hits counter

الموضوع الرسمي Battlefield V | النصر مهما كان الطريق طويلًا و صعبًا، بدون النصر ليس هناك نجاة

بادئ الموضوع #1
" You ask what is our aim? I can answer in one word: Victory. Victory at all costs. Victory in spite of all terror. Victory however long and hard the road may be. For without victory there is no survival."
- Winstion Churchill

"تسألني ماهو هدفنا؟ أستطيع الإجابة بكلمة واحدة: النصر. النصر مهما كلف الأمر. النصر على الرغم من كل الذعر. النصر مهما كان الطريق طويلًا و شاقًا، بدون النصر ليس هناك نجاة!"
- وينستون تشرتشل.







الاسم: Battlefield V
النوع: First person shooter
المطور: DICE
الأجهزة: PC,Xbox One, PS4
تاريخ الإصدار: 20/11/2018




Battlefield V - Official Single Player Trailer

This is Battlefield V

Battlefield V Dev Talks: Tides of War - The Road Ahead

Battlefield 5 - Official 'The Company' Trailer
 
التعديل الأخير:
بادئ الموضوع #2
لعبت ٤ ساعات من الEarly Access. أعجبتني Twisted Steel على رغم إني كنت متخوف منها. Fjell زحمة يا دنيا زحمة، حمادة ضخمة بشكل مزعج صراحة، أحلى شيء في تصاميم الخرائط هو إنهم أخذوا التصميم العامودي أكثر من قبل ف أغلب الخرائط صايرة مو بس مساحة كبيرة مسطحة ومباني!

كل شيء تقني في اللعبة تقريبًا تحسن، القنبلاي، القرافيكس، التدمير، أصوات اللعبة، يا إلهي T_T دايس صراحة لحد الآن في مستوى مختلف تمامًا عن كل الألعاب الثانية. شيء مذهل و مع كل جزء مدري كيف يحسنونه!

و هالمرة كذلك حطوا خيار جديد لأصحاب الهيدست إسمه 3D Audio حلو، جربته مع HyperX. لكن دام عندي مسرح 5.1.4 ف أتمنى إنها تدعم Atmos حقيقي.
 
#3
حالياً جالس العب RDR2 و مشغول فيها ، لكن بعد ما اخلصها راح اجدد اشتراك اكسس بريميوم و العبها سنجل و بعدها ملتي بلاير بالتزامن مع اوديسي.
 
#5
مافي مراجعات للعبة ؟
لأني محتار بينها وبين كود
جالس العب حاليا باتلفيلد 1 واذا فلب هل الجزء بكمل مع 1 واخذ بلاك اوبس 4
 
#6
مافي مراجعات للعبة ؟
لأني محتار بينها وبين كود
جالس العب حاليا باتلفيلد 1 واذا فلب هل الجزء بكمل مع 1 واخذ بلاك اوبس 4
في مراجعات بس من مواقع غير معروفة ، تقدر تلعب اللعبة اذا عندك بي سي و اشتراك Origims Access Premium او اذا سويت طلب مسبق لها.
 
بادئ الموضوع #8
الMP40 وحش بعد التطوير لآخر حد ك لاعب ميدك أساسي عاجبني جدًا و اتوقع احتمال كبير راح يجيه نيرف.. للأسف قبل أمس خلص الترايل ١٠ ساعات لكن هانت بكرا الديلوكس ::rock::
 
بادئ الموضوع #10
إنطباعاتي من بعد لعب يومي ٢-٥ ساعات لمدة أسبوع.

سلبيات:
  • شوي و أحلف إن EA تتعمد تنزل كل جزء BF كنه Early Access وبعدها تبدأ تظيف الQoL و تصلح القليتشات و بعدها تعيد كل هذا مع الجزء الجاي. كالمعتاد يفضل شراء اللعبة بعد٣-٦ شهور. *لكن للأسف قلبي الصغير دائمًا ياخذها مع السيزون باس*
  • اللعبة مليانة قليتشات، ٥ مرات اسوي Respawn و ما تتحرك الشخصية، لازم اطق ستارت ثم اشيله عشان تتحرك، مرة اللعبة اشتغلت بدون أي HUD، الوضع كان هاردكور، أخطاء أنيمشن عد و اغلط. الBullet Penetration ما أشوفه يشتغل ابد.
  • الMatchmaking أكبر مصيبة بتاريخ BF، يطول كثير و مكسور. حتى حركة الفيلتر ما تنفع.
  • القصة، قصيرة جدًا جدًا جدًا. ٣ تشابترات، تخلص كل واحد بأقل من ساعة على نورمال آو هارد اذا راح تسحب على التجميع. في تشابتر ٤ راح ينزل الشهر الجاي.

إيجابيات:

  • إلهي الرحيم يا DICE. إلهي الرحيم مرة ثانية. متى راح توقفون من هالإبداع التقني. مع كل جزء الجرافيكس يقفز مستوى ثاني، و الأصوات يجيها تغيير محترم، ف هنا الألوان صايرة أجمل بكثير لأن من البداية تصميمها على الHDR عكس الجزء السابق، الأصوات آيش أقول أيش أخلي، على رغم إنهم ما يدعمون Atmos رسمي لكني متأكد إنهم مستخدمين الأساس على Spatial. قاعد ألعب على مسرح 5.1.4، يا قلبي على خريطة Fjell. أصوات عميقة وديناميكية لدرجة جبارة، من إنك تفرق مكان الخطوات و نوعية المشي لأعداىك يركض واقف ولا منحني، التحليق بالطائرة و صوت الهواء، مرورك بجانبك جبل، و الأهم، سقوطك آو سقوط صاروخ و تسمع الإنفجار. ما. قد. سمعت. بحياتي. لعبة. زي. كذا.
  • وضعية الإنحناء جبارة، أضافت الكثير للحركة مع إنها اجمالًا تحسنت ولكن الإنحناء هو أفضل إضافة. تساعدك تتخبى أكثر لما تبي تنحاش، أو تصير اسرع شوي لما تبي تتسلل بمنطقة علم بدون ما يشوفونك أو يسمعون صوتك و انت تمشي. (جربتها في علم الC بFjell حسيت نفسي أسوي تسلل في لعبة تجسس لول!)
  • نظام شح الطلقات والحياة معجب فيه جدًا كطبيب أساسي، لأن أولًا الدبابة و القناصين ما راح يكمبرون وقت أكثر زي قبل، ثانيًا أقل أموات ف يمديني أركز على العلاج أكثر و حلو إنه اسوي Revive صار ضغطة زر بسيطة مب زي قبل! زر D-Pad ثم Trigger! أو فرق التوقيت بينه و بين الكلاسات الثانية يصنع فارق كبير لصالح الطبيب.
  • تأثير الفلسفة العامودية واضح جدًا في كل الخرائط.
  • باي باي 3D Spotting. وهذا يعطي أهمية كبيرة جدًا للقناص.

محايد:

  • القصة تعطيك شعور غريب، بشكل آدق هي مجموعة قصص يقالك لأبطال التاريخ ما عطاهم كفاية، ف بعض التشابترات راح تحسها حماسية، و بعضها راح تقول ليش قاعد أسوي كل ذا؟ أنا ما همني قصتك، ليش ما سويتوا الا كذا؟ من معاناة السمر في الحرب أو قصة إنسانية شاعري أو إستهتار بريطاني مراهق.
  • ثصميم الخرائط بعضهم كنت متخوف منهم جدًا و صراحة أعجبوني، Twested Steel + Fjell.
  • البناء ما أشوفه أضاف الكثير، على رغم انه مرات نادرة ينفع، و مرات بعض اعضاء الفريق ترول، يشوفك توه باني. يمشي بدبابة يهدمه او يحذف قنبلة جنبه!
  • تغيير أماكن الأسلحة الأرضية مرات ممتاز، مرات سيء بسبب بعضهم يجي و يحركها. المفروض فيه خيار للراكب عليها يسوي تقفيل ما تتحرك.
نصائح:

  • أي شخص عنده مسرح يخليه على Dynamic ب اعدادات الصوت. الشغل جبار و لازم تقدر المسرح اللي عندك و الشغل المبذول عندهم.
  • أي شخص عنده سماعة ممتازة يجرب 3D Audio خيار جديد حطوه هالجزء، عطيته تجربة قيمين، أفضل مما توقعت.
  • أي شخص صدقني ما راح يهمك الخريطة الكبيرة توريك ب أوسع شكل أكثر من انك تاخذ لمحة وين مكان الاعداء بشكل أدق و أسرع وتحدد قراراتك. ف كبر الخريطة الى ١١٥٪ و خل الزوم ٥٥-٦٠٪ و خل يوريك كل الأسلحة القوية بالارض لأن اللحين خصوصاً قامت تتغير.
  • طف الAim Acceleration حالًا. خله صفر.
  • بدون ال3D Spotting، تدرب تستخدم الR1 بشكل افضل عشان تنبه اللي معك بدون ما تسوي سبام.



