موقع IndieGames.com يختار أفضل 12 لعبة إندي للعام 2012 :
http://indiegames.com/2012/12/top_10_indie_games_of_2012_2.html
الفائزين بالترتيب :
12- The Sea Will Claim Everything
11- Dys4ia (أكثر لعبة ماخذة أكبر من حجمها في التاريخ)
10- Frog Fractions
9- Resonance
8- Slender: The Eight Pages (اللعبة هاذي مو عارف شو سر هوس الناس بيها .. جربت ألعبها و ما قدرت أكمل فيها أكثر من نص ساعة)
7- Journey (مركزها متأخر !!!)
6- Retro City Rampage
5- FTL
4- Mark of the Ninja
3- Spelunky HD
2- Dust: An Elysian Tail
1- Hotline Miami
قائمة منطقية "تقريبا" و كنت على معرفة بجميع ألعابها باستثناء لعبة The Sea Will Claim Everything اللي أول مرة أسمع عنها لكنها شدتني (هذه فوائد الجوائز) .. لكن في ألعاب كثيرة غابت عن القائمة مثل Dear Esther و Incredipede و Lone Survivor و Super Hexagon و غيرها ..
و أخيرا أحلى شي في القائمة إن لعبة Fez مو موجودة .. قهقهقهقهقهقهقهقهقهقههههههههه ..
لأن thatgamecompany مطور مستقل. كان عندهم عقد مع سوني و هو إنهم ينتجون ثلاث ألعاب للـPS3 (اللي هم flOw و Flower و Journey)، لكن ألحين إنتهى العقد و رجعوا مستقلين عن سوني. أذكر قريت قبل فترة إن عندهم إهتمام إنهم ينتجون ألعاب لغير أجهزة سوني.فيه شيء مافهمته ، ليش Journey دائما معتبرة انها لعبة Indie ؟!
لأن thatgamecompany مطور مستقل. كان عندهم عقد مع سوني و هو إنهم ينتجون ثلاث ألعاب للـPS3 (اللي هم flOw و Flower و Journey)، لكن ألحين إنتهى العقد و رجعوا مستقلين عن سوني. أذكر قريت قبل فترة إن عندهم إهتمام إنهم ينتجون ألعاب لغير أجهزة سوني.
“What surprised me most about Proteus was I found myself going back to it over and over. There’s something delightfully intoxicating about it”
– IGN
“This is a world that feels alive, and it feels as though you’re a part of it.... It’s enough to just wander, and have the world sing to you”
– Eurogamer
اليوم شفتها بالصدفة ..
[video=youtube_share;On9z4AE-me4]http://youtu.be/On9z4AE-me4[/video]
طالعه بشكل خيالي O__O
اليوم موعد البيتا
Daylight is a horror game featuring a procedurally-generated environment. With only the light of a cell phone to guide them, players will navigate the halls of a dark building as a woman who’s just woken up. Every experience will be different as rooms are randomly generated, and players will only learn about the game’s story via clues they discover as they explore
You’re essentially a rat in a cage, but the cage is an asylum and it’s scary as hell. You need to find your way out, and each time you do it it’s completely different