hits counter

الموضوع الرسمي Final Fantasy XIV .. الـ MMO بنكهة يابانية ..

persona

True Gamer
الشوكوبو بيكون نوعين ، نوع تستدعيه في البداية بيكون مجرد شوكوبو اصفر دائم و مع الوقت بيسوون chocobo breading انك تربي شوكوبو وليما تفقص البيضة على حظك يطلع اخضر او احمر او اسود ، ونوع تأجره من المدينة ويروح عنك مدة من الوقت.

بمناسبة الحديث عن الشوكوبو بيكون هناك محتوى خاص لحماية قوافل الشوكوبو وبيكون لها دخل في الجراند شامبيون http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/23775-dev1137-Caravan-Security?p=338362#post338362

وعن وحوش الاملجا ، بيكون هناك فيه NM خاص عشان تذبحه لازم تدش قلعتهم http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/23555-dev1136-Beastman-Strongholds



محتوى ، زادوه ، اوتو اتاك حطوه ، شوكوبو هم حطوه ، تعديلات على copy and paste terrains = الحل موجود عن قريب بيكون فيه زلزال وعواصف بتجتاح الممالك الثلاث ويتغير كل شي، تعديلات الكلاسات عن قريب ، تعديلات باليوزر انترفيس عن قريب.


اللعبة تحسنت كثثثثثثثثثثثثير عن السنة اللي فاتت ، التعديلات خلال ست شهور تمت ، مُلاك البلي ستيشن 3 راح يكونون أسعد ناس.
 

persona

True Gamer
الحين شباب وش فايده اصلاح الاسلحه شلون اسوي لها ريبير وشكرا

شيل السلاح او الدرع وبالانتفتوري اضغط على السلاح الخربان وروح اختار seek repair ـ وحط قيمة مالية مابين 1 لي5 اللاف ، اذا كان سلاحك يتصلح ب dark matter lv2 حطلهم مابين 2 لي 3 اللاف ، dark matter lv3 حطلهم من 3 اللاف لي 4 اللاف.

بتشوف جمب كلمة dark matter انه اللي يصلحه مثلاً blacksmiting وانت موجود في uldah اكتب seeking a high blacksmith for repair , reward x gil.

واذا ماودك تنطر ، أضغط m وبتشوف علامة مطرقة ، هذا هو مكان repair NPC ، والNPC يصلح لغاية 75% وبسعر مبالغ فيه 5 اللاف وانت طالع. اما الحرفيين من اللاعبين يصلحونها لك بسعر زهيد وب100%.
 

D_SHEHAB

Banned
^

باقي قدامهم عقبة كبيرة لازم يتخطونها ( السمعة السيئة للعبة ) ..

إلى ألحين اللعبة تحسنت وبووة خصوصاً مع الباتشين ١.١٨ و ١.١٩ .. أقدر أقول بكل بساطة اللعبة مع مطلع عام ٢٠١٣ بتكون ممتازة جداً ..
باقي عليهم نظام التطوير يحسنونه ونظام الأسلحة والكرافتنج بشكل عام يستمرون في تطويره + الإضافات المهمة زي السموننج وأهم نقطة تغيير المنطقة ..

قبل فترة قريت في الفوريوم تبعهم إن المطورين نفسهم قالوا بيغيرون المنطقة بالكامل وبيعديون تصميم البيئات وقبل لا يسوون كذا بيشاركون المقترحات مع الفانز ..حماس :evil::
بقت نقطة تغيير تصميم الوحوش وزيادة الحركات فانتازيا شوي .. ما أدري لو تكلموا عنها أو لا ..
 

persona

True Gamer
هههههه شهاب حرام عليك 2013؟ اي لعبه mmorpg بتكون منتهية وفوق هذا مالها توسعه وشغالين بس تعديلات، توقعي الخاص بيكون بيتا فف14 للPS3 بعد باتش 1.20 بنهاية السنة ، والاصدارة بتكون على شهر 3/2012 وبنهاية 2012 ، بيكون الاعلان عن توسعة جديدة ، هذا الlife cycle للmmorpgs كل سنة او سنتين توسعة جديدة.
 
التعديل الأخير:

D_SHEHAB

Banned
هههههه شهاب حرام عليك 2013؟ اي لعبه mmorpg بتكون منتهية وفوق هذا مالها توسعه وشغالين بس تعديلات، توقعي الخاص بيكون بيتا فف14 للPS3 بعد باتش 1.20 بنهاية السنة ، والاصدارة بتكون على شهر 3/2012 وبنهاية 2012 ، بيكون الاعلان عن توسعة جديدة ، هذا الlife cycle للmmorpgs كل سنة او سنتين توسعة جديدة.

ما أعتقد بتنزل اللعبة في ^^2012 لأن فف 13-2 بتنزل بالسنة هاذي + فف فيرسس من المحتمل الكبير جداً مع بداية 2013 .. الإحتمال الأكبر في نص أؤ الربع الثالث من 2013 ..
صحيح ممكن ينزل للعبة توسعة لكن ما أعتقد بيقدرون يتخطون كل أخطاء اللعبة ومشكلاتها في عام 2012 هي خلصت جزء من المشوار لكن مش المشوار كله.. يبي لهم وقت خصوصاً لمن نتكلم عن الإضافات والتعديلات والمحتوى وو إلخ
كلها يبيلها شغل وأهم شغلة إعادة تصميم بيئات اللعبة .. هاذي بتاخذ وقت طويل جداً .. أشوف سنة كاملة قدام وقت كافي ووافي إن اللعبة تصير جاهزة تنزل عالكنسول ..
 

persona

True Gamer
شهاب ، فف13 و14(فرق بينهم تسع شهور) نزلوا بنفس السنة ، حل المشكلات؟ تقريباً وصلوا لحل 75% من مشاكل اللعبة بوقت قياسي 7 شهور فقط
ماتدري اذا الاجزاء الفرعية بتنزل باليابان غير وامريكا غير.
وجود فف14 على البلي ستيشن 3 في سنة 2012 ضرورة ، خصوصاً انه المشروع مستحيل يكون مجاني لأكثر من سنة وهو كان أصلا Pay to Play.
الشيء الليضد كلامك كذلك ا، طاقم التطوير حط اعلان لزيادة عدد فريق العمل لتطوير فف14 مما يعني انه هم يبون الشغل\المجهود يكون مضاعف اكثر من قبل

http://www.square-enix.com/jp/recruit/career/job/game/xiv_index.html
 

D_SHEHAB

Banned
شهاب ، فف13 و14(فرق بينهم تسع شهور) نزلوا بنفس السنة ، حل المشكلات؟ تقريباً وصلوا لحل 75% من مشاكل اللعبة بوقت قياسي 7 شهور فقط
ماتدري اذا الاجزاء الفرعية بتنزل باليابان غير وامريكا غير.
وجود فف14 على البلي ستيشن 3 في سنة 2012 ضرورة ، خصوصاً انه المشروع مستحيل يكون مجاني لأكثر من سنة وهو كان أصلا Pay to Play.
الشيء الليضد كلامك كذلك ا، طاقم التطوير حط اعلان لزيادة عدد فريق العمل لتطوير فف14 مما يعني انه هم يبون الشغل\المجهود يكون مضاعف اكثر من قبل

http://www.square-enix.com/jp/recruit/career/job/game/xiv_index.html

اللي قصدته إن سكوير في العادة ما تنزل للعبة من ألعابها حزئين في تفس السنة على نفس الجهاز أو الكونسل وبالذات فف..
75٪ حل للمشكلات فقط وإعادة بناء وهيكلة وإضافات وتعديلات .. اللي قصدته إن التحدي الحقيقي بيبدأ في إعادة تصميم مناطق اللعبة ..
سكوير ما تبي تكرر غلطتها مع البي سي وتجيب العيد بإصدار فف ١٤ عالوحش وفي النهاية ما تلاقي تقبل كبير من الجمهور ...
وهنا بتشوفها بتاخذ وقت طويل جداً .. تصميم البيئة لوحده ما يقارن مع اللي سووه سابقاً .. مدري ، ..عموماً نزلت في أي عام هي مرحب فيها ..
اللي يهمني يعدلون الأشياء اللي ذكرتها سابقاً ^^
 

