The Doctor
Once a Voyager on a Cursed Sea
في مقابلة مع Nikkei Trendy:
و بالنسبة للJRPG:
مما يعني إن فانز الJRPG متواجدين حول العالم، و ليس فقط في اليابان، و هذا التواجد لم يكن مرئي بهذا الحجم حتى مؤخراً فقط (وت؟!)
فانز الJRPG حول العالم يحصلوا على كل المعلومات في نفس الوقت، و من المفترض إحتسابهم جميعاً، و عدم معاملتهم كسوق صغير (niche)، و ممكن من تحقيق نجاح جيد إذا ما تم التركيز على الهدف الصحيح.
ماتسودا يعترف أن جزء من المشكلة هو محاولتهم بالتركيز على توسيع قاعدة المستهلكين بشكل غير مناسب، من دون الأخذ بالحسبان القاعدة الأصلية.
يذكر كمثال Hitman Absolution، التي صممت لجذب جمهور أكبر مع نسيان أن السلسلة "solid hardcore games" مما ينفر الفانز و يضعف المبيعات.
Hitman الجديدة يتم تطويرها بأخذ هذي المعلومات بالحسبان.
المصدر
===
من ناحية أخرى بالنسبة لجزئية "ثقة كبيرة" فـ:
"ثقة كبيرة" في تطوير FFXV و KH3، و سكوير ستشارك معلومات أكثر في المستقبل، مثلاً، في E3As for domestic development, he said that there’s remarkable confidence in Final Fantasy XVand and Kingdom Hearts 3. And while he can’t talk details at the moment, he thinks SE will be able to share more in the future, like at E3.
و بالنسبة للJRPG:
هناك ألعاب مثل Bravely Default ذات عناصر JRPG تقليدية، هدفها الأصلي السوق الياباني، مع هذا باعت بشكل جيد حول العالم.He mentioned that there are games like Bravely Default with solid JRPG elements made for the Japanese market that sold well worldwide. Although there are regional differences, and it wasn’t very visible until recently, Japanese RPG fans are spread all over the world. When the latest information is released in Japan, fans everywhere in the world can receive it instantly (you’re welcome, Matsuda-san). No matter if you’re in North America, Europe or South America, there’s no information gap.
According to Matsuda-san, if all those customers are summed up, they are a good number, and it looks less like a niche market. He believes that for games developed in the future, having powerful and rich stories that are very JRPG-like can create good results if they’re focused properly on the right target.
مما يعني إن فانز الJRPG متواجدين حول العالم، و ليس فقط في اليابان، و هذا التواجد لم يكن مرئي بهذا الحجم حتى مؤخراً فقط (وت؟!)
فانز الJRPG حول العالم يحصلوا على كل المعلومات في نفس الوقت، و من المفترض إحتسابهم جميعاً، و عدم معاملتهم كسوق صغير (niche)، و ممكن من تحقيق نجاح جيد إذا ما تم التركيز على الهدف الصحيح.
Matsuda-san also admitted that Square Enix may have been too focused on globalizing its target, losing focus on who they were making games for. He brought Hitman Absolution as an example for 2013. The game was created with the idea of having a wider appeal and gain popularity with new users, however the best part of the Hitman games is that they are solid hardcore games, and many fans were frustrated when focus on that was lost, causing Absolution to struggle with Sales.
The new AAA Hitman curently in development will be the result of learning that lesson, starting by targeting core fans again. Matsuda-san thinks that by following that direction the Development studio will be able to recreate the quality of the original games.
ماتسودا يعترف أن جزء من المشكلة هو محاولتهم بالتركيز على توسيع قاعدة المستهلكين بشكل غير مناسب، من دون الأخذ بالحسبان القاعدة الأصلية.
يذكر كمثال Hitman Absolution، التي صممت لجذب جمهور أكبر مع نسيان أن السلسلة "solid hardcore games" مما ينفر الفانز و يضعف المبيعات.
Hitman الجديدة يتم تطويرها بأخذ هذي المعلومات بالحسبان.
المصدر
===
من ناحية أخرى بالنسبة لجزئية "ثقة كبيرة" فـ:
التعديل الأخير: