S30D1999
True Gamer
جدا حبيت الموسم الاول
سحبت على الانمي بس كان عاجبني
جدا حبيت الموسم الاول
سحبت على الانمي بس كان عاجبني
بس أنا ما قلت ولا لمحت لهذا بأي شكل من الأشكال، ولو أن هذا الي يريده أي واحد من أي عمل بشكل عام.أقدر استشف من كلامك اذا العمل كويس فاهلا بالمزيد واذا كان سيء يجب عليه التوقف
بالله انمي الساموراي انمي حركي قتالي ومن كلوفر فمتوقع منة هذه الجودة ولو اشوف هذه الجودة انخفظت جدا بتقدم الحلقات .. بس ايضا عندك Tsue to Tsurugi no Wistoria كان جودة ممتازة واوشي نو كو استمر على نفس القوة وحتى عندك Atri: My Dear Moments كان كويس من هذه الناحيةالكوارث الإنتاجية موجودة من زمان و فى أعمال كثيرة من السنين اللى فاتت حصل فيها كده نتيجة مشاكل فى الجدولة و خلل فى التنظيم فى بعض الاستديوهات و فى المقابل الموسم الماضى قدم the elusive samurai و الحالى Dandadan و الاثنين حتى الآن قدموا انتاج ممتاز
الكوارث الإنتاجية موجودة من زمان و فى أعمال كثيرة من السنين اللى فاتت حصل فيها كده نتيجة مشاكل فى الجدولة و خلل فى التنظيم فى بعض الاستديوهات و فى المقابل الموسم الماضى قدم the elusive samurai و الحالى Dandadan و الاثنين حتى الآن قدموا انتاج ممتاز
انتاجات كارثية مهي شيء جديد بالصناعة، بل شفنا بلاوي اكثر زمان لول، يعني فترة بداية الألفية كلها حش باستوديوهات ديين وجونزو على سبيل المثال لأنهم بكبرهم كانوا ميمز على الانتاجات الكارثية بشكل مستمر
برضو ما نقدر نهمل انه رانما خلص انتاج جميع حلقاته قبل عرضه اللي هو شيء استثنائي، والاشاعات انه داندادان نفس الشيء والريدي شفنا 6 حلقات اتسربت منه قبل شهور من عرضه، و Chi انتاجه ممتاز وري زيرو انتاجه متقدم الخ، فما تقدر تقيس حالتين ثلاث وتجي تعممها عالصناعة ككل اللي بنفس الوقت فيها حالات انتاجية ممتازة ايضا ويمكن حتى غير مسبوقة بعددها
لو تبي الصدق اصلا فمش كأنه انتاج الموسم الاول من بلو لوك خارق يعني، فالموسم الثاني مش بعيد عنه overall، شايله الاخراج والستايل والاوستوالله يا شباب اتفق معاكم فيه كثير اعمال كويسة بس اشوف ثلاث اعمال منتظرة وواحد منها من سنوات ويطلع بشكل سيء جدا ما يقدم صورة جيدة عن الصناعة، بس التعميم مش صحيح في هذه الحالة ممكن نقول ان الممارسات السيئة تزيد مع الوقت من جدولة خاطئة وقصيرة وقلة تدريب المحركين وانخفاض مستوى التحريك مع دخول اطراف اقل خبرة يبحثون عنهم في موقع اكس مثلا.
ممكن الاستديوهات والاعمال تزيد والطاقة البشرية ما تواكب هالشيء والجودة العامة تبدأ بالانحدار الا من شركات معينة تحافظ على مواهبها مثل تريجر واوفوتيبل وبونز.
