hits counter

الموضوع الرسمي Dissidia 012 || رحلة القضاء على الـ Manikins تبدا في النزاع الـ 12 [ ! ]

Hekari

SquallX سابقاً
^

سي روك انت رهيب لما شفت الرقم صُعقت .. ياحبذا لو حطيت الرابط قبل مشوار اروح الموقع واتصفحها ،، (&)
بصراحة في فرق كبير بين مراجعات الغربية وفاميتسو هههه اجل المراجعة مهزلة بتاع فاميتسو الفرق بينها وبين الاصدار السابق درجة ..ملاحظ عليه هالسنتين يعطي بال 9 ات كثير .
قيم سبوت من الحين ماحد اعبره وانصحكم ماتعبروه ..
 

Hekari

SquallX سابقاً
اوكي مابي احرر ردي السابق اكره التحرير -.-"
بعد قراءة المراجعة الاشياء الي كنت متوقعها وذك
رتها في الردود السابقة كالعادة موجودة .

الفيديو المراجعة :

[video=youtube;pXZaieNiE-8]http://www.youtube.com/watch?v=pXZaieNiE-8&feature=player_embedded[/video]

خلاصة المراجعة :

اللعبة نفس قيم بلاي الجزء الي راح وشبيهة بسوبرسمش بروس والسلبيات ايجي ان يقول القصة سطحية ، طيب طز فيهم + الايجابيات اكبر تغيير بتواجهه في اللعبة هو في نظام الـ Assist System صار بشكل اعمق وتقدر تستدعي شخصية مساعدة لما يمتلي العداد ونظام القتال مميز ومسلي حتى النخاع :mad: + تنوع الشخصيات ولو لعبت الجزء الي طاف راح تعرف شلون تعبوا المطورين على اللعبة على الشخصية كل شخصية لها لباسين اما في هذا الجزء اكثر واكثر اشياء ، واكثر شيئ راح تنصدم منه لما تختم اللعبة بفتح لك الطور القصة الاساسي للجزء الاول وبالنسبة للميلتي بلير قالوا صار اكثر سلاسة :cool::

الزبدة :


لما تلعبها تحس كانك تتعلم لغة اجنبية جديدة بحتة من البداية خصوصا ادا مالعبتها قبل راح تتوتر وتخاف بس بعد التعود راح تستمتع وتتسلى وتحس بقيمتها
على انها من اواخر الالعاب لحياة البسب وتشكر سكوير انيكس على هذه التووحفة الرهيبة وبالنسبة لطور القصة لازم تحتاج لطولة البال حتى تختمه

الجرافكس : 7.0

الرسوم : 8.0

الاصوات : 8.5

عمر اللعبة : 9.5

التقييم النهائي :9.0
 
التعديل الأخير:

Hekari

SquallX سابقاً
نزلت مراجعة بعض باقي المواقع :

GAME SPOT
اقل موقع قيمها لحد الان وهو 8.0 من 10 الايجابيات يقول ( اغلبهم نفس راي IGN ) :

* كل ماتتحدى احد تحصل جوائز جديدة
* واضافة شخصيات جديدة وحركاتها متنوعة
ا * ضافة اطوار جديدة متنوعة
* اضافة طور صنع المهمات يوسع خيالك
* وجرافكس وساوندتراك وبيئة قوية ومتنوعة وكثيرة ومليئة بالالوان .

السلبيات :

* القصة سيئة
* محدودية تحرك الكاميرا
* العالم الفتوح يحسوا ماله داعي في اللعبة (&)

مراجعة 1 UP ( A-
( ماعرف لنظامهم ، الي يعرف لنظامهم ياليت يخبرني هل الدرجة سيئة او قوية !

هذا الموقع المحرر حق المراجعة بصراحة جاب نفس رايي وريحني ..

* قال انه اطلق شخصية عجبته من الجدد هو لاقونا واخس شخصية يونا حركاتها مسافتها لازم تكون من مدى قصير ودايما استدعاء وحوش
مافيها شيئ مميز ، لو استبدلوها بايرون يطلع ارهب .