Beeto

Gamer
السلام عليكم عندي سؤال سمعت انه نظام ال jobs الي كان في FFXI راح يكون موجود في FFXIV صج ياجماعه؟
 

persona

True Gamer
راح يعيدون صياغة الجوبات ويعطونها أستقلالية أكثر في باتش 1.20 ، لأنه اللي صاير في نظام الجوبات الحالي تقدر تاخذ قدرات أي جوب لفلته ، صحيح انه ماراح تكون بقوة الجوب الاساسي اللي منه هالقدرة لكن هم بتكون فعالة ، واللي حاصل قلة من القدرات هي حصرية للجوب نفسه ،
فمثال attack buffs تقدر تاخذ أغلبهم وتفعلها قبل القتال وتطق ، او كمثال الثورمترايج يقدر ياخذ قدرات العلاج من الكونجري ويصير احسن منه ، في جوبات جديدة بعد أنهائي للقصة بتكون موجودة منها الBard ، Musketeer والSummoner .

اما اذا نفس نظام جوبات فف11 ، سوب جوب ، فماعتقد..
 

Beeto

Gamer
شكرا اخوي بيرسونا على الرد انا ناوي ارد اللعبه عشان حسنوها يس اعتقد برد مع 1.20
 

Double T

True Gamer
متخوف جدا من الجوبات لانه على المعلومات الي اعطونا اياها ان الجوبات راح تكون التقليديه ( White Mage , Monk. etc ) .. السؤال الي محيرني ايش رايح يميز مثلا ال White Mage و حركاته الي نعرفها يستخدمها ال Conjurer زي ( Cure III و Protect III ) و الكلام ينطبق على باقي الجوبات التقليديه

ممكن نشوف جوبات باسماء تقليده مع حركات جديدة ؟ اتمنى الصراحة لانه ابغى جوبات مميزه عن بعض زي باقي العاب ال MMORPG القديمه و الجديدة
 

persona

True Gamer
الوايت ميج(الكونجري) راح يكون دوره علاجي ، تقدر تاخذ اسحار من الثورمتريج لكن قوتها بتكون أضعف من اذا لعبت كثورمتريج ، في اسحار وحركات خاصة للجوبات وتكون حصرية

فReRaise = فقط يستعملها الكونجري ، و Chaos Trust بتكون فقط للLancer دون غيرهم ، بالباتشات الجاية بيخلون الجوبات متميزة أكثر من غيرها بشكل كبير.

الجوبات المتأكدة وهذا من سواء كانت القصة (نهيتها) والا من الملفات الموجودة في اللعبة:

Bard
Musketeer
Summoner
Arcanist


اللي بيصير تغيير اسماء الجوبات ، واحد من اثنين تغيير اسماء الجوبات الحالية أو ..الجوبات الحالية لك مطلق الحرية انك توصل فيها لك ، عشان تفتح الMonk لازم توصل لفل معين في البوقلست
 

persona

True Gamer
طراطيش أخبار:

رسالة نايكو يوشيدا الجديدة :

http://forum.square-enix.com/ffxiv/t...758#post346758

ملخصها الباتش راح يتأخر شوي ، خانات الانفتوري زيادة 100 ، خانات الريترينر (الNPC اللي يبيعلك بيخلونها 50).

عدد فامتسو الجديد؟؟ ، الغلاف فف14 ، الرسام اهو نفسه نانكو يوشيدا

AZ2WKSaCEAAXSIP.jpg


اللي مالاحظ ، هذي هي الكلاسات الجديدة للعبة ..لاعبي فف11 القدماء ، عدد كلاسات الموجودة اعلاه ..
 

persona

True Gamer
بلادن
وايت ميج
بلاك ميج
رينجر؟
مونك - سلاحه رأس لذأبين. o.o
دارك نايت؟
 
التعديل الأخير:

persona

True Gamer
[video=youtube;N-7vGJiVtqs]http://www.youtube.com/watch?v=N-7vGJiVtqs&feature=player_embedded[/video]

فيديو جديد ( افرح يا شهاب)
 

D_SHEHAB

Banned
^

واو والله بجد حماسي إرتفع بشكل !! مالي صبر متى ينزل الباتش .. من جد الباتش السابق ولا شي يعتبر عند هذا .. :evil::
مدري في أحد غيري هنا بيبدأ بكاركتر جديد مع بداية الباتش ؟ :sweat:
 

Double T

True Gamer
انا متاكد اني قاري في وحده من رسايل المنتج انه الكلاسات الحالية راح تبقى و تكون مناسبة للسولو و المهات البسيطة و الجوبات الجديدة راح تكون مناسبة لل End game

و اللاعب له حرية الاختيار
 

persona

True Gamer
ماركزت على موضوع الكلاسات لكن اللي اعرفه انه هالتعديلات بتكون 1.20 او 1.21..
 

Beeto

Gamer
فيديو جديد معركة افريت

[video=youtube;JXG7yfI8Eng]http://www.youtube.com/watch?v=JXG7yfI8Eng[/video]
 

Double T

True Gamer
عرض رهيييب جدا جدا .. و ياريت تكثر الفايتات الي زي كذا .. لانها هي الحماس في اي لعبة MMO
 

ZiZ

True Gamer
الأسلحة اللي ممكن تكسبها إذا هزمت "عفريت"

[video=youtube;Lzi-L_l35YI]http://www.youtube.com/watch?v=Lzi-L_l35YI[/video]

إلا فيه أحد بالمنتدى على سيرفر Lindblum؟
 
التعديل الأخير:

Beeto

Gamer
انا موجود بالسيرفر واسمي Yagami Light
 

Beeto

Gamer
ياسلام هذا الباش بغير اللعبه فوق تحت وين الناس ساحبين على الموضوع
 

persona

True Gamer
انا ماحبيت ارفع الموضوع الا ليما أحد فيكم يرفعه واتكلم :razz::

الباتش فعلاً غير اللعبة 180 درجة ، اذا كنت لاعب اللعبة قبل سنة فأنسى تجربتك هذي ورد ألعب اللعبة من جديد.


  • بداية بالتوتورايلز ، وهي أضافة مهمة لأنه اللي يلعب اللعبة من أول مرة يضيع فيها.
  • تخلي التركيز عن الجيلد ليفز وتحويل اهتمام اللاعبين للقراند كومبني فكرة ساعدت بإنجاح هذا الباتش.
  • الدنجن الجديد للمستويات المتدنية راح تخلي اللاعبين يدشون في اللعبة ، خاصة انه سهل ومبسط حسب ماسمعت.
  • محتوى "حماية الشوكوبو - chocobo escort" ، أضافة رائعة وهي بتكون أسهل وسيلة لأخذ نقاط الجراند كومبني.
  • أضافة الchains و الlinks أكثر أضافة حبيتها ، خصوصاً لو تروح الاماكن الخاصة للوحوش.
  • تظام المتيرا عرفوا كيف يطبقونه بشكل جيد
  • طريقة الحصول على الشكوبو مسلية بربطها بالالتزام مع مملكة واحد فقط..
  • اللي يساهم في نجاح مملكة وياخذ اكثر نقاط يحطون أسمه بالصفحة الرئيسة http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/company/maelstrom/index.html
  • الشوكوبو ووسائل الانتقال ساهمت في حل مشكلة الانتقال بكل سهولة مع إمكانية أضافة "ماجتك أرمور" في المستقبل القريب.
  • شفت قتال أفريت كـlive stream الحركات اللي كان يستعملها مجنونة.
[video=youtube;kFumOd3Fo2Q]http://www.youtube.com/watch?v=kFumOd3Fo2Q[/video]

لفل25 ، فيه طور أصعب منه لفل50 هارد مود.

أجوبة نايكو يوشيدا للفانز ، اهمها كانت المناطق راح تتعدل ، جوبات راح تنضاف جديدة ، بس أهم من هذا كلة رزة وجة يوشي وادا بأول الفيد ، وهذا شي طبيعي لانه تكلم عن فف14 وانها كيف ضرت السلسلة (تصريح نزل بوقت خاطىء) بوقت المطورين قاعدين يشتغلون على الباتش بشكل صح وماشين بالطريج الصحيح
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZCK3uFmug.jpg
Before the questions, Wada *popped* in and said that he denounced the media comment that XIV is just now starting to redesign the game. He says he's proud of the dev team's work thus far and that they've been working long and hard since launch. And he hopes that everyone enjoys the next patch.
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZC5lQDs5Y.jpg
Then he popped out and the questions began.

Q: Will you make it possible to remember the set actions when switching classes?
A: In an interview the other day I mentioned it would be during 1.19, but it seems like it just barely wont make it and it is planned for 1.19a.

Q: When will the map will be renewed for XIV? I’ve been waiting for long time...#XIVLive
A: We'll answer in next live event we hold! However, let me show you something as we are on Live. This is the dev. document about Gridania. As you can see, it’s a very major change! In any case, let me give you more details in the next live event!

*He held up a picture of the redesigned map. I couldn't really make out the details because it was small, but it looked interesting*
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZCv1xHg7I.jpg
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZDLm2QEm4.jpg

Q: On the upper left of the white board, there is a highlander female, Miqo'te male of course, but are there going to be any other races added?
A: Once we add the aspects that are missing, we will consider the costs and look into adding more.

Q:Hi Yoshi-p! I am a culinarian, please let me know what the planned timing for the food effects and your current thoughts on the class!
A: Planning for 1.20 or 1.21. If the effects get a bit too high, we will be focusing on a specific recipe and will be thinking in a bit different direction. Once we decide the specifics we will let you know.

Q: When do you think you will be able to revamp the linkshell system?
A: We have been receiving a lot of feedback regarding the linkshell system. We will try our hardest to get this out as soon as possible. We are actually having a meeting today to discuss how we can improve the system!

Q: In FF series, ancient spells are ultimate spells. IN FFXIV, they're not. Will it be adjusted later?
A: In 1.20, there will be major action and magic spell changes. I am thinking about adjusting this in there. Look forward to that change!

Q: Do you have any plans of implementing an efficient and easy-to-use party formation feature? Currently, everyone is shouting in town and it takes quite some time to efficiently form a party...
A: This is a very important topic for us and we are currently looking into creating a system where it is much easier to form parties.

Q: How do you determine which monsters are huge and which ones stay small?
A: We base it on how we feel the monster should be seen by players. Intimidating or not, etc.

‎‎Q: Does Yoshi-P play as a Miqo'te or Lalafell, or Roegadyn?
A: I typically always play a Lalafell!

Q: It looks like the game is on the way of becoming another FFXI. Is this intentional?
A: We received a lot of similar feedback when we implemented the auto-attack system. No, we are not intentionally trying to make the game similar to FFXI. We just wanted the players to be able to play the game at an easier pace.


Q: Could you tell us all of the jobs that are going to be released in 1.21?
A: There is one job that has yet to be announced... What we have announced so far is paladin, white mage, black mage, dragoon, monk, and bard. Last, here is a warrior image
!

*Yoshi grabbed some job-specific gear artwork from the side. Warrior looks like it'll use a giant axe and wear beast horns. A bow with a harp looking thing on top looks like it folds in half when not in use. There's also a weird spear/gun? thing with bat wing attachments. They look awesome.*
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZDUjiOTuc.jpg
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZDmVCknpg.jpg
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZFeagOXMA.jpg
*Yoshi shows some action of running on a chocobo, new gear, materia crafting*
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZEaCyld04.jpg
http://static2.finalfantasyxiv.com/a...NZEg0S9E5k.jpg

Q: Hello. I started playing after release, but I quit after hitting rank 30. I plan to come back. In your eyes, what do you think is the main feature of the game in its current state? It would help a lot if you can clear that up for players that are planning to return to the game.
A: It’s hard to say in its current state. We are only about 50% done regarding content. However, if we are talking about 1.19, I would have to say chocobos and Ifrit will be the main content. Everyone should get that FF-feeling with this content.

Q: Will you be able to attach materia to equipment created via the old recipes?
A: We will not be allowing materia craft to be used in conjunction with the old equipment. Apologies for this.

Q: How will you earn spiritbond points for Materia Craft? Will it be based on the number of hits? Parties you're in? When does it reach 100%?
A: Spiritbond will increase when you earn experience points.

Q: We have seen Ifrit weapons. Are there any plans to implement Ifrit armor in the future?
A: The Ifrit weapons are heavily focused on Ifrit’s horns. I wanted to implement weapons with special effects so we will only implement weapons this time. However, we are currently in the process of creating new armor (job specific armor, crafter specific armor, etc.) for the upcoming content. Stay tuned!

*I'm noticing that Yoshi's answers to questions are a lot longer in speech than they are in these tweeted translations. I wish I could speak japanese right now. ugh.*

Q: PvP has often been touched on, but exactly what kind of elements are you thinking to add?
A: First off, we are designing it so that players that do not wish to take part in PvP are not forced to. We are planning 2 things for PvP. The first are battles in the Coliseum. The second is an PvP area where you can fight for control of various influences.

Q: Will you be adding chocobo animations while on chocoback? Like waving while riding?
A: Currently we don’t have any plans for this, but if there are a lot of requests, we will look into it.

Q: I understand that the chocobos implemented now are male. Will there be a female chocobo?
A: Chocobos are heavily connected with Ishgard and come only from their at the moment. In order to maintain their exclusivity, currently only male chocobos are being given out to the rest of the city-states. Also when you name Chocobo, you might want to name them male-type names!

Q: As a gamepad user, I find it difficult to scroll through the list of actions. Are there any plans to update the interface?
A: We will be working on updating the user interface not only for the gamepad, but for the keyboard/mouse users as well. Please be sure to provide us with your feedback.

Q: What is the hardest part of this past year for you? And what is the happiest thing that happened in the past year?
A: Many hard things! (lol) My very first month after the change was the hardest. However, my happiest moment is when you, players cheer me on! Thank you so much!

Q: I heard you like spicy food. How spicy are we talking here?
A: There’s a soup-style curry at a certain restaurant that is supposedly extremely spicy. I can eat it without even breaking a sweat.

‎‎Q: Yoshi-P, I bet you want a smoke right about now!
A: Haha. Yes I do! I would like a cup of coffee as well...

Q: What's the best part about online games in your opinion?
A: The most attractive aspect to me is that there are so many things to do and people to meet everyday!

Q: When you rank up in Grand Companies, what kind of good things will happen? Also, please tell us some of the rank names.
A: First, you will be recognized on the Grand Company Lodestone page! Also many good things will happen such as an increase in the number of company seals you can obtain. Give it a shot in 1.19!

Q: Are there any plans on improving the pugilist class?
A: You should see for yourself in patch 1.19!

Q: Why do we lose everything including gear when failing the 'forbidden' material craft? It seems like too harsh of a penalty!
A: Yes, the penalty is big. When you get all seven equipment slots set with 1 materia each, you will be very strong. If you want to be stronger, there must be a risk associated with it. Feedback on this will be welcome though.

(up to seven? Good gravy~)

Q: Can you give some pointers for beating ifrit?
A: The normal mode is pretty easy to beat. However, the hyper mode is going to be very difficult. You’ll feel the true power of a "god" in that fight! Multiple stages... horns... I've said too much already!

Q: Is Yoshi-p almost capped on accessory points? You’ve got a bunch of accessories! *referring to his many rings, bracelets, necklaces*
A: Yes, indeed. I can put about 6 more though. lol

Q: What kind of other mounts will there be aside from chocobos in the future?
A: When we did a survey on the forums, we received a lot of requests for "Magitek Armor" as an example. Things like that will be a good reference going forward!

Q: Will we have the chance of meeting the leaders of the Grand Companies soon? What about the NPCs that appear in the main scenario?
A: You’ll get a chance to meet the NPCs that appear in the main scenario very soon. Also, there’s an ongoing event that the GC leaders are involved in. You’ll have the chance of meeting the leaders of each GC as well. Stay tuned!

Q: Do the developers think the rate in which players completed Dzemael was fast? Slow?
A: The community team predicted the first clear would be after about 8 hours. I predicted 3 days and it turned out it was pretty much that. So I think it’s just right. Ifrit is even harder, so good luck!

Q: How did you get started in the gaming industry?
A: Well, I wanted to write story scenarios to begin with.
I worked my way up from a large MMO-title and became director after that.

Q: After the claiming system change in patch 1.19, I'm afraid everyone will be power leveling each other. What do you think of this?
A: It depends on what you consider power leveling. I just want to make sure friends are able to help each other if they want to challenge content together.

Q: I hear rumors about moon phase or the direction you face giving special effects to crafting. What's the truth?
A: I know it's talked about in forum, too. Hmm. Maybe some things are better to be left unanswered.

Q: On the Lodestone, level 51-60 recipes were posted. What is the meaning of this? Will the level cap be lifted?
A: Whether the cap will be lifted is a separate question. We posted these recipes to show off some new items as well as the necessity for equipment for high level and crafts that level 50 players can gain experience from.

Q: Can you tell us about the new class system?
A: For the class adjustments, we are planning to have every class possess their own identity. Also, actions with multiple elements and facets to them. In regards to jobs, you will be able to take on job quests from level 30+, and once you complete those will you will be able to use those jobs.

Q: Will you be able to convert equipment crafted with old recipes into materia?
A: Yes. The old recipes will disappear from the game, so convert all your beloved gear into materia and add it to the new equipment.

Q: Which Grand Company should I join? As the equipment rewards are different, I am having a hard time deciding.
A: There will be more chances to earn company seals coming and grand company balance overall will be adjusted. So don’t worry too much about rewards. You should pick the grand company you think is a good fit for you. Also we will not make changes in a way that friends in different grand companies can’t play together.

Q: Will there be a delivery system?
A: We will definitely be implementing a delivery system. Unfortunately, it’s something that is going to take time and I am unable to provide a date for that just yet.

Q: Do you have plans to add mandragora into Eorzea?
A: I will ask the character team if they can add it to their list!

Q: When do you think the cool/sexy looking gear will be implemented?
A: We are currently in the process of working out the details. I want to be sure the class gear is implemented first. We will try to implement the cool/sexy looking gear by 1.22 or 1.23.

Q: Is there any information you can provide regarding the impending doom of Eorzea?
A: Out of the 4 keywords that I provided earlier in the year (FUN, LIVE, REBOOT, REBUILD), the keyword “LIVE” will have a huge impact for this event. You’ll notice many changes that will occur in the world of Eorzea. I would like you see the changes for yourself in patch 1.19 and then use your imagination for what’s to come.

فكر وتصور المطور الجديد نايكو يوشيدا غير اللعبة بشكل جذري ، ليما كان يقول live rebuilt reboot fun ، كان يعنيها بكل كلمة.
 
التعديل الأخير:

Some1LoveNin

True Gamer
^

ايش الأفضل بين فاينل فانتسي و WoW أو الامتع بمعني اصح ( واو جربتها ومليت منها بسرعة )
 
أعلى