hits counter

[الموضوع الرسمي] Metal Gear Solid 4 : Guns of the Patriots

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

NSider

Contributing Editor
squall leonhart قال:
خخخخخخخ يوسف لا تزعل .. بس انا قصدي انك نتتقد الجيم بلاي و احنا لسى ما شفنا منه شي .. زي اول عرض جيم بلاي لزيلدا ما جاب شي كبير يكون جديد على السلسة بس هذا مو معناه ان اللعبة بتكون محبطه زي ما تقول على عرض mgs 4 الجديد
أنا ما انتقدت الجيمبلاي ولا قلت أن اللعبة راح تكون محبطة. لكني أحبطت بقوة من التريلر الجديد لأني توقعت مفاجآت صاروخية مثل ما تعودنا في تريلر جيمبلاي MGS2 و MGS3 لما شفنا إضافات فعلاً كبيرة.

وأول عرض يركز على جيمبلاي زيلدا هو الثالث، اللي انعرض فيه لينك الذيب. أعتقد أنه شي كبير .. :)
 

Humam

True Gamer
معلومات جديدة:

- عرض E3 الماضي سيستخدم كجزء من أجزاء العرض الافتتاحي للعبة عندما تصبح منتهية.

- كوجيما يقول حاليا بدأنا بمعرفة قدرات الPS3 و ا ستقرينا على نظام اللعبة الرئيسي, هذا الأمر لم يكن قد تم الانتهاء منه العام الماضي وكانوا مازالوا يحاولوا معرفة قدرات الPS3 بشكل جيد.. الآن الفريق تعرف على ماذا يريد ولم يبق سوى التطبيق.

- كوجيما يقول إن المهارة الحقيقية في ميتل جير سوليد 4 ليس الاختباء في أماكن غير ظاهرة تماما, مثل الخزانات المغلفة أو تحت الطاولة لأن هذه الأماكن هي أول الأماكن التي سيبحث فيها الجنود, المهارة الحقيقة مثلا أن تختبئ في خزانة مفتوحة قليلة, ولكن تستغل " منطقة ميتة " لا يراها الجنود حتى لا يشكوا بوجود شخص في هذا المكان.

- فريق العمل زار عدة بلدان ومناطق لمحاكاتها في اللعبة, هذه المناطق تضم الشرق الأوسط - أمريكا الجنوبية - أوروبا الشرقية.. وشملت الزيارات مسابك للحديد, ممرات تحت الأرض وبيوت عادية في القرى وسفن حربية ومنشآت عسكرية. كوجيما أكد أن سنيك سيزور عدة مناطق حول العالم في اللعبة ولن يكون هناك بلد محدد تدور فيه أحداث اللعبة.

- في معرض حديثه عن قدرات اللعبة الجديدة و التحسن الي طرأ على الجرافيكس والأنيمشن, ضرب كوجيما مثال على ذلك بأنه إذا تم إطلاق رصاصة على سنيك فسيقوم تلقائيا بتحريك رأسه وتفاديها.

- في مفاجئة غريبة, كشف كوجيما إن ميتل جير سوليد 4 راح تحتوي على شخصيات مبنية على أشخاص مشهورين في حياتنا الواقعية, لم يعطي كوجيما مزيد من التفاصيل لكنه قدم مثال على ذلك الممثلة اليابانية Yumi Kikuchi ( الي تستضيف الراديو شو والي وضعنا صورتها سابقا كأحد الشخصيات الجديدة ).. يومي راح تؤدي دور مندوبة اليابان في اللعبة.

- كوجيما أكد أن موسيقى اللعبة ستكون من ألحان هاري جريجسون وليامز من جديد, تريلر TGS الي شاهدناه من ألحانه واسم المقطوعة " Old Snake ". في البداية اعتقد كوجيما والفريق انه وبسبب انشغال هاري بأفلام عديدة هذا العام سيكون من غير المحتمل أن يقبل بالمهمة, لكن هاري شاهد تريلر E3 2006 ما يقارب ال 50 مرة وقال لكوجيما: " أريد صنعها ".

- كوجيما أيضا كشف أن شعار اللعبة الجديد تم تصميمه من قبل شركة الانتاج الشهيرة Logan, المعروفة بأعمالها لصالح منتجات فلوكس واجن.. الiPod والاكس بوكس.

كوجيما أيضا كشف أن الintro sequence سيتم صنعه من قبل شركة Logan, وبذلك يستبدلوا المنتج الهوليوودي الشهير kyle cooper الي قام بهذه المهمة في ميتل جير 2 - 3. كوجيما أكد بكل ثقة إن فكرة الإنترو هذه المرة ستكون ضخمة بما فيه الكفاية لتجعل حتى المطورين أنفسهم أن يقفزوا من فوق المقاعد.. Shuyou Murata المخرج المساعد للعبة علق على هذه النقطة بإنه " تشقلب تماما " عندما سمع بها, سيكون مثل العرض الدعائي لكن هناك أمور ثانية أخرى.

- Alex Tylevich المتحدث باسم شركة Logan قال إن الافتتاحية ستكون شيء غير معهود للغاية من قبل في لعبة فيديو جيمز, شي مستقبلي جدا.

- اللعبة ستصدر في 2007 و سكون هناك وقت طويل قبل أن يجربها اللاعبون.

http://www.gamespot.com/news/6158568.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6158568

وواواو,,, صراحة شكلها بتكون لعبة هوليوودية بكل ماتعنيه الكلمة...
 

NSider

Contributing Editor
- فريق العمل زار عدة بلدان ومناطق لمحاكاتها في اللعبة, هذه المناطق تضم الشرق الأوسط - أمريكا الجنوبية - أوروبا الشرقية.. وشملت الزيارات مسابك للحديد, ممرات تحت الأرض وبيوت عادية في القرى وسفن حربية ومنشآت عسكرية. كوجيما أكد أن سنيك سيزور عدة مناطق حول العالم في اللعبة ولن يكون هناك بلد محدد تدور فيه أحداث اللعبة.
معلومة مهمة جداً .. وممتازة. تغيرت تصوراتي للعبة إلى الأفضل .. :)

- كوجيما أيضا كشف أن شعار اللعبة الجديد تم تصميمه من قبل شركة الانتاج الشهيرة Logan, المعروفة بأعمالها لصالح منتجات فلوكس واجن.. الiPod والاكس بوكس.
Xbox 360 port CONFIRMED!!
l
الـintro دائماً أسطوري في السلسلة (MGS2 :() .. ومن المعلومات الجديدة ممكن نتطلع لشي أحلى وأحلى.
 

The Last Fantasy

True Gamer
تدميير [B ..
من يوم شفت الشغل جامد في البداية بتدريب الجنود وغيرها عرفت أن اللعبة فعلا قادمة بقوة ..
وميوله لإنتاج الأفلام بكلامه السابق قبل 4 يثبت قوة نواياه ..

المعلومات رهيبة .. فعلا هذا اللي تتوقعه من كوجيما
 
معلومات كبيرة حيل صراحة ... ما يحتاج أقول أن الحماس رجع و ضرب عندي فوق .
الافتتاحية ستكون شيء غير معهود للغاية من قبل في لعبة فيديو جيمز, شي مستقبلي جدا.
:__: WoooW
 

ASWD

True Gamer
يعطيك العافية ابو الهمم وماقصرت:)

توني قاري الخبر وقلت اكيد همام نشره لاني شفتك تحوس بالموضوع من فترة:p

والله اكثر شي تحمست اله هو التفادي التلقائي من قبل سنيك للرصاصة المطلوقة تجاه رأسه*مثال كوجيما بالخبر* وبنفس الوقت طمأن كوجيما الجميع ان هالشي ماراح يأثر في صعوبة اللعبة ابدا

والاهم ان هاري هو المسؤل عن الحان اللعبة*والله من حقه يقول ابي اعملها بعد العرض الزاحف*+مانبي واحد يجي يخبصها اللا اذا كان ملحن آيكو وشادو ولا كورنو كروس

كمان تقدر تسوي الك بلوق خاص بيك تتحاور من خلاله مع انصار اللعبة وتتبادل معهم اطراف الكلام والاخبار ألخ

اللي يبي يسجل
http://www.i-revo.jp/promotion/mg/index.html

للأسف ياباني..لول عمر هذ يومك*انمي لوفر*:p

ننتظر حركة مثل هذي في امريكا او اوروبا -ــ-

edit:
النكهة السينمائية موجودة من اول جزء وتبلورت في الجزء الثاني ثم تكونت بشكل اوضح في الجزء الثالث..وراح تكون شي ملموس بكل المقاييس في الجزء الرابع*ياشين الفلسفة*:p
 

Aoks

True Gamer
GSenius قال:
معلومات جديدة:

- عرض E3 الماضي سيستخدم كجزء من أجزاء العرض الافتتاحي للعبة عندما تصبح منتهية.

- كوجيما يقول حاليا بدأنا بمعرفة قدرات الPS3 و ا ستقرينا على نظام اللعبة الرئيسي, هذا الأمر لم يكن قد تم الانتهاء منه العام الماضي وكانوا مازالوا يحاولوا معرفة قدرات الPS3 بشكل جيد.. الآن الفريق تعرف على ماذا يريد ولم يبق سوى التطبيق.

- كوجيما يقول إن المهارة الحقيقية في ميتل جير سوليد 4 ليس الاختباء في أماكن غير ظاهرة تماما, مثل الخزانات المغلفة أو تحت الطاولة لأن هذه الأماكن هي أول الأماكن التي سيبحث فيها الجنود, المهارة الحقيقة مثلا أن تختبئ في خزانة مفتوحة قليلة, ولكن تستغل " منطقة ميتة " لا يراها الجنود حتى لا يشكوا بوجود شخص في هذا المكان.

- فريق العمل زار عدة بلدان ومناطق لمحاكاتها في اللعبة, هذه المناطق تضم الشرق الأوسط - أمريكا الجنوبية - أوروبا الشرقية.. وشملت الزيارات مسابك للحديد, ممرات تحت الأرض وبيوت عادية في القرى وسفن حربية ومنشآت عسكرية. كوجيما أكد أن سنيك سيزور عدة مناطق حول العالم في اللعبة ولن يكون هناك بلد محدد تدور فيه أحداث اللعبة.

- في معرض حديثه عن قدرات اللعبة الجديدة و التحسن الي طرأ على الجرافيكس والأنيمشن, ضرب كوجيما مثال على ذلك بأنه إذا تم إطلاق رصاصة على سنيك فسيقوم تلقائيا بتحريك رأسه وتفاديها.

- في مفاجئة غريبة, كشف كوجيما إن ميتل جير سوليد 4 راح تحتوي على شخصيات مبنية على أشخاص مشهورين في حياتنا الواقعية, لم يعطي كوجيما مزيد من التفاصيل لكنه قدم مثال على ذلك الممثلة اليابانية Yumi Kikuchi ( الي تستضيف الراديو شو والي وضعنا صورتها سابقا كأحد الشخصيات الجديدة ).. يومي راح تؤدي دور مندوبة اليابان في اللعبة.

- كوجيما أكد أن موسيقى اللعبة ستكون من ألحان هاري جريجسون وليامز من جديد, تريلر TGS الي شاهدناه من ألحانه واسم المقطوعة " Old Snake ". في البداية اعتقد كوجيما والفريق انه وبسبب انشغال هاري بأفلام عديدة هذا العام سيكون من غير المحتمل أن يقبل بالمهمة, لكن هاري شاهد تريلر E3 2006 ما يقارب ال 50 مرة وقال لكوجيما: " أريد صنعها ".

- كوجيما أيضا كشف أن شعار اللعبة الجديد تم تصميمه من قبل شركة الانتاج الشهيرة Logan, المعروفة بأعمالها لصالح منتجات فلوكس واجن.. الiPod والاكس بوكس.

كوجيما أيضا كشف أن الintro sequence سيتم صنعه من قبل شركة Logan, وبذلك يستبدلوا المنتج الهوليوودي الشهير kyle cooper الي قام بهذه المهمة في ميتل جير 2 - 3. كوجيما أكد بكل ثقة إن فكرة الإنترو هذه المرة ستكون ضخمة بما فيه الكفاية لتجعل حتى المطورين أنفسهم أن يقفزوا من فوق المقاعد.. Shuyou Murata المخرج المساعد للعبة علق على هذه النقطة بإنه " تشقلب تماما " عندما سمع بها, سيكون مثل العرض الدعائي لكن هناك أمور ثانية أخرى.

- Alex Tylevich المتحدث باسم شركة Logan قال إن الافتتاحية ستكون شيء غير معهود للغاية من قبل في لعبة فيديو جيمز, شي مستقبلي جدا.

- اللعبة ستصدر في 2007 و سكون هناك وقت طويل قبل أن يجربها اللاعبون.

http://www.gamespot.com/news/6158568.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6158568

وواواو,,, صراحة شكلها بتكون لعبة هوليوودية بكل ماتعنيه الكلمة...
screw ops , i want 4 ._.
 

gray fox

True Gamer
واااو ...والله من جد معلومات تحمس !!

أنا حاس انه ميتل جير 4 بترجع لنا صدمة 2 ...من بعد الإنتقال من ميتل جير 1 !!


كوجيما > ALL !!
 

JOE

True Gamer
Does Metal Gear solvent 4 appear in the spring 2007? 30.10.06 - Konamis Metal Gear solvent 4 is to apparent come in the spring 2007 into Japan on the market. That comes out from a Japanese video game magazine, in which the date is indicated in such a way - which magazine it concerns, is unclear. Only Hideo Kojima said last month in an interview that Metal Gear solvent 4 was to be delivered approximately at the end of of 2007. Whether the booklet newer information is present or it concerns an incorrect indication, is unclear: Konami did not express itself to the date so far. CLICK PICTURE (Metal Gear solvent 4 date spring 2007?)

ترجمة زي الزفت !!! مشوا حالكم بس !!!

الظاهر انه صدور ميتال جير 4 في غضون 2007 اصبح شئ مؤكد مع كثر الاخبار حول هذه النقطة ... في آخر مقابلة مع كوجيما الشهر الماضي ذكر انها من المتوقع صدورها في 2007 ....
اليابانية على الاقل ...
الظاهر 2007 راح تكون سنة ماحصلتش !!!!
في سكان من إحدى المجلات اليابانية ( جيم فرونت ما حدد بالضبط ) ظهر تاريخ اللعبة 2007 :

mgs4.jpg


فين سنيك ؟؟!! <<< فزورة !!!!
 

Humam

True Gamer
اللعبة في ربيع 2007 ؟ أنا أعتبر هذا ضرب من الخيال.. موعد صدورها نهاية 2007 في أفضل الأحوال :)
 

gray fox

True Gamer
والله ما ادري ليش ما اشوفها في 2007 بالمره ...

لاني حاط في بالي انه فيها طور اونلاين كامل هالمره !!

خل يخلصوا طور القصه قبل بعدين بنعرف متى تجهز .
 

NSider

Contributing Editor
ربيع 2007! أعتقد صعب جداً نشوفها قبل Q4 2007.
 

ASWD

True Gamer
اغلب الظن راح تنزل في فترة الاعياد*مثل ماحصل مع ميتل جير3 واظن2*

بس لو فعلا نزلت في الربيع باليابان ممكن تكون النسخة الامريكية بعدها بفترة قصيرة او ممكن تصدر قبلها مثل ما حصل مع ميتل جير3*اظن نزل في امريكا اول*
 

m7tram

True Gamer
صعبه جدا جدا , بس نتمنى موعد صدور بأقرب وقت :cryy: .
 

JOE

True Gamer
مقابلة جديدة مع كوجيما من OPM UK Magazine :

OPM: We noticed in the new MGS4 trailer that Snake seems to be shooting soldiers from both sides of the conflict. With graphics getting more realistic do you feel that the moral aspect of gaming is going to become more important?

Kojima: Well, this time Snake has his own rivals and destiny so he's in a battlefield but sometimes the people there don't have anything to do with him. So yes, there's a moral aspect to what Snake should or could do to others that are not really involved in his actions. It's up to the player, and that’s a deliberate theme this time.

