PW تعاني منها في العرض :annoyed:
 

king zell

Network Director
Administrator
اللعبة فيها أفكار حلوة وواضح إن الفريق تعب عليها


بصراحة واضح من العرض إنهم عانوا مع الجرافيكس.. خصوصا بطء الفريم.. و الكاميرا و التحكم شكله بيكون معاناة مثل الجزء السابق


بصراحة تمنيت اللعبة تكون على اي كونسل و لا تكون للمحمول..
 

Justice

True Gamer
الكاميرا في اللعبة روعة بالذات لما الكاميرا تلحقك وهي تهتز .
ان شاء الله اللعبة ماتخيبنا ^ـ^!
 

Dark soul

Hardcore Gamer
العرض جيد و يحمس نوعا ما .. حجم المناطق زاد بشكل كبير عن PO
 

DEMON

True Gamer
توني شفت العرض
تحمست زيادة للعبة , الستيلث (التجسس) باين عله ok كالعادة , حركة السجادة خطيرة , التحكم باين معوق
الكاميرا تمام , حركة البالون جييييييدة وتساعد على تصريف الاعداء النايمين والجثث بسرعة بدون ما تنكشف
الجرافيكس متعوب عليه وبقوة .

سؤال : ما في كامولفاج :what:
 

Justice

True Gamer
この商品の発売予定日は2010年4月29日です。
اليابانية بتصدر اخر الشهر الجاي، الامريكية متى راح تصدر يعني؟
http://www.amazon.co.jp/gp/mpd/permalink/m1NO6EZ0GKNHI7
عرض اللعبة في امازون الياباني جداً عجبني واول مرة اشوفه.
 

M 7 L

True Gamer
اووو ... مثل ما توقّعت اللعبة من بدايتها باين إن ناويين يشتغلون عليها صحح ... وهذا التريلر وضّح هالشي :)

أفكار كثيييييرة جداً ... ممكن في لعب القصة بتكون ممتعة بس في الأونلاين بتكون ممتعة وجنوووووون كمان

ارتجاج الكيمرا إضافة جميلة جداً والكم الهائل من الأفكار .. سنيك بحاجتها من زمن طويييل ...

أتمنّى التحكم والكيمرا ما يكونو مثل الأجزاء السابقة لأن كانت مو سهلة التعوّد للاعب ...
 

Nemesis Zone

Electrony Editor
بعد ماشفت العرض اللعبة باين بتكون حلوه واشتغلو عليها بذمة وفيه اساليب تسلل جديده ومقياس التخفي لسه موجود بس بدون تغيير لون اللبس هالمره, فيه شوية بطأ في الحركه واحس انهم ضاغطين snake ضغط وهو يأدي حركة المشي وهو منخفض
 

Snake-87

Electrony Editor
الفيديو الثاني للي ما شافه (جيم بلاي)
[youtube]mcgpgKcQuR0[/youtube]

كوجيما راح ينزل إسبوعيا التريلرات العشر .

لووول مقدمة أنيمي وأنا ما أدري xD
[youtube]n7aACDTi278[/youtube]
الظاهر دعاية الـOST .. فيه كم لقطة سنيك طالع فيهم رهيب (الهواء داخل عليه) (2:20)

قوي قلبك
500x_dewbox.jpg

500x_metalgeardrinks.jpg
 
التعديل الأخير:

Oldsnake

True Gamer
^
لول ايش سالفة المشروبات مع الالعاب
قبل فترة طلعوا مشروب ل mw2 وقبلها كان في مشروب ايضا لجيرز اوف وار :laugh::
 

Id

True Gamer
بو 87 طلبت المونتن ديو ؟
 

14/08

True Gamer
المدرعة الصغيرة :laugh::
أعجبتني طريقة الإختفاء عن طريق الكوأب وبما إنه باقي 8 عروض للعبة فأحس إننا إلى الآن ما شفنا حاجة .
 

Nemesis Zone

Electrony Editor
بو 87 طلبت المونتن ديو ؟

لول

اتذكرك بو 87 يوم طلبت البسكوت (MGS3) وقمت اكلته لول ماشاء الله عليك

مش غريبه اذا بتطلب الديو وبتحطه عندك زينه
 

Suzuki Yu

True Gamer
كل شي تمام الا حركة الباراشوت ! احسها سواقة بقوة خصوصا لما طير الرهينة في مكان فيه سقف ! :w00t:
 

Snake-87

Electrony Editor
بو 87 طلبت المونتن ديو ؟
لا ... ما أحب الديو >.> .


اتذكرك بو 87 يوم طلبت البسكوت (MGS3) وقمت اكلته لول ماشاء الله عليك
أعرف واحد قام يطلب البسكوت بين فترة وفترة (عجبه من جد) .
كل شي تمام الا حركة الباراشوت ! احسها سواقة بقوة خصوصا لما طير الرهينة في مكان فيه سقف ! :w00t:
موجودة في MPO من زمان .
 

X-SRI-X

True Gamer
واحد قلي ان اللعبة قادمة لشبكة psn
هل الكلام ذا صح ؟ ولا كيف ؟
 

Snake-87

Electrony Editor
^
صح .. تنزلها وتلعبها على البسب .
 

Snake-87

Electrony Editor
عرض جيم بلاي الثالث
قروب ضد رئيس .
@@ !
[youtube]Iz5xchtBJQU[/youtube]
تقدر تروح حق أكثر من جندي وتسويلهم كومبو CQC .. التمثيل الصوتي جبّااااااااااااااااااااااااااااااااار .
سي ... كيو ... شييييييييييييييييييييييييييييي
أوكي شعلة الحماس اشتعلت عندي .... أتوقع على آخر جم تريلر يصكنا جم سبولر .


محررين فامتسو خلصوا اللعبة ويقولون اللعبة ماكانو متحمسين لها حتى لما درو انه كوجيما شغال عليها بس لما مسكوها تغير كلامهم .
اللعبة بمستوى السلسلة .
A few lucky Famitsu editors were recently given the opportunity to play Metal Gear Solid Peace Walker in advance. And not just sample it, which a good number of people were able to do when the game went playable at the Tokyo Game Show last year. Konami invited three editors out to the Kojima Productions offices to play through the game in its entirety. They delivered their impressions in a massive (massive!) feature in this week's Famitsu.

Here's a summary of what each editor said.

Fujinocchi
Editor Fujinocchi, who deals with Kojima Productions for Famitsu, visited took six days to clear the game. While admitting that, because of work, he was able to play straight from morning to night only two days out of that time, he wrote "the volume is without question the highest level for the series."

Things keep on appearing as you play, said Fujinocchi. Once you clear a main mission, you'll find that something else has become unlocked. Clearing this will open up something else -- and so on. He also notes that this isn't a case where the things that you're required to do are increasing. Rather, things that you want to do are increasing.

He used the Mother Base part of the game as an example. You can allot enemy troops that you capture in the field to work in research and development labs in this base. With more people, the labs rise in level, giving you access to additional weapon and item types. You don't have to play around with this part of the game in order to clear the story. However, it's something that's convenient to do as you work through the story, and you can also visually see Mother Base growing, which apparently serves as a driving force to keep exploring.

Outside of the "Main Ops" main mission area of the game, the game also offers an "Extra Ops" side mission component. There are a lot of these extra missions. You won't be able to develop certain weapons and items unless you've cleared some of these.

Despite six days of play, Fujinocchi says that he still doesn't get the feeling that he's seen all there is to see. Each time he watches videos or talks to people who played the game, he finds additional things to do.
مع لعب لمدة 6 أيام كل ما يسولف مع واحد لاعب اللعبة يكتشف انه في اشياء ما سواها حتى.

His ultimate impression appears to be that this is a true new entry in the Metal Gear series. He feels that Hideo Kojima has put his all into the game as a game designer.

In closing, he warns against thinking you've finished the game after you've cleared it. "Actually, if you don't continue playing after clearing, you'll loose out." He mentions a secret feature of some form that's capable of "shaking the entire industry." He suggests that you explore the game until you find this. This secret is not something that's needed for the game to be fulfilling, he says, but it's big enough that calling it an "omake" (bonus) would be a waste.

Now for some speculation apart from Fujinocchi's comments. In the past, Kojima and the Peace Walker staff have mentioned a big surprise feature for Peace Walker. Kojima mentioned such a feature in October of last year. PR manager Jiro Oishi brought up the surprise feature as recently as February, referring to it as another "ultimate charm" for the game outside of the co-op play.

Perhaps the secret Fujinocchi is talking about is the same one mentioned by Kojima and Oishi? If this is the case, it looks like we won't find out about it until after Peace Walker hits in late April.

Biora Makishima
Editor Biora Makishima, who played the game for 50 hours, shared a similar view to Fujinocchi -- this is a true Metal Gear Solid series sequel.

He says this even while admitting that he'd initially been disappointed after hearing that the latest MGS game was coming to PSP. He wasn't even excited after hearing that Kojima was heading up the project. That changed when he actually played the game. Even though the gameplay systems have changed, the heavy story and the feeling of tension when invading enemy territory remain in tact.

Biora had little difficulty with the game's controls. He mentioned only two complaints. First, it's a bit difficult to be precise when aiming. Thankfully, you can turn on a setting to have the game support your aim. He also said that the controls can be a bit complex, as some controls are activated by holding down on the buttons for different periods of time. Once you've gotten used to the controls, though, you'll be able to perform a variety of actions.

The big change from past entries in the series, said Biora, is that the game is mission-based. Missions are at most 40 minutes in length, making them perfect for a quick play when you're outside.

As detailed in Fujinocchi's impressions, missions are split into Main Ops and Extra Ops. If you want to work exclusively through the story, you can just play the Main Ops mission.

There's a whole lot of content in the way of Extra Ops for those who want to play more. After 50 hours play time, Biora unlocked 100 missions (I'm not sure if includes the Main Ops missions as well). There's apparently far greater number than this.

Gyaruson Yajou
Editor Gyaruson Yajou, who played for 31 hours, was impressed by the amount of voice in the game -- it's not a half job, he said. Similar to part 4, there are briefings prior to a mission. You can hear all the dialogue during these sequences. And they apparently talk a lot -- nine hours for just this part alone, it seems.

Peace Walker is just a single UMD game. So how did they fit all that voice? Gyaruson says that the developers came up with a variety of ideas. For example, most of the in-game dialogue is done through com, which presumably means they can keep the quality low.

Regarding the game itself, Gyaruson notes that after the mid point, the game can get pretty tough. However, most of the missions can be played in multiplayer. You can even play with someone who's advanced beyond you and has access to superior weapons.

Gyaruson believes that the the game's multiplayer aspects, while new to the Metal Gear series, will be familiar territory for Monster Hunter fans.

He also says that beginner Metal Gear Solid players will be fine with the game. Apparently, there are some elements in place that make it playable for all. He encourages even newcomers to give it a try.

Gyaruson's comments about the game being familiar territory for Monster Hunter fans could be a huge key to success in Japan. It seems that Monster Hunter-style multiplayer games are pretty much all that sells on the PSP here. The completely original God Eater is the latest example, having crossed the half million mark. Prior to that, Koei saw great success with the first Dynasty Warriors Strike Force game and Sega saw great succes
 
التعديل الأخير:
أعلى