hits counter

تاباتا يقدم: شرح الجيمبلاي في Final Fantasy XV!

Century Wizard

Become Human
Gratia Mundi - اللحن المستعمل بعرض TGS 2014، مزيج من لحن القتال الصباحي بالنصف الأول، ولحن إقليم Duscae - على مايبدو - بالنصف الثاني. لا إسم رسمي له، الإسم الحالي من تأليف الفانز.
0:55 ~ 1:25 شي خرافي، ابغى tutorial للمعزوفة كاملة T_T
 

mamiqdadi

True Gamer
في صمت غريب حول طريقة التحكم بالـ A.I مما يخلينا اتوقع انها مابتكون متوفرة للديمو للأسف. لكن حسب مقالة محرك لومينيوس الأخير بفاميتسو، يبدو أن في نظام توقف به اللعبة وتعطي أوامر للبارتي واحد واحد، اللي لعبوا دراجون إيج عندهم تصور عن الفكرة:

B-I_GP2CUAAR7hs.jpg:orig


لكن لا شيء مؤكد للآن فلا تاخذ كلامي ككانون.


يعني الان ما في شيء مؤكد ، عموما يمكن يظهر في الديمو شيء بهذا الخصوص، عاجلا أم آجلا بيشرحوا شيء عنها
 

Punished Noctis

A Silver Bullet
Wan Hazmer نزل تدوينة جديدة مثيرة للإهتمام، وأقلقتني قليلاً بنفس الوقت.

I just wanna drop by to say that it’s a SUPER busy time for me right now, so I don’t have time to write a blog post.

Oh whoops, I just did. Haha.

With less than 2 weeks till our PAX presentation and less than 4 weeks till the release of FFXV Episode Duscae, life is as hectic as it can be. Many cups of lounge coffee (pictured above) and cans of Red Bull were consumed. Your sacrifice shall forever be remembered, my liquid friends.

Anyway, what did you think of the battle demonstration in last week’s Active Time Report? Hope you liked it! It takes a high degree of confidence to show never-before-seen gameplay for that long, but we’re very confident that you will enjoy the battle system :)

I know some of you posted some questions in the previous blog post and in my twitter account. I feel bad for not answering them quickly due to my intense schedule. Please don’t think that I’ve been ignoring your comments; in fact, I have read all of them.

There were some that I could not answer even if I had the time, but I have forwarded your feedback to the right people. For example, I have discussed your comments on the hit-stun with the game system director Takizawa (Together with Sun, he’s one of my closer colleagues in the team). However, whether he’s gonna do something about it is another matter altogether. We listen to feedback but we have a vision to express as well. Just leave the balance to us!

Also, don’t forget that there’s another Active Time Report live from London this Thursday, February March 26th (edit: fixed) 11:00 PM GST. Not only will it be delivered in English, we will show some info that I’m sure you wouldn’t want to miss!

Here’s your friendly local time clock, as usual.

I think I’ll post one or two more times before I leave for Boston, but for now I gotta get back to work. Wish me all the best. Over and out!

وان - مشكوراً - وصل لمخرج النظام القتالي إنتقادات الإنترنت عن الـ Hit stuns، لحظات التوقف البسيطة بين الضربات، اللي تخلي النظام القتالي طالع بشكل أبطأ من السابق وانتقدها البعض. الخبر ممكن يكون إيجابي بشكل عام - ولو أني اتمنى مايغيروا شيء بالديمو ويتركوا لنا فرصة التجربة، أو على الأقل أوبشن لإطفاء التأثير وتشغيله-، لكن بنفس الوقت أتمنى مايكون هذا دليل على تأثر المنتج النهائي الزايد بفييدباك الإنترنت.. بالنهاية أحب لفاينل فانتزي أن تكون نظرة صناعها الفنية أكثر من أي شيء ثاني.
 

The Last Lombax

In a new adventure~
We listen to feedback but we have a vision to express as well. Just leave the balance to us
المفروض الجملة ذي تخليك مطمئن. هم يسمعوا للفيدباك صحيح لكن مش أي اقتراح من الفانز يمكن ينفذوه.
 

Storm is here

True Gamer
كويس , مدري ليه حسبته 10 جيجا ...
نتي التعيس يقدر يتحمل حجمه
 

Punished Noctis

A Silver Bullet

Punished Noctis

A Silver Bullet
أوه.. معلومة الـ 5جيجا جاية من مقابلة جديدة، فيها نقاط إنتريستنج جداً! الصحفي واضح انه فانبوي للعبة من أيام فيرسس وأسئلته ممتازة. مثلاً، سأل عن العنف والطابع السوداوي بفيرسس، وإن كان موجود في 15.

Tabata: Certainly there is a difference with Final Fantasy XV now and what we tried to do with Final Fantasy Versus XIII back then. I think it is a slightly different thing, not in relation of the ratings, but in relation of what we want to do with Final Fantasy XV on its own.

