Oldsnake
True Gamer
الموضوع شفته في جاف وحبيت أفتحه بالمنتدى للنقاش ويقلك أنه صحفي سمع نادال يذكر أنه قسم الإكس بوكس عمره ما كان مربح للشركة :
رابط الخبر الاصلي :
https://www.petri.com/paul-thurrotts-short-takes-microsoft-earnings-special-edition-7
رابط الخبر من الموقع :
https://www.true-gaming.net/home/347373/
واضح أنه مايكروسوفت غير راضية عن قسم الإكس بوكس أبدا ولذلك الشركة صرفها على القسم قل بشكل كبير جدا وإستثماراتهم بألعاب الطرف الأول والإستديوهات وحتى علاقات مع شركات الطرف الثالث وحصول على عقود تسويق وغيره حتى تسويقهم لألعابهم الضخمة صار ضعيف شوف الفرق عند إصدار هيلو و جيرز في الجيل الماضي وإصدارها في الجيل الحالي وكيفية تسويقها ...
One of the dirty little secrets of Microsoft’s Xbox/gaming business is that it has never actually turned a profit. So I was curious to hear Mr. Nadella utter these contorted words last night: “Our gaming business is now more than $9 billion, and growing profitably.” So. $9 billion is revenues, not profits. So growing means that revenues are growing. And growing profitably means … what? That the business is “becoming profitable”? Or is it just growing revenues positively? Was this a misstatement? What does that mean? Here’s my guess. He means usage and engagement are growing. Because I can state this with certainty: Microsoft’s gaming business is not profitable. In fact, it’s undergoing a digital transformation of its own.
رابط الخبر الاصلي :
https://www.petri.com/paul-thurrotts-short-takes-microsoft-earnings-special-edition-7
رابط الخبر من الموقع :
https://www.true-gaming.net/home/347373/
واضح أنه مايكروسوفت غير راضية عن قسم الإكس بوكس أبدا ولذلك الشركة صرفها على القسم قل بشكل كبير جدا وإستثماراتهم بألعاب الطرف الأول والإستديوهات وحتى علاقات مع شركات الطرف الثالث وحصول على عقود تسويق وغيره حتى تسويقهم لألعابهم الضخمة صار ضعيف شوف الفرق عند إصدار هيلو و جيرز في الجيل الماضي وإصدارها في الجيل الحالي وكيفية تسويقها ...
التعديل الأخير: