يعني توقعها في الربع الرابع من العام القادم.يعني متى
كانوا مشغولين مع الاستحواذات وتركوا الاستديو يخبصيعني توقعها في الربع الرابع من العام القادم.
ههههه، لو أنا مكان مايكروسوفت كنت نسفت الاستديو عن بكرة أبيه.
واضح كاس الشاي الليلة كان معتبر!!يمكن جابو فريق Guerrilla حتى يتخلص لهم من الغوريلا ؟
ألوم مايكروسوفت والاستديو على حد سواء.كانوا مشغولين مع الاستحواذات وتركوا الاستديو يخبص
واضح كاس الشاي الليلة كان معتبر!!
وتأجيل سنة ما هو وقت قليل.
كذا أبصم أن الشاي كان فتلتين.بالنسبة للشكل اللي شفناه؟ يعتبر وقت قليل
كذا أبصم أن الشاي كان فتلتين.
ماشي يا خالي.فتلتين من شاي أم حسن
صور لخريطة للاونلاين و بعض الدروع...
كنت عايز المزيد من الصور علشان احكم احسن بس باللى معروض اللعبة مظهرها بقت احسن بكتير فوق ما توقعت. انا توقعت هتبقى احسن من العرض الأخير بفرق صغير ولكن دا فرق كبير ولسا قدامهم ١١ شهر مثلا يستطيعوا فيه ان يحسنوا اللعبة بصورة اكبر كمان لان عدد المطورين اللى شغالين على اللعبة كبير جدا وسنة تطوير اضافية مدة مش قليلة
تهنئه ل343i انهم على الاقل خلوها من سيئة الى جيدة او جيدة جدا من ناحية الرسومات مش لازم تكون احسن حاجه ولكن مينفعش تبقى باللى ظهرت بيه
وشكرا لغباء مايكروسوفت على عرضهم اللعبة بالشكل القديم.
My first week on the job, I played the entire Infinite campaign. Twice. I was, in a word, stunned—in the best possible way—by what the team had done. Infinite is, by far, the most expansive and vertical Halo world, ever. Why did the team do this? Because they understand that wonder and freedom are key to the Halo experience.
I could feel the classic Halo “30 seconds of fun” beating at the heart of Infinite’s world. But I had never felt more powerful, more mobile, more in command of a rich set of tactical choices. This was the Halo we imagined back in 2000, finally come to life, after 20 years of technical and creative innovation.
It encapsulates all the excitement and curiosity and joy I felt on my first journey through Zeta Halo, the most mysterious, dangerous, and possibility-rich place in the entire Halo universe. Everywhere I looked, I saw choices:
Do I explore off the golden path? Assault that Banished war base guarding the valley pass? Follow a flight of Forerunner Sentinels into that unexpected cavern? Rescue a squad of marines dug-in and desperate halfway up that mountain? Or do I keep pulling the mainline story thread that feels epic and intimate at the exact same time?
اللي مستغرب منه دام اللعبة بتحتاج سنة كاملة عشان يضبطونها كيف كانت نظرتهم لها وهي لعبة لنش، يعني لو ما جاء الانتقاد القوي عليها كيف كانت راح تنزل! اتمنى بس من التأجيل الطويل هذا يعني ان الستاندرد حقهم لازم يرتفع اكثر و تأتي اللعبة بشكل ممتاز. هذه بجد اطول فترة تطوير للعبة هيلو. تقريبًا الدبل اخذت عن الفترة المعتادة و وصلنا الى ٦ سنين تطوير!
Sea of thieves approach
الفكرة ان تطلق اللعبه وتواصل البناء عليها .. الخلل انهم كلهم روجوا لها قبل ذلك العرض بطريقة خاطئة وضعت توقعات مرتفعه اي لعبة لن تصل لها .. ستكون BOTW السيريس اكس
ستكون السيستم سيلر .. ستكون و و و .. ومن ثم جاء العرض وتعرضوا لتوبيخ قاسي من الجميع .. المفترض ان يكون درس لمنظومة العمل في قسم الاكس بوكس كاملا .. لكن لا اظن سيتغير هذا بالقريب
هناك خلل في وعود .. ومنتجات .. والفوارق بينهم تتسع في كل مرة
وبعد كل مؤتمر حدث .. عرض للاكس بوكس متاكد سنسمع ذات الدوامة .. نحن آسفون بالغنا بالهايب بالغنا بالوعود وهكذا
طبعا رح يستمروا بذا الأسلوب مدام الاكس بوكس فانز غارقين بالاحلام الوردية و الدامج كنترول
مو مشكله ان الجهاز في اول سنتين ما عليه العاب حصرية
واو ياخي ما بعرف انك بتحب مصلحة الفانز زى هيك
ياريت كل الاحلام الوردية يعني 23 استديو قابلة للزيادة ما بعرف انو سنتين فعلا ما في حصريات
مش قبل يومين نزلت call of the sea وبعد 3 ايام رح تنزل اضافة القصة لجيرز اوف وار والالعاب القادمة زى مايكرو المحاكاة وكروس فاير وذا ميديوم والخ يا حرام ياخي انتا اكتر واحد خايف على مصلحة الاكس فانز كم انتا حنون حتى احن من فيل سبينسر علينا