hits counter

الموضوع الرسمي Metal Gear Solid : HD Collection الزبدة بالداخل !

T u R k I

True Gamer
نسخة الفيتا الجزء الثالث فيها ميزات نسخة العدس؟ (شوتنج منظور ثالث + انحناء عند المشي).. ماله داعي كوجيما مايحطها!!
 

Veeto

True Gamer
نسخة الفيتا الجزء الثالث فيها ميزات نسخة العدس؟ (شوتنج منظور ثالث + انحناء عند المشي).. ماله داعي كوجيما مايحطها!!
لا .. هذي مجرد نسخة محسنة من البلاي 2 .. هذيك لعبة مبنية من الصفر علشان العدس
 

Hekari

True Gamer
الفيديوات اللي شفتها في يوتيوب ما جت إللا بعد محاولات كثيرة يائسة... حاول تلعب المهمات بدون ما تشوف طريقه إنهائها وبتعرف شقد طريقة تعدي المرحلة صعبه... إجتياز المرحلة لوحده ياخذ وقت، هذا غير انك تجيب التوقيت الموازي للs-rank .... يعني أبشر بأسابيع مليانة محاولات وتكسير يدات (&)
هذا الي انا اسويه من زمآن (&)

قائمة التروفيز لنسخة الفيتا

http://www.ps3trophies.org/game/metal-gear-solid-3-vita/trophies/
http://www.ps3trophies.org/game/metal-gear-solid-2-vita/trophies/

للأسف مافيها شي جديد
اتمنى ع الاقل نقل ملفات التخزين بين الاجهزة ما يلغي التروفيز
في على فكرة انعلن عنه قبل فترة , لكن المشكلة يتعطل التروفيز فوجوده وعدم وجوده واحد -_-"

نسخة الفيتا الجزء الثالث فيها ميزات نسخة العدس؟ (شوتنج منظور ثالث + انحناء عند المشي).. ماله داعي كوجيما مايحطها!!
نو ، مجرد ميزة لمس للكتسكينز بدل ماتضغط R1 .. وهنا كالعادة كوجيما ماخذنها على طريقة منحرفة خصوصاً اعتقد حاط هالخاصية في العروض عشان عروض EVA ..

*If You Know What i Mean *

ولول العرض الاخير للفيتا يحرق ام قصة الثالث بالراحة >_>"

انتظر المراجعات تنزل ، جاري التشييك على IGN
 

tsubasa

Hardcore Gamer
[url=http://www.**********/show/Xpwbx36ecf1w8c][img]http://im12.**********/2012-06-12/1339505802772.jpg[/url][/IMG]
أمس نزلت عندنا
 

Hekari

True Gamer
مبروك كبتن ماجد ، بكم شريتها ومن وين ؟ وانطباعاتك عن الخصايص الجديدة =)
 

Jizasu

True Gamer
ممتاز لازم اروح اخذها.. كنت ابي اخذ ميتل جير سنيك ايتر 3 دي بس بعدها قلت انه نسخة الفيتا فيها 2 بعد

السؤال الي ودي اعرف اجابته.. الكروس بلاي شلون طريقته ؟؟ لازم اشتري النسخه على الفيتا و البلاي ستيشن 3 ولا على جهاز واحد بس ؟؟
 

nbnt

True Gamer
اللي لعب نسخة الفيتا ممكن يأكد لنا اللعبتين شغاله على 30 او 60 اطار؟ بعض الناس يقولون مجس 2 = 60 بينما مجس 3 = 30 :|
 

nbnt

True Gamer
^

نعومة الاطارات والفرق واضح جدا بين لعبة شغالة على 60 ولعبة شغاله على 30

عموما الاجابة وصلت من جاف، يبدو ان مجس 2 60 اطار في بعض الاوقات مع عروض 30. ومجس 3 30 اطار للأسف. ماراح تقدم لي تجربة افضل او مساوية للكولكشن اللي آلريدي عندي على البلاي ستيشن 3.
 

Hekari

True Gamer
@نبات : اساساً الردي الثالث والثاني يعانوا من تساقط ايطارات .. الثاني يمكن ماتلاحظ لكن لو بتطلق ال Stinger في قتال فامب الاول ، راح ينزل معدل الايطارات والصوت بصير بطيئ حرفياً .. !! والثالث راح تلاحظه في مشهد قتال فولجن بميتل جير شجوهود . اتمنى عدلوا هالشيئ في نسخة الفيتا .
 

Century Wizard

Become Human
الترانسفارنق ما ضبطت معي ):

نقلت ملفات التخزين من البلاي3 للفيتا و طلعت رسالة تقول
ان الملفات تم انشائها قبل التحديث 1.03 حق الترانسفارنق
وبالتالي رح تتعطل التروفيز!

