hits counter

Project Offset?

Revolver

True Gamer
troll_poster_cropped.jpg



3 مبرمجين قبل يمكن 3 سنين سووا محرك اسمه Offset Engine
وعندهم لعبة باسم بروجكت اوفسيت ..

الشركة اسمها

Offset Software

المحرك استخدم تقنيات جديده , وكان بجد ثورة على ذيك الأيام مع بداية النكست جين .

اللعبه هي فيرست بيرسن شوتر , ايبك فانتسي ..

يعني اقزام وعمالقة وحركات ابيلفيون ..

هم اظن اللي طلعوا الـHDR

هذي صفحة التكنلوجي بتاعت المحرك

http://www.projectoffset.com/technology.php

والله عجيب , مع ان ذا الكلام قبل 3 سنين , مع بداية النكست جين !

عموما ..

اللعبه ما شفنا له الا فيديو LEEK في 30 JULY 2007

http://www.gametrailers.com/player/22926.html

عرض جنان

اخر خبر لهم كان

Today we have some major news to announce.
Intel has acquired Offset Software. Yes, you read it correctly!
Project Offset is going strong and we are excited about things to come.
Stay tuned.
في 30 فبراير .. انتل امتلكت اوفست سوفتواير .. يعني توسعوا شوي ..



واقتبس من كلام سمير في منتدى المنتدى

Yes sireee المحرك تم برمجته من قبل 3 مبرمجين فقط, لكن اللي قدرو يعملوه واللي شفته من العروض يوضحلي انهم من افضل مبرمجي محركات الرسوم في العالم اليوم هم و Who ever it is اللي برمج محرك انريل 3.0 و جون كارماك " قبل 4 سنين ", كل التقنيات الرسومية الحاليه والمستقبلية موجودة بمحركهم, لكن علشان اتكلم عن المحرك, لازم اتكلم عن التقنيات, So here goes..........god i hate this part, راح احاول افصل في شرح كل تقنية علشان ماتتعقدو بالمستقبل خصوصا من مواضيع R اللي كلها تقنيات .
قصة اللعبه باختصار



Kinkiller_04color%20copy.jpg
Haidar the Warrior
The persuit Redemption
This is the story of a Haidar a loyal servent to an evil king. You have justified your actions your entire life but on this day you have commited crimes not worthy of forgiveness. Your story starts inside a temple in the heart of the mountains where a massacre has occured. You have stolen an artifact of great importance and are in route back to Abinden Castle. You will experience the aftermath of a village destroyed by goblins, witness the fall of your own kingdom and have the future placed on your shoulders.





هي قصة "هايدر" خادم مطيع لملك شر , انت بررت كل اعمالك كل حياتك , بس انت اليوم ارتكبت فعله ما تقدر تنغفر لك , قصتك تبدأ داخل معبد في قلب الجبال في مكان حدثت فيه المجزرة , سرقت تمثال ذو اهمية كبيرة , وانت في طريقك الى العودة الى Abinden Castle , راح تختبر تجربة في قبيلة دمرها الجوبلنز , اشهد دمار ممكلتك بعيونك , وضع المستقبل على اكتافك ..


Castle_Painting.jpg





اللعبه فيها ملتي بلاير بعد

Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, and Objective Based multiplayer matches with 2-24 players
راح يكون فيها الأطوار التاليه , مع 24 لاعب !

وفيها اللعبه كلاسات زي ابيلفيون ..

All of the characters in our game share the same core combat mechanic but each has been specialized into well known fantasy genre classes such as Warriors, Wizards, and Assassins. These classes not only differentiate a character’s play style, keeping the single player fresh, but they also create key battlefield roles that player’s can assume in multiplayer matches; encouraging teamwork and cooperation.
الموقع الرسمي للعبه

http://www.projectoffset.com/


--------------------------------------------


صور وارت ووركز وبعض التوضيحات ..

fishingvillageafter.jpg


عندما اكتشف انه القرية مهدمة

Poweroffsetwheel.jpg


عجلة القوة

Every class has a Boon and a Bane. For instance, Wizards are vulnerable to stealth and backstabs, Engineers can see those in stealth with their goggles giving the Engineer the advantage. This balancing act helps to solidify a team-oriented system designed to promote cooperation when facing multiple opponents - no one hero is superior to every opponent on the battlefield. The following diagram further illustrates the power offsets defined by classes



الشخصيات

warrior.jpg



Warriors charge to the front lines of battle wielding powerful, two-handed axes or swords while donning protective armor capable of sustaining immense punishment. The Warrior's battle-cries fuel his rage where lesser soldiers would have been overcome by fatigue and injury. His mighty strength enables him to tear through shields and slam into enemies with concussive effects.
Races: Human, Satyrii
Weapon Set: Repeating Crossbow & Two Handed Sword
Skills
  • Cry of Deadly Rage
  • Shield-Breaking Blow
  • Boomerang
  • Shoulder Slam
PO_SP_Summary_clip_image004.jpg




Engineers supply invaluable support to their allies with additional ammunition, the repairing and construction of key objectives on the battlefield and the ability to deploy traps. The goggles these soldiers wear also enable them to see through the dark magic of Wizards and the stealth of hiding Assassins.
Races: Dwarf, Goblin
Weapon Set: Blunderbuss & Two Handed Axe
Skills
  • Create Ammunition
  • Place Trap
  • Goggles
PO_SP_Summary_clip_image006.jpg



Paladins revive fallen comrades and heal injuries while relying upon their protective shields to defend them from projectiles. Their massive flails and heavy hammers have been blessed to purify the corruption of Darkness and their ability to manage groups of enemies makes them invaluable in large encounters.
Races: Human, Satyrii
Weapon Set: Flail & Heavy Crossbow
Skills
  • Light of Truth
  • Heal
  • Holy Armor
darkelf.jpg


Assassins may vanish into their surroundings and perform swift kills from behind. Their trusty grappling hook enables them to reach vantages perfect for their long-range sniping attacks. Coating their blades with a Mana-draining toxin, even the most powerful of Wizards have reason to fear Assassins.
Races: Dark Elf, Wood Elf
Weapon Set: Long Bow & Twin Daggers
Skills
  • Grappling Hook
  • Poison Gas Bomb
  • Stealth
  • Spellbane Thistle Poison
wizardthmb.jpg



Wizards wield the awesome powers of the arcane to channel deadly spells that may deluge an open field with piercing shards of ice, immolate foes in torrents of flames, enshroud their surroundings in an unnatural darkness or shock enemies in an array of surging energies. The Wizard's powerful staves focus elemental rage upon large groups but require the expenditure of precious Mana with every spell cast.
Races: Human
Weapon Set: Fire Staff, Ice Staff, or Dark Staff

Skills
  • Deflection Sphere
  • Gust of Wind
  • Veil of Darkness
  • Enchant Weapon
PO_SP_Summary_clip_image012.jpg



Mounts
Bestial Mounts in our game will be utilized as vehicles, serving both transport and combat roles. We seek to create a dynamic between mounted and infantry players in a way similar to the Battlefield™ games but we will expand on this interaction by treating the mounts as intelligent creatures, giving them allegiance to their controlling faction and allowing them to emote pain, fear, and rage in combat.



PO_SP_Summary_clip_image014.jpg





Razorback
The Boar mount can be thought of as an Armored Personel Carrier (APC). It is a four passenger, medium speed gunning platform with a powerful trample attack and at least half cover for all of its occupants. The driver will primarily be responsible for driving the beast, executing it's trample/goring attacks, and providing a stable platform for his gunners. Two of the passengers will have gunning positions with repeating heavy crossbows and a third passenger will occupy the upper basket, utilizing their ranged weapons and class abilities.


PO_SP_Summary_clip_image016.jpg



Battle Lizard
The Battle Lizard will be a fast attack beast and will provide a more traditional, single person mount for our players. It will be nimble and allow riders to use their ranged and melee weapons, class abilities, and the Lizard’s powerful bite attack while mounted.


بعض من الكونسبتس ارت ..



darkelf_hooded_thb.jpg


بعض السكرين شوتس للمدينه





هنا بعض الفيديوات توضح قوة المحرك او اللعبه
http://www.projectoffset.com/videos.php

ملحوظة* اضغط على الصورة للتكبير..

 
التعديل الأخير:

Revolver

True Gamer
بعض الرسومات والبينتنجز

snipercirclethb.jpg

الكونسبتس حقات المباني والحركتات






خلاصة الموضوع

محد عنده معلومات او حاجه عنها ؟ لأني متحمسلها مره , اللي عنده يزيدنا جزاه الله خير
 

Id

True Gamer
اللعبة كانت من أكثر الالعاب الي تحمست لها بس الان ... ما اتوقع اني افكر فيها

اللعبة على كلامهم بتطلع على الـ360 والبي سي بس ... والحماس - 10000
 

Revolver

True Gamer
اللعبة كانت من أكثر الالعاب الي تحمست لها بس الان ... ما اتوقع اني افكر فيها

اللعبة على كلامهم بتطلع على الـ360 والبي سي بس ... والحماس - 10000

ايه ادري , بس شف العرض اللي فوق اللي حاطه , شف كيف والله حماس ..

اعتقد بعد ماشرتهم انتل سرعوا العملية ..
 

hamad 11

True Gamer
^ انا لازلت محتفظ بحماسي للعبة..

أجواء اللعبة ملحمية, نفس أجواء المعارك في LOTR بالضبط, وحوش ضخمة تطير فوق والمدافع تضرب وقلاع منتشرة وجنود بالملايين.. والأحلى انه جرافيكس اللعبة رهيب وأسلوبه ضابط 100% مع الجواء Aka أتموسفير خرافي.

آخر خبر سمعته عن اللعبة أنه الفريق صار عددهم 25 مصمم..

وآخر شي صار هو لما سربوا العرض الى من داخل اللعبة.. مصمم اللعبة عصب وقال ما رح تشوفوا عرض للشكل الجديد من اللعبة ولا رح تشوفوا لها شي حتى موعد صدورها .

انا مو هامني لأنه العرض الى شفته منها كفاية.. الى يهمني انهم شغالين عليها وناويين يصدروها قريب.
 

Khalid-S

Executive Member
المثير هو بداية تطوير المحرك .. لكن ابي العاب تبهرني اكثر. شوي مليت من طابع هذا النوع من الالعاب. اتوقع التحدي بيكون ضد Elder Scrolls هنا ولا؟. ممم بالتوفيق لهم.
 

Lone Wolf

Banned
الحماس تقدر تقول ليحين موجود يا عزوز

لكن لين متى ننتظر (&)
 

hamad 11

True Gamer
المثير هو بداية تطوير المحرك .. لكن ابي العاب تبهرني اكثر. شوي مليت من طابع هذا النوع من الالعاب. اتوقع التحدي بيكون ضد Elder Scrolls هنا ولا؟. ممم بالتوفيق لهم.

بصراحة انا اشوف أسلوبها بعيد عن Oblivion.. هذي لعبة أكشن/معارك بالدرجة الأولى.
 

BioMario

مصمم
تشبة أبلفيون !
فيديو المحرك شفته من زمان يمكن من سنه .. و الصراحة كنت متحمس لأن كان ببدائة الجيل هذا فشفته بشكل مذهل ..
ناسي اللعبة نهائياً كنت لول الموضوع هذا ذكرني فيها ..
الآرت حلو الصراحة لكن مادري الأخبار عن اللعبة شبه معدومة غريبة !
ننتظر أكثر
 

Revolver

True Gamer
آخر خبر سمعته عن اللعبة أنه الفريق صار عددهم 25 مصمم..

وآخر شي صار هو لما سربوا العرض الى من داخل اللعبة.. مصمم اللعبة عصب وقال ما رح تشوفوا عرض للشكل الجديد من اللعبة ولا رح تشوفوا لها شي حتى موعد صدورها .
يمكن لما اندمجوا مع انتل صاروا 25 + ايه اعرف انه عصب وطلب انهم يحذفوا العرض بعدين بعدها بكم يوم رجع وعطى جيم ترايلرز نسخة الأتش دي (&)..

المثير هو بداية تطوير المحرك .. لكن ابي العاب تبهرني اكثر. شوي مليت من طابع هذا النوع من الالعاب. اتوقع التحدي بيكون ضد Elder Scrolls هنا ولا؟. ممم بالتوفيق لهم.
انا معاك كيف 3 قدروا يضيفون تقنيات جديده
منها :

HDR rendering اللي يستفيد من النكست جين بكامل قواه
Unified Per Pixel Shading
Powerful Shader Creation

Lighting - Several different types of light sources are supported, including omni light, omni projector, spotlight, spotlight projector, directional, and sky light. The projector lights have the ability to cast any shader into the scene, allowing for interesting projected effects such as caustics or "strobing" effects. New lighting models can also be added by a programmer.

Shadows - Texture based shadows allow all objects in the scene (including particles) to cast and receive shadows, and be correctly self shadowed.

واهم شي
Normal Mapping - The engine fully supports normal mapping technology, which allows source art comprised of millions of polygons to be reduced to just a few thousand polygons with no apparent loss of detail.


wizard_source_thumbnail.jpg



Light Mapping - The engine provides integration with Maya for computing lightmaps using GI rendering techniques. Directional lightmaps are supported.

Post Processing - Effects such as motion blur, depth of field, and specular bloom are all implemented with the engine's post processing architecture. Post processing passes can be 'chained' together, using previous passes as inputs into other passes, allowing for completely customizable post processing effects.

Motion Blur - The Offset Engine is the first engine to utilize true cinematic quality motion blur on all objects. Rather than being a simple special effect, the motion blur works uniformly on everything that gets rendered, including moving and deforming objects and particles. This, combined with unified lighting, shading, and shadowing, bridges the gap in quality between real time and prerendered graphics.

motion_blur.jpg


شف كيف الموشن بلور ..

Hardware Occlusion - Automatic hardware occlusion eliminates the need for precomputed visibility, or for designers to manually place portals down in their levels. Large environments can thus be created without requiring a separate visibility pass from the designers.


وبعد هم اول من حسنوا الـEffects System

effects_editorsmall.jpg


particle_explosions.jpg


شايف كيف ؟

---------

وباقي كثير مره عن التقنيات تلقونها بالرابط اللي فوق ..

المحرك كان ثوري بمعنى الكلمه ..

بعدين ما اظن انها تشبه ابيلفيون الا بالأتموسفير والشخصيات ... بس الجيم بلاي + الـGENRE مختلف

اللعبه مكتوب عنها انها اكشن ار بي جي + فيرست بيرسن شوتر ..
 

NiGhTMaRe

Hardcore Gamer
انا معاك تحمست يوم شفت اول عرض لها لما يجيبون شخصيات كثيرة تركض وجرافكس خيالي
وبعدين شفت صور وعرض ثاني يوريك التنين يطير وانت تمشي بطريقة FPS بعدين عرض آخر مذهل بالـ3rd person
يوريك القتال وتشوف الاجواء حولك وانت تقاتل وتحس اللعبة ضخمة .. انا ماصدقت ان هذا جيم بلاي..
وبعدين من يومها اخبارها انقطعت وماصرنا نسمع شي.. قلت مابهتم للعبة الا لما يكونوا أكثر جدية..
المطورين من وين؟ اوروبيين؟؟

حالياً انا متحمس لـ Fallout3

اشكرك على المجهود بن عمي ,, جراسياس اميجو
 

Revolver

True Gamer
الفريق مخلط ..
في من أوروبا وفي من أمريكا

Sam McGrath (Founder)
Travis Stringer (Co-founder)
Trevor Stringer (Co-founder)
Rod Green (Director)


Rod Green ما يحسب من الثلاثه اللي طوروا المحرك ..
 

NiGhTMaRe

Hardcore Gamer
عزوز والله انك متفيج تعدد اسامي المطورين .. خلهم يسوون اللعبة اول شي بعدين احفظ اساميهم .. :D
 

BioMario

مصمم
Sam McGrath (Founder)
Travis Stringer (Co-founder)
Trevor Stringer (Co-founder)
Rod Green (Director)


Rod Green ما يحسب من الثلاثه اللي طوروا المحرك ..
اها أنا ما اقصد المحرك .. الفريق بشكل عام مخلط ..

Kosta Atanasov
Character Artist
The Biker from Bulgaria

Jon Kreuzer
Programmer
Drove from New York to Southern California in 9 hours.


 
أعلى