For that, we are trying to work at the limits of the rating and that changed how we were proceeding with the game in a lot of ways. That is why we really started to get a feeling of in how many ways we can put these things in the game. We thought about a menu where you can choose freely how much blood you want to see or a DLC for a different rating. Obviously we want to work within the standards of our rating, but I am still planning some shocking moments in the story and in those moments, brutal scenes are really necessary. I learned that.
نعم، زي ماقلت من قبل. بحالة 15، هم مجبرين على تصنيف عمري T مما يجعل إيصال أتموسفير فيرسس الأسود بالكامل عملية صعبة. لكنهم قاعدين يفكروا في حلول زي خيار لتشغيل وإطفال الدم أو DLC يغير التصنيف العمري من T لـ M. و وعد بأن القصة مازالت تمتلك لحظات صادمة وعنيفة. أيضاً:

JPGames: Now let me ask a personal question. When Final Fantasy Versus XIII was announced, I was 13 years old. I went through the whole puberty and I am still waiting for this game. How are you feeling about something so many people waited for so long?

Tabata: (laughs hard) You are waiting since you were 13?

JPGames: Yes!

Tabata: That was one of the main reasons why I wanted to release the demo. You know, to satisfy the fans. When we changed over from Final Fantasy Versus XIII to Final Fantasy XV, there was a big reshuffle and we had to re-evaluate everything and now it is an officially numbered Final Fantasy.

The importance and size of the project changed, a little bit like the context. But I am aware that there are still people waiting for Final Fantasy Versus XIII and not Final Fantasy XV. Do not be afraid, you are not alone. Even people in the team share those feelings, for example the lead artist who created the Behemoth. He first started on Final Fantasy Versus XIII when he was 26 years old and now he is 35 and still waiting for the fans to see his art. There is a really strong feeling that we have to bring it to the world and make a game that everyone can enjoy. We HAVE to stop delaying it!
كسر خاطري الرسام اللي صمم بيهيموث من 2006 وإنتظر 9 سنين ليرى العالم فنه XD

JPGames: You worked on two gigantic projects and both are getting closer and closer to the finishing line. Do you have any plans, ideas or maybe wishes for future projects?

Tabata: Obviously, from now on, I have to focus on the biggest thing which is Final Fantasy XV. All my time will be spent on it, but my studio has a number of other big projects and obviously those are all projects that we can not reveal yet. But I am very excited. You can really look forward to those.
فريق تاباتا يعمل على ألعاب ضخمة غير 15! تايب-1 كونفيرمد!

JPGames: And now, to conclude, just a yes-no question! Can you tell us something about Stella?

Tabata: Sorry, I can’t (laughs). But after the release of Final Fantasy Type-0 HD and Final Fantasy XV: Episode Duscae you can expect some new and interesting information about the story.
تاباتا لا يستطيع التعليق عن وجود ستيلا، ويعد بمزيد من المعلومات عن القصة بعد صدور الديمو. ستيلا كونفيرمد.
 

Storm is here

True Gamer
ستيلا امرها محير , من واجهة اعلانات فيرسس الى اختفاء كلي في 15 , مافي مبرر لاختفائها الا انها تكون الفاينل بوس (&)
 

Punished Noctis

A Silver Bullet
ناه.. بس محاولة لعب على وتر لغز "هل لونا هي ستيلا حقا؟" مش اكثر.. بيعيدوا كشفها هذا ال E3 بالكثير.
 

The Last Lombax

In a new adventure~
ناه.. بس محاولة لعب على وتر لغز "هل لونا هي ستيلا حقا؟" مش اكثر.. بيعيدوا كشفها هذا ال E3 بالكثير.
متوقع بشدة ! تريلر للقصة مع موعد اصدار وبوم! سكوير تفوز بالمعرض
 

N E R O

True Gamer
^
Too good to be true :p

حجم الديمو ممتاز @@
 

Cloud

Hardcore Gamer
فعلا المقابلة ممتازة
و تحس لا زال فيه اشياء غامضة ما كشفوها للناس حتى الان
ماني مصدق اني بلعب الديمو بعد شهر تقريبا عالاقل بيطفي الشوق شوي لين ما نلعبها كاملة
 
الديمو بيكون مع تايب زيرو بس؟ ما راح ينزل بالستور لحاله؟
 

YazeedVx

Super Moderator
مشرف
الديمو بيكون مع تايب زيرو بس؟ ما راح ينزل بالستور لحاله؟
يب وبرضه لازم تكون مسوي بري اوردر،ولو اني اتوقع بينزلوا الديمو لاحقا،ممكن مع E3 او TGS او اي مناسبة قادمة
 

Punished Noctis

A Silver Bullet
شوية معلومات زيادة من مقابلة مع موقع الماني:
  • بهاللحظة، هناك حوالي 400 موظف يعمل على اللعبة. سواء داخل سكوير أو بالـ outsourcing.
  • الفريق قاعد يفكر بإضافة منطقة Arena مشابهة للأرينا من الجزء السابع.
  • بداية الديمو هو مشهد الأبطال الأربعة وهم يخرجون من الخيمة.. aka مشهد بداية التريلر القصير الأخير.
  • لا يمكنك الخروج عن الطريق بسيارتك، للتنقل بالحقول بسرعة بتحتاج وسائل نقل أخرى، زي الشوكوبوز.
  • سيتحدثون عن الميني جيمز بشكل موسع أكثر بعد صدور إيبيسود دوسكاي.
  • تاباتا يقول أنهم واعيين جيداً بردة فعل الإنترنت على فاينل فانتزي 7 الـ PS4. ::laugh::
 

N E R O

True Gamer
^
انا اللي محمسني لها انها بعالم مفتوح بدون اختيار مناطق (&) و بلا خطية ، هذي النقلة اللي كنا منتظرينها من زمان ، أتمنى ان الفريق ما يكشف كل صغيرة و كبيرة فيها ، زي حكاية الأرينا ، بتكون جميلة لو اكتشفناها بأنفسنا داخل اللعبة >.>
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
لا يمكنك الخروج عن الطريق بسيارتك، للتنقل بالحقول بسرعة بتحتاج وسائل نقل أخرى، زي الشوكوبوز.
أنا ما أتوقع يسووها، لكن بيكون شي أسطوري لو رجعوا الchocobo breeding
 

Veeto

True Gamer
المفروض الجملة ذي تخليك مطمئن. هم يسمعوا للفيدباك صحيح لكن مش أي اقتراح من الفانز يمكن ينفذوه.

الجملة رهيبة وتحسسك بثقتهم .. شي كان نادر تسمعه منهم بهالطريقة .. من حق الجميع ينتقد ومن حق (( المبدع )) يكون ليه تصوره للشي اللي يبغي يقدمه
انا احسهم متوجهين بالكومبات سيستم لشيء ستايلش اكثر منه سريع وحركي .. يعني يكون السيستم مبني على الدفاع والتفادي .. مو على الهجوم وسرعته
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
الريبورت اللي من لندن بيبدأ بعد شوي هنا:

 

dro

Versus XIII Epic
المترجم اسطوري ! .. فرق شاسع بينه و بين مترجم كوجيما المعفن .. اتمنى انه يكون مترجم تاباتا دائما
 

dro

Versus XIII Epic
اومج المترجم خلاني انسى فف15 هههه xD
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
أوكي، أخيراً لفف15... بيجاوب على أسئلة الفانز

أول سؤال هو شيء يهمني... السؤال عن تغيير الأسلحة، هل من الممكن إستخدام جميع الattacks بسلاح واحد فقط، أم يجب لكل attack يكون متصل بسلاح معين؟
الجواب هو، في الديمو، كل attack بيكون متصل بسيف معين، لكن في النهائية، مش بالضرورة. بياخذوا إنطباعات اللاعبين في الحسبان.

السؤال الثاني عن الأدرعة و الإكسسوارات في الديمو... ما بتكون موجودة في الديمو، لكن بتتوفر في اللعبة النهائية.
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
خخخخ الحد الأقصى للفل الشخصيات في الديمو هو 99 xD
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
قاعدين يلعبوا النسخة الإنجليزية... بس مدري ليش مشغلينها على الXbox One بدال الPS4 :\
 

AliAlwazzan

True Gamer
During the latest Active Time Report Broadcast, Final Fantasy XV Director Hajime Tabata mentioned that Share Play will be blocked in the Episode Duscae demo of the game.

On the other way it’ll be possible to broadcast and upload video normally.


بيلغوا خاصية الشير بلاي من الديمو بس بيكون بلأمكان تسجيل الفيديو و رفعه
 

ASWD

True Gamer
مادورو مقدم اكثر ليونه من ذت.خله يركد لا بارك الله فيه ::laugh::::laugh::::laugh::

قاعدين يلعبوا النسخة الإنجليزية... بس مدري ليش مشغلينها على الXbox One بدال الPS4 :\

سبب عرض نسخة الاكسون موفقة جدا وهو علله في كلامه بكون الجهاز شعبي في امريكا وبريطانيا لهذ فضلو يعرون نسخته بدل لبلاي4
 

The Doctor

Once a Voyager on a Cursed Sea
سبب عرض نسخة الاكسون موفقة جدا وهو علله في كلامه بكون الجهاز شعبي في امريكا وبريطانيا لهذ فضلو يعرون نسخته بدل لبلاي4
آه... الPS4 بايع أكثر من الXOne في البلدين...
 
أعلى