برب نوم، يمكن نسيت أشياء.
 
التعديل الأخير:
#11
إنطباعاتي من بعد لعب يومي ٢-٥ ساعات لمدة أسبوع.

سلبيات:
  • شوي و أحلف إن EA تتعمد تنزل كل جزء BF كنه Early Access وبعدها تبدأ تظيف الQoL و تصلح القليتشات و بعدها تعيد كل هذا مع الجزء الجاي. كالمعتاد يفضل شراء اللعبة بعد٣-٦ شهور. *لكن للأسف قلبي الصغير دائمًا ياخذها مع السيزون باس*
  • اللعبة مليانة قليتشات، ٥ مرات اسوي Respawn و ما تتحرك الشخصية، لازم اطق ستارت ثم اشيله عشان تتحرك، مرة اللعبة اشتغلت بدون أي HUD، الوضع كان هاردكور، أخطاء أنيمشن عد و اغلط. الBullet Penetration ما أشوفه يشتغل ابد.
  • الMatchmaking أكبر مصيبة بتاريخ BF، يطول كثير و مكسور. حتى حركة الفيلتر ما تنفع.
  • القصة، قصيرة جدًا جدًا جدًا. ٣ تشابترات، تخلص كل واحد بأقل من ساعة على نورمال آو هارد اذا راح تسحب على التجميع. في تشابتر ٤ راح ينزل الشهر الجاي.

إيجابيات:

  • إلهي الرحيم يا DICE. إلهي الرحيم مرة ثانية. متى راح توقفون من هالإبداع التقني. مع كل جزء الجرافيكس يقفز مستوى ثاني، و الأصوات يجيها تغيير محترم، ف هنا الألوان صايرة أجمل بكثير لأن من البداية تصميمها على الHDR عكس الجزء السابق، الأصوات آيش أقول أيش أخلي، على رغم إنهم ما يدعمون Atmos رسمي لكني متأكد إنهم مستخدمين الأساس على Spatial. قاعد ألعب على مسرح 5.1.4، يا قلبي على خريطة Fjell. أصوات عميقة وديناميكية لدرجة جبارة، من إنك تفرق مكان الخطوات و نوعية المشي لأعداىك يركض واقف ولا منحني، التحليق بالطائرة و صوت الهواء، مرورك بجانبك جبل، و الأهم، سقوطك آو سقوط صاروخ و تسمع الإنفجار. ما. قد. سمعت. بحياتي. لعبة. زي. كذا.
  • وضعية الإنحناء جبارة، أضافت الكثير للحركة مع إنها اجمالًا تحسنت ولكن الإنحناء هو أفضل إضافة. تساعدك تتخبى أكثر لما تبي تنحاش، أو تصير اسرع شوي لما تبي تتسلل بمنطقة علم بدون ما يشوفونك أو يسمعون صوتك و انت تمشي. (جربتها في علم الC بFjell حسيت نفسي أسوي تسلل في لعبة تجسس لول!)
  • نظام شح الطلقات والحياة معجب فيه جدًا كطبيب أساسي، لأن أولًا الدبابة و القناصين ما راح يكمبرون وقت أكثر زي قبل، ثانيًا أقل أموات ف يمديني أركز على العلاج أكثر و حلو إنه اسوي Revive صار ضغطة زر بسيطة مب زي قبل! زر D-Pad ثم Trigger! أو فرق التوقيت بينه و بين الكلاسات الثانية يصنع فارق كبير لصالح الطبيب.
  • تأثير الفلسفة العامودية واضح جدًا في كل الخرائط.
  • باي باي 3D Spotting. وهذا يعطي أهمية كبيرة جدًا للقناص.

محايد:

  • القصة تعطيك شعور غريب، بشكل آدق هي مجموعة قصص يقالك لأبطال التاريخ ما عطاهم كفاية، ف بعض التشابترات راح تحسها حماسية، و بعضها راح تقول ليش قاعد أسوي كل ذا؟ أنا ما همني قصتك، ليش ما سويتوا الا كذا؟ من معاناة السمر في الحرب أو قصة إنسانية شاعري أو إستهتار بريطاني مراهق.
  • ثصميم الخرائط بعضهم كنت متخوف منهم جدًا و صراحة أعجبوني، Twested Steel + Fjell.
  • البناء ما أشوفه أضاف الكثير، على رغم انه مرات نادرة ينفع، و مرات بعض اعضاء الفريق ترول، يشوفك توه باني. يمشي بدبابة يهدمه او يحذف قنبلة جنبه!
  • تغيير أماكن الأسلحة الأرضية مرات ممتاز، مرات سيء بسبب بعضهم يجي و يحركها. المفروض فيه خيار للراكب عليها يسوي تقفيل ما تتحرك.
نصائح:

  • أي شخص عنده مسرح يخليه على Dynamic ب اعدادات الصوت. الشغل جبار و لازم تقدر المسرح اللي عندك و الشغل المبذول عندهم.
  • أي شخص عنده سماعة ممتازة يجرب 3D Audio خيار جديد حطوه هالجزء، عطيته تجربة قيمين، أفضل مما توقعت.
  • أي شخص صدقني ما راح يهمك الخريطة الكبيرة توريك ب أوسع شكل أكثر من انك تاخذ لمحة وين مكان الاعداء بشكل أدق و أسرع وتحدد قراراتك. ف كبر الخريطة الى ١١٥٪ و خل الزوم ٥٥-٦٠٪ و خل يوريك كل الأسلحة القوية بالارض لأن اللحين خصوصاً قامت تتغير.
  • طف الAim Acceleration حالًا. خله صفر.
  • بدون ال3D Spotting، تدرب تستخدم الR1 بشكل افضل عشان تنبه اللي معك بدون ما تسوي سبام.



برب نوم، يمكن نسيت أشياء.
انطباعات دسمة و شاملة للعبة ، بس ما ذكرت اي نسخة تلعبها حالياً؟ ، ان شاء الله راح اجدد اشتراك البريميير حقي في اوريجينز و العبها قريباً اتسلى فيها توازياً مع لعبي لـ RDR2 ، بالنسبة للصوت على البي سي عندي سماعات سبيكر من ريزر نوع ليفاياثان 5.1 فيرتشوال محيطي جربتها في البيتا كانت جبارة ، كالعادة دايس اساتذة في تصميم الصوت.
 
بادئ الموضوع #12
^
XBX. و بصراحة، من تجربة سماعتين محيطية ترتل بيتش و حقت سوني. السماعات اللي تسوي الافتراضي اشوفها كلها سيئة. خذلك ستيريو لو بسعر متوسط أحسن منها. هاي اند مع داك و امبلبفاير؟ احسن و احسن!
 
#13
^
XBX. و بصراحة، من تجربة سماعتين محيطية ترتل بيتش و حقت سوني. السماعات اللي تسوي الافتراضي اشوفها كلها سيئة. خذلك ستيريو لو بسعر متوسط أحسن منها. هاي اند مع داك و امبلبفاير؟ احسن و احسن!
السماعات السبيكر اللي عندي صوتها جبار ريزر ليفاياثان 5.1 ، ساوند بار على فكرة مع مضخم صوت.

 
#17
الي شفته اللعبة مترجمة فقط ، ممكن اكون غلطان لكن عادة دايس ان اللعبة مو مكتملة وتنزل ومحتاج كذا شهر للترقيع فيها .
 
#18
توني بديت لعب بتل فيلد الجديد..المقدمه جباااره صرت اذبح وانا ادمع يا رجل خصوصا بعد مقوله your not good soldier if you kill with human sence
 
#19
جددت اشتراكي في اكسس بريميير و لعبتها قبل امس على البي سي ، السيرفرات اغلبها اجنبية في البيتا اذكر كان في سيرفر اماراتي لكن مو محصل اي سيرفر عربي الى الآن ، الانطباعات طبعاً ايجابية ، الجرافكس و الصوت و الجيم بلاي اللي تتوقعه من لعبة BF جبار اكيد ، طقطقت شوي في الطور الفردي ، طريقته في عرض الأحداث شوي غريبة.

هذا عرض في اليوتيوب مقارنة اجيال الـ Ti من بطاقات نفيديا و اداءها في اللعبة:



للعلم بطاقتي GTX 1080 Ti و الأداء جبار على DX11 ما جربت العبها على الـ DX12 لأن شفت من مقاطع اليوتيوب ان فيه مشاكل.
 
#21
باتلفيلد1 لعبتها فوق 1300ساعه كانت شي خيال لكن باتلفيلد الحاليه مسببه لي صدمه كبدايه ماقدرت ادخل جو في اللعبه او اتقبلها! السبوت على الاعداء فقدته بشكل كبير يجيني رصاص من واحد مسنتر في بنايه اتعب حتى احدد مكانه!! سالفه اي واحد يقدر يسوي ريفايف (بمده زمنيه اطول بشوي من الميدك) فقدت هيبه الميدك تمام!

بالمجمل السيرفرات اللي تظهر من خلال الفلتر كبحث متقدم قليله جدا مع اني مختار الاسيويه والاوروبيه على افتراض للخطوط الاماميه احيانا ماتتجاوز 3 واليوم الصباح ولاشي على الPS4 مدري وين الخلل؟!
اما سيرفرات الشرق الاوسط ظهر سيرفر واحد بس امس الليل واليوم مافيه شي مو معقول مافيه احد؟؟
 
بادئ الموضوع #22
^
الماتشمينكق و النت كود واضح إنهم مكسورين. النت كود مب طبيعي مع الTTD. بالنسبة الميدك صراحة ما أشوف إنه تهمش دورهم بالعكس. مع سالفة الأنيمشن، صار قرار انك تحيي خويك استراتيجي أكثر، و بنفس الوقت، السبوت مع فقدانه يترك التسلل أفضل، و يخليك تحس بشعور there's always an enemey at the corner!
اهميتك أكبر ك ميدك إنك أسرع مرتين. اكثر شيء يزعلني بالميدك هو الاسلحة، اللي قاعد ألعب عليه MP40 بشكل عادي، و ببعض الأعلام و مواجهة قريبة مثل الC في Narvik أو ماب ديفستشن الكريه أحول على السومي، سرعته خيالية!

أكثر شي منرفز بالنسبة لي حاليًا هو الRPG. الشعب مافيه الا قوة صواريخ :mad:
 
التعديل الأخير:
#23
المشكله سالفه التسلل زودوها حبتين يعني لما انقتل صار يجيبون مكان اللي قتلني في نص ثانيه تقريبا وبشكل سريع وغير واضح وصعب تلقط مكانه حتى تتجنبه! يعني لما واحد يكمبر او سنايبر مندس بزاويه ممكن يقتلك منها اكثر من مره لانك مو عارف مكانه هذي اشوفها سلبيه صراحه. السنايبر غالبيه الاصابات تأثيرها بالخمسينات يعني ياهيد شوت والا يفتح الله اذا تحرك. الخطوات اصبحت غير واضحه هذي نقطه منرفزه

الحين الوحيد القادر انه يسوي سبوت هل هو السنايبر بالمنظار؟
 
بادئ الموضوع #24
فشل تجاري كبير لهذا الجزء، وصل سعره إلى ٣٠$ و توه ١٠ ايام ما مرت، و مع كوبون يمديك تأخذه ب ٢٠$، و يعتبر عدد مبيعاته اقل من اللي قبل ب ٦٧٪.
 
بادئ الموضوع #25
بكرا الثلاثاء أول تحديث راح ينزل و أهم مافيه : ١- خريطة جديدة Panzerstorm راح يكون فيها اكبر عدد مركبات بتاريخ BF، أظن ١٠ لكل فريق. ٢- الPractice Range يرجع مرة ثانية مع هالجزء. ٣- تشابتر قصة جديد اسمه The End of Tiger. ٤- تحسين أسلحة الميدك بشكل عام عشان تكون أفضل بالMid-Range ( يس !! ).


Hey Battlefield V Community,

There’s been a lot of great discussion within our community around potential updates to Battlefield V that will be released alongside the first Tides of War Chapter 1: Overture drop on Tuesday, December 4th. We want to get ahead of all the speculation by providing you some insight into what we have planned for release next week. (We did note that there was an overwhelmingly positive reception to current TTK as it sits and a desire to improve TTD.)

Before we get into it, you’ve probably seen some teasers hitting Battlefield social channels with glimpses into Panzerstorm (new map), the Practice Range, Vehicle Visual Customization, and the new War Stories episode: The Last Tiger. And, as mentioned in the ‘This Week in Battlefield V’ article, the all-new Tides of War Chapter 1: Overture landing page has been pushed to Monday, December 3rd.

Okay… enough spiel. Let’s get into it!



First, the hottest topic being discussed is our vision with TTK (Time to Kill) and TTD (Time to Death). Give us a moment to clarify our intentions and how we are approaching these elements going forward.



Top TTK/TTD Facts You Should Know
  1. The upcoming Battlefield V Tides of War Chapter 1: Overture Update will not have any changes that impact the current TTK. However, there will be balance tweaks to weapons (see breakdown below).
  2. TTK and TTD are very closely linked. We’re seeing players die too often/too quickly and get frustrated because of it. So, we’re looking at how we can improve the experience for new players and veterans alike. This may lead to a perceived slower TTK.
  3. We’re investigating all elements that play into TTD, from netcode to damage feedback/other components that influence TTD perceptions.
  4. We want to achieve gunplay balance where the experience is healthy, where latency is in a good place in order to improve consistency experience across all platforms including PC and Console.
  5. We want to propose any TTK model changes to you, the community, and involve you in testing experimental changes with the goal of improving experience and create deeper gameplay potential.

Our Vision with TTK/TTD

As cited by Florian Le Bihan (Core Gameplay Designer):

The TTD experience is one of our high priorities right now and there are a lot of important and complex pieces that are being investigated to identify any issues in that area, including netcode.

We are also expanding the scope of our investigation and improvements to other components that are directly related to the player experience when it comes to getting shot, receiving damage, etc.

Another important piece is that we want to closely look at how we can improve consistency of the gameplay across all platforms, but also consider how we can ensure that latency does not reduce the quality of that experience for all our players around the world.

As part of Battlefield V’s live service, we want to involve you in experimenting some changes that we believe could improve the overall experience and create a deeper gameplay.

The first experiment we want to run is a TTK change that we will be closely measuring soon.

This TTK experiment may take the following shape but may change as we’re still investigating how to approach. It may be proposed to players in-game by rolling out the new TTK changes globally to all players connecting to any server, while adding a new playlist accessible through the server browser where players can play the old (or as it is, current) TTK to compare the two experiences.

As always, we’re continuing development of Battlefield V with the community in mind. Stay tuned as we’ll announce when the proposed experiment is available in-game and details of the exact changes.



Battlefield V Update Sneak Peek

Now, on to a laundry list of specific game elements that has been in discussion within our community as we lead into next week’s update release.

Please note that this is not fully inclusive of all updates being implemented. This is just a taste of what to expect. We will be releasing the full update notes prior to the update being released which will dive into all of the changes/improvements introduced.

Revive Mechanics

With the update, we are providing improvements that will make the Revive experience better on both ends (for the “reviver” and receiving “revive”). We identified a few delays that prevented players to get full control after the animation was completed - this is now resolved and will virtually make the reviving experience “faster”. We want to see if what we are addressing improves the quality of the experience enough. Increasing the revive speed is something we still keep in mind but aren’t implementing just yet.

Medic Class Balance

We will be introducing some weapon balance changes that will help most of the Medic weapons to perform better at-range, more specifically for the slower rate of fire SMGs that struggled to find a good place where they could compete against other weapons like Assault Rifles or Light Machine Guns. All the specific changes can be found in the weapon notes below but here is an outline of the changes we targeted:
  • Increased muzzle velocity and reduced bullet drag to allow more consistent range combat.
  • Increased the 5-hit kill range of SMGs to 30m instead of 25m.
  • Improved sustained fire accuracy of SMGs while aimed and stationary.

Weapon Balancing/Changes

Damage
  • Decreased M1928A1 maximum damage to 25.1 (previously 30)
  • Increased the 3 hit kill range of the Gewehr 1-5 to 30 meters (previously 25 meters)
  • Increased maximum damage for the Sturmgewehr 1-5 and StG 44 to 25.1 (previously 24)
  • Reduced the range at which the Turner SMLE can kill with one headshot and one body shot to 30 meters (previously 35 meters)
  • Increased the 4 hit kill range of all assault rifles, LMGs, MMGs and SMGs to 10 meters (previously 9 meters) to make close quarter damage more reliable
  • Increased all SMG 5 hit kill range to 30 meters (previously 25 meters)
  • Slightly extended pistol damage drop-off distances
  • Bolt actions no longer deal slightly reduced damage when hitting the lower body or upper arms, this means the minimum damage will never go below 55 damage.

Recoil
  • Increased horizontal recoil of the KE7 to 0.45 (previously 0.36)
  • Increased horizontal recoil of the M1907 SF to 0.41 (previously 0.39)
  • Decreased horizontal recoil of the STEN to 0.38 (previously 0.4) and increased the efficacy of the Ported Barrel specialization

Specializations
  • Increased the effect of the Slings and Swivels specialization. Switching to your primary weapon is now an additional 50 ms faster for all weapons and firing after sprinting is allowed an additional 16 ms earlier for bolt actions, assault rifles, semi auto rifles and SLRs
  • Changed the specialization for the KE7. Recoil Buffer has been removed. Quick Aim has been added. Specialization tree has been reordered

Reload
  • Increased the reload speed of the KE7. Base reload time is now 3.55 s (previously 3.75 s)
  • Increased the reload speed of the MG34 with the double drum magazine. Tactical reload is now 3.7 s (previously 4 s) and empty reload is 5.083 s (previously 5.5 s)
  • Increased the reload speed of the M1907 SF. Tactical reload is now 2.7 s (previously 2.9 s) and empty reload is 3.3 s (previously 3.5 s)

Miscellaneous
  • Improved sustained fire accuracy of SMGs while aimed and stationary
  • Decreased sustained fire accuracy of assault rifles while aimed and moving
  • Increased muzzle velocity of all SMGs as follows:
  • MP34: 495 m/s (previously 450 m/s)
  • MP34 (High Velocity Bullets): 560 m/s (previously 520 m/s)
  • STEN: 495 m/s (previously 430 m/s)
  • MP40: 455 m/s (previously 400 m/s)
  • EMP: 420 m/s (previously 380 m/s)
  • MP28: 345 m/s (previously 320 m/s)
  • Suomi KP/-31: 330 m/s (previously 300 m/s)
  • M1928A1: 330 m/s (previously 280 m/s)
  • Decreased drag of SMG bullets from to 0.005 (previously 0.007) for regular bullets and 0.0035 (previously 0.005) for High Velocity Bullets

Dragging Downed Teammates
  • You will not see the ability to drag downed teammates with this update. We are still investigating feasibility around this mechanic.

Max Rank Company Coin Accrual
  • We have a backend fix we have proposed (server side, so no client update needed). We are still testing to ensure stability and will update everyone once it’s live.
  • We are also working on a way to retroactively award Company Coin for hours played at Max Rank and hope to have an update for you soon that we can share.

User Interface
  • Syncing Loadouts Across Factions - Although we won’t have improvements implemented for the upcoming update, we are actively working on a solution.
  • ‘Apply All’ to Weapon Skins - This is coming in next week’s update!
  • Airlifts
  • What are Airlifts? - Battlefield V Deluxe Edition players and Origin Access Premier subscribers are granted 20 Airlifts, one new Airlift each week (each Airlift containing a single customization item) starting on the day that they receive the Deluxe Edition entitlement (whether through a pre-order, upgrade, or full code redemption method). Upon logging into Battlefield V for the first time, you will notice you have received Shipments in your Armory. Depending on when you received the Deluxe Edition entitlement you may have more than one Shipment waiting for you. In other words, if you received Deluxe Edition entitlement 5 weeks prior to actually playing Battlefield V for the first time you’ll have 5 Shipments waiting for you. At that point, you will have 15 more Shipments to be delivered, once a week for 15 weeks.
  • When do I start getting my Airlifts? - Your 20 Airlifts start deploying, one per week, when your Deluxe Edition entitlement is added to your account. This would be either by completing the purchase of Battlefield V Deluxe Edition, upgrading to Deluxe Edition, or redeeming a Deluxe Edition code.
  • What is in the Airlifts? - We’ll have a detailed rundown on what everyone gets in their Airlifts coming out soon. The 20 Airlifts consist of 2 emblems, 13 weapon part skins, 2 sidearm skins, and 1 uniform set.
  • Please note we are also working on a blog that will dive into Airlifts in much greater detail to clear up recent confusion.

Endless EOR (End of Round)
  • Resolved! This was fixed with the recent Battlefield V 11-26-2018 Server Update. If you’re still experiencing issues, please let us know so we can refine.

Spectator Mode Improvements

Two new features added to Spectator Mode including:
  • “Look at Player” Free Camera Option - When enabled, the camera automatically rotates to always be looking at that soldier/vehicle that's selected in the center player card. You can still move the camera while this is enabled. It should be useful for players that make cinematics since they can make some unique shots with it. Its’s also useful for broadcasting tournaments since broadcasters won't need to rotate the camera manually to follow a certain player.
  • “Smooth Rotation” - It's a PC-only addition to get smoother rotation when rotating the camera with the mouse.
  • “Camera Sway” – An option to make the free camera or director camera move more like a handheld camera, leading to a cinematic polish if you’re looking for that kind of vibe.


At the end of the day, our goal is to improve the gameplay experience of Battlefield V with you while providing visibility with our intentions. We hope this article does exactly that. We’re looking forward to seeing you on the Battlefield when the new update rolls out next week!


اللي استغربته صراحة إن لا التحديث هذا ولا الشهر الجاي راح يحل مشكلتين بالنسبة لي : ١-سالفة ال5 ثواني Spot لما تقتل واحد. (@Dr.Dreams ) ٢- خطوات المشي فيها شوية مشاكل مرات ما تجي بالمستوى الصحيح.
 
#26
فشل تجاري كبير لهذا الجزء، وصل سعره إلى ٣٠$ و توه ١٠ ايام ما مرت، و مع كوبون يمديك تأخذه ب ٢٠$، و يعتبر عدد مبيعاته اقل من اللي قبل ب ٦٧٪.
للاسف ان اللعبة اخذت سمعة غير طيبة بسبب EA و بعض الخيارات التصميمية من DICE مطورين اللعبة ، اول شغلة وقت الكشف لعبة حرب عالمية و مقاتلين نساء باطراف صناعية ، هذا خلا الناس ما تتقبلها و اللي زاد الطين بلة بعد ما الفانز و غير الفانز رفضوا و انتقدوا هذي الشغلة ، فريق ال PR و التسويق حق EA تعامل بغباء و قالو بالحرف "اذا ما عجبتكم اللعبة لا تشتروها" هنا هم حكموا عليها بالموت قبل وصولها ، غير السمعة السيئة اللي اخذتها EA من مسالة صناديق اللووت في لعبة Battlefront 2 و اللي شالوها بعدين ، و كذلك تاجيل اللعبة بعد اقل من شهر اثر على مبيعاتها كان من المفروض يقدمون تاريخ اصدارها او ياخرونها للسنة القادمة بدايتها على اقل تقدير.

من البداية كان من المفروض على EA انهم يختارو ثيم غير ثيم الحرب العالمية الثانية و يعملوا مثل ما عملت اكتيفجن مع بلاك اوبس ٤ و يخلوا الثيم حرب بسيتنق حديث و يضيفوا بعدها مسألة النساء باطراف صناعية و طور باتل رويال.. الخ وقتها اتوقع راح تحصل جمهور و ممكن تبيع و ما كان صار هذا الكرنفال اللي بين الشركة و اللاعبين.
 
#27
للاسف ان الشق اكبر من الرقعه في هالجزء بكثير. التوازن في اشياء كثيره مضروب صرت اكره الاطوار اللي تتواجد فيها الطيارات بسبب قوتها المبالغ فيها كثير من اللاعبين يوصل اكثر من 100 قتله بسرعه وسهوله وهو ماخذ الماب رايح جاي حصد في الناس ومضادات الطائرات عباره عن اضحوكه تأثيرها بسيط جدا!! صار فيه اختلال في التوازن مزعج!

دايس تبغى الواقعيه والاحترافيه بدرجه مبالغ فيها تخرب حلاوه اللعب يعني شفت كثير بالنت لاعبين جدد كارهين اللعبه يقولون نموت بشكل كبير وماندري وين الاعداء او مين قتلنا اللعبه ليفلها عالي! هذا قد يسبب ضرر للكميونتي الجدد للعبه..

مرات كثيره اشوف الاعداء بالفرقتين بالسكوب يمرون بين بعض ومحد فيهم داري عن الثاني!!!
 
بادئ الموضوع #29
التحديث تم تأجيله ل بعد بكرا :expressionless:، باتل فيلد دائمًا اول شهور تحصل على تحديثات اصلاحات كثيرة، لكن هذه كل شوي احسها انها Early Acess اكثر، لو انهم نزلوها في 1/2019 او 3/2019 اصرف.