hits counter

استعراضات جديدة Final Fantasy 16 ، كثير من فيديوهات مطولة للجيمبلاي والكومبات

Kaido III

Lost Radiant

إنطباع وتحليل شامل بتقديم مرتب ومتعوب عليه، يستحق المشاهدة .
 

AzureFlame

Moderator
مشرف
20230308-095240.jpg


قاتلة Devil May Cry V (&)
 

شيطون

Fortnite Lover
20230308-095240.jpg


قاتلة Devil May Cry V (&)

طلعوا طالبين سوزوكي بالاسم ويوشيدا سافر لاوساكا عشان يجيبه لان ماحد عندهم يعرف يسوي اكشن ::fdoly::


وحش ياسوزوكي من قدك ::ton::
 

S30D1999

True Gamer
طلعوا طالبين سوزوكي بالاسم ويوشيدا سافر لاوساكا عشان يجيبه لان ماحد عندهم يعرف يسوي اكشن ::fdoly::


وحش ياسوزوكي من قدك ::ton::
طيب مدام سوزوكي موب موجود كيف بيكون مستوى دمك وDD2 من ناحية القتال ؟ هل ممكن نشوف داونغريد ؟
 

MH MD

Administrator
Administrator
طيب مدام سوزوكي موب موجود كيف بيكون مستوى دمك وDD2 من ناحية القتال ؟ هل ممكن نشوف داونغريد ؟
لا، محد منكم درا عن سوزوكي اصلا قبل فف١٦.
اللعبة لا تقوم على شخص واحد، ، وسوزوكي كان مجرد مصمم من بين مصممين كثر في دمك٥، مش حتى الlead designer


 

KH_m

True Gamer
طلعوا طالبين سوزوكي بالاسم ويوشيدا سافر لاوساكا عشان يجيبه لان ماحد عندهم يعرف يسوي اكشن ::fdoly::


وحش ياسوزوكي من قدك ::ton::
بالعقل لما تبغى واحد يسوي لعبة اكشن فخمة هل بتروح لمصمم قتال دمك أو مصممين ألعاب أخرى ما ابغى أقول اسمها.

لا، محد منكم درا عن سوزوكي اصلا قبل فف١٦.
اللعبة لا تقوم على شخص واحد، ، وسوزوكي كان مجرد مصمم من بين مصممين كثر في دمك٥، مش حتى الlead designer


زي لما فريق كبير يعطي للفرق للصغيرة لاعب دكة، كبير يا اتسونو ::involve::
 

S30D1999

True Gamer
لا، محد منكم درا عن سوزوكي اصلا قبل فف١٦.
اللعبة لا تقوم على شخص واحد، ، وسوزوكي كان مجرد مصمم من بين مصممين كثر في دمك٥، مش حتى الlead designer


كذا تطمنت لاني حسبته lead في المشاريع ذي
 

Kaido III

Lost Radiant
لقطات جيمبلاي إستعراض فاميتسو الياباني مختلف عن الانجليزي..



الإنتقال بين القدرات والدمج بينهم جدا seamless بجانب جودة التحريك العالية..


الـcharge cancel لـ الكاونتر اتاك هنا قمة بالسلاسة!
مان موعودين بنظام قتالي خرافي ومش حاجة تسليك .
 

AzureFlame

Moderator
مشرف


بالمناسبة شباب تم التأكيد ان هذا محرك جديد بس ما ذكروا الأسم لحد الحين. يمكن Radec بس ننتظر ونشوف.