----

OPM: Does this freedom to make moral choices reflect how people approach Metal Gear games in different ways - with some people blasting through and some using stealth more - or is it just a reflection of the morally murky way wars are being fought now?

Kojima: There are three aspects to this. Firstly, there’s the real world changing as it is now with the Americans going everywhere and creating war. Secondly, there’s MGS4's theme and plot, which has something to do with this. And the third aspect is that while MGS has always been a sneaking mission, FPS shooting is a trend and I really wanted to give players that freedom this time. I also want players to discover their emotions about how war changes life and people. You may decide to stick with nation 'A', or 'B' in the game's war, or you could destroy both. You could also choose not to ally with either country. There are not political issues involved for Snake. You don't have to kill the enemy, but you might decide to. I want people to understand that kind of feeling - killing someone you had no intention to kill. These days, with any FPS you're either on side 'A' or side 'B' and you're killing, killing, killing, but my games shouldn't be like that, and that’s why I have this big theme. Of course, this is still a game and I don't people to be sick every time they shoot an enemy.

----

OPM: The original tagline for MGS4 was 'No place to hide', and yet the more wee see OctoCam it seems that, now, potentially everywhere is a place to hide. To what extent will gamers be able to come up with creative places to stow away?

Kojima: In the MGS series there has always been some obstacle or other that you could hide behind and not show your body so you wouldn't get spotted. This time it's not like you hide somewhere - its more that you're in sight but out of sight in the battlefield. You're out of attention, so to say.

----

OPM: Can you expand on that?

Kojima: To use a funny analogy - in the past, the MGS series was like a bank robber trying to rob a bank at night; so there are guards, cameras etc. And when you get spotted you're instantly known as the robber. But in this game, you're going into the bank at midday. You might just be a customer going in to make a deposit, but you still have to sneak in to accomplish your mission. So you're trying to deceive. You're on camera, so if you do weird things you'll be spotted as the robber, but if you don't you won't. Its more about deceiving the eye. I can't really reveal the top secrets but we [the development team] did our training camp in the mountains as we always do, and this time we had that kind of training: deceiving the eye, or crawling unseen while you're in view. That’s what we did for MGS4.

----

OPM: In the first MGS4 trailer we saw an ageing Snake inject himself with something. At the end of the trailer we see what looks like a younger Solid Snake: is that him having reversed the effects of the serum or not?

Kojima: I put that in there because I wanted you to think about it, but its not something you will actually know until you play the game

----

OPM: Can you tell us how the new bipedal cyborg Metal Gears will impact on the gameplay? They appear to operate in packs...

Kojima: It's not necessarily about Snake vs. these Metal Gears - the GEKKOs (Japanese for 'Moonlight'). Sometimes GEKKOs will spot you as you're the enemy, but sometimes you're not necessarily the enemy to them. This means that is might be nation 'A' vs. GEKKO and Snake can walk right past the. There will be some situations like that, and vice versa.

----

OPM: We know the Middle East features in MGS4 and you've said you want this game to be like James Bond with Snake traveling the world. Is there any chance he'll visit the UK?

Kojima: Unfortunately not. I want to go there, actually. But not Snake - not this time. Officially, the new locations are somewhere in the Middle East, somewhere in South America and somewhere in Eastern Europe.

----

OPM: What prompted you to start motion-capturing real actors in MGS4? I understand you had you had a Japanese actress, (Yumi Kikuchi) on the stage, and demonstrated how she was scanned for use in the game...

Kojima: I cannot really say specifically as it would spoil MGS4s plot. However, I can just hint that one group in the game will use an actual skeleton and skin texture, and that’s why we needed it. Of course, for Snake and Otacon we don't have real models. They are created, so there is a risk it won't work if you put the real actress or actors next to these people. However, we're thinking about how to make it a natural fit.

----

OPM: Is it important to the plot that this group looks different?

Kojima: Yes. Exactly.


----

OPM: Was Ms. Kikuchi happy with her likeness?

Kojima: I hope she was happy. It's still a work in progress. What you saw was that we created a pure core of Ms Kikuchi the actress. She's not going to look like that in the game. She's going to be quite different. so don't think we're going to use it for promotional use like Capcom did with Takeshi Kaneshiro in Onimusha. We're not going to use her likeness like that.

----

OPM: What are your feelings about the PS3s new Sixaxis controller and the loss of the Dual Shock 2's rumble?

Kojima: We can't say how we'll use the motion-sensing functionality specifically but we'll use it for sure. The controls in MGS3 got a little complex, so you'll have a little more direct control in MGS4. That said, I miss the rumble, and even now I hope it will come back.

----

OPM: If we sneaked into the Kojima Productions offices now, what would we see? Would we be able to play anything?

Kojima: We're finally out of the research stage. We're now at a point where the system if finalized and we're saying 'lets go with this'. So the gauge and icons are there, but they're still temporary, meaning the design is still not fixed. Of course you can play, but we're still experimenting. If you go to one section you might play with the AI and enemies, while in other areas you can play around with the cameras or the background.

----

OPM: Last time we talked there was some discussion that you weren't sure how best to incorporate Snake's little robot friend [The Metal Gear Mk.II], but now we see he's back in the game. We saw him electrocuting someone in the plums in the trailer. How will he work in the Guns Of The Patriots?

Kojima: That’s because you mentioned it. I remember that interview. You don't just electrocute people in the nuts, though. That’s in the trailer as a kind of a message that you can do something interesting with the Mk.II.

----

OPM: So, are you saying that you can control the Mk.II in MGS4 yourself?

Kojima: Yes

----

OPM: People in the UK always find people hit in the nuts very funny, so we're sure it will go down well.

Kojima: In France, its always the shit part - the doo doo [laughs].

----

OPM: Picture the scene: MGS4 has shipped to rave reviews and its selling strongly. Its your first day back at work. What’s the first item on your 'to do' list?

Kojima: If MGS4 sells, then its on to the next concept, which I have really wanted to do for a very long time. If it fails, I will probably start writing a letter to announce that I am leaving this company. That’s what I kind of want to do, actually. [Kojima pauses] That’s a joke...

المصدر :
http://www.metalgearsolid.org/forum/...ic.php?t=14454

- شبه اجزاء ميتال جير السابقة بلص يتسلل للبنك في الظلام الدامس في منتصف الليل و هدفه ان لا يراه احد .. و لكن إذا السرقة إنكشفت راح يعرفوا من اللص بالتاكيد >> سنيك !!

اما في MGS 4 شبه سنيك بالعميل إلي يزور البنك في منتصف النهار و لا يبدو عليه ملامح السرقة ابداً و يستخدم هذه الفكرة لتنفيذ مهمته ..

تشبيه رهيب .. بس اتمنى يتطبق صح في اللعبة لأننا ياما سمعنا من كوجيما ..

- موقف سنيك المحايد راجع للاعب و قراره ، فكما شوهد في العرض سنيك يساعد مجموعة جنود و لكنه في الواقع ليس في اي طرف من الطرفين .

- شعار اللعبة "no place to hide " بينما الواقع من عروضها انه " everywhere is a place to hide " !!!
شرح كوجيما مبدأ اللعبة بهذه الجملة بقوله :
In the MGS series there has always been some obstacle or other that you could hide behind and not show your body so you wouldn't get spotted. This time it's not like you hide somewhere - its more that you're in sight but out of sight in the battlefield. You're out of attention, so to say
و قال في هذا الخصوص انه هو و فريق التطوير يخبؤون " TOP Secret "

- رفض التحدث عن الحقنة إلي اخذها سنيك في اول تريلر و ترك الجواب للاعبين عندما يلعبوها .

- احداث اللعبة في مكان ما في الشرق الاوسط و بعضها في افريقيا الجنوبية و بعضها في اوروبا الشرقية .

- يرغب بشدة في إستغلال إمكانيات الـSixaxis و لكن لم يحدد بعد ، و قال انه التحكم في MGS 3 كان معقد (من جد ) و وده يسهل و يبسط التحكم هذه المرة ... و الاهم في الموضوع انه مستاء من غياب الإهتزاز في اليد و يتمنى انه يضاف لاحقاً و قال :
I miss the rumble, and even now I hope it will come back.
ليش كدة يا سوني !!!
- اكد انه اللاعب يستطيع التحكم بـMk.II (الروبوت الصغير ) بنفسه .

- يقول انه إذا نجحت اللعبة فهذا هو ما يتمناه (اكيد ) و لكن إذا فشلت (في المبيعات يقصد) فسوف يبدأ في كتابة إستقالته من الشركة فوراً <<< كان يمزح لا تصدقوا !!!
 
التعديل الأخير:

JOE

True Gamer
فيه رد قريته في الـGAF ضحكني كثير ...

kutaragi_ken.jpg

"No rumble this time. Add waggle."

kojimasmall.jpg

"Understood."

ken1.jpg

It's been a pleasure working with you"

لوووول على التهديد !!!!
 

Aoks

True Gamer
Viewtiful Joe قال:
فيه رد قريته في الـGAF ضحكني كثير ...

kutaragi_ken.jpg

"No rumble this time. Add waggle."

kojimasmall.jpg

"Understood."

ken1.jpg

It's been a pleasure working with you"

لوووول على التهديد !!!!

لوووووووووووووووول ومشكور على المقابلة
 
OPM: So, are you saying that you can control the Mk.II in MGS4 yourself?

Kojima: Yes
لو فيه طريقة نتحكم فيها بالـ Mk.II عن طريق الـ PSP راح تكون لمسه رائعه !!!


شكرا جو :)
 

Humam

True Gamer
مقابلة جيدة جدا.. واضح إن ميتل جير 4 مازالت في مرحلة أولية من التطوير, حتى الي شفناه يمكن حتى ما يعدي 5 - 10 % .. إذا ما نزلت بنهاية ال عام 2007 ماراح أكون مستاء.. أهم شي تنزل وتكون شي جبار يشفع لكوجيما إنه ينهي السلسلة وهو في القمة.
 
أنا ما انتقدت الجيمبلاي ولا قلت أن اللعبة راح تكون محبطة. لكني أحبطت بقوة من التريلر الجديد لأني توقعت مفاجآت صاروخية مثل ما تعودنا في تريلر جيمبلاي MGS2 و MGS3 لما شفنا إضافات فعلاً كبيرة.

عاد انت ما يعجبك العجب ولا الصيام في رجب ، شنو مفاجآت صاروخية ومفاجآت ذرية بعد ، انت الظاهر تبي تشوف انفجار نووي
يعني كون سنيك الشاب ظهر في آخر العرض ما يكفيك ؟ والله انك طماع

بالمناسبة ، صحيح فف 6 روعة ، لكن بالمقارنة مع 7 فهي زباااااااااااااااااالة

والسلام عليكم
 

Bounty

رحمه الله
Valkyrie Profile قال:
عاد انت ما يعجبك العجب ولا الصيام في رجب ، شنو مفاجآت صاروخية ومفاجآت ذرية بعد ، انت الظاهر تبي تشوف انفجار نووي
يعني كون سنيك الشاب ظهر في آخر العرض ما يكفيك ؟ والله انك طماع

بالمناسبة ، صحيح فف 6 روعة ، لكن بالمقارنة مع 7 فهي زباااااااااااااااااالة

والسلام عليكم




هع .. عضويته انباقت لول
 

Uchiha Basem

True Gamer
شكرا Joeعلى الترجمة

لكن في أسئلة ليس لها إجابة

يعني اذا الجنود شافوك وانت محايد بيتركوك مابسووا شي؟ طيب إذا نصرت طرف من الطرفين شو بيستفيد اللاعب؟
 

Humam

True Gamer
يبدو إن اليومين هذي راح نعيش لحظات حماسية.. مو بس فقط مع بورتبل اوبس. بل مع المعلومات الجديدة الي تشقق من الحماس ل MGS4 :
-Regarding Young Snake, Kojima wouldn't say a word. He also refused to shed light on the injections, but he jokingly referred to them as "garlic shots." He did confirm that the injections do play a critical role in the final game.

-Gun mods are in the game. There's a section of the interview dedicated to this topic in particular, so once I have time I'll be sure to post the details.

