hits counter

مقابلة Yu Suzuki من الصين عن جديد Shenmue III

Unknown

Fake Gamer


Chinese martial art Xing Yi Quan will be in the game, but not in Ryo's skill set.

Yu describes the new combat as "very varied, richer, and more playable". Takeuchi-san elaborates that the goal is to create a combat system that welcomes players of different skill levels, and that a lot of consideration of design and balance went into making combat feel fun for all players. He finishes saying a lot of effort went into the combat. Yu's ambitions are to show a lifelike representation of Chinese martial arts.

Some mini-games from the original won't return, but there are new ones included that they feel are more interesting. Old mini-games confirmed to return are Lucky Hit, Excite QTE, capsule toys, and yes, forklifts.

Mini-games will hold greater impact and influence over the wider game because of better integration, and there will be surprises after playing for a while. Takeuchi-san is looking forward to player reactions on this aspect.

Yu's comments in 2017 about Shenmue III being a 70/30 split between old and new ideas has changed thanks to development advancing, and now stands at 50/50.

Side quests and the main story will have better integration, and form a better closed loop. A better translation might be able to elaborate on this, as machine translation threw up the word "branch" and might be related to Yu talking about quests that could have branching outcomes. Side quests will no longer be isolated from the main plot. This was apparently considered for the originals, but couldn't be achieved at the time.

Yu says Shenmue III is more of a hardcore game than the originals because of elements of playability and increased degree of freedom, it seems to be implied Shenmue III may take longer to complete than the originals (Yu says I & II are single week games, III is a multi-week game). Also seems to infer players can interact, or not interact, with content how they choose. Not completely clear on what this means.

Yu implies there is post-game content once the main story has wrapped up, other storylines to explore and systems to play. Sounds to go beyond just the mini-game and combat collection Shenmue II had once you cleared the game.
مقابله لـ Yu Suzuki بالصين عن اللعبه واهم النقاط

* نظام القتال متنوع جدا و عميق و قابل للعب اكثر من السابق.
* نظام القتال موزون واكثر امتاع للاعبين .. طموح Suzuki ان يجعله اقرب لواقعيه فنون القتال الصينيه.
* بعض الميني جيمز القديمه لن تتواجد لكن هناك ميني جيمز جديده.. الميني جيمز الشهيره موجوده مثل Lucky Hit/Excite QTE/Capsule Toys/Forklifts.
* الميني جيمز بيكون لها تأثير وتفاعل مع اللعبه ككل وهناك مفاجأه بهالخصوص بعد اللعب بها لمده .. وننتظر ردة الفعل من اللاعبين.
* Suzuki في 2017 قال ان الافكار القديمه كانت اكثر من الجديده .. لكن مع التقدم بالتطوير صارت الافكار متساويه. "ممكن بعد الدعم الي جاء من الناشر؟"
* مهمات القصه الرئيسيه والجانبيه بتكون ومترابطه بشكل افضل من الاجزاء السابقه لأن ماكان هناك قدره لأنجازه في ذلك الوقت.
* Shenmue III احترافيه اكثر من الاجزاء السابقه بسبب عوامل اللعبه المتعدده والحريه الكبيره الان.
* اللعبه الان تأخذ مدة طويله لأنهائها Suzuki اعطى كمثال .. ان الاجزاء السابقه تأخذ منك اسبوع وShenmue III عدة اسابيع.
* سيكون هناك محتويات مابعد انهاء القصه "post-game content" للاستكشاف واللعب بعيدا عن الميني جيمز.
* Xing Yi Quan "احد الفنون القتاليه الصينيه" ستتواجد باللعبه لكن ليست لشجرة المهارات لريو.
 
التعديل الأخير:

Unknown

Fake Gamer
كتبته بموضوع منفصل لأن على الاقل فيه نقاط مهمه تستاهل موضوع .. اكتب بيد واكل بيد مدري اذا طنشت شي لول

عموما عن الـ Xing Yi Quan

هذا فيديو انترستنق لنوعية هذا الفن! .. شكله من نوع لمسه منه والقبر ::sweat::

.
.

اخر صورة للجيم بلاي للعبه اذا ما احد شافها قبل 8 شهور (قاعد اتخيل الاصوات الي اسمعها مع كل ضربه بفيديو Xing Yi Quan بسمعها مع كل ضربه لريو ::grin::)
fight_with_thugsqrev6.jpg
 
التعديل الأخير:

Pineapple

True Gamer
على الورق كل شي تمام لكن اتمنى التطبيق يكون في المستوى.
 

Suzuki Yu

True Gamer
المعلومات هذي من كم يوم سمعت عنها (لكن ماوضعتها هنا عشان الترجمة جاية تقريبية من جوجل) لكن تقدر تقول انها كانت واضحة لحد ما..
عموما متحمس جدا لسالفة انه كل شي بالعالم صار أكثر ترابطا مع الMainline Story وأبغى أشوف كيف راح يطبق الشي هذا.
الشي اللي تفاجئت منه هو أنه في Post Game في لعبة زي شينمو بعد القصة!
البوست جيم كونتنت موجودة بالعاب شينمو لكتها كانت مودات جانبية مثل تحديات القتال او الميني جيمز.
هنا انت راح تجيك بوست جيم كونتنت اثناء المغامرة بعد انهاء القصىة الرئيسية! من امور جانبية وغيره! اللي يعرف شينمو كويس يعرف انها معتمدة على نظام كاليندر وفي أشياء تحتاج انك تفتحها في اوقات محددة.
انا ارجح هنا انه في قصص فرعية ممكن تفتحها فقط بعد انهاء القصة الرئيسية لانه ما اعتقد انه من الممكن انك تخلص الاشياء اللي فاتتك لانها مرتبطة بكاليندر وموقعك بالاحداث.
شي ثاني مثير للاهتمام... كم يوم حتسمحلك اللعبة انك تلعب بعد انهاء القصة؟ من المستحيل تكون endless

كتبته بموضوع منفصل لأن على الاقل فيه نقاط مهمه تستاهل موضوع .. اكتب بيد واكل بيد مدري اذا طنشت شي لول

عموما عن الـ Xing Yi Quan

هذا فيديو انترستنق لنوعية هذا الفن! .. شكله من نوع لمسه منه والقبر ::sweat::

.
.

اخر صورة للجيم بلاي للعبه اذا ما احد شافها قبل 8 شهور (قاعد اتخيل الاصوات الي اسمعها مع كل ضربه بفيديو Xing Yi Quan بسمعها مع كل ضربه لريو ::grin::)
fight_with_thugsqrev6.jpg
أستطيع أن أصرح هذا التصريح الناري (&) مافي أحد بالصناعة كلها أكثر دراية من يو سوزوكي في أي شي يتعلق بالمارتشال ارتس بسبب رحلاته للصين ومقابلة الماسترز والممارسة لسنين طويلة واحترامه الشديد لهذي الثقافة والباكجراوند الجبار مع سلستي VF و Shenmue.
النظام القتالي ما ادري اذا حيكون افضل لكن بالتأكيد انه على اقل تقدير حيقدم هذي الفنون كما يجب وبالشكل المطلوب اللي يحترم هذا الارث.

BTW الستايل هذا ماراح يستخدم من ريو حسب المقابلة.
 
التعديل الأخير:

T232

Gamer
اتمنى يو سوزكي يحصل شركة تتبناه موقعه الحقيقي هو شركة كبيرة ليس فريق مستقل الرجل من ايام تسعينات وهو عنده افكار خارجه عن المألوف اسس على افكاره جنرا جديدة في سوق اعتقد هو و ماياموتو طورو عالم الالعاب اكثر من غيرهم مع احترامي للبقية
 
أعلى