Suzuki Yu
True Gamer
Use game centers nationwide as cloud.
・Divert or divert the CPU and GPU of game consoles at game arcades. = Cost reduction.
Ultra-low-latency
, fog competent computing in the near ideas
and high-quality game to enjoy
earn money even outside office hours for the Game Center
Apparently magazine illustrations will explain the concept
بانتظار التفاصيل والرسومات الشارحة!!
UPDATE:
نزلت اليوم مقالة فصلت كل الأمور بخصوص هذا الخبر التقني..
وهذي الصورة استخدمت بتقرير فاميتسو يشرح الكونسبت
ترجمة للنقاط المختلفة اللي أنذكرت بالمقال:
- سيجا حاليا بمرحلة الـR&D لكونسبت الـFog Gaming واللي يأتي كحل للاج الموجود حاليا بالخدمات السحابية التقليدية.
- خدمات الكلاود ميزتها انك تلعب الالعاب بدون هاردوير او تثبيت للعبة وتحديثاتها بالاضافة انها تمنع امكانية الغش ويأتي مع ذلك مشاكل اللاج من جهة اللاعب بسبب ابتعاد هذي السحابة (المساحة الفيزيائية بين المشغل واللاعب) ومن جهة المشغل هنالك مشاكل التكلفة من كهرباء وsetup للسيرفرز والمان الباور اللازم لكل هذا. الحل هو توفير كلاودز ضمن مناطق لعب اللاعبيين لكن هذا الشيء يؤدي الى التكلفة الكبيرة بالsetup لهذي السيرفرز على نطاق واسع... الحل هنا؟ Sega’s Fog Gaming واللي يقدم حل للمشكلتين هذول بتكلفة أقل بكثير من خلال اعادة تهيأة الأركيد سنترز الموجودة بمختلف مناطق اليابان الى Datacenters.
- مجرد انشاء سيرفرات بهذي المراكز يضل أمر مكلف؟ لذلك سيجا تنوي الاستفادة من الاركيدات الموجودة بالمكان واللتي بحد ذاتها تعتبر اجهزة كمبيوتر بـCPUs وGPUs و نيتورك وخلافه لتعمل ككلاود كمبيوترز أيضا!
- من الصعب تحويل الاركيدات الحالية لتعمل على هذا الاساس لذلك سيجا تنوي تقديم Next Generation Boards مهيأة لتؤدي الغرضين تشغيل الالعاب اللي عليها + Cloud Computing مما يعني ان مراكز الالعاب ستعمل على مدار الساعة في تقديم حدمات الكلاود حتى بعد اغلاق المحلات.
- حاليا هنالك 200 مركز اركيد تابع لسيجا حول اليابان. المستخدم سيتصل اوتوماتيكيا الى اقرب Datacenter اليه مما يخفض نسبة اللاج من عشرات الملي-سكندز الى أقل من 1 ملي-سكند! الفكرة هذي تجعل السحابة "Cloud" قريبة من اللاعب الى الأرض ولذلك أتت التسمية ضباب "Fog"
- سيجا تخطط أن تصل لشركات الالعاب الاخرى وحتى من خارج الصناعة لتنفيذ الـFog Gaming بشكل أوسع. (محلات الاركيد في احصائية عام 2017 وصلت لـ4000 محل) هذا لا يعني لشركات الالعاب فقط تقليل اللاج بالالعاب لكن استخدام الجيم-سنترز كـDatacenters ممكن يستخدم استخدامات أخرى كـvirtual machines for businesses أو render farms.
- في المجمل هذا يعني دخل أكبر لمحلات الاركيد من خلال استحداث أهداف جديدة من وجودها. سيسهل على محلات الاركيد الحالية الصمود وأيضا يعزز فتح محلات جديدة.
بعض الامور اللي صححها المقال وطلعت بالبداية عن الخبر
خدمة الـFog Gaming هي خدمة سحابية لنقل العاب الاركيد للعب من المنزل.
خطأ. لم يذكر التقرير هذا الأمر بل تكلم عن الـFog Gaming كتكنلوجي سيتم تطبيقها وليس كسيرفس. ليس من المعلوم ماهي التطبيقات المستقبلية اللي ستستخدم فيها هذي التكنلوجيا او ان كانت ستستخدم مع العاب الاركيد.
هذا سينجم عنه اعادة تهيئة الاركيد ميشينز الحالية.
خطأ. المقالة تكلمت عن صعوبة ذلك وان سيجا تخطط للـNext Generation Boards انها تدعم الكونسبت.