-Kojima talks about the octo camo, and how it can change its color and texture. However, it cannot alter its shape. For example, Kojima said that an octopus cannot change itself to look like a dog, but it can mimick a dog's fur.

-Raiden will not be playable in the campaign, because Kojima doesn't want to "make the same mistake as MGS2."

-MGPO ties into MGS4, but Kojima won't specify as to how.

-Kojima talks about how there will be instances where making alliances is solely for survival. For example, suppose Snake was to hide behind an Army A tank. In order to improve his chances of survival, Solid Snake would do his best to defend the tank against enemies (Army B). Choosing sides isn't always a matter of preference. It's all about surviving.

+ Hideo said that you will be surprise by how many gun modifications there are.
+The enemies will have an emotional state ,if they are scared they will spend less time looking for you
+The enemies are not always after Snake
+You can swap Alliances
+You can be an enemy or ally to each side
+Granade launches, scopes are confirmed modifications
+There will be prototype weapons for you to use
+There will be imaginary weapons as well
+there can me multiple mods per gun
+ Hideo hinted that silencers. Laser sights and flash lights will be some of the gun modifications

أوه ماي قاد.. كوجيما ما يمزح مع قنز اوف ذي بيتريوتس... قوتي 2007 من الآن :evil:
 

LINK0072

Hardcore Gamer
متى تنزل بس :cryy:

اوقات زي كذا اتذكر كيف كنت انتظر MGS3 وكيف فكيت غلاف اللعبه لما حصلتها :cryy:
دايم بكل جزء جديد من mgs تتذكر اوقات انتظار الجزء الماضي :angry:
 

NSider

Contributing Editor
-Kojima talks about how there will be instances where making alliances is solely for survival. For example, suppose Snake was to hide behind an Army A tank. In order to improve his chances of survival, Solid Snake would do his best to defend the tank against enemies (Army B). Choosing sides isn't always a matter of preference. It's all about surviving.
+The enemies will have an emotional state ,if they are scared they will spend less time looking for you
+The enemies are not always after Snake
+You can swap Alliances
+You can be an enemy or ally to each side

المعلومات هذي حماس بقوة! ودي أعرف من هم بالضبط الجيشين هذول..
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
Regarding Young Snake, Kojima wouldn't say a word.
أنا لما شفته :jawDrop:: :jawDrop:: :jawDrop:: حسيت روحي confused بشكل غير طبيعي... i wanna know WHAT was that :evil:
He also refused to shed light on the injections, but he jokingly referred to them as "garlic shots." He did confirm that the injections do play a critical role in the final game.
garlic shot = على ما اذكر في روايات و أفلام الvampires تستخدم لإيقاف/إبطاء عملية التحول إلى مصاص دماء = توقف أو تبطأ من عملية احتضار سنيك؟
-Kojima talks about how there will be instances where making alliances is solely for survival. For example, suppose Snake was to hide behind an Army A tank. In order to improve his chances of survival, Solid Snake would do his best to defend the tank against enemies (Army B). Choosing sides isn't always a matter of preference. It's all about surviving.
ذي الحركة عاجبتني من أول ما اعلنوا عنها... مثلاً تبي تروح لمنطقة و الطريق لها في معركة بين الجيش الامريكي و جيش (المسلمين؟)... انت تشوف إنه (المسلمين؟) هنا اضعف و راح تقدر تروح للمنطقة الثانية إذا ساعدت الامريكان... تعدي دي المنطقة و تشوف شلة امريكان قليلة ضدهم جيش ضخم من (المسلمين؟)... كم طلقة على الامريكان و تعدي المنطقة و كذا... that's gotta be fun :cooool:
+ Hideo said that you will be surprise by how many gun modifications there are.
+Granade launches, scopes are confirmed modifications
+There will be prototype weapons for you to use
+There will be imaginary weapons as well
+there can me multiple mods per gun
+ Hideo hinted that silencers. Laser sights and flash lights will be some of the gun modifications
good... very good... لأني حسيت ان عدد الاسلحة قليل جداً في الاجزاء السابقة
 
التعديل الأخير:
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى