hits counter

إعلان Stellaris من Paradox studio (مطور CKII,EUIV)

Brewmaster

True Gamer

  • sci-fi grand strategy
  • اول IP جديد من سنوات، اول لعبة غير تاريخية
  • تركيز على الاستكشاف
  • آلاف الـ pre generated كواكب ومجرات بالاضافة للأجناس المتنوعة
  • أجناس مختلفة قابلة للعب، كلن بخواص مختلفة ومميزة
  • Diplomacy system متقدم
  • سفن قابلة لتتعديل


every species you encounter in Stellaris will be procedurally-generated from a complex list of random physical traits and social behaviours. You might discover a civilisation of aggressive, xenophobic moluscoids or an isolationist avian race who breed quickly and travel through the warp, spreading rapidly and unpredictably from planet to planet.
الأجناس عددها لا يحصى، كل جنس تقابلة يكون Generated من مجموعة من الصفات الجسدية والسلوكيات الإجتماعية.

Interestingly, your species can get tied into the game's lore despite it not being a scripted story. "Every species has a backstory and as your power increases, so will your ability to explore your own prehistory," Rock, Paper, Shotgun explained in its report. "You may find that there was a precursor race that seeded life through the galaxy or that your people are the remnants of an empire that once ruled the systems that you're now unwittingly reclaiming. As with the rest of the design, the end-game is engineered to reward the curious, introducing unexpected stories and concepts."

مب بس مستقبل جنسك هو العنصر المتغير الوحيد، ماضي جنسك يمكن إستكشافه، واللعبة تكافىء الفضول.

Rock, Paper, Shotgun عجبتهم اللعبة

The project, which the company announced at their Gamescom fan gathering moments ago, goes by the name Stellaris and it’s shaping up to be one of the most exciting games in recent years.

وصفها بواحدة من أكثر الالعاب المثيرة للإهتمام في السنوات الأخيرة.

randomised alien species will ensure that each new galaxy is mysterious, and why the commitment to an intelligent and subversive end-game could make this one of the smartest interpretations of 4X strategy ever made.
غير الـ ramdomised aliens اللي كررتها عشر مرات، الكاتب وصفها بواحدة من اذكى الـ interpretations لجنرا الـ 4X (ولو انها ماهي 4X بمعنى الكلمية)

The important word is ‘possibility’. In Stellaris, many things are possible but few things are hardcoded into the story of a new galaxy. Your actions and reactions to the mysteries and wonders that you encounter will help to determine the fate of your species and the others that you share the galaxy with

كالعادة الـ endless possibility لألعاب paradox شيء خرافي، ويبدوا هذي ماتختلف عنهم كثير، مع تركيز أكبر الاستكشاف مع نظام دوبلومسي متقدم والكومبات معقد أكثر أيضًا الشخصيات (leaders أو ايا كان اسمهم) بيكون لهم تأثير مثل CK2 وعكس الالعاب الأخرى شيء جميل (أحلى شيء في CK2).

Each race will be represented by one of around a hundred animated portraits, ranging from humanoid faces to tentacled maws. They’re beautifully illustrated and the entire game is the most attractive Paradox grand strategy title to date by some distance. Rotating the map, it’s possible to create striking images of systems, fleets and alien void-dwellers, and I was surprised to learn that this is yet another appearance of the Klauswitz engine, which drives the current generation of Paradox strategy.

leader له traits وخواص مؤثرة (مثل CK2) الصورة متحركة لأول مرة، ومظهر اللعبة جميل (أول لعبة 3D حقيقي) ومدحوا بالآرت ولو ان الصور عادية جدًا.

in a departure from previous Paradox grand strategy games, the start points are not asymmetrical. There is no equivalent of the Holy Roman Empire, already a major player in the galaxy and difficult to control or overthrow.

الابتعاد عن الثيم التارخي حل واحدة من أكبر مشاكل العاب Paradox الكل الأجناس (ممالك، دول، إمبروطوريات اللي هو...) تبدأ من نفس النقطة ومافي دولة أقوى من الأخرى (تارخيًا) بالتالي في اللعبة الدولة القوية أكيد بتكون أسهل والصغيرة أصعب.

The problem with so many strategy games is that in the end-game, you become bored. You can look at the situation and know that you’ve already won and you have to wait for the confirmation of that.” Fåhraeus reckons Stellaris will counter that by shifting its focus dramatically in the mid- and end-game.

حسب ما فهمت، راح يكون فيه scripted events تخلي الأمور مثيرة للإهتمام مرتبطة بالوقت، ايضًا هذي من مشاكل العابهم السابقة يريدون حلها.

You’ll also be dealing with trade, alliances, federations and border control, but federations offer grander possibilities. They are led by a president, elected from the member civilisations at regular intervals, and that player (or AI) has control of all foreign policy and of the federation fleet.

راح تتعامل مع امور تخص التجارة والتحالفات، يمكنك الإنضمام (او تكوين) لـ federations بيكون في انتخابات.

Paradox’s Space Strategy Game Stellaris Has Won Gamescom

اللعبة عاجتهم مرة، والمعلومات كثيرة جدًت المقالة كاملة http://www.rockpapershotgun.com/2015/08/06/stellaris-paradox-strategy-game/
 
التعديل الأخير:
أعلى