hits counter

إعلان Supreme Commander 2 (المفاجأة الكبرى بالداخل)

Colorization

True Gamer
SQUARE ENIX, INC. AND GAS POWERED GAMES ANNOUNCE STRATEGIC PARTNERSHIP

Development Begins on Real-time Strategy Game SUPREME COMMANDER 2



London (12th November 2008) – Square Enix Ltd., the publisher of Square Enix® interactive entertainment products in Europe and other PAL territories (Square Enix), today announces that Square Enix, Inc., a U.S. sister company headquartered in Los Angeles, California, and development house Gas Powered Games Corp., a U.S. company headquartered in Redmond, Washington (Gas Powered Games) have formed a strategic partnership. With the commencement of this strategic partnership, development has begun on SUPREME COMMANDER® 2, a sequel to the award-winning real-time strategy series.

This strategic partnership represents one of the first steps Square Enix Co., Ltd., a sister company of Square Enix headquartered in Tokyo, Japan, and its affiliates (collectively, Square Enix Group) are taking towards their goal of increasing western development efforts aimed for the global markets. Square Enix Group has previously worked exclusively with Japanese development companies, so the decision to form strategic partnerships with developers located outside of Japan serves as a new cornerstone of its strategy to create games targeted primarily at consumers in Europe and North America. Additionally, Square Enix Group’s foray into the real-time strategy genre is a significant expansion of its product lineup, largely known for its leadership role in the genre of role-playing games.

“We see great opportunities in European and North American markets, both of which are expected to be maintaining sustainable growth over these coming years,” said Yoichi Wada, president and representative director of Square Enix Co., Ltd. “Therefore, it is crucial we create alliances with proven developers such as Gas Powered Games in order to serve these significant markets better by providing products and services in tune with customer tastes.”

“Gas Powered Games is an accomplished development house that has demonstrated its ability to successfully create and develop intellectual properties,” said John Yamamoto, president and chief executive officer of Square Enix and Square Enix, Inc.. “We are extremely excited to begin working with Gas Powered Games’ talented personnel and see this strategic partnership as a significant step in our efforts to bring Square Enix titles to a broader global audience.”

Creator of hit titles such as Dungeon Siege®, and Supreme Commander, Gas Powered Games® was founded in 1998 by one of the game industry’s most imaginative and dynamic visionaries Chris Taylor, who serves as chief executive officer. "It is truly a great honour to join forces with as renowned a developer and publisher as Square Enix, Inc." said Taylor: "Everyone at Gas Powered Games is thrilled about this collaboration, and the results will surely delight video game fans around the world.”

Details on SUPREME COMMANDER 2 including gameplay features, platform(s) and release date will be available at a later time.

Gas Powered Games تتحالف مع Square Enix في الإصدارة الجديدة من اللعبة الإستراتيجية الضحمة Supreme Commander. اومج. ميجاتون؟ ما ندري شنو دور سكوير، أكان نشر فقط وإلا تبادل خبرات في تطوير اللعبة. إصدارة Mana الإستراتيجية وFF12 RW كانوا من أسوأ ألعاب سكوير بتاريخها، لذلك هذا الشي (لو كان شراكة عمل مو مجرد نشر) راح يفيد سكوير وايد من هالناحية، سوبريم كوماندر لعبة مدمرة وخرافية بمعنى الكلمة.

ما عندي تعليق حاليا ومتفاجأ جدا.
 

hussien-11

Senior Content Specialist
انا ما حبيت سوبريم كوماندر كثير .. بس ما أشوف فف12 ريفننت وينجز سيئة ، أشوفها لعبة عادية فقط P:
 

Naif

Executive Member
تجارب الـRTS من سكويراينكس ما كانت سيئة وايد.. اللي حسيته سيء فيها هو تحكم التوتش سكرين الغير متقن، كانت بتكون افضل بكثير في رايي لو كانت باستخدام الماوس و الكيبورد مثلا..