من ايرا هذي معلومات قديمة حول المحرك الجديد من شهر سبتمبر اللي طاف:

  • Judging by the translation, it seems XVI's engine utilizes elements from FFXIV's. It seems the goal of the engine was to be able to mass produce high quality assets "as efficiently and as smoothly as possible, with as little work as possible".
  • The staff member goes by the name of "Mr. Nanjo" and he joined Naoki Yoshida's CBU3 (at the time called Business Division 5) all the way back in 2017. It would seem this guy is one of FFXVI's ground floor technicians responsible for developing the engine.
  • They initially used Unreal Engine 4 and Marmoset for real time visualizations, but found that it didn't work to their satisfaction, so they enhanced FFXIV's engine to enable rendering in a PBR environment.
  • It takes about a week of development to model a costume to completion for each character model. They even outline the software they use for cloths and other materials.
  • Character models have roughly 100,000 polygons each.
  • They made it easy to develop lower poly models for each region of the game by utilizing a team wide library that can be searched by character races and regions.
  • Their goals were to provide a library of textures that were easy to improve and revise, to utilize the latest tools and techniques to improve efficiency and to account for the skills gap of different artists.
  • They were able to develop a system for easily creating faces and hair by simply photographing real life actors and models. To develop the system they photographed staff members, and an in-engine photo of FFXVI's director Hiroshi Takai is shown off! Lol
  • A shaved head "mesh" is used as a wig underneath all the character models' hair, in order to much more quickly develop various hair styles.
  • Because ordinary real life humans weren't interesting enough to be depicted in a fantasy game, they utilize a 3D "blending" technique to try to bring distinguishing "fantasy world" features to the faces. There's a photo showing how they made Hiroshi Takai appear like a medieval era Italian lol.
  • This remarkable face creation technique was expanded into a Random Face Generator, ala making a player in a sports title, to allow for team members to more easily create unique faces and to upload them into a library. Mr. Nanjo said he hoped that this process could be so streamlined and efficient that characters could be generated automatically to a high quality.
  • Although it wasn't yet in working condition, Mr. Nanjo said he planned to incorporate new tools to extend the face generator to also include random beard generation as well as random teeth generation.
الكلام اللي حطيت تحته خط عجبني وذكرني بالملل اللي صار مع بعض ألعاب Capcom و Death Stranding. شلون أوجه الشخصيات Facescan بدون اي لمسة حلوة. اللمسة الخيالية لازم تكون موجودة، حتى روكستار عندهم لمستهم الخيالية الخاصة. وهني ذكروا لمسة FF وفعلا شايفها عدل في FFXVI. بس ما شفت لمسة Yoji Shinkawa مثلا مع Death Stranding وهذا هو الملل اللي كنت أقصده.
 

Omni-Doom

The Last Quincy


بالمناسبة شباب تم التأكيد ان هذا محرك جديد بس ما ذكروا الأسم لحد الحين. يمكن Radec بس ننتظر ونشوف.

من ايرا هذي معلومات قديمة حول المحرك الجديد من شهر سبتمبر اللي طاف:

  • Judging by the translation, it seems XVI's engine utilizes elements from FFXIV's. It seems the goal of the engine was to be able to mass produce high quality assets "as efficiently and as smoothly as possible, with as little work as possible".
  • The staff member goes by the name of "Mr. Nanjo" and he joined Naoki Yoshida's CBU3 (at the time called Business Division 5) all the way back in 2017. It would seem this guy is one of FFXVI's ground floor technicians responsible for developing the engine.
  • They initially used Unreal Engine 4 and Marmoset for real time visualizations, but found that it didn't work to their satisfaction, so they enhanced FFXIV's engine to enable rendering in a PBR environment.
  • It takes about a week of development to model a costume to completion for each character model. They even outline the software they use for cloths and other materials.
  • Character models have roughly 100,000 polygons each.
  • They made it easy to develop lower poly models for each region of the game by utilizing a team wide library that can be searched by character races and regions.
  • Their goals were to provide a library of textures that were easy to improve and revise, to utilize the latest tools and techniques to improve efficiency and to account for the skills gap of different artists.
  • They were able to develop a system for easily creating faces and hair by simply photographing real life actors and models. To develop the system they photographed staff members, and an in-engine photo of FFXVI's director Hiroshi Takai is shown off! Lol
  • A shaved head "mesh" is used as a wig underneath all the character models' hair, in order to much more quickly develop various hair styles.
  • Because ordinary real life humans weren't interesting enough to be depicted in a fantasy game, they utilize a 3D "blending" technique to try to bring distinguishing "fantasy world" features to the faces. There's a photo showing how they made Hiroshi Takai appear like a medieval era Italian lol.
  • This remarkable face creation technique was expanded into a Random Face Generator, ala making a player in a sports title, to allow for team members to more easily create unique faces and to upload them into a library. Mr. Nanjo said he hoped that this process could be so streamlined and efficient that characters could be generated automatically to a high quality.
  • Although it wasn't yet in working condition, Mr. Nanjo said he planned to incorporate new tools to extend the face generator to also include random beard generation as well as random teeth generation.
الكلام اللي حطيت تحته خط عجبني وذكرني بالملل اللي صار مع بعض ألعاب Capcom و Death Stranding. شلون أوجه الشخصيات Facescan بدون اي لمسة حلوة. اللمسة الخيالية لازم تكون موجودة، حتى روكستار عندهم لمستهم الخيالية الخاصة. وهني ذكروا لمسة FF وفعلا شايفها عدل في FFXVI. بس ما شفت لمسة Yoji Shinkawa مثلا مع Death Stranding وهذا هو الملل اللي كنت أقصده.

كشخص ما حب تصاميم الوجوه بدمك ٥ و ريميكات ريزي ، هذي المعلومة ممتازة جدا.
 

MOSU

Another Side Another Story


بالمناسبة شباب تم التأكيد ان هذا محرك جديد بس ما ذكروا الأسم لحد الحين. يمكن Radec بس ننتظر ونشوف.

من ايرا هذي معلومات قديمة حول المحرك الجديد من شهر سبتمبر اللي طاف:

  • Judging by the translation, it seems XVI's engine utilizes elements from FFXIV's. It seems the goal of the engine was to be able to mass produce high quality assets "as efficiently and as smoothly as possible, with as little work as possible".
  • The staff member goes by the name of "Mr. Nanjo" and he joined Naoki Yoshida's CBU3 (at the time called Business Division 5) all the way back in 2017. It would seem this guy is one of FFXVI's ground floor technicians responsible for developing the engine.
  • They initially used Unreal Engine 4 and Marmoset for real time visualizations, but found that it didn't work to their satisfaction, so they enhanced FFXIV's engine to enable rendering in a PBR environment.
  • It takes about a week of development to model a costume to completion for each character model. They even outline the software they use for cloths and other materials.
  • Character models have roughly 100,000 polygons each.
  • They made it easy to develop lower poly models for each region of the game by utilizing a team wide library that can be searched by character races and regions.
  • Their goals were to provide a library of textures that were easy to improve and revise, to utilize the latest tools and techniques to improve efficiency and to account for the skills gap of different artists.
  • They were able to develop a system for easily creating faces and hair by simply photographing real life actors and models. To develop the system they photographed staff members, and an in-engine photo of FFXVI's director Hiroshi Takai is shown off! Lol
  • A shaved head "mesh" is used as a wig underneath all the character models' hair, in order to much more quickly develop various hair styles.
  • Because ordinary real life humans weren't interesting enough to be depicted in a fantasy game, they utilize a 3D "blending" technique to try to bring distinguishing "fantasy world" features to the faces. There's a photo showing how they made Hiroshi Takai appear like a medieval era Italian lol.
  • This remarkable face creation technique was expanded into a Random Face Generator, ala making a player in a sports title, to allow for team members to more easily create unique faces and to upload them into a library. Mr. Nanjo said he hoped that this process could be so streamlined and efficient that characters could be generated automatically to a high quality.
  • Although it wasn't yet in working condition, Mr. Nanjo said he planned to incorporate new tools to extend the face generator to also include random beard generation as well as random teeth generation.
الكلام اللي حطيت تحته خط عجبني وذكرني بالملل اللي صار مع بعض ألعاب Capcom و Death Stranding. شلون أوجه الشخصيات Facescan بدون اي لمسة حلوة. اللمسة الخيالية لازم تكون موجودة، حتى روكستار عندهم لمستهم الخيالية الخاصة. وهني ذكروا لمسة FF وفعلا شايفها عدل في FFXVI. بس ما شفت لمسة Yoji Shinkawa مثلا مع Death Stranding وهذا هو الملل اللي كنت أقصده.


بستغرب اذا ما استغلو المحرك اكثر
 

abdullah-kh

رجل من العامة
الكلام اللي حطيت تحته خط عجبني وذكرني بالملل اللي صار مع بعض ألعاب Capcom و Death Stranding. شلون أوجه الشخصيات Facescan بدون اي لمسة حلوة. اللمسة الخيالية لازم تكون موجودة، حتى روكستار عندهم لمستهم الخيالية الخاصة. وهني ذكروا لمسة FF وفعلا شايفها عدل في FFXVI. بس ما شفت لمسة Yoji Shinkawa مثلا مع Death Stranding وهذا هو الملل اللي كنت أقصده.
اللمسة موجودة قارن اي Facescan موجود بالسوق مع كوجيما برودكشن او كابكوم راح تشوف الفرق بوضوح مثال شوف لعبة ستار وورز فولن اوردر مع انهم اخذوا وجه ممثل صدقي لكن طالع مرة بلاستيكي وغير طبيعي. بديث ستراندنج مش بس وجيه بل فيه تعديل واضح لتطلع سموث مميزة من كوجيما برودكشن.

غير التعابير بصراحة 16 طالعة ميه من الناحية وبعيدة التميز داخل العروض لول.
 

Kaido III

Lost Radiant
اخيرا حدثوا موقع اللعبة ..


+


اللمسة موجودة قارن اي Facescan موجود بالسوق مع كوجيما برودكشن او كابكوم راح تشوف الفرق بوضوح مثال شوف لعبة ستار وورز فولن اوردر مع انهم اخذوا وجه ممثل صدقي لكن طالع مرة بلاستيكي وغير طبيعي. بديث ستراندنج مش بس وجيه بل فيه تعديل واضح لتطلع سموث مميزة من كوجيما برودكشن.
يب.. وتقدر تشوف الفروق هنا:


فيه لمسة مميزة ومش مجرد facescan وبس، بجانب كون اللعبة تملك فيجوالز ستايل وتوجه فني خاص مختلف عن أي لعبة موجودة بالسوق


R.7687af362a4b0b1c94cd785207e330cf

maxresdefault.jpg

wp7918536.jpg

1092868.png
 

AzureFlame

Moderator
مشرف
هو في شي عجيب صاير هني لو ملاحظين. هذا الجزء الوحيد اللي تم تشبيه بلعبة برا الجانرا كليا. أقصد مع الكومبات. الناس تقول Devil May Cry و Devil May Cry. ما أذكر قبل أحد شبه Kingdom Hearts 2 ب Devil May Cry ولا حتى VII Remake. لأنها فعلا ألعاب بعيدة عن هذا Action RPG لها أنظتمها المميزة. هالتقارب بدأ مع Nier Automata، اللي ما اعتبرتها آربيجي أصلا ولا حتى مميزة مع نظامها القتالي. خايف نفس الشي يصير مع Final Fantasy XVI :/ .
 
التعديل الأخير:

AzureFlame

Moderator
مشرف
اخيرا حدثوا موقع اللعبة ..


+



يب.. وتقدر تشوف الفروق هنا:


فيه لمسة مميزة ومش مجرد facescan وبس، بجانب كون اللعبة تملك فيجوالز ستايل وتوجه فني خاص مختلف عن أي لعبة موجودة بالسوق


R.7687af362a4b0b1c94cd785207e330cf

maxresdefault.jpg

wp7918536.jpg

1092868.png

قاعد أشوف الممثلين نفسهم 99%. بوقناع خل يفصخ قناعه وبشتوف تروي بيكر (&). شيك على مجس 4 هذا اللي أفضله شخصيا (&).
 

abdullah-kh

رجل من العامة
وأنت أفصخ نظارة كوجيما لو سمحت :sunglasses:
الجد العضو كلامه صح هو ما انكر وجيه ممثلين بل قصد فيه لمسة واضحة تخليه مميز

وكوجيما عم الكل يالله رد علي ::evil::
 
أعلى