Omni-Doom
The Last Quincy
بعضنا يعرف إن ساكوراي له عمود خاص في مجلة فاميتسو يكتب فيه بين الفينة و الاخرى ، حسنآ قام شخص يدعى Kody NOKOLO بترجمة العمود المقالي و الذي كان كالتالي:
Sakurai begins the column by wishing everyone a Happy New Year! He was surprised by the serious response Cyberpunk 2077 had by Sony when they removed it from the store and issued refunds to people who bought the game since that kind of situation was unprecedented until then.
بعد أن هنأ الجميع بمناسبة حلول السنة الجديدة ، أعرب ساكوراي عن تفاجأه من ردة فعل سوني عندما قامت بسحب سايبربانك من الستور و إرجاع نقود لمن أراد، خاصة و أنها كانت شيء غير معهود من قبل.
As of December 20th (Patch 1.05), Sakurai tried playing Cyberpunk on the PS4 Pro and it didn’t run into any issues, generally running the game at 30FPS. When it comes to running it on the standard PS4, he says, “I don’t think I’m going to try that…”
حتى تاريخ العشرين من ديسمبر (تحديث رقم 1.05) ، تكلم ساكوراي عن تجربته للعبة سايبر بانك عالبس4 برو و لم يواجه أي مشاكل ، مع مراعاة أن إعدادات اللعبة كانت 30 فريم/الثانية ، البس4 العادي؟ ساكوراي: لا أتوقع إني أريد تجربة ذلك.
Sakurai played through the whole game on his PC and ran into bugs a few times. The game demands high performance, so he bought a new graphics card for it. That helped fix a lot of the bugs.
ساكوراي أنهى اللعبة كاملة على جهاز البي سي الخاص به ، و قد واجه بعض المشاكل (bugs) ، و على حد تعبيره أن سببها هي المتطلبات العالية للعبة ، مما أدى لشرائه بطاقة جرافيكس جديدةو التي ساعدت بالتالي في حل الكثير من تلك المشاكل.
In the game, the glass in windows would disappear when he was 200 meters away from them and he got down to 0 health at one point, which made him invincible. When he ran into these kinds of things, he’d just restart from his cloud saves on Steam.
أحد المشاكل التي واجهها كانت أن الزجاج يختفي إذا كان على بعد 200 متر منه ، مشكلة أخرى تسببت بهبوط مؤشر الصحة لصفر مما تسبب بجعله مخفي/لايقهر؟ (مدري أية وحدة يقصدها منهم) ، عندما تحصل مثل هذه الأشياء ، فإنه يقوم بإعادة اللعبة من إحدى نقاط الحفظ الموجودة في التخزين السحابي الخاص به على ستيم.
He genuinely did have fun in the game, though. By the time he beat it, he could have refunded the game the week after!! Cyberpunk is a kind of dream game to him. He wonders how much work went into the game’s direction.
أعرب ساكوراي بأنه حظي بالكثير من المتعة على الرغم مما ذكر أعلاه ، يشار بالذكر أنه عندما أنهاها كان بإمكانه استعادة نقوده الأسبوع الذي يليه ، ساكوراي اعتبر سايبربانك بمثابة اللعبة الحلم بالنسبة له و يتسائل عن كمية الجهد الذي بذل في إخراجها.
Sakurai says that after looking through all of his Cyberpunk Collector’s Edition materials, he realized that after 8 years, the minutes pile up. So much new history and culture has appeared in that time. (His figure from the Collector's Edition is in the image attached)
للأمانة ما فهمت شيء من الجزئية ذي ، أحد يساعدنا هنا لو سمحتم.
Sakurai writes that the limits of game development can hinder a game’s performance by the time development ends. It’s very difficult to adjust development goals during development. Development requires a lot of estimation beforehand because mid-development is tough to balance.
و تكلم ساكوراي عن كيف أن محدودية عملية تطوير الألعاب قد تؤثر مرات على شكل اللعبة عند الانتهاء من تطويرها ، حيث أردف قائلآ إنه من الصعب تعديل الأهداف التطويرية أثناء التطوير نفسه ، لهذا التطوير يتطلب الكثير التقدير و التخطيط قبل البدء بمرحلة التطوير ، لأن التعديل أثنائها صعب.
Sakurai says he can’t imagine what the standards are for multiplatform AAA title releases. He’s hoping the game can grow from the serious responses it has had.
ساكوراي لا يتخيل حجم المعايير المطلوبة من ألعاب الAAA التي تصدر على عدة أجهزة و يأمل بأن تستطيع سايبربانك النمو و الخروج من هذه النكسة.
Sakurai also mentions as a side note that it was difficult to make quick, final adjustments on one of the games he designed, Meteos on the Nintendo DS, in the final days of that game’s development.
ذكر ساكوراي أيضاً موقفاً مشابهاً واجهه وقت تطويره للعبة Meteos على النينتندو DS ، حيث علق إنه كان من الصعب عمل تعديلات أخيرة سريعة في الأيام الأخيرة من تطوير اللعبة.
He ends the column by talking about how COVID-19 might have made things difficult for Cyberpunk, too. His heart goes out to anyone helping in the battle against the virus.
و اختتم مقاله بالحديث عن كيف أنه من الممكن أن يكون لفايروس كورونا يد في تصعيب الأمور على الاستوديو ، متمنياً التوفيق لكل من يساعد في محاربة الفايروس.
الثريد للي يبغاه:
(إذا أعجبكم شغل الآدمي ، أنصح بمتابعته).