ما جربت الجزء السابق من سوبريم كوماندر لكن نفسي اعرف شو الاشياء اللي مخططين لها في الجزء القادم مع سكويراينكس

أتمنى نشوف المزيد من هذي التعاونات مع شركات غربية من سكويراينكس..
 

Colorization

True Gamer
اللعبة للأسف كانت سطحية جدا وبدائية، اللي خلاني احبها بالبداية هو عالم Ivalice (والأشياء الخاصة بسلسلة فاينل فانتاسي طبعا)، لكن حسيت إنه الدي اس ما كان مناسب لهذي الخطوة من سكوير. انا اساسا مستغرب ليش الشراكة هذي؟ آخر شي ممكن تفكر فيه GPG إنها تستعين بمطور ما عنده خبرة بالألعاب الإستراتيجية. متحمس اعرف السبب. بس بنفس الوقت ممكن يكون شي إيجابي حق سكوير، ابي شي مثل Ogre Battle منهم داخل عالم Ivalice (واو بيكون شي اسطوري). هو أكيد بدون ماتسونو سكوير مستحيل تسوي شي بجودة أوغر باتل، لكن ابي هالـgenre المبتكر يرجع يعيش مرة ثانية. إذا ماتسونو مو موجود عشان يحييه، سكوير موجودة وتحاول.

لوول والله ماعرف شقول. خبر غريب جدا مهما نظرت له من أي زاوية. يا رب يكون شي إيجابي جدا لصالح الشركتين.
 

Conqueror

True Gamer
GPG عندهم مشاكل مالية ، تحالفهم مع سكوير غريب بس ممكن يمهد لنشر ألعابهم في اليابان ؟ Demigod و suprem commander

سوبريم عجبتني بس السنجل فيها ما فيه حياة و الشخصيات بتجيب القرف ، اللعبة لعبة skirmish و أونلاين بحت.
 

NiGhTMaRe

Hardcore Gamer
يمكن Square ناويه تدخل مجال الـ RTS ؟؟
ليش لأ .. لأن عندهم فريق مختص في التاكتيكس اللي عملوا FFT و VagramtStory و FF12 ..
تخيلوا FF7 remake بس RTS خخخ (بيكون فيه فريق جينوفا وفريق شينرا وفريق سكوال ) << خياله مضروب
 

Uchiha Basem

True Gamer
ممتاز جدا ... أبدا ما اتوقعت الجزء الثاني من سوبريم كماندر ، كنت متوقع إكسبانشون باك على أفضل تقدير ، الفريق كان عنده مشاكل مالية بسبب مشروع space siege الفاشل و كان معول على demigod المطورة شراكة مع مطوري sins of solar empire ، بس أتصور إنو سكوير رح تساهم بتمويل المشروع الجديد و دعمه بمواردها البشرية (موظفينها في الفروع الأمريكية) ، بالتأكيد خطوة ممتازة للشركتين ، سوبريم كماندر فقط ناقصها مزيد من الدعاية و برمجة اللعبة لجعلها قابلة للتشغيل على أكبر عدد ممكن من الأجهزة . الجزء الأول مع الإكسبانشون تجاوز المليون في المبيعات

الجزء الأول كان أفضل لعبة إستراتيجية جماعية نزلت هالجيل و ثان أفضل لعبة إستراتيجية بالنسبة لي بعد إيج أوف إمبايرز 2 ، اللعبة صعبة التعلم و صعبة الإحتراف (لمعتوهي الألعاب الإستراتيجية فقط) و فيها كثير من الإبتكارات و الأهم طبعا التركيز على القيادة العليا (macro-management) بدلا من القيادة على مستوى micro-management المزعج و الشائع في ألعاب كوماند أند كونكر و غالب الألعاب الإستراتيجية ، عيوب الجزء الأول إنو كان طور جماعي و بس ، غير هيك كان ممل و لو إنو القصة ما كانت بطالة

أتمنى نشوف إبتكارات في الجزء الثاني بنفس مستوى الجزء الأول ( و لو إنو صعبة )
 
التعديل الأخير:
أعلى