hits counter

[ شبح تسوشيما - 対馬の幽霊 ] - نَظرةُ (جُرَيْجٍ) عنها.. وشاركونا بنظراتكم أنتم ! V3

ماهو إنطباعك العام بعد العرض عن اللعبة ؟


  • مجموع المصوتين
    96
  • الاستطلاع مغلق .
#92

فاوندري انذهلوا باللي شافوه و من ضمن الجمل اللي قالوها
" This is ps4 pro footage looking at here not ps5 "
اتوقع اللعبة بتاخذ نفس تقاييم هواريزون او سبايدرمان وبنطلع بلعبه اكثر من ممتازة متحمس للقصة مع الاصوات اليابانية مع الموسيقى الاسطورية بنخرج بشيء فريد جدا من نوعه في عالم الالعاب .
 

Gamer Q

Hardcore Gamer
#96
عادة اشاهد كل شي عالتلفون .. وهذا شاهدته على التلفاز ويا رباه على جمال اللعبه .. لوحة فنية خالصة
اي شيئ صار ديجتال فوندري يمدحه ......؟ لعبة اه جميلة بس داونقريد كبير و واضح و هورايزون من 2017 تتفوق عليها من تكشترز و تفاصيل اخرى
 
#97
اي شيئ صار ديجتال فوندري يمدحه ......؟ لعبة اه جميلة بس داونقريد كبير و واضح و هورايزون من 2017 تتفوق عليها من تكشترز و تفاصيل اخرى
اعتبره تحيز .. السيتينج باليابان يضعفني
اكثر ما انا متشوق له هو السيتينج
 
#99
بالفعل سوني ما تعرف تسوي عالم مفتوح.

تقريباً قاو افضل خلطة قدموها، لعبة تحسها مشبعة بالجيمبلاي والابتكار الحمدلله مافيها سلخ جلود وتحرير معسكرات وأبراج واوووه تقدر تتسلل وتتخبى بالعشب وتقدر تهاجم.
 
ستينج اللعبة جمييل للغاية وعالمها برضو حلوو ، خوفنا فقط في المحتوى الجانبي يارب يجملوها سكر بانش بس تاريخهم من هذه الناحية مايبشر بالخير.
 
التعديل الأخير:
هذا واحد مسرب معلومات من 2018 وشكلها طلعت صحيحه بعد الكشف الاخير؟

  • Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.
  • Each outpost has a story behind it and a quest line, not just "take out these soldiers and you retake the village". Villages can be retaken by Mongols if you do not complete the quest line.
  • The game has two central towns (think Witcher 3), and many smaller outposts / villages.
  • There are NPCS who can help train you in the ways of the Ghost, as for a Samurai, it would be a completely different form, and dishonorable way, of combat. Don't expect Jin to be able to right out of the gate know how to throw shuriken, use kunai, use alchemy (poisons, create potions, and explosives), use grappling hooks to get on top of rooftops, quickly, etc.
  • 2 major skill trees with many branches; which are way of the samurai, and way of the ghost. Samurai focusing more on sword play, archery, and defense, while ghost focuses more on stealth, alchemy, and agility.
  • Samurai skill tree is fully unlocked from the start, while ghost requires you to complete tasks in order to unlock a specific branch, such as working with an alchemist in order to learn poison abilities, or to create potions with strong effects.
  • You will be free to switch between samurai and ghost kits. Jin in full samurai armor won't be able to climb buildings (you can still jump, don't worry) or swim/dive, and would be fit more for a defensive, all out attack build. This can be balanced out however by mixing kits. You switch by going into any outpost / town, there you will also be able to sleep in order to pass the time, so if you prefer to tackle a mission at night as a ghost, or at day as a samurai, it's up to you. So for a more grounded approach, samurai is recommended.
  • Think of climbing buildings as a faster paced assassins creed. Tenchu style grappling hook makes it even faster.
  • You don't necessarily want to be seen in your ghost kit, as people may take you for an assassin and will sometime be hostile toward you. The game recommends you to be the ghost at night, but samurai at day. Some quests will only be handed out in your samurai gear, or only in your ghost gear, such as assassination requests. Double agent type of system and story to back it up.
 
Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.

أتمنى تكون صحيحة. أيضاً أتمنى الجانب الياباني ما يكون فقط مناطق وبيئات بدون حاجات زي المذكورة هنا، أتمنى الفريق فعلاً تعمّق فالثقافة اليابانية ويجيب حاجات من العمق الياباني.


وجود مهمات المخيمات مبرر هنا ممكن أكثر من أي لعبة أخرى، أقصد المغول كانوا فعلاً في مخيمات، لكن تمنيت إن قتال واحتلال هذه المخيمات يكون شيء اللاعب يسويه بحرية ومو Side-quest زي ما هو ظاهر فالفيديو، راح يكون إحباط هائل جداً لو أغلب المحتوى الجانبي كذا.
 

MorridooM

The Blood and Iron Chancellor
أدوّر عن أحد أعطى وزن للمهمات الجانبية غير يوكو تارو في نير أوتوماتا وميازاكي في كل ألعابه، أتكلم جد، إيش الألعاب اللي تعاملت مع المهمات الجانبية بجدية كأنها محور اللعبة ومش شي هامشي؟
سلسلة تريلز ، زينوبليد ، باتمان آركام سيتي/أوريجينز/نايت، ويتشر ٣، ألعاب أوبسيديان.
 
عادية جدا للاسف,واصلا واضح من اول التوجه بس كان الواحد متامل شي مختلف ومع ذلك اتوقع انه الجيم بلاي تم عرضه بشكل ظلمه وفيه عمق اكبر من الي ظهر.
 
ما عجبني نظام قتال الساموراي واحس بطفشني من اللعبه، لكن الشبح يبين إنه راح يكون جداً ممتع.

اتمنى ما يكون العنصر الوحيد الممتاز في اللعبه هو عالمها الساحر والتجول فيه، ريد ديد 2 انبهرت فيها بالبداية وتحولت بالنسبة لي إلى لعبة تجول إلى أن تركتها لأن نظام لعبها والتحكم كان ممل بشكل فظيع.
 
معلومات جديد بحطها هنا مؤقت
*تستطيع التبديل بين طور الساموراي و الشبح بأي وقت
*صعبة للغاية
* يوجد مبارزات ١ضد١
*لا علامات التركيز الاساسي على الاستكشاف
*اكبر عالم مفتوح من تطوير SP واكثرة حيوية
*المنطقة الي تم استعراضها هي من البداية وتعتبر جزء صغير
 

عجبه كل شي فيها ويتوقع انها تكون مرشحة للعبة السنة .
اوكي كيف وضع الناس الي انقري جو عندهم مقدس؟ اتوقع اللعبة فجأة بتصير حلوه بعد ما كانت مملة امس

من الي عرض اللعبة جدا مثيرة للاهتمام ، عالم واضح انه كبير و جميل، جيم بلاي متنوع، جرافكس جبار و موسيقي خياليه و اهم شي ساموراي!! اللعبة بتكون ممتازة و اتوقع اراء الكثير رح تتغير لما نشوف انطباعات اكثز قبل الاطلاق
 
اوكي كيف وضع الناس الي انقري جو عندهم مقدس؟ اتوقع اللعبة فجأة بتصير حلوه بعد ما كانت مملة امس

من الي عرض اللعبة جدا مثيرة للاهتمام ، عالم واضح انه كبير و جميل، جيم بلاي متنوع، جرافكس جبار و موسيقي خياليه و اهم شي ساموراي!! اللعبة بتكون ممتازة و اتوقع اراء الكثير رح تتغير لما نشوف انطباعات اكثز قبل الاطلاق
لا احين بصير انقري جو مدفوع ليه وعميل وسخيف :tearsofjoy:
 
اوكي كيف وضع الناس الي انقري جو عندهم مقدس؟ اتوقع اللعبة فجأة بتصير حلوه بعد ما كانت مملة امس
انا صرت متعود خلاص اني لمن اجي هنا اروح ل Another Realm فيبغالك تتأقلم .

من الي عرض اللعبة جدا مثيرة للاهتمام ، عالم واضح انه كبير و جميل، جيم بلاي متنوع، جرافكس جبار و موسيقي خياليه و اهم شي ساموراي!! اللعبة بتكون ممتازة و اتوقع اراء الكثير رح تتغير لما نشوف انطباعات اكثز قبل الاطلاق
من اللي شفته واضح ان عالمها متشبع بالاتموسفير الياباني الاصيل و الفضول عندي ليڤل ماكس ، كونسيبت اللعبة عاجبني جداً و واضح جهد سكر بنش فيها .
 

MH MD

Moderator
مشرف
اوكي كيف وضع الناس الي انقري جو عندهم مقدس؟ اتوقع اللعبة فجأة بتصير حلوه بعد ما كانت مملة امس

من الي عرض اللعبة جدا مثيرة للاهتمام ، عالم واضح انه كبير و جميل، جيم بلاي متنوع، جرافكس جبار و موسيقي خياليه و اهم شي ساموراي!! اللعبة بتكون ممتازة و اتوقع اراء الكثير رح تتغير لما نشوف انطباعات اكثز قبل الاطلاق
مش عارف دخل انجري جو بالموضوع هنا تبه، المرة الوحيدة اللي اذكر انجاب طاريه كان عشان يقيس ردة الفعل العامة اللي بتصير للعبة معينة ، وهو شيء صحيح فعلا، ونفس اللي ما عجبتهم لعبة معينة شايف كثير منهم متطلعين لجوست عادي، فمش شايف الربط
 
الجيم بلاي و الكومبات عقيم و سيء ، ما بقول مستوى أساسن كريد لأني لاعب أساسن أوريجنز و كومبات أوريجنز يبدولي أمتع من هذا مع أني كنت أمقت كومبات
الأجزاء السابقة و ما خلصت ولا جزء منها لكن أوريجنز جيد