hits counter

كوجيما يتحدث عن أسلوب MG4 الجديد

The Heartless

True Gamer
السلام

نص الخبر

Since the game's announcement, there's been a lot of speculation about the theme of "nowhere to hide." Kojima had already braced himself for the inevitable questions about the setting being in a desert, or space, or the moon... but, in reality, the theme doesn't really factor in the setting, but rather a significant change in the series' stealth based gameplay.

Kojima had said that the MGS4 teaser video he put together for E3 had hints at the new gameplay change hidden in it. The most important one was at it's beginning when the wall the Snake's hiding behind callapses and he's spotted by all the enemies. He spoke with us about wanting to create a more dynamic, realisitic environment for MGS4 If you think about it, the environments in MGS1-3 weren't really dynamic. You could always count on a certain hiding place being thereall the time. Not so in MGS4. In the game, you won't just have to plan a strategy around enemy movement, but also the movement of objects in the environment.

This was best illustrated by the example of Snake hiding behind a truck (wonderfully acted out by Randy for Mr. Kojima's entertainment). In all of the previous games, he'd be safe. But what if an enemy were to get in the truck and start driving it away? Snake would either have to run along with it or risk being spotted. "Exactly! You got it!," remarked Kojima. That's the premise of MGS4's new breed of stealth play: You can't always count on there being a safe place to hid. Cover might get destroyed, cars will move, cranes will move crates -- it will add a whole new level of challenge and realism to the series.


الترجمة

*منذ الإعلان عن MG4 صاحبت اللعبة العديد من التخمينات حول أسلوب اللعب الجديد والذي أطلق عليه "no place to hide", كوجيما يقول أن العبارة لا علاقة لها بالمكان بل بتغير في أسلوب اللعبة المبنية على التجسس.

*كوجيما تحدث عن عرض E3 لMG4 وعن التلميحات الموجودة فيه , أهم تلميحة هي عند سقوط الحائط فينكشف أمام الأعداء , كوجيما يقول أنه يريد في MG4 أن يخلق بيئة أكثر ديناميكية وواقعية وهذا الذي لم يتوافر في أجزاء MG السابقة , ففيها تستطيع الإعتماد على مكان واحد للإختباء فيه طول الوقت لكن مع MG4 الوضع سيختلف فأنت لن تضع خطة للتجسس بالإعتماد على حركة الأعداء بل أيضا بالإعتماد على حركة البيئة معك .

*كوجيما يعطي مثال بسيط عن SNAKE عندما يختبئ خلف الشاحنة , في الأجزاء القديمة سيكون مكان آمن له لكن في MG4 قد يأتي جندي ويشغل الشاحنة ويسوقها! هنا SNAKE سيكون في مأزق إما أن يتحرك معها أو يبقى مكانه فينكشف , هذا مايحاول كوجيما قوله
"لا يمكنك الإعتماد على موضع معين للإختباء فمخبأك قد يتكسر , السيارات قد تتحرك , كل هذا سيضفي تحدي وواقعية أكثر للعبة".



تعليقي الخاص : ياسلام عليك ياكوجيما يافنان كل جزئ تبهرنا بشغلة جديدة أنا أشهد أن أمك جابت عبقري , قبل كان على بالي أن جملة "NO PLACE TO HIDE" معناها أن أسلوب اللعب الجديد سنيك راح يكون المطارد من الجنود وهو لازم ينحاش منهم , لكن طلع الكلام غير

(بيئة قابلة للتدمير) شكل اللعبة بتكون شي :)
 
التعديل الأخير:

Ash

إداري سابق
ممتاز يعني ممكن المنطقه الشخص يخلصها بأكثر من طريقة على حسب الحاله الي كان يحس فيها مثلا لما الشاحنه تنفجر و هو مختبأ وراها :razz:

شكرا هارتليس .
 

Torpedo

Contributing Staff
احب العاب ميتل جير .. لكن ما اشوف في الكلام فوق أي شي جديد.. و خير يا طير لو تكسر الجدار او تحركت السيارة .. ..
( بانتظار الانفجارات الي راح تجيني بسبب هالرد :p )
 

Khalid-S

Executive Member
هممم كوجيما في هذا الجزء يبي يركز اكثر على البيئة الي تحيطه والجنود ,, يعني نقدر نقول مثل ليون واهل القريه لمن يحاصروك في كل مكان واذا كنت مختبأ خلف الباب يكسرونه ..

تتوقعون نشوف شي عن اللعبة في TGS ?
 

Ash

إداري سابق
99,9% ماراح نشوفها الا بـE3 2006 .
 

The Heartless

True Gamer
Ash
العفو أخوي


Torpedo

الشي الجديد أن أجزاء متل جير السابقة ماكانت فيها هالميزة , أنت علبالك أن كوجيما يقول أن هالشي جديد على عالم الفيديو جيمز لكن هو يقصد أن هالشي جديد على عالم متل جير وألعاب التجسس , أرجوا أن الفكرة أتضحت وترى هذا جزئ بسيط من المفاجأت الي كوجيما قاعد يحضرها لنا يعني لاتظن أن هالإضافة هي الوحيدة في شغلات ثانية أكيد راح يعلن عنها في الوقت المناسب

Khalid-S

والله ياليت نشوف عنها شي في tgs بس ماأعتقد
 

AM2

Hardcore Gamer
كيف راح تكون MGS4 :)
 

SNYMA

Banned
أنا ما يهمني كل هذا
اللعبة ناجحة بطريقتها السابقة
أهم شي نشوف رسومات عالية الجودة
نبغي نشوف فلم سينمائي من بطولة سنيك
 

saloome

Hardcore Gamer
اهم شي الله لايهينه يحط كاميرا مثل اعالم والخلق والا كل افكاره هذي راح تروح على الفاضي ويبلها ويشرب مويتها
 

Torpedo

Contributing Staff
i c ..
ما اتبهت لهذه النقطة ..



خليني اخلص سبلنتر سيل 3 اول و بعدين يصير خير :p
 

rubso

Banned
احسن شي سواه كوجيماً .. "شي تاريخي" انه غير الكامرا في MGS .. !!! ناطر MGS 3 المعدلة ..
 

Uchiha Basem

True Gamer
أهم شي تكون قصة اللعبة تتمة للجزء الثاني

وبالنسبة للكاميرا فالكاميرا القديمة (من فوق) أفضل برأيي من المنظور الثالث
 

Conqueror

True Gamer
مبروك علينا الأسطورة الجديدة :bigSmile:

قبل كان على بالي أن جملة "NO PLACE TO HIDE" معناها أن أسلوب اللعب الجديد سنيك راح يكون المطارد من الجنود وهو لازم ينحاش منهم , لكن طلع الكلام غير

لا اطمئن ، شوف شو قال في هالمقابلة القديمة :)

[
B]You've said that in Metal Gear Solid 4 there will be "no place to hide." Does this mean having more action over stealth next time around? Obviously you don't want to say too much, but can you tell us any more?
[/B]
Hideo Kojima: That comment was probably a bit too misleading. Metal Gear has always been about stealth, that aspect definitely won't change. When we come up with a new Metal Gear game we always think about where we want to hide. With Snake Eater it was the jungle. If you want to hide in the jungle you need camouflage, that's why we added the camouflage to the game.

The reason we're saying "no place to hide" for the next Metal Gear is the game will be set in a place, we're not going to tell you where yet, but a setting where your response will be "Oh my god, how do you expect me to hide here?" When you do actually hide in that environment, it will be very thrilling and tense
.
 

Humam

True Gamer
انا كل الي متأكد منه حتى الآن ان ميتل جير 4 يوم تظهر في E3 2006 راح تصدم العالم بالضبط مثل ماعملت ميتل جير 2 عام 2000 :)
 
شي حلو .. أتمنى يكمل المعروف و يعدل في نظام الكاميرا .
 
أعلى