hits counter

الاخبار والتحديثات المستمره لـ Shenmue III

ASWD

True Gamer
مو كانهم طولو علينا بكشف حقيقي بسيط على الاقل؟

مو معقولة بعد كل هالفترة وللحين ماشفنا تيزر ان جيم :(
 

MH MD

Moderator
مشرف
مو كانهم طولو علينا بكشف حقيقي بسيط على الاقل؟

مو معقولة بعد كل هالفترة وللحين ماشفنا تيزر ان جيم :(
لسه مذكور باخر الاخبار اننا بنحصل على حدث مخصص لشينميو، وبيكون فيه world premiere trailer للكل، الحدث بيكون يوم ٩ مارس...بعد شهر تقريبا...من بعدها تقدر تتوقع ان تسويق اللعبة بيبدأ بشكل فعلي.
 

ASWD

True Gamer
لسه مذكور باخر الاخبار اننا بنحصل على حدث مخصص لشينميو، وبيكون فيه world premiere trailer للكل، الحدث بيكون يوم ٩ مارس...بعد شهر تقريبا...من بعدها تقدر تتوقع ان تسويق اللعبة بيبدأ بشكل فعلي.

قريته واتمنى ما يكون من طقة لتريلرات الماضية اللي ما تمت للعبة الفعلية بصلة..سيرسلي نحتاج شي ملموس من الريل برودكشن
 

Suzuki Yu

True Gamer
0a1bd9c519.jpg

DzyI21GWkAEYzLv.jpg

DzyI11lX0AYL6vh.jpg



صور جديدة من الpre-event :hearteyes:
تطور مهول... الصورة الاخيرة من داخل السفينة ويظهر فيها الجاتشابون على اليسار.
 

Unknown

Fake Gamer
وش كل هالتفاصيل @_@ .. مو بس المودل بكل شي بالصوره!
المكان ذكرني بمطعم صيني قديم كنت اجيه بين فتره وفتره لول


لان دي تصميمه ممتاز ممكن يحتاج يحطوا ملامح اكثر بوجهه لأن صاير اصغر من شكله القديم
لكن الهيبه واحساس الخطوره منبعثه من واضحه .. وهذا احد مميزاته الي مخليه الناس تقدّره


6 شهور!
 
التعديل الأخير:

Suzuki Yu

True Gamer
وش كل هالتفاصيل @_@ .. مو بس المودل بكل شي بالصوره!
المكان ذكرني بمطعم صيني قديم كنت اجيه بين فتره وفتره لول


لان دي تصميمه ممتاز ممكن يحتاج يحطوا ملامح اكثر بوجهه لأن صاير اصغر من شكله القديم
لكن الهيبه واحساس الخطوره منبعثه من واضحه .. وهذا احد مميزاته الي مخليه الناس تقدّره


6 شهور!

الا قول وش هالالوان! اللعبة مفعمة بالالوان مثل الجزء الثاني.
جدا جدا حاب كل شي بالصور الاخيرة.

يارجل موديل رين والوقفة تبعه بيرررررررفكت بيرفكت.


يارب تكون اللعبة as good in motion
 
  • Like
Reactions: dro

Suzuki Yu

True Gamer
اتمنى ما يكون نهائي لانه خياس.
واللوجو الجديد ما ينفع يكون ذهبي بتاتا.
الجديد ما ينفع غير باللون الأبيض مع خلفية غامقة او العكس.

زي كدة
DgxFE3LW4AEQsX3.jpg
 

titanfall

Tarnished
اتمنى ما يكون نهائي لانه خياس.
واللوجو الجديد ما ينفع يكون ذهبي بتاتا.
الجديد ما ينفع غير باللون الأبيض مع خلفية غامقة او العكس.