مع انه مكتوب في التعليمات لازم اكون مسوي تسجيل دخول
بحسابي ع الفيتا و البلاي3 عشان تتفعل التروفيز

جربت الطريقه وما تفعلت! يخرب بيتهم
يعني لازم العب من جديد
 

Dexter

Hardcore Gamer
^

نعومة الاطارات والفرق واضح جدا بين لعبة شغالة على 60 ولعبة شغاله على 30

عموما الاجابة وصلت من جاف، يبدو ان مجس 2 60 اطار في بعض الاوقات مع عروض 30. ومجس 3 30 اطار للأسف. ماراح تقدم لي تجربة افضل او مساوية للكولكشن اللي آلريدي عندي على البلاي ستيشن 3.
الجزء الثالث لوكد 60 اما الثاني مب لوكد فراح تشوفه بعض المناطق ستين وبعضها ثلاثين.
الكولكشن طالع رهيب على الجهاز, شي لا يصدق.
 

Hekari

True Gamer
الترانسفارنق ما ضبطت معي ):
نقلت ملفات التخزين من البلاي3 للفيتا و طلعت رسالة تقولان الملفات تم انشائها قبل التحديث 1.03 حق الترانسفارنق
وبالتالي رح تتعطل التروفيز! مع انه مكتوب في التعليمات لازم اكون مسوي تسجيل دخول
بحسابي ع الفيتا و البلاي3 عشان تتفعل التروفيز جربت الطريقه وما تفعلت! يخرب بيتهم يعني لازم العب من جديد
طيب نظام الترانسفورمينج للتخزينات ريجن لوكد ولا فري ريجن ؟
 

Hekari

True Gamer
^

انا طلعت كل التروفيات نسبتي 91 % بقي علي اخر تروفي اختم كل مهمات ال VR Missions لسنيك مجس 1 واجيبه ، 90.8 % مجموع الي ختمتهم مهمات ليش تبي مساعدة ؟
 

Hekari

True Gamer
مقابلة جديدة لقيم سبوت مع كوجيما ، لول كوجيما يعترف بنفسه انه مايعجبه رايدين لكن شينكاوا عجبه كتصميم (&)

I think that you guys are doing a really great job doing a spin-off of a well-known series. How far do you go when doing that? I mean, it's not like it's [Metal Gear Rising: Revengeance], a Metal Gear spin-off that's attached to the series; it's a completely new genre. Do you enjoy going for a completely new genre?

Up till now, it's always been that with new Metal Gear entries. Whenever I've tried to hand it off to younger developers, perhaps they weren't able to handle the pressure, which is why I've always kept Metal Gear to myself up to this point. I thought that with Raiden as the main character, if it would be a spin-off, maybe there would be less pressure on the team and they could handle it. So, I handed it over to them, and they came up with the idea, actually, of the free cutting system and having it in an action game, and that's why I left it to them, and that's how the game got started.

How did you manage the translation of the HD remaster from the 4:3 format to the 16:9 widescreen format, in terms of internal changes?

It was actually a difficult process because once you make the screen wider, you end up seeing things that you shouldn't be able to see, which was actually a big problem in Metal Gear Solid 2, so we had to go through, scene by scene, and adjust things. One other thing we thought about doing, was putting a 3D camera in Metal Gear Solid 2, and bring it up to date that way, but unfortunately, since the game was originally designed with a top-down camera, once we brought it down to the player's level where you could look around and move, then it created a lot of problems in terms of seeing things that you weren't supposed to see, which is why we ended up sticking to the top-down camera. For each scene, to bring it up to HD standards in general, on in-game computers where you see lots of details within textures for example, at the time, we didn't really care what it said because you couldn't read it anyway, but now that we have such high resolutions, we had to go back and say, "OK, what was this thing supposed to say?" in terms of text, and we had to fix that.

Staying on Metal Gear Solid 2, you know, a lot of work went into keeping the big reveal over playing as Raiden from fans, and not everybody took kindly to that switch once it happened. Were you surprised at the reactions, and do you have any regrets about that, and do you love Raiden?

So, first of all, I want to make it clear that in the original Metal Gear Solid, Snake was this really awesome, legendary character. So to explain why I went with Raiden in part two, it made more sense that way. If you have this legendary character that comes into the sequel, and you explain that all of a sudden he dies, from a story perspective, it doesn't really make sense, and it feels out of place, so that's why we felt the need to introduce a new character to the story. Another level of that is we wanted new players to come in on Metal Gear Solid 2, so if we have new players coming in with this already established character, it just didn't feel like a good fit, so that's why we decided it would make more sense if you have new players coming in, to start them off with this new character, have them learn Raiden. As far as regrets, personally, I don't really like Raiden, per se, but Shinkawa-san really does like Raiden's character design.

For me, personally, the 25th anniversary has reinvigorated my interest in the Metal Gear series. Since you've taken on the role of producer, has the anniversary given you the motivation to get involved with the hands-on development of the future of Metal Gear?

I can't announce anything, but you know, I am making my own game right now, so I'm focusing on that. And, you know, I'm really busy with that project, so that's why I can't provide any new info.

In the past 25 years, how has what influenced you changed from 1987 to now? What influences you now compared to what influenced you then?

It's a hard question to answer, because I'm influenced by everything, you know, current events, things that are going on in the world, things that I've experienced with my family. All these things change, so everything is totally different. One thing that I do kind of regret is that I'm always so busy now so I don't have as much time for games as I used to. That's one thing I really want to try to do again, you know--play more games.

When you started with Metal Gear, when you built that game, did you think it was going to spawn this franchise and a spin-off, or did you just do it as one game?

So, you know, I absolutely had no idea that it would take off the way it did, and I approached every game thinking it was the last one in the series. This is especially true with Metal Gear Solid 1, you know. When I approached the game and started making the game, I didn't give any thought to any kind of business after that, so you know, I just made the game I wanted to make. So what came after Metal Gear Solid 1? I got more involved with the production side of it, so from that point on, things began to change a little bit, and maybe you noticed a difference.

In your 25 years as a developer, you've developed a very passionate fan base. What does that mean to you personally in terms of pressure, but also, pride?

I wouldn't describe it as pressure, you know. Obviously I want fans of the series to appreciate each new chapter, but at the same time I kind of want to betray their expectations as well, so I'm always walking that fine line of keeping fans happy while shaking things up a bit, but I wouldn't describe it as pressure. It's something a little different.

There are always rumors about Metal Gear 5, and though I'm not going to ask about that, my question is, have you ever considered making a story that just focuses on the Cobra Unit from Metal Gear Solid 3: Snake Eater?

So, I think I did explain this before in a past interview, but after Metal Gear Solid 4, I did have a plan to make a game that focused on the Cobra Unit. It would focus on the young cobra unit as they stormed the beach of Normandy and that whole story, but, you know, I couldn't take that story and give it to the team because there's a little too much pressure, and the younger guys didn't feel like they could do it properly. That's why it became Rising instead. Personally, I really do like that [Cobra Unit] storyline. So, because the staff said, "No we can't handle that," it became a spin-off.

We have the HD collection on consoles, and the HD collection will soon be out on the Vita. My question is, do you have any plans for distribution of older, harder-to-find games, such as Metal Gear Solid: Ghost Babel for the GameBoy Color?

At the current point in time, no. We feel that we've covered the core franchise with revisiting the games in the HD collection as well as with Snake Eater on the 3DS.

So, why was the decision made to not include Twin Snakes in the HD collection?

So you know, the thing with Twin Snakes, well, in regards to the original game, the graphics are very low quality, it would have been very hard to make an HD remaster of that game [Metal Gear Solid]. It would have been a total remake at that point. As far as why we didn't include Twin Snakes, that's a complicated situation. You know, it's a game, based on a game that I made, but it's not my game. It was by Silicon Knights. It's someone else's vision of my game. I felt that if I were to remake that, it wouldn't be my vision, and ultimately wouldn't be fair to the creators of Twin Snakes.

In Metal Gear Solid 2, we saw a change from Metal Gear Solid, in terms of the complicated plot. Do you prefer the more interesting and complicated twists, or the lighter, straightforward style of storytelling?

It's not one or the other. I like both, and my approach, I was reacting to how fans responded. People loved the first MGS, and it had a fairly complicated story, but then I felt motivated to make something even deeper and complicated in MGS2, but then people said that maybe that's a little too complicated, so then I kind of pulled back and made it more straightforward, focusing on narrative in Snake Eater. But you know, either way, it's all different angles and perspectives on the story I want to tell. I don't want to focus on one or the other. I just want to tell the story that I want to tell.
]

http://www.gamespot.com/features/ko...pionageAndVampireHunters;KojimaOn25YearsOfMet
 

Veeto

True Gamer
مقابلة جديدة لقيم سبوت مع كوجيما ، لول كوجيما يعترف بنفسه انه مايعجبه رايدين لكن شينكاوا عجبه كتصميم (&)
مثل ما كنت اقول دائما .. كان هناك انطباع غريب في اليابانيين وقتها
ان الناس تحب (( البناتية )) ما ادري من زرع في بالهم هالفكرة

التوجه صح من كوجيما كفكرة .. انك تكون اللاعب مع سوليد سنيك تحارب جنب لجنب مع اسطورتك
لكن مو بهالطريقة ومو برايدن .. يعني اذا احد لعب كرايسس كور .. شوفوا زاك ويا انجيل
هذا ( الكومبينيشن ) الرائع جدا .. شخصية زاك كانت المفترض اللي تنبني عليها رايدن
مو واحد ... ميه .. للاسف يا كوجيما خربت علينا اللعبة وقتها

انتظر اعلان ميتال 5 .. واتوقعه قريب
 

hussien-11

True Gamer
مثل ما كنت اقول دائما .. كان هناك انطباع غريب في اليابانيين وقتها
ان الناس تحب (( البناتية )) ما ادري من زرع في بالهم هالفكرة
السوق الياباني أكثر سوق فيه جمهور من الإناث للألعاب و الأنمي
كثير مصممين ألعاب/أنمي يحطوا ببالهم إرضاء هذه الفئة الكبيرة من الجمهور بتصميم شخصيات pretty boys
زاك = رايدن من ناحية فلسفة التصميم مثلا، الاثنين pretty boy
لكن كوجيما حط لقطات .. سخيفة .. لرايدن، عموما اللقطات هذي الي حطها كوجيما كانت من باب "السخرية" من هذا الأسلوب في التقديم، بس الناس ما فهمت هالشي للأسف
بشكل عام أنا ما أحب رايدن
لكن رايدن متل جير2 شخصية ممتازة جدا جدا بغض النظر تعجبك أو لأ، شخصية لقيط حرب و قصة معاناة
أما رايدن متل جير4 شخصية .. سطحية جدا و سخيفة
 

Veeto

True Gamer
كثير مصممين ألعاب/أنمي يحطوا ببالهم إرضاء هذه الفئة الكبيرة من الجمهور بتصميم شخصيات pretty boys
زاك = رايدن من ناحية فلسفة التصميم مثلا، الاثنين pretty boy
انا ما اتكلم عن تصميم الشخصية اتكلم عن جوهرها نفسه

زاك كشخصية مختلف كليا عن رايدن وتيدوس او فان

زاك تحسه رجال في المواقف .. مو هالـ $$$$ ما تدري عنهم بنات لو صبيان

كونه لقيط او مو لقيط او الباك جراوند خيالي .. ما انعكس على شخصيته وتصرفاته ما منه فايدة
في 4 .. ومحاولة لارضاء الناس وسواه نينجا ما اختلف اي شيء
لانك ما عايشت هالتحول وكان مفروض عليك فرض

باختصار حسين .. شوف بيج بوس في 3 .. بداية اللعبة ونهايتها
بتحس انك عايشت تقلبات الشخصية وتحولها من مجرد جندي مميز
الى جندي اسطوري عظيم

رايدن امتلك هالفرصة .. ويش استفدت من رحلتك وياه في 2 .. ولا شيء
هل حسيت بشيء تجاهه نهاية اللعبة .. كنت تتمنى ان يكون خيار النيو جيم يكون بسنيك !
 

hussien-11

True Gamer
رايدن يا فيتو مختلف عن بيج بوس و بيج بوس مختلف عن زاك، كل واحد فيهم "نوعية" شخصيته مختلفة تماما و ما ينفع تقارن بينهم بهالطريقة :)

بأمانة : ما تمنيت ألعب متل جير2 بسنيك، عجبني دور سنيك كما هو في اللعبة، و أنا دائما أحب نوعية شخصية الـmentor كثيرا.
 

Veeto

True Gamer
رايدن يا فيتو مختلف عن بيج بوس و بيج بوس مختلف عن زاك، كل واحد فيهم "نوعية" شخصيته مختلفة تماما و ما ينفع تقارن بينهم بهالطريقة
انا انتقد هالطريقة في التقديم ... وادري انه يختلف عنهم لكنه نوعا ما في ذات السياق

رايدن كان مطلوب منا نعتقد انه الجندي المثالي اللي يعايش احداث مشابهة لشادو موزز

في كل الاحداث اللي عايشها ما شفته يمتلكني في اي لحظة .. ما حسيته امتلك شخصية البطل
لا البداية ولا النص ولا النهاية .. حتى لحظة وحدة ما حسيت انه ملئ مكان سوليد سنيك او حتى كان بطل

احسن شيء سواه كوجيما انه كفر عن غلطته بهالشيء الشنيع وما كرره في العابه مرة ثانية
 
أعلى