الاريكد ميشينز حتشتغل ككلاود كمبيوتنج مما يعني ان المشغلين ما حيضطروا يستبدلوا ويغيروا بالاجهزة وانه كل الجيم-سوفتوير ممكن تكون باجهزة موحدة.
خطأ. المقالة ما قالت شي بهذا الخصوص بل قالت انه على المشغلين شراء الـNext Generations Boards لتشغيل الـCloud Computing.
・Divert or divert the CPU and GPU of game consoles at game arcades. = Cost reduction.
Ultra-low-latency
, fog competent computing in the near ideas
and high-quality game to enjoy
earn money even outside office hours for the Game Center
Apparently magazine illustrations will explain the concept
بانتظار التفاصيل والرسومات الشارحة!!
UPDATE:
نزلت اليوم مقالة فصلت كل الأمور بخصوص هذا الخبر التقني..
In the 18th June 2020 issue of Famitsu, Nishikawa Zenji’s column reveals that Sega is currently in research and development for Fog Gaming, which would be a solution to the lag seen in current forms of cloud gaming.
Cloud gaming has players access a virtual console existing on the cloud through the internet, allowing them to play video games without the need for hardware, installation, or updates. In the case of multiplayer games, this also prevents cheating. However, because this relies on internet connections, lag is major problem on the player side. On the business side, the initial cost of having to set up data centers and running cost of having to maintain the equipment and pay for electricity and manpower is a hurdle.
The lag seen by players is a result of the cloud being too far away from them: The physical distance between players and data centers. The solution to this would be to have clouds within players’ service areas, but this would lead to the business side problem of the cost of setting up and running data centers.
Sega’s Fog Gaming is a simple and low-cost solution to both of these problems: By repurposing game arcades into data centers.
Simply installing new servers and computer in arcades would still be costly, and so Sega proposes to turn the arcade machines themselves, which are already computers, most of which have network capability and quite powerful GPU/CPUs, into cloud computers. While it would be difficult to convert existing machines, Sega is considering developing next-generation arcade system boards to be able to adapt to this purpose, which would mean installing new machines in arcades would be synonymous with installing cloud machines. This would also give arcades more purpose as cloud data centers when closed or when there are few customers.
There are currently around 200 arcades owned by or affiliated with Sega around Japan, and the column states that with users automatically being connected to the data center closest to them, this would be able to reduce lag from what is currently a few dozen milliseconds to under one millisecond. This solution brings the “cloud” closer to players, to the ground, turning it into a “fog”, hence the name.
The column states that Sega is planning on extending Fog Gaming to other game companies and industries as well. This would not just mean reduced lag for cloud gaming for other game companies, but also the ability for game arcades to be used as data centers for other purposes such as virtual machines for businesses, or render farms.
Most of all, this would mean additional income for owners of video game arcades, giving arcades renewed purpose and life as data centers. This would make it easier for existing arcades to survive, and for new arcades to be opened. The column describes this as turning local arcades into “the town’s own little data center”.
Unfortunately, this is a solution that may only work in Japan and perhaps a select number of countries right now as it depends on the concentration of video game arcades in the country.
Fact Check
There is a lot of misinformation regarding Fog Gaming online at the time of this article’s publication, and we have performed a fact check on several prevalent examples below:
・Fog Gaming is a cloud gaming service that streams arcade games to players’ homes
This is FALSE. There is no mention of streaming arcade games in the column: The data centers are described as being applied to cloud gaming and other cloud-based uses in general. Fog Gaming is described not as a service but as a technology.
・This would involve renovating existing arcade machines
This is FALSE. The column explicitly says the opposite: That it would be difficult to make existing cabinets adapt to this, which is why the next-generation boards are being developed.
・Arcade machines will be powered by cloud computing, meaning that arcade owners would no longer have to swap out machines, or that all the software can be consolidated on one machine with others merely being terminals
This is FALSE. The column says nothing of this sort. If anything, it says that owners will have to obtain machines using the next-generation boards in order to use Fog Gaming.
What does this mean?
Converting game arcades to cloud data centers has ramifications for basically everything that has anything at all to do with cloud computing, albeit only in countries where this is feasible (i.e. where there are many arcades).
The technology is still in research and development and will ostensibly be applied to the next generation of arcade boards, so it will not be something seen in the next year or so, but the ramifications for cloud computing have potential to be massive: While only around 200 arcades are affiliated with Sega, there are thousands of arcades in Japan altogether (over 4000 as of 2017), and converting them to data centers would make a massive amount of processing power available to the cloud.