زي كدة
DgxFE3LW4AEQsX3.jpg
أتمنى فعلاً ما يكون غلاف نهائي، طالع كأن شغل فانز..
الأهم شوف غلاف مجلة EDGE لشهر إبريل :
ysalkkvfoai21.jpg
 

Unknown

Fake Gamer
EDGE

* Yu Suzuki is using his documents from 20 years ago that he gathered on Chinese culture in the 1980's, chinese tribes, their customs and villages, he's also traveled to the Fujian Province for direct hands-on research of the people and their lifestyle
* First two games had modern settings, this one is steeped in religion and ancient culture of China
* You start in a village called Bailu, it sounds like the start will be slow paced. People will barely talk to you and won't answer your questions because you're an outsider, there's a dialogue system and you need to complete tasks and become more known around the village before the local people will give you info. If you have Shenhua with you the villagers will be more open with you because they know and trust her.
* Each villager will have their own day-night routine just like the previous games
* Because Ryo is a city boy there's a lot of obliviousness from him and there's funny and interesting conversations because his viewpoint is so different.
* The game is more about looking inward than outward, Suzuki says he wants to look deeper into the Ryo character and we'll learn more about him.
* Same voice actor as before
* A large part of the game is the affinity system between Ryo and Shenhua and a major part of the story of the game is the relationship between the two.
* Combat system looks much smoother and is more RPG based, not just learning skills by repeating moves over and over
Attack power and stamina are the two main stats for combat, stamina is used for everything (sprinting, fighting moves) and can be restored by eating food. eating before doing something strenuous will become routine
* When training you can customize Ryo's clothes into training gear
* Training is done through mini-games, Horse Stance, One inch Punch and more, mostly rhythm based but satisfying to pull off
* Technique scrolls from 1 & 2 return as well as new ones, around 100 in total
* The intricate world building of characters being linked and having back-stories is present in 3
* There's a fight club in another city you can enter where you fight people with nicknames like "The Knee of Death" and "Mach Fist" (voiced by Chris Bellinger)
* At one point you'll have to fight multiple people in these fighting events, people who want to master the combat system will be spending a lot of time fighting in these events. All of the fighting happens in the Rose Garden and is optional.
* Controls are carried over from Shenmue 2 but with analogue stick camera improvements
* Capsule toys are back
* EDGE sound very positive on what they've seen.
* Suzuki stresses how important it is to make the game feel like a Shenmue game, modern games are more open world nowadays but he doesn't want to go that way because then it wouldn't be Shenmue
 

Suzuki Yu

True Gamer
أكثر شي عاجبني بالمعلومات الجديدة هو التالي:
- انه الAffinity System مش بس مع شنفا (ممكن هي راح يكون السيستم معاها عميق أكثر) لكن مع كل الNPCs وانه يعاملوك كغريب بالاول من خلال الاحتكاك معهم بشكل او بآخر ولازم يألفوك بالاول وتفاصيل رهيبة كعادة السلسلة زي انك لو مشيت مع شينفا واتكلمت مع احدهم راح يفرق تفاعلهم وتعاملهم معاك وحيكونوا اكثر انفتاحا الخ..
- تأكيد انه كل npc راح يكون له سكجوال وروتين يومي.
- النظام القتالي تقدر تأثر عليه من خلال "الاتاك باور" و "الستامينا" (بالسابق كان فقط الاتاك باور مع جودة تنفيذ الحركات وتكريباتها)
- في عدة اساليب تدريب ومش بس Sparing يعني أتوسعوا فيه بشكل كبير كما هو واضح بالمعلومات من استخدام للخشبات القريبة الخ وكلها راح تكون بشكل rhythm based ميني جيمز وراح تطور كل من الattack و الstamina باور بما فيها انك تقدر تغير كوستم ريو لاول مرة بالسلسلة لملامبس تناسب التدريب.
- راح يكون فيه eatery system أخيرا والظاهر انك حتحتاج للاكل بشكل روتيني قبل اي نشاط تقوم بيه (أعتقد ممكن يأثر بشكل ما) يأثر أيضا على الجري وعلى تنفيذ الحركات والاكل يخليك تسترجع نقاط الستامينا.
- عدد التكنيك سكرولز ضخم 100! بما في ذلك التكنيك سكرولز العائدة من شينمو 1 و 2
- التحكم بدرجة كبيرة راح يكون مجرد تطوير بسيط بالكاميرا والانالوج ستيك من الجزء الثاني (هذا الشي ممتاز بالنسبة لي لكن بس باقي أتاكد انهم مايقصدوا كاميرا 360 درجة لانه ذا راح يكون شي يكدرني شخصيا)
- شغلة ترابط بناء العالم مع الشخصيات والباك-ستوريز تبعهم كتكون شي مثير بهذا الجزء


النقاط الاخرى يا نعرف عنها أو سمعنا بيها قبل كدة او ما عندي شي اعلق عليه ايجابا زي مثلا واضح راح يكون في حلبات قتال مثل شينمو 2
 

Suzuki Yu

True Gamer
أيوا صحيح نسيت أقول انه باين ان معظم المعلومات اللي هنا خصوصا حول الNPCs تتكلم عن اول منطقة بايلو فيلج.
ممكن هذا الشي راح يكون مختلف لما تروح تشوبو وتكون اقرب لشينمو 2 هناك كما ذكر سوزوكي سابقا لان الشعور العام بالمنقطة الاولى (بايلو فيلج) هو انك في قرية صغيرة نائية الناس اللي فيها كلهم يعرفوا بعض لذلك راح تشعر فيها مع الوقت بالانتماء للمكان أعتقد.
اما المنطقة الثالثة فراح تكون مختلفة عن أي شي ألفناه بالسلسلة كأفكار وتجربة.
 

AliAlwazzan

True Gamer
أكثر شي عاجبني بالمعلومات الجديدة هو التالي:
- انه الAffinity System مش بس مع شنفا (ممكن هي راح يكون السيستم معاها عميق أكثر) لكن مع كل الNPCs وانه يعاملوك كغريب بالاول من خلال الاحتكاك معهم بشكل او بآخر ولازم يألفوك بالاول وتفاصيل رهيبة كعادة السلسلة زي انك لو مشيت مع شينفا واتكلمت مع احدهم راح يفرق تفاعلهم وتعاملهم معاك وحيكونوا اكثر انفتاحا الخ..
- تأكيد انه كل npc راح يكون له سكجوال وروتين يومي.
- النظام القتالي تقدر تأثر عليه من خلال "الاتاك باور" و "الستامينا" (بالسابق كان فقط الاتاك باور مع جودة تنفيذ الحركات وتكريباتها)
- في عدة اساليب تدريب ومش بس Sparing يعني أتوسعوا فيه بشكل كبير كما هو واضح بالمعلومات من استخدام للخشبات القريبة الخ وكلها راح تكون بشكل rhythm based ميني جيمز وراح تطور كل من الattack و الstamina باور بما فيها انك تقدر تغير كوستم ريو لاول مرة بالسلسلة لملامبس تناسب التدريب.
- راح يكون فيه eatery system أخيرا والظاهر انك حتحتاج للاكل بشكل روتيني قبل اي نشاط تقوم بيه (أعتقد ممكن يأثر بشكل ما) يأثر أيضا على الجري وعلى تنفيذ الحركات والاكل يخليك تسترجع نقاط الستامينا.
- عدد التكنيك سكرولز ضخم 100! بما في ذلك التكنيك سكرولز العائدة من شينمو 1 و 2
- التحكم بدرجة كبيرة راح يكون مجرد تطوير بسيط بالكاميرا والانالوج ستيك من الجزء الثاني (هذا الشي ممتاز بالنسبة لي لكن بس باقي أتاكد انهم مايقصدوا كاميرا 360 درجة لانه ذا راح يكون شي يكدرني شخصيا)
- شغلة ترابط بناء العالم مع الشخصيات والباك-ستوريز تبعهم كتكون شي مثير بهذا الجزء


النقاط الاخرى يا نعرف عنها أو سمعنا بيها قبل كدة او ما عندي شي اعلق عليه ايجابا زي مثلا واضح راح يكون في حلبات قتال مثل شينمو 2
مو قادر اتخيل الي بنحصل عليه بهذا الجزء والمعلومات زادت الحماس دبل
 

Suzuki Yu

True Gamer
March 9, 2019:
- 10:50am Yu Suzuki #Shenmue3 conference (audio pack)

- 5:35pm Shibuya Productions Crazy Time with Cédric Biscay

السبت 12:50 الظهر بتوقيتنا.


ما أبغى أبني طموحات كبيرة وأحبط خصوصا مع سيدريك هذا وايفنته ما أثق فيه كثير...
لكن اتوقع التوقيت اللي أحنا فيه يعطي أمال لبدء عرض أشياء تسوى للعبة.
 
التعديل الأخير:

Suzuki Yu

True Gamer
My trusty forklift is back ::cry::

هو كان في تأكيدات بالسابق انه الفورك-ليفت بتكون موجودة بشكل ما لكن الصورة تظهر انها بترجع in full glory مش مجرد ميني جيم. :grin:
 

Terminator

True Gamer
شكله هالجزء بيكون الادمان القادم بعد طوال هالسنين
 

Suzuki Yu

True Gamer
واضح ان الاركيدات باللعبة راح تكون أغلبها ميكانيكال من الصورة بس.
سوزوكي قال انه الاركيد فيديو جيمز بتكون موجودة لكن بنسبة أقل من الميكانيكال. ركز عليها لانها أنسب للمكان.
صورة الموزة تظهر انك تقدر تستهلكها وتحصل على endurance او تعمل exchange لتوكنز عشان تاخذ شي ثاني.
نفس الصورة فيها ألبسة ممكن يلبسها ريو.

هذي صور من البرزنتينش تظهر ربط الامور ببعض البعض بعالم اللعبة
rFqgQSn.png


حسب كلام سوزوكي هناك 6 أنواع اخرى ايضا مش مذكورة بالبرزنتيشن برضوا مرتبطة مع بعض.

Rx9Rnv7.jpg


الصورة هذي تظهر الميني-ماب. مكانه داخل دائرة الـendurance.
هذي شلكها شاشة الHELP بس فيها خيارات الظاهر.
 

NA1F

True Gamer
الصور جميلة
وكالعاده التفاصيل الصغير ممتازه
وحبيت التكستشر في الصوره الثالثه للارض
اللعبه تقنيا تمام بالنسبه لي
 

Unknown

Fake Gamer
  • اهم نقاط كلام سوزوكي بالمؤتمر

  • Suzuki believes in the diversity of game puzzles and wants to present various ways to solve the problem.
  • Suzuki perceives reality as being something that gives you the feeling or idea of that place, rather than something real. It is the idea of “similarity” versus “reality.” He does not want to be the “simulation guy.”
  • For example, in one of the screenshots showcased, there are familiar Japanese food stalls in a Chinese setting and mountains from a totally different location. It is about creating the feeling of being in a location. He put more work into the faces and animations to give off a “feeling” rather than “reality.” The music, for example, was recorded with real Chinese instruments. And while the boat showcased in one of the screenshots is not something you would actually see in China, it still has the flavor of China.
  • Suzuki shifted the design of the game to meet his team’s strengths (such as his artist who enjoys making boats) as he realized the team needs to be engaged to make a good game.
  • Suzuki is trying to do things in Shenmue III that he could not do in its predecessors, such as pawning an item and gambling the money away. While those systems existed before, they were not connected.
  • The core fighting system is better integrated through a skill book which unlocks skills by collecting more items.
  • The game’s Baidu Village setting is one of two main areas. Baidu Village is a countryside area that features items and prize winning, as well as skills that can be purchased with money or exchanged.
  • Every game system is tied to the skill book.
  • Suzuki is working towards more complex accessibility modes for battle. Rather than difficulty dip switches like back in the day, they let you set the battle difficulty, ranging from easy to “better not play this mode.” The complexity of control increases with your chosen difficulty.
  • The dojo can be used to practice with a wooden man, spar, compete in matches, and increase your skills. Your can level up your dan in the dojo to clear matches that surface during the story.
  • There will be a movie that summarizes Shenmue I and II for newcomers, but Suzuki recommends playing them before playing Shenmue III.
  • Minigames include gatcha, crane games, a punching game, and an overall emphasis on physical or mechanical games. There will be electronic (video) games as well, and you can also win tickets that can be redeemed for prizes and more, which connect to the skill tree.
  • The forklift will return, but its use is still a secret. The forklift in this game will be slower than the original, but it is better integrateed into the game and is connected to critical path-related things.
  • The play style changed from Shenmue I to II, and has changed again with Shenmue III, but Suzuki thinks original fans will really like what the team at Ys Net has done.
 

Suzuki Yu

True Gamer
أشك تماما بصحة هذا الاعتقاد.
قد تكون template جاهزة لكن لما تنزل بالصفحة حتنزل بمعلومات مغايرة زي انه يكون مكتوب STEAM بدال XBONE

لسه قبل كم يوم Gio Corsi حق سوني زار يو سوزوكي بالاستديو.

اذا كان في شي بخصوص نسخة XBOX فما اعتقد انها بتعلن الآن بل بعد ماتصدر شينمو ٣ بفترة.
 

Suzuki Yu

True Gamer
ماي جاد رين وتشاي والفوركليفت.... تو متش تو هاندل ::cry::

ما ادري ايش حيكون شعوري لما اشوف تريلر ثقيل في E3
 
أعلى