رئيس مابا يتكلملو تبي الصدق اصلا فمش كأنه انتاج الموسم الاول من بلو لوك خارق يعني، فالموسم الثاني مش بعيد عنه overall، شايله الاخراج والستايل والاوست
لكن عادي مش كأنه دراغون بول ولا ون بيس مثلا كان عندهم اقوى انتاج بعز شهرتهم، دراغون بول سوبر بكبره اول اركات كانت فضيحة انتاجيا هذا وهو اكثر انمي منتظر، فقط شد حيله مع اخر ارك كان استثتائي
فسالفة "صورة جيدة عن الصناعة" ما تعني شي لما تشوف الصورة الكبيرة
لا اتقاعدت من رئاستهم خلاص لما شفت الاستوديو ناوي على ريميكس ، مش ناقصين نهرب من ريميكات الالعاب تلحقنا بالانميرئيس مابا يتكلم
بس افضلهم صراحة Make Heroine ga Oosugiru! .. احنا بمرحلة كل موسم تقريبا تلقى انمي مثل هذا لا على البال ولا على الخاطر يطلع بهذه الجودة العالية .. اتمنى تشوف هذا الانمي باشة راح يعجبك ان شاء الله
لو تبي الصدق اصلا فمش كأنه انتاج الموسم الاول من بلو لوك خارق يعني، فالموسم الثاني مش بعيد عنه overall، شايله الاخراج والستايل والاوست
فسالفة "صورة جيدة عن الصناعة" ما تعني شي لما تشوف الصورة الكبيرة
رابط الموضوع هنا ، روابط المواضيع العامة تم نقلها لموضوع فهرس مواضيع الأنمي والمانجا الشاملموضوع نصائج الانمي وين مو لاقيه
Japanese Voice Actors Form Group Against Unauthorized Use of Generative AI
Ryūsei Nakao, Kōichi Yamadera, Yūki Kaji, Daisuke Namikawa, Jun Fukuyama, Romi Park, more appear in "No More Mudan Seisei AI" videowww.animenewsnetwork.com
مجموعة من السيوز مسوين لافتة "لا مزيد من الاستخدام غير المرخص لاصواتنا للذكاء الاصطناعي"
ما احس اليابانيين يحتاجون يخافون من شي .. المؤديين الصوتيين احد اهم الـselling point للاعمالJapanese Voice Actors Form Group Against Unauthorized Use of Generative AI
Ryūsei Nakao, Kōichi Yamadera, Yūki Kaji, Daisuke Namikawa, Jun Fukuyama, Romi Park, more appear in "No More Mudan Seisei AI" videowww.animenewsnetwork.com
مجموعة من السيوز مسوين لافتة "لا مزيد من الاستخدام غير المرخص لاصواتنا للذكاء الاصطناعي"
Japanese Voice Actors Form Group Against Unauthorized Use of Generative AI
Ryūsei Nakao, Kōichi Yamadera, Yūki Kaji, Daisuke Namikawa, Jun Fukuyama, Romi Park, more appear in "No More Mudan Seisei AI" videowww.animenewsnetwork.com
مجموعة من السيوز مسوين لافتة "لا مزيد من الاستخدام غير المرخص لاصواتنا للذكاء الاصطناعي"
المانجا تستحق بس ممكن كونها منتهية (و بشكل ممتاز) يكون ليه دور.والله انجاز كبير تفوز على فريرين وويتش هات اتيلير من مانجا طبخ في المقام الاول
اتفق الطبخ حتى يكون مبتكر ويربط مع القصة لولالمانجا تستحق بس ممكن كونها منتهية (و بشكل ممتاز) يكون ليه دور.
فعلا الطبخ يبقى الثيم الأساسى و مستمر فى العمل للآخر بس مش الثيم الوحيد و العمل بيقدم حاجات كثيرة حتى لو انت مش من محبى الطبخ مع ارتفاع مستمر فى ال stakes . منتظر بصراحة ردود الفعل على الآرك الثالث بالذات و كم المفاجآت فيه
المانجا تستحق بس ممكن كونها منتهية (و بشكل ممتاز) يكون ليه دور.
فعلا الطبخ يبقى الثيم الأساسى و مستمر فى العمل للآخر بس مش الثيم الوحيد و العمل بيقدم حاجات كثيرة حتى لو انت مش من محبى الطبخ مع ارتفاع مستمر فى ال stakes . منتظر بصراحة ردود الفعل على الآرك الثالث بالذات و كم المفاجآت فيه
Recently, news of his intense work schedule and workload piqued the attention of animation fans. To Oshiyama, wearing many hats was crucial to delivering his vision. “I ended up taking on a lot of work, but I was able to incorporate more of my animator style in this commercial work.” As the subject of Look Back is to highlight the creators, he believed the message matched his style. However, he spent the last week of production drawing “1,000 key animations.” Usually the key animator draws the main frame, and in-between animators would trace over it. The final product would be a cleaned up version of the original key scene. “I wanted to keep more of that key animation; I wanted to keep the raw lines of the animator drawing with their emotion that they're drawing it.” Keeping the rough, sketchy lines was integral to his vision.
He had his work cut out for him with Look Backalone, self reporting how he worked on 1,000 key animations by himself. The scene where Fujino skips in the rain is one of his favorites, but that one cut took 195 pages of art—which was just the character without any scenery. “When Fujino is running, you can see a white line on her skirt. I forgot to draw that in, so I had to go back and fix every single one. That alone just took a few hours.” Since he animated that scene, he explained how he had to move exactly like her. “I usually don't exercise at all but I had to make sure the hands and feet were going in a certain way. I had to film myself over and over and then draw it.” Oshiyama swears the footage of him skipping will never see the light of day.