* ختم قصة اللعبة بحدود 20 - 30 ساعة ونامورا قال ان قبل عمر اللعبة على الاقل 60 ساعة :d

موقع just push start [/B
]عطاها ( 4 من 5 )

الميزات :

* ا ضافة شخصيات جديدة متنوعة في الحركات
* اضافة قصة جديدة
* اضافة اسلوب جديد في القتال ( الاسسيست سيستم )

<< وضافوا عليه كمان ex burst Assist Breaks, EX Breaks &
EX Revenge < ايكس برييكس ايسيستز يمنع حركات الخصم لما يستدعي الشخصية المساعدة اما عن ريفينج هذا يبطئ حركة الخصم لما يفعل الـ ex burst حق شخصيته
بس لازم تتخلى عن قدراتك يالاعب حتى تقدر تستخدم الـ ex gauge

*اضافة كثير من الاضافات الاخرى .


السلبيات :

* تمثيل صوتي سيئ
* القصة ضعيفة
 
التعديل الأخير:

Sora Diersly

True Gamer
إذا up معطينها A- يعني هذي درجة ممتازة جدا! بحكم ان اعلى درجة هي A

الترتيب:
A
A-
B
B-
C
C-
D
D-

واو على التقييمات! شكل الطور اللي تسوي فيه مُهمات بنفسك هو اللي معطي اللعبة عُمق اكثر, بالإضافة إلى زيادة عدد الشخصيات + الحركات + اسلوب قتالي جديد = كفيل انه يطير اللعبة فوق لوحده!
اسلوبهم حقير في السلبيات, بعض سلبياتهم غير منطقية اصلا! "قصة" عسى ماشر >_> ؟! محدودية تحرّك الكاميرا ... مااقدر اقول على هذي شي لين اجرب اللعبة
 

Sora Diersly

True Gamer
^
يعني الموقع يمشي على +A و A و -A ؟؟ وإلا بس A+ و A- ؟؟

--

على فكرة انا العب ديسيديا 1 اللحين للي يبي يباريني.. لفل 51 Onion Knight

تحرير: وصلت لفل 74 اللحين :laugh::
 
التعديل الأخير:

Sora Diersly

True Gamer
مستر سكوال, عندك فكرة كيف تجيب استدعاء
magus sisters اللي هو delta attack .... ؟
؟ شكله مرة مفيد! على ان لفلي عالي وابدأ المعركة بـ 3700 بريف بوينت.. إلا ان واحد منتف لفله 16 كسر العداد حقي بعد كم هجمة (يسوي 1/2 بوينتس كل مايضرب صح؟؟ وإلا هذا Reaper ؟؟)
 

Saaloo100

Casual Gamer
* القصة سيئة
* محدودية تحرك الكاميرا
* العالم الفتوح يحسوا ماله داعي في اللعبة (&)

بصراحة هذي نفس السلبيات اللي كنت بكتبها .. الوورلد ماب مالها داعي ابدا .. والكاميرا متعبة بعض المرات .. وبالنسبة للقصة فهي سيئة والجزء الاول لوحده كان افضل ..
بالاضافة الى عدم شرح بعض النقاط ..

انا انهيت الستوري مود للشخصيات الجديدة وحاليا العب في Light To All مراحل الجزء الاول .. القصتين لا تتطابقان .. + كلاود ماجابوا شي عنه او اي مقطع له مع انه مع كاوس .. تايدوس والبقية ما جابوا اللي حصل لهم ..
عموما جاري اكمال اللعبة ..

+ كيف تظهر العروض والاوست .. مثل الجزء الاول كان فيه قسم جالاري كامل للكستمات والعروض والاوست و الريبورت والاستدعاءات الخاصة باللعبة لكن في هذا الجزء لايوجد ؟
 

Hekari

SquallX سابقاً
عمر :

[SPOILER="طريقة الحصول عليها (&)]

العب بتايدوس - النسخة التلقائية تحصلها في المرحلة الثالثة من قصة destiny odeyseey X ،، والنسخة اليدوية تقدر تحصلها في المرحلة الثانية ،،
عن نفسي اعتمد بشكل كبير على اوميقا ، يقطع كل نقاط الخصم كلياً (&) [/SPOILER]


صالون مادري تعديل : بالنسبة لكلاود لما صار مع كيوس ترى الجزء الاول سكويل للجزء الي بنزل ،، الجزء الي بنزل بركول لاحداث الجزء الاول
 
التعديل الأخير:

Sora Diersly

True Gamer
عمر :

[SPOILER="طريقة الحصول عليها (&)]

العب بتايدوس - النسخة التلقائية تحصلها في المرحلة الثالثة من قصة destiny odeyseey X ،، والنسخة اليدوية تقدر تحصلها في المرحلة الثانية ،،
عن نفسي اعتمد بشكل كبير على اوميقا ، يقطع كل نقاط الخصم كلياً (&) [/SPOILER]


صالون مادري تعديل : بالنسبة لكلاود لما صار مع كيوس ترى الجزء الاول سكويل للجزء الي بنزل ،، الجزء الي بنزل بركول لاحداث الجزء الاول

دقيقة.. توني انا ماخذ اودن اليدوي.. بركبه اللحين واشوف كيف وضعه.. لأني شفت واحد منتف لفل 16 كسرني بطريقة ما! مدري كيف.. >_> شكله كان مستخدم اودن
 

Hekari

SquallX سابقاً
قبل شوي رجعت العبها وغيرت استراتيجية السيمونز بدلتهم الى : المهم لاحظت تغيير مفاجئ لوظائف ازرار التحكم ، صارت الـ R + L هي الي تدافع ،
مربع تسوي الايكس بيرست .. صح هي كذا لكن المفروض كمان تدافع ،، وبدل مايصير البوست بالمثلث صار بالاكس لازم تضغطه دبل ، مادري كيف جتني هالمشكلة .. هل في حل ؟:(
 

Hekari

SquallX سابقاً
بالنسبة يلي تغير في الحركات والي انضاف للشخصيات القدم يلي يبي يشوفهم يدخل هنا

http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Dissidia_012_Final_Fantasy/Gameplay_Changes

اظن اكثر الشعب بهتم بسيفيروث وكلاود هذه التغيرت الي صارت فيهم :

Cloud t
Aerial version of Double Cut.
Aerial version of Meteorain.
Cross-Slash has improved tracking.
Ground version of Meteorain has improved tracking.
Ground version Double Cut has increased range but cannot be dodge canceled.
Climhazzard has improved range and tracking, but cannot be dodge canceled.
Sonic Break absorbs, executes faster, and has better tracking. Has new animation and a whirring start up sound.
Slashing Blow executes faster and has better tracking.
Blade Beam has improved range.
Fire and Fira stun opponent longer.
Aerial Fang executes faster and has Wall Rush but can no longer Chase.
Rising Fang has improved range.
Omnislash Ver. 5 guard crushes. Cloud does track opponent if they somehow escape the attack and will move toward them still in attack animation possibly hitting them. This happens randomly. Has a whining start up sound similar to that of Meteorain.
Braver has reduced range.

Sephiroth

it

New Bravery attack, Instant.
Shadow Flare has increased stun duration.
Scintilla attacks instantly after guarding but have its range reduced.


Squall

New Bravery attack, Fire Barret.
Mystic Flurry hits eight times.
Last hit of Fusillade guard crushes.
Fated Circle and Aerial Circle have improved absorption effect.
Blasting Zone turns to track opponent during start-up.
Beat Fang has improved range.
Heel Crush cannot be dodge canceled.
Can combo to another skill instantly after using Thunder Barret.
 

Hekari

SquallX سابقاً
البروجول رسميا يتاكد للستور الاوروبي وبنزل نفس وقت الستور الامريكي :rockon:



Responding to a fan question in the comments about if and when the Dissidia "Prologus" chapter would be available on the European Playstation Store. Responding was Ross McGarth, part of the Playstation Store team in Europe. His response confirmed both a US and EU release, saying "the Prologus will be out at the same time as the US (at least that’s the date I have)."

The Prologus was released in Japan during the Square Enix 1st Production Department Premiere. It allows fans to take control of several of the chahracters from the final version of the game and fight through a chapter that leads up to the opening of the final version of Dissidia.

Those who play the Prologus chapter will carry their level, items and other bonuses over to the final game but also unlock a major exclusive bonus - Final Fantasy VII's Aerith. She won't be playable, but will be selectable as an 'Assist' character who appears in battle and performs a single action to aid you. She'll only be available in Dissidia to those who played Prologus.

Prologus cost 300 Yen in Japan - essentially amounting to a paid demo with some original story content. It's not too bad, mind - that only comes out at around £2.50 or $4. #

Check out the Dissidia render of Aerith below, and remember you can see all the other trailers and gameplay videos, artwork and screenshots from Dissidia 012 Duodecim Final Fantasy over in the Media Vault.

http://psp.rpgsite.net/news/981/dis...-fantasy-prologue-confirmed-for-the-west.html
 

Nanaki

True Gamer
^

متأكد ؟
الستور الأوربي تحدث الحين و هي مو موجوده و نص الشعب قام يشتكي بخصوص هذا الشي &&
http://blog.eu.playstation.com/2011/03/16/heads-up-game-store-update-16th-march-2011/

و هذا التأكيد الرسمي من سكوير انكس نفسها انه بينزل الأسبوع القادم > لول مع العبه الكامله ؟ :laugh::
https://member.eu.square-enix.com/e...m-prologus-final-fantasy-coming-psn-next-week


تعديل : و اكيد المصدر الى انت حطيته غلط , شوف التاريخ من شهر 2 ^^"
 
التعديل الأخير:

Hekari

SquallX سابقاً
^

متاكد في شنو ؟

انا جبت الي في المصدر .. بتنزل الاسبوع الجاي هي .
 

Nanaki

True Gamer
^

ما ادري انت تقول بتنزل مع الأمريكي و هذا يعني ان العبه موجوده الحين ^^"
 

Hekari

SquallX سابقاً
^
The Prologus will be out at the same time as the US (at least that’s the date I have)."

مدري ، اذا الموقع اخطا اخطا معاه لاني اكون مترجم انا يصير ذنب الموقع موب ذنبي .. إنت شرير :(
 

Hekari

SquallX سابقاً
كيف تظهر العروض والاوست .. مثل الجزء الاول كان فيه قسم جالاري كامل للكستمات والعروض والاوست و الريبورت والاستدعاءات الخاصة باللعبة لكن في هذا الجزء لايوجد ؟

بالنسبة لسؤال سالو توي لاقي الاجابة :

الاصوات تلاقيهم بعضهم في PP Catalog - Charchter Shop نفس نظام الالبسة الثالثة والرابعة تشتريهم وبعضهم في الاوبشنز battle voices وبالنسبة للعروض
مش متاكد بس " اعتقد " The event الموجودة داخل خيارات الاوبشنز هي اما الريبورتز او العروض .

للتذكير فقط هذه هي قائمة الليبرنش . . . ( القائمة الرئيسية في اللعبة - الاطوار والاوبشنز حقها )

TITLE SCREEN
NEW GAME
LOAD GAME
EXTRA

NEW GAME
Data Setup
-No save file transfer
-Save file transfer from the original JP version
-Save file transfer from the UT version
(If chose to transfer)
-Level Reset
(Character levels reset to Lv 1, transfer bonus is an Elixir set. Accessory slots, player icons and PP catalog will carry over)
-Strong new game
(Character levels remain the same, bonus is an Elixir set. Abilities, AP, --accessory slots, player icons and PP catalog will carry over)
-Play Plan ("Quickest" / "Medium" / Hardcore / Grind Lover / Treasure Hunter)
(The last two are available only with save file transfer)
-Bonus Day (Top is Monday, bottom is Sunday)
-Battle Mode (Action / RPG style)
-Story Mode difficulty? (Normal? / Hardest? / Hard?)

EXTRA MENU
Mogweb
Data Install
Prologus save data importing

MAIN MENU
Story Mode
Battle mode
--Free Battle (1 on 1)
--Free Battle (Party)
--Arcade Mode
Communication Mode
--Online Lobby
--Group Battle
--Friend Card List
--Artifact
--Friend card Import
PP Catalog
Collection
--Creation
Player Customization
Options

OPTIONS
Battle Style (Action / RPG style)
Battle Information (Beginner / Normal / OFF)
Story Mode difficulty? (Normal? / Hardest? / Hard?)
Battle Intros (Short / Long / Random)
Battle Lockon Marker
Quickmove Marker
Lockon Cursor
Target Marker
BGM Volume
SE Volume
Voice Volume
Charater control? (Analog Pad / Directional keys)
Camera movement: Up/down (Normal / Reversed)
Camera movement: Left/right (Normal / Reversed)
Camera control? (Auto / Manual)
Camera speed? (Normal / Fast / Slow?)
Play Plan notifications (If the chocobo screen from the play plans will appear after a match)
Battle voices
Event ______
Battle replay saving feature
(This option has something to do with saves, I think)
Data Install (will be grayed out if it's not installed)
Battle Tutorials

PP CATALOG - CHARACTER SHOP
Garland
The Emperor
Cloud of Darkness
Golbez
Exdeath
Kefka
Sephiroth
Ultimecia
Kuja
Jecht
Shantotto
Gabranth
Chaos (CPU)
???(Gilgamesh)
???(Prishe)
???(Desperado Chaos)
Alternate Form: Lightning
Third Form: Lightning
Alternate Form: Vaan
Third Form: Vaan
Alternate Form: Laguna
Third Form: Laguna
Alternate Form: Yuna
Third Form: Yuna
Alternate Form: Kain
Third Form: Kain
Alternate Form: Tifa
Third Form: Tifa
Alternate Form: Warrior of Light
Third Form: Warrior of Light
Alternate Form: Firion
Third Form: Firion
Alternate Form: Onion Knight
Third Form: Onion Knight
Alternate Form: Cecil
Third Form: Cecil
Alternate Form: Bartz
Third Form: Bartz
Alternate Form: Terra
Third Form: Terra
Alternate Form: Cloud
Third Form: Cloud
Alternate Form: Squall
Third Form: Squall
Alternate Form: Zidane
Third Form: Zidane
Alternate Form: Tidus
Third Form: Tidus
Alternate Form: Garland
Third Form: Garland
Alternate Form: The Emperor
Third Form: The Emperor
Alternate Form: Cloud of Darkness
Third Form: Cloud of Darkness
Alternate Form: Golbez
Third Form: Golbez
Alternate Form: Exdeath
Third Form: Exdeath
Alternate Form: Kefka
Third Form: Kefka
Alternate Form: Sephiroth
Third Form: Sephiroth
Alternate Form: Ultimecia
Third Form: Ultimecia
Alternate Form: Kuja
Third Form: Kuja
Alternate Form: Jecht
Third Form: Jecht
Alternate Form: Shantotto
Third Form: Shantotto
Alternate Form: Gabranth
Third Form: Gabranth
Encounter Voice: Lightning
Encounter Voice: Vaan
Encounter Voice: Laguna
Encounter Voice: Yuna
Encounter Voice: Kain
Encounter Voice: Tifa
Encounter Voice: Warrior of Light
Encounter Voice: Firion
Encounter Voice: Onion Knight
Encounter Voice: Cecil
Encounter Voice: Bartz
Encounter Voice: Terra
Encounter Voice: Cloud
Encounter Voice: Squall
Encounter Voice: Zidane
Encounter Voice: Tidus
Encounter Voice: Garland
Encounter Voice: The Emperor
Encounter Voice: Cloud of Darkness
Encounter Voice: Golbez
Encounter Voice: Exdeath
Encounter Voice: Kefka
Encounter Voice: Sephiroth
Encounter Voice: Ultimecia
Encounter Voice: Kuja
Encounter Voice: Jecht
Encounter Voice: Shantotto
Encounter Voice: Gabranth
Secret Voice: Golbez
Secret Voice: Exdeath

+ وهذه قائئمة الموف ليست كاملة لاخر الشخصيات

012jumpfestamovelisttrau.png
 

Sora Diersly

True Gamer
لول البرولوج بينزل الأسبوع الجاي؟ مع اللعبة؟؟! لول

المُهم انا لفل 99 اونين نايت.. باقي بس اجيب سلاحه النهائي + اكسسوارات تستاهل >.>
وسالفة التحكم عندك اعتقد تقدر تعدله من الأوبشنز بطريقة ما.. مدري كيف بس جرب انت وحظك :S معليش ماادري كيف حلها صراحة..

كلاود خلقه شبه خارق هو وحركات البريفري اللي تاكل اكل! بعد يسوون له enhance ؟! شكله بيصير زي شغل Dante في مفك3 -_- الله يخلف بس على لعب الأونلاين, راح فيها من اللحين
 

Hekari

SquallX سابقاً
ايه لول ،، وعلى ذكر المشكلة حقتي طلعت المشكلة مني موب من اللعبة لاني متعود على تحكم KH BBS صار لي فترة طويلة العبها واقوي فيهم المهم قلبت في يوم واحد على ديسيديا وحسبت التحكم تغير الا انا الي متغير الـ مربع تدافع في كي اتش والـ R تدافع في ديسيديا بس تحكمها قريب لديسيديا ، تباً + انت سريع في البور اب للشخصيات :laugh::
 

Saaloo100

Casual Gamer
سكوال شكرا للاجابة ..

الماستر عندي 3 (كلاود-تايدوس-زيدان)
نظام البارتي مفيد جدا في رفع المستوى ..
 

Sora Diersly

True Gamer
^
لفل 64 تيدوس اللحين :smug:
باقي تيرا وسيسل و سيفروث وذا ايمبرور واكون خلصت اللستة حقتي رسميا قبل ماتنزل ديسيديا الجديدة :D
 

Hekari

SquallX سابقاً
لول انا مخلص كل شيئ فيها والعبها وانا مرتاح :tongue:

نزلت مراجعة موقع
الايجابيات :

- تقدر تبدل مابين نمط الـ RPG والـ Action في وسط اللعب على راحتك !
- الثانية مافهمتها بس الظاهر يقصدون موجهة للفان بشكل خاص !
- اذا عجبك الجزء الاول اكيد بعجبك الجزء الثاني .

السلبيات :

- صعبة على النوب / بالاحرى الجديدين على اللعبة .
- نظام الشطرنج رجع ! < لول على هالسلبية بالعكس هالنظام رهيب :confuse:
- نظام اللعب بكون مكرر اذا ماستخدمت الـ grind < ماعرف ايش يقصدوا بها .

ملخص المراجعة :

اذا تبي "تجرب" اللعبة فقط وتتركها ففترة قصيرة فمن الحين اقلك لاتجربها لانه مو من حقك تجربها تجربة وتنتقدها وانت ماتفهم شيئ فيها فهذه اللعبة مو موجهة لك !
واذا تبي تلعبها وتحللها فانصحك بها ( تحلل تعقيدات الي في القصة )
واذا ماعجبتك او ماعبرت القصة فراح تشبع من القيم بلاي بالراحة .. اما ادا لعبت القصة ماراح تشبع منه (&)

التقييم النهائي / 4.5 من 5 !

http://www.g4tv.com/games/psp/64548/Dissidia-012-Duodecim-Final-Fantasy/review/

هذا اول موقع يعطي القصة حقها :rockon:

+ همم مدري يمكن هذا فيديو ديمو لـلبروجول او كامل المهم جاري المشاهدة http://gigaboots.com/?p=568
 

Saaloo100

Casual Gamer
أنا قدرت أوصل كلاود مستوى 100 في يومين .. عن طريق استخدام استدعاء الماجيك بوت ..
طريقة سهلة ومريحة ..
بحيث اني اقاتل الكمبيوتر بمستوى 100 واضع الماجيك بوت اليدوي .. اذا وصلت البريف بوينت للخصم 9999 اعمل تفعيل للاستدعاء ثم اضربه .. وبكذا ممكن تكون ربحت فوق 10 ليفل مرة وحدة ..:laugh::
 

Darkness Key

رحمك الله يا هاشم
للأسف تخزينة الجزء الأول راحت
كلاود كان ليفل 70 فيها
والله تعبت عليه :confuse:
+
عموماً أنا بإنتظار النسخة الغربية
باقي عليها 5 أيام و الحماس عندي جداً مرتفع
 

Hekari

SquallX سابقاً
^

حاس بنفس شعورك صارت لي نفسك وحملت تخزين من النت :(
عموما تسربت هي حالياً النسخة الاوروبية ،، نهاية الليلة او بكرة ان شاء الله راح العبها .
متحمس تصير في يدي لكن حماس الاوستات طار بعد ماسمعتهم كلهم ،، يعني راح يكون شيئ تكراري عندي لما اسمعها :confuse:

+ بقى عليها 4 ايام مش خمسة ايام .
 

Hekari

SquallX سابقاً
لول مقابلة جديدة مع تاكاشي ، مدري ليش احس هالسنة مستلمنه الصحافة وعطوه مصدر اهتماتهم كثير ..

Why did you make the story a prequel to Dissidia: Final Fantasy?



The story for Dissidia came to a concrete conclusion. There’s nothing more to tell in terms of the world’s future. So we decided to depict a story occurring before the events seen in the last game. Once we started development, it was decided that the concept for this title would be to create a story that would make players want to go back and play the last game again.



The focal point in the story of Dissidia 012[duodecim] is to shed light on what allowed Cosmos and her warriors to be victorious in Dissidia. The acts of a few of Cosmos’s chosen allowed their allies to be victorious, but what are the details surrounding those warriors? We really wanted to focus on that aspect in the story for Dissidia 012[duodecim].



Can you tell us how you fine-tuned characters from Dissidia: Final Fantasy?



Generally speaking, there were many instances in Dissidia where players would have to use fairly defensive or passive strategies to win. So we made a conscious decision to adjust battles so that it is better if players go on the offensive. We’ve also added some new moves for each character in hopes of expanding the strategies a player can utilize, and re-evaluated and made adjustments to existing attacks that were not frequently used by players of the last game.



image



How did you come up with the idea for assist characters?



Our main priority was to create a new system that would act as a counter-balance for the EX Mode system. We saw many cases where a player’s entire strategy revolved around EX Mode in Dissidia since the EX Mode was so overwhelmingly powerful in that game. That’s when we thought about adding a new option for players besides the EX Mode that could possibly bring greater depth to battles. We also thought that this new system would need to be on par with the EX Mode visually, and that’s how the Assist system came about.



The original quest system is a fantastic idea. How did you create this feature? What kind of fan created stories are you looking forward to seeing?



Realizing the importance of social elements in today’s games, we felt that it would be great to incorporate such social elements in Dissidia as well. We had initially planned to implement a simple event creator tool, but Dissidia has a variety of design elements that could be employed. So we decided to allow players to make full use of those assets, allowing players to not only create original events, but to allow players to freely create in terms of gameplay elements. And that’s how the original quests came to be. I hope fans make use of the original rules and create masterpieces with a great blend of story and game elements.



image



How did you select new characters for Dissidia 012[duodecim]: Final Fantasy?



The Final Fantasy franchise has so many interesting characters, so the selection process was an extremely difficult one. In the end, we basically decided to add globally popular characters, or characters we felt would be fun to use in this type of game.



We were aware of issues like memory limitations as soon as development began, so we knew that we wouldn’t be able to expand the cast drastically. Based on that, we decided on a number of additional characters, and were able to get all of the planned characters into the game.



What do you think of the trend of RPGs turned into fighting games?



I think it’s a really interesting endeavor and hope that a diverse catalog of games emerges. However, when RPG elements are introduced to a game, it becomes extremely challenging to create a system allowing for players to battle one another at any time, regardless of their progress. Various factors like a player’s development of a character or obtaining custom items and how many have been obtained make guessing the conditions for a battle between players difficult to predict. But for this game, I believe that we’ve been able to address those issues with the use of the bravery system.



For several Square Enix games, the western version was released near simultaneously. Fans in the west are happy, but was it difficult to keep up with the pace?



It certainly was not an easy undertaking. However, if our fans around the world can share their passion for this title with a near simultaneous worldwide release, I think that our efforts will have been worth the hardships.



image



As an expansion for the Final Fantasy universe, the Dissidia series is interesting. What else do you hope to do with the Final Fantasy series?



Dissidia 012[duodecim] primarily uses a one-on-one battle system, but I think creating an action-centric game revolving around party battles would be very interesting.



The Dissidia 012[duodecim]: Final Fantasy staff has been developing a 1-on-1 fighting game for several years, now what genre would you like to take on?



To be honest with you, there’s really no genre that I’m set on. I’ve obviously gained a lot experience in action games over the years, so it’d be a shame to let that expertise go to waste. However, I think it’s more important to constantly think of how to provide gamers with an amazing experience. I want to be able to provide a truly groundbreaking and innovative game experience that has never been seen before.

http://www.siliconera.com/2011/03/1...y-director-discusses-fighting-game-mechanics/
 

Hekari

SquallX سابقاً
اوكي ، لعبت اللعبة ساعات متواصلة كثير ماعرف لكن من الساعة 10 الصباح الى 8 ونصف تقريباً لساتي ماخلصتها ، انطباعاتي عن اللعبة :

اول مابديت شفت العرض الـ سي جي ماتوقعته بهالشكل ، طريقة تقديم الشخصيات و التنافس حماسي ،، وبالبداية اول مابديت حسيت نفسي العب بروجول راح يجيك موجل ويسالك بعض الاسئلة انصحك تسوي نفسك ماتعرف شيئ ،، بديت بالقصة طريقة السرد جيدة جداً ولكن مافيها حماس وهالمرة كوجا عررفت سكوير انه تخلي تثبت وجوده في هالجزء وبقوة ! بالنسبة للعالم المفتوح فهو متنوع في البيئة وحسب التقدم في القصة راح تشوف كيف ،، لكن ماعجبني ان سكوير ماستغلت الاماكن الفارغة في العالم الكبير مثلاً المفروض تخلي في جهة الاشجار لما تمر عليهم تتحدى الـ مانكينز بشكل عشوائي ! وعجبني توسيع الاوبشنز في الكاستومايزالمهم عن نفسي افضل استخدم طور الاكشن للشخصيات الي من صنف كلوس رنج اما نظام الار بي ( هدا تغير كان اسمه نظام الكومند ) مريح للشخصيات الي تخصصهم لونق - رينج ! كثير اشياء عجبتني كمان ، اضافة الموقل لتشتري من عنده ادوات تبع المعركة وسيمونز ! وعدد الضخم الهائل من الموسيقى الايبيك اضافة : كيف نسيت نظام الاسيست سيستم والشخصيات ؟ نظام الاسيست سيستم ادا فكرت تسويه مع الايكس بيرست راح تصير وشوشة ،، بالنسبة للشخصيات عجبني فان وطلع اسلوبه سريع ، ولاقونا مش على قد توقعاتي يعني يحتاج وقت للتعود عليه بس ايكس بيرست بتاعه فكرته فريدة ، حسيت كاني العب فانكويش ، تيفا عندها اسلوب عجيب في الحركات اما يونا ميه ! بريش لساتي ماطلعتها كين ينفع للضربات جوية رهيب .

هدا رايي حالياً تباً مابقدر اكملها الا ايام الويكايند ،، وللمعلومية لازم تكون ادا تبي تسوي لتصدير لملف تخزينك يكون من نفس الريجن :laugh::
 
التعديل الأخير:
أعلى