Additionally, depending on how much income the data center stuff brings in, if expanded to other countries this might even mean that it becomes feasible for more arcades to be opened in countries where they typically are not
وهذي الصورة استخدمت بتقرير فاميتسو يشرح الكونسبت
ترجمة للنقاط المختلفة اللي أنذكرت بالمقال:
- سيجا حاليا بمرحلة الـR&D لكونسبت الـFog Gaming واللي يأتي كحل للاج الموجود حاليا بالخدمات السحابية التقليدية.
- خدمات الكلاود ميزتها انك تلعب الالعاب بدون هاردوير او تثبيت للعبة وتحديثاتها بالاضافة انها تمنع امكانية الغش ويأتي مع ذلك مشاكل اللاج من جهة اللاعب بسبب ابتعاد هذي السحابة (المساحة الفيزيائية بين المشغل واللاعب) ومن جهة المشغل هنالك مشاكل التكلفة من كهرباء وsetup للسيرفرز والمان الباور اللازم لكل هذا. الحل هو توفير كلاودز ضمن مناطق لعب اللاعبيين لكن هذا الشيء يؤدي الى التكلفة الكبيرة بالsetup لهذي السيرفرز على نطاق واسع... الحل هنا؟ Sega’s Fog Gaming واللي يقدم حل للمشكلتين هذول بتكلفة أقل بكثير من خلال اعادة تهيأة الأركيد سنترز الموجودة بمختلف مناطق اليابان الى Datacenters.
- مجرد انشاء سيرفرات بهذي المراكز يضل أمر مكلف؟ لذلك سيجا تنوي الاستفادة من الاركيدات الموجودة بالمكان واللتي بحد ذاتها تعتبر اجهزة كمبيوتر بـCPUs وGPUs و نيتورك وخلافه لتعمل ككلاود كمبيوترز أيضا!
- من الصعب تحويل الاركيدات الحالية لتعمل على هذا الاساس لذلك سيجا تنوي تقديم Next Generation Boards مهيأة لتؤدي الغرضين تشغيل الالعاب اللي عليها + Cloud Computing مما يعني ان مراكز الالعاب ستعمل على مدار الساعة في تقديم حدمات الكلاود حتى بعد اغلاق المحلات.
- حاليا هنالك 200 مركز اركيد تابع لسيجا حول اليابان. المستخدم سيتصل اوتوماتيكيا الى اقرب Datacenter اليه مما يخفض نسبة اللاج من عشرات الملي-سكندز الى أقل من 1 ملي-سكند! الفكرة هذي تجعل السحابة "Cloud" قريبة من اللاعب الى الأرض ولذلك أتت التسمية ضباب "Fog"
- سيجا تخطط أن تصل لشركات الالعاب الاخرى وحتى من خارج الصناعة لتنفيذ الـFog Gaming بشكل أوسع. (محلات الاركيد في احصائية عام 2017 وصلت لـ4000 محل) هذا لا يعني لشركات الالعاب فقط تقليل اللاج بالالعاب لكن استخدام الجيم-سنترز كـDatacenters ممكن يستخدم استخدامات أخرى كـvirtual machines for businesses أو render farms.
- في المجمل هذا يعني دخل أكبر لمحلات الاركيد من خلال استحداث أهداف جديدة من وجودها. سيسهل على محلات الاركيد الحالية الصمود وأيضا يعزز فتح محلات جديدة.
بعض الامور اللي صححها المقال وطلعت بالبداية عن الخبر
خدمة الـFog Gaming هي خدمة سحابية لنقل العاب الاركيد للعب من المنزل.
خطأ. لم يذكر التقرير هذا الأمر بل تكلم عن الـFog Gaming كتكنلوجي سيتم تطبيقها وليس كسيرفس. ليس من المعلوم ماهي التطبيقات المستقبلية اللي ستستخدم فيها هذي التكنلوجيا او ان كانت ستستخدم مع العاب الاركيد.
هذا سينجم عنه اعادة تهيئة الاركيد ميشينز الحالية.
خطأ. المقالة تكلمت عن صعوبة ذلك وان سيجا تخطط للـNext Generation Boards انها تدعم الكونسبت.
الاريكد ميشينز حتشتغل ككلاود كمبيوتنج مما يعني ان المشغلين ما حيضطروا يستبدلوا ويغيروا بالاجهزة وانه كل الجيم-سوفتوير ممكن تكون باجهزة موحدة.
خطأ. المقالة ما قالت شي بهذا الخصوص بل قالت انه على المشغلين شراء الـNext Generations Boards لتشغيل الـCloud Computing.
التعديل الأخير: