hits counter

الأسطورة كاميا: اليابان يجب أن تكون فخورة بعبارة "JRPG"

ahmed-xd

True Gamer
هذه المقالة تورينا المشكلة الأساسية لهذا الموضوع.. لاحظوا انها ما كتب WRPG! صارت RPG و JRPG.. اوضح من كذا ما فيه
لانه فيه فرق بين wrpg و jrpg و crpg و looter rpg و open world rpg و turn based strategy rpg و rts rpg وغيرهم
 

dro

Versus XIII Epic
لا بس اللي اعرفه ان rpg موجود بأشكال عدة وتصنيفات مختلفة

طيب الق نظرة على السريع لأن المقالة ما تتكلم عن التصنيفات المختلفة
 

Invader Zim

TG’s Discord owner
هو القصد انها اختفت من بعد سكايرم.. متى صدرت سكايرم مو 2011 ولا أنا غلطان؟
iu


صدرت الجيل الي طاف عام (2014) وكان لها توسعات كثيرة

اوه "ذيك الفترة" صارت 2004 الحين و دخلتنا MMO بعد (&)
لسى فترة الps2 الا لوكان الجيل السابع بدا سنة 2004 وانا ما ادري

عطنا رقم جوالك عشان نتفاهم معك (&)
0563699666
 
التعديل الأخير:

MOSU

Another Side Another Story
نفس FF7R! ههه اوكي.. اسمح لي اخلي نومورا يجاوبك (&) :




الترجمة |



المصدر |



تاباتا استهدف Noctis يكون فقط هو القابل للعب لأن تغيير الشخصيات صعب عليهم يعملوه و أنت جاي تقول انها نفس FF7R الي استهدفت التغيير داي ون (&) :



المصدر |


ابغى اعرف كيف تفهم انت ؟ قلت هجين يعني مو كل شي نفس الشي
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
جالس احضر الضربة القاضية ::cool::
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
ما عندنا اجازة صيفية (&) ، في شيء كنت مجهزه لك بس ما قصرت وجبت مصدر حلو.


شوف الكلامات اللي تفتح النفس، خبر عن نمو السوق، وجوده وقتها وانبساطهم بأداءها ، ولاحظ كلامهم في 2003 بعز الكوبي، انه اسرع سوق نمو بالعالم، كلام كبير! هذا بالضبط ليش الشركات حطت عينها على المنطقة ودعمتها بشكل اكثر وافضل مع الوقت despite the piracy

لو كانوا يشوف انه سوق مش مستاهل او ارقام مش عاجبتهم ما كنت بتشوف خبر زي ذا اصلا



جميل، تشوف انه السوفتوير هو اللي يحدد قوة السوق ومش الهاردوير

لكن...هل هو مقياس دقيق بالفعل؟

مع انتشار خدمات الستريمنج مؤخرا، صار الوصول للافلام والمسلسلات افضل واسرع من اي وقت مضى

زمان لما احنا كنا نبغى نتفرج افلام، كنا نشتري شرايط VHS ، اللي نحطها بمشغل الشرايط (الهاردوير)

260px-VHS-Video-Tape-Top-Flat.jpg



لاحقا مع تطور التقنية، صرنا لما نبغى نتفرج أفلام، نشتري شرايط DVD ونحطها بمشغل الديفيدي او البليستيشن 2 او البي سي (الهاردويرز)

الآن....هذه الوسائل اختفت تماما، الناس اللي تبغى تتفرج رسمي صار سهل جدا تشترك امازون برايم، او نتفلكس،أو شاهد، وتتفرج على آلاف الافلام والمسلسلات هناك، ما صار في مبيعات "افلام" زي زمان، صار كلها محصور بخدمات بسيطة تشترك فيها

هالكلام عالميا على فكرة ومش مكاننا هنا

هل صارت مبيعات اقراص الDVD والبلوراي زي زمان؟ طبعا لا، اضمحلت كثير

بس...هل هذا دليل انه سوق الافلام والمسلسلات صار ضعيف مقارنة بزمان؟ هل السوق كان اقوى فقط لأنه مبيعات الاقراص كانت افضل بفرق؟

هل ذا اللي تعتقده؟ لو ذا اللي تعتقده، بيكون معاك حق.




اوه...كنت على وشك انسى احط مصدري، هو مصدر حديث، لكن من وكالة مختصة بقياس نسبة المبيعات والارباح بالاسواق المختلفة، عملت تقرير عن منطقة الشرق الاوسط قبل سنتين


كلامهم كله مدح وانه سوق مهم وفيه ارباح كثيرة وكذا....بس برضو يتكلم عن حاجة تتساءل عنها...ليش مافي ارقام واضحة زمان للسوق حقنا، هو جاب طاريها بواقع الامر، ايش كانت العوامل المؤثرة هنا؟

“MENA represents a key opportunity for the video game industry,” said Daniel Ahmad, senior analyst at Niko Partners, in an email to GamesBeat. “The region has often flown under the radar due to its small game development scene, fragmented markets as well as language and cultural barriers, but it has quickly become a region of importance.”

المنطقة كانت مهملة من ناحية الارقام، ليش؟ مافي وجود لتطوير الالعاب بشكل كبير زي باقي مناطق العالم، حواجز اللغة والثقافة
ما ذكر القرصنة، ما ذكر ضعف مبيعات الالعاب زمان او اعتباره عامل مؤثر بليش تم اهمال السوق بالارقام الرسمية زمان.

والسبب برأيي بسيط، لأنه القرصنة مش عامل، كونه للحين بأمريكا الجنوبية، منتشر بشكل كبير ليومك هذا، اكثر من مناطقنا، مع ذلك سوقهم يعتبر اكبر من منطقتنا برضو، وما بتسمع عن تأثير القرصنة هناك واعتباره سوق ضعيف

عودة لنقطة القرصنة و تأثيرها واعتبارها عامل مؤثر على نمو السوق و ليس شيء عرضي

لدينا هالمقال في 2007

Piracy hindering gaming growth
Gaming piracy is a huge issue in the Middle East and is hindering the development of the region’s gaming market, claimed the CEO of regional game distributor Red Entertainment.

In an exclusive interview with Windows Middle East, Michael Wombwell stated, “In order for the gaming market to fully develop in this region, countries here need to have a clean intellectual property environment, which is not the case. This current situation means a number of gaming publishers such as Activision are less likely to invest in localising games and creating Arabic language support and online inter-play because of the loss in revenue.”

لاحظ الكلام في 2007 مو حتى 1990 - 2000 و ربط بموضوع القرصنة و الحقوق الفكرية و ايضا تأثيرها على تعريب الالعاب لان قاعدين يخسرون ارباح بسبب القرصنة

According to Wombwell, gaming piracy is rampant here, particularly in the UAE’s capital Abu Dhabi, as well as in Saudi Arabia and Kuwait. He revealed that the gaming formats most affected by piracy are currently Gameboy Advance, Nintendo and Xbox 360. He also disclosed that Sony’s PlayStation Portable (PSP) was affected.

لاحظ استخدام كلمة rampant كشيء متفشي و منتشر . ايضا كلامه عن دول تعتبر مستقرة و اقتصادها هو الاقوى في المنطقة و قدرة مواطنيها الشرائية تعتبر اعلى من غيرهم

يعني في 2007 و هناك قرصنة قويه لهذه الاجهزة . تخيل لي الوضع عام 1990 - 2000 ؟

Wombwell reckons the region’s law enforcement needs to implement tougher penalties in order for piracy to be curbed. ‘”If law enforcement would put pirates in jail for five years and fine them US $10,000 there would be a lot less piracy going on,” he suggested.

In a bid to fight gaming piracy Wombwell revealed Red Entertainment was working closely with the Arabian Anti-piracy Association (AAA). This organisation puts together seminars to educate consumers about piracy and holds raids around the region.

The AAA’s head, Scott Butler, also agrees with Wombwell on the need for tougher counterfeiting sentences in Kuwait.

Speaking to Windows’ sister publication IT Weekly, last year, Butler commented, “They [software pirates] are getting a slap on the wrist and there is no deterrence. So the fantastic work of customs, the police, the municipality, the Ministry of Commerce, and the Ministry of Information are not capitalised on by the courts because there are no deterrent penalties being issued”.

“What we have advised the government on is the adoption of a new copyright law. Within the copyright law not only are high fines and imprisonment stipulated, but more importantly there is minimum mandatory sentencing,” he concluded.

حتى كلامهم هنا طلبوا الإجراءات اشد قسوه مع تفشي القرصنه

المصدر

مقال اخر في 2008 عنوانه :

Piracy puts region's game industry on hold
The Middle East's game industry will never develop unless piracy is curbed, according to an anti-piracy official.


The game industry will never develop
in the Middle East until Saudi Arabia and other large regional markets crack down on their high rates of piracy, the chief executive of the Arabian Anti-Piracy Alliance (AAA) said today. Speaking at the inaugural Dubai World Game Expo in Dubai, Scott Butler lauded the UAE for its efforts to fight game piracy, but said this would have little effect on the long-term development of game creation in the region until its larger markets also got tough on protecting intellectual property rights.

هذا كلام Arabian Anti-Piracy Alliance (AAA)

و يضيف :

Mr Butler blames the disparity on the differences in legal consequences. In the UAE, as well as in Bahrain, Kuwait and Qatar, raids on people storing and distributing illegally copied optical disks are frequent. The AAA, on behalf of copyrights holders such as the Motion Picture Association, Microsoft and Sony, works with the authorities to track down pirates and lobbies for tough legal consequences for those who are caught.

يقول توزيع و نشر منتجات مقرصنة في تلك الدول شيء frequent متكرر و سوني و مايكرو تعمل مع السلطات لمكافحة هذه الظاهرة . و هل كلام في اي سنة ؟ 2008 ايضا نرجع كيف الوضع 1990 - 2000

The result in the UAE has been a change from nearly 100 per cent piracy, when the AAA set up shop eight years ago, to about 30 per cent today, Mr Butler said. "In the UAE they are sending pirates to prison a lot, whereas in Saudi Arabia there has never been a judgment like that for any kind of pirate," he said. "When they mete out the judgment of imprisonment, that's when the market will finally crack."

هالكلام مهم .

يقول على كلامه في 2008 القرصنة بالامارات المتحده انخفضت من 100% الى 30% . يعني نقول القرصنة في الامارات في 2008 حوالي 30% مقارنة بقبل 8 سنوات اي عام 2000 نقول القرصنة كانت 100%

مع الاخذ العين بالاعتبار هذا يتكلم محاربة القرصنة في الامارات هو الافضل و الاقوى في المنطقة

يعني من كلامه نقدر نستنتج عام 1990 الى 2000 كانت القرصنة في الامارات 100% و حتى بعدها ايضا 100% الى ان وصلنا عام 2008 انخفضت 30%
و مع علمنا ان الإجراءات في السعوديه اقل شدة و حده في التعامل مع القرصنه عام 2008 نقدر نستنتج ايضا

ان عام 1990 الى 2000 ايضا القرصنة في السعوديه 100%
و كذلك الامارات و البحرين و عمان و قطر و البحرين

يعني السوق السعودي الي هو اقوى سوق واعد بالمنطقة و فيه كثافة سكانية عاليه مقارنة بدون الخليج كان مقرصن 100%

و هالدول الخليجيه كلها رغب استقراراها و الوضع المعيشي و اعلى دخل و رواتب و دعمها من الشركات الافضل من دول اخرى هذا حالها بالقرصنة = 100% فما بالك بالدول العربية الاخرى

But Albert Marshall, the legal business affairs manager at Sony Computer Entertainment Europe, saw some reasons for optimism. Although he said his company's PlayStation products have typically had piracy problems in the region, he believed the region's movement towards creating its own game content - such as the popular Prince of Persia game that was produced in Morocco - would in effect make Middle Eastern governments more serious about intellectual property protection.

He pointed to the example of China, where piracy problems improved after the country began producing more of its own brands. "I think there are real signs of hope." Basil Kilany, the director of business development for Tocali Games - which is based in the US but planning to roll out several products in the Middle East soon - said his company took piracy into account when making business decisions in the region.

شوف كلامه كيف القرصنة تأخذ بالحسبان في قرارتهم و ما كانت شيء هامشي

عندك ايضا كلام صاحب شركة لتطوير العاب عربية:

"That's a big concern for us," he said. "That's why we try to develop games that cannot be pirated. For example, Nintendo DS cannot be pirated, whereas PlayStation games can easily be pirated." Piracy is one of the reasons there have not been more home-grown Arabic games, according to Asheesh Malaney of Colourblind Entertainment, a UAE-based company developing what it claims to be the first game featuring a contemporary action-adventure Arab hero.

اما عن السوق الايراني :

The game, Sharq Warriors, is in English and Arabic and is backed by Danny Glover, the Hollywood actor, and Riz Khan, the international journalist. Colourblind is planning to get around the piracy problem by taking the game online, where it will be played in real time. "That way, there's nothing to pirate," said Mahesh Mathai, of Colourblind Entertainment. Mehrdad Agah, the chairman of Puya Arts Software, the developers behind games such as Quest of Persia, said the problem was even worse in Iran. "Ninety-nine per cent of all games sold in Iran are pirated. There are no copyright laws, or at least the government does not enforce them."

المصدر


هذا كل كلام مسؤولين من سوني و مايكر و Arabian Anti-Piracy Alliance و غيرهم عن تأثير القرصنة و الارباح و موضوع اللغة العربية و نسبة القرصنة وقتها و محاربتها و حجمها . نلاحظ ايضا كلامهم يكف قاعد تعيق نمو السوق . ما في اي كلام عن انه سوق قوي وقتها

القرصة في 1990 -2000 و حتى بعدها بفترة كانت بنسبة 100% في المنطقة او رقم قريب المهم كان رقم جدا عالي و القرصنة اكلت الاخضر و اليابس

و هذا يثبت ايضا عدم صحة كلام
طبعا راح ينتشر من ورا القرصنة

لأنه.. و معليش خلينا نتكلم واقعيا بعيدا عن الترقيع و راح ادخل هنا شوية بالسياسة لأنه لا يمكن اسقاط وضع دولة غير مستقرة على دول ومناطق مستقرة بل و غنية و مرتاحين ماديا الله يزيدهم و الله يفرج عليهم أهل العراق ويرزقهم خير.. بس خلينا نكون صرحاء هنا

بتقارن و تضرب مثال في دولة عاشت حرب طاحنة ضد إيران من 1980 الى 1988! (حرب مستمرة لعقد من الزمن) ، تبعتها حرب أخرى و عملية عاصفة الصحراء و بعدين حصار اقتصادي امتد ل13 سنة ! .. وبعدها عدم استقرار و تفجيرات ومشاكل طائفية!! .. و دولة ككيان كامل بشعبه و بحكومته كانوا بعزلة شديدة عن العالم و عن محيطهم لمدة طويلة جدا و تدمرت بنيته التحتية بشكل كامل .. وبالتسعينات (اللي قاعدين نتكلم عنها على أنه السوق كان فاشل بالمنطقة) كان هناك برنامج من مجلس الأمن إسمه : النفط مقابل الغذاء

معليش و بعتذر عن الدخول المفاجئ بالسياسة لكن هناك أحداث كونية حصلت بالعراق، فكونك تضرب فيه مثال وتسقطه على المنطقة خلاني أستغرب جدا!
لان القرصنة كان قوية و منتشره و تأثيرها قوي رغم دول مستقرة ماديا و غنيه لكن القرصنة كانت متفشيه وقتها بنسبة 100% . الامارات في 2008 يالله قدرت تقلل القرصنة 30% اما السعوديه لا نعلم لكن نعلم لم تكن الخطوات بقوة الامارات وقتها في عام 2008 لذلك القرصنة منتشره بنسبة اكبر

فكيف كان الوضع 1990 - 2000 ؟

بعدين تقولون هذا جلد للذات . سوقك مقرصن بالكامل و الشركات مستفدين فقط من بيع الكونسول و يد التحكم و هالاشياء

هذا تعريفه على انه ضمن سوق ناشئة

الأسواق الناشئة (بالإنجليزية: Emerging Markets)‏ وهي الأسواق التي تمتلك صفات قريبة من صفات الأسواق المتقدمة، لكنها لم تستوف جميع الصفات والمعايير التي تؤهلها لكي تكون ضمن تلك الأسواق

لا عندك الارباح و لا المبيعات و لا معايير السوق القوي و لا محاربة القرصنة ولا قوانين و ضوابط و تشريعات و تطبيقات محاربة القرصنة و تقول لي ان 1990 سوقنا كان قوي وقتها ؟

قول ضمن الأسواق الناشئة اقول لك نعم . لكن سوق قوي هذه "صعبة قوية" على قولة مشجعي النصر
 
التعديل الأخير:

MH MD

Administrator
Administrator
جالس احضر الضربة القاضية ::cool::
Neo-The-World-Ends-With-You-Minamimoto-Aura.jpg



عودة لنقطة القرصنة و تأثيرها واعتبارها عامل مؤثر على نمو السوق و ليس شيء عرضي

لدينا هالمقال في 2007

Piracy hindering gaming growth
Gaming piracy is a huge issue in the Middle East and is hindering the development of the region’s gaming market, claimed the CEO of regional game distributor Red Entertainment.

In an exclusive interview with Windows Middle East, Michael Wombwell stated, “In order for the gaming market to fully develop in this region, countries here need to have a clean intellectual property environment, which is not the case. This current situation means a number of gaming publishers such as Activision are less likely to invest in localising games and creating Arabic language support and online inter-play because of the loss in revenue.”

لاحظ الكلام في 2007 مو حتى 1990 - 2000 و ربط بموضوع القرصنة و الحقوق الفكرية و ايضا تأثيرها على تعريب الالعاب لان قاعدين يخسرون ارباح بسبب القرصنة

According to Wombwell, gaming piracy is rampant here, particularly in the UAE’s capital Abu Dhabi, as well as in Saudi Arabia and Kuwait. He revealed that the gaming formats most affected by piracy are currently Gameboy Advance, Nintendo and Xbox 360. He also disclosed that Sony’s PlayStation Portable (PSP) was affected.

لاحظ استخدام كلمة rampant كشيء متفشي و منتشر . ايضا كلامه عن دول تعتبر مستقرة و اقتصادها هو الاقوى في المنطقة و قدرة مواطنيها الشرائية تعتبر اعلى من غيرهم

يعني في 2007 و هناك قرصنة قويه لهذه الاجهزة في عام 2007 . فتخيل لي الوضع عام 1990 - 2000 ؟

Wombwell reckons the region’s law enforcement needs to implement tougher penalties in order for piracy to be curbed. ‘”If law enforcement would put pirates in jail for five years and fine them US $10,000 there would be a lot less piracy going on,” he suggested.

In a bid to fight gaming piracy Wombwell revealed Red Entertainment was working closely with the Arabian Anti-piracy Association (AAA). This organisation puts together seminars to educate consumers about piracy and holds raids around the region.

The AAA’s head, Scott Butler, also agrees with Wombwell on the need for tougher counterfeiting sentences in Kuwait.

Speaking to Windows’ sister publication IT Weekly, last year, Butler commented, “They [software pirates] are getting a slap on the wrist and there is no deterrence. So the fantastic work of customs, the police, the municipality, the Ministry of Commerce, and the Ministry of Information are not capitalised on by the courts because there are no deterrent penalties being issued”.

“What we have advised the government on is the adoption of a new copyright law. Within the copyright law not only are high fines and imprisonment stipulated, but more importantly there is minimum mandatory sentencing,” he concluded.

حتى كلامهم هنا طلبوا الإجراءات اشد قسوه مع تفشي القرصنه

المصدر

مقال اخر في 2008 عنوانه :

Piracy puts region's game industry on hold
The Middle East's game industry will never develop unless piracy is curbed, according to an anti-piracy official.


The game industry will never develop
in the Middle East until Saudi Arabia and other large regional markets crack down on their high rates of piracy, the chief executive of the Arabian Anti-Piracy Alliance (AAA) said today. Speaking at the inaugural Dubai World Game Expo in Dubai, Scott Butler lauded the UAE for its efforts to fight game piracy, but said this would have little effect on the long-term development of game creation in the region until its larger markets also got tough on protecting intellectual property rights.

هذا كلام Arabian Anti-Piracy Alliance (AAA)

و يضيف :

Mr Butler blames the disparity on the differences in legal consequences. In the UAE, as well as in Bahrain, Kuwait and Qatar, raids on people storing and distributing illegally copied optical disks are frequent. The AAA, on behalf of copyrights holders such as the Motion Picture Association, Microsoft and Sony, works with the authorities to track down pirates and lobbies for tough legal consequences for those who are caught.

يقول توزيع و نشر منتجات مقرصنة في تلك الدول شيء frequent متكرر و سوني و مايكرو تعمل مع السلطات لمكافحة هذه الظاهرة . و هل كلام في اي سنة ؟ 2008 ايضا نرجع كيف الوضع 1990 - 2000

The result in the UAE has been a change from nearly 100 per cent piracy, when the AAA set up shop eight years ago, to about 30 per cent today, Mr Butler said. "In the UAE they are sending pirates to prison a lot, whereas in Saudi Arabia there has never been a judgment like that for any kind of pirate," he said. "When they mete out the judgment of imprisonment, that's when the market will finally crack."

هالكلام مهم .

يقول على كلامه في 2008 القرصنة بالامارات المتحده انخفضت من 100% الى 30% . يعني نقول القرصنة في الامارات في 2008 حوالي 30% مقارنة بقبل 8 سنوات اي عام 2000 نقول القرصنة كانت 100%

مع الاخذ العين بالاعتبار هذا يتكلم محاربة القرصنة في الامارات هو الافضل و الاقوى في المنطقة

يعني من كلامه نقدر نستنتج عام 1990 الى 2000 كانت القرصنة في الامارات 100% و حتى بعدها ايضا 100% الى ان وصلنا عام 2008 انخفضت 30%
و مع علمنا ان الإجراءات في السعوديه اقل شدة و حده في التعامل مع القرصنه عام 2008 نقدر نستنتج ايضا

ان عام 1990 الى 2000 ايضا القرصنة في السعوديه 100%
و كذلك الامارات و البحرين و عمان و قطر و البحرين

يعني السوق السعودي الي هو اقوى سوق واعد بالمنطقة و فيه كثافة سكانية عاليه مقارنة بدون الخليج كان مقرصن 100%

و هالدول الخليجيه كلها رغب استقراراها و الوضع المعيشي و اعلى دخل و رواتب و دعمها من الشركات الافضل من دول اخرى هذا حالها بالقرصنة = 100% فما بالك بالدول العربية الاخرى

But Albert Marshall, the legal business affairs manager at Sony Computer Entertainment Europe, saw some reasons for optimism. Although he said his company's PlayStation products have typically had piracy problems in the region, he believed the region's movement towards creating its own game content - such as the popular Prince of Persia game that was produced in Morocco - would in effect make Middle Eastern governments more serious about intellectual property protection.

He pointed to the example of China, where piracy problems improved after the country began producing more of its own brands. "I think there are real signs of hope." Basil Kilany, the director of business development for Tocali Games - which is based in the US but planning to roll out several products in the Middle East soon - said his company took piracy into account when making business decisions in the region.

شوف كلامه كيف القرصنة تأخذ بالحسبان في قرارتهم و ما كانت شيء هامشي

عندك ايضا كلام صاحب شركة لتطوير العاب عربية:

"That's a big concern for us," he said. "That's why we try to develop games that cannot be pirated. For example, Nintendo DS cannot be pirated, whereas PlayStation games can easily be pirated." Piracy is one of the reasons there have not been more home-grown Arabic games, according to Asheesh Malaney of Colourblind Entertainment, a UAE-based company developing what it claims to be the first game featuring a contemporary action-adventure Arab hero.

اما عن السوق الايراني :

The game, Sharq Warriors, is in English and Arabic and is backed by Danny Glover, the Hollywood actor, and Riz Khan, the international journalist. Colourblind is planning to get around the piracy problem by taking the game online, where it will be played in real time. "That way, there's nothing to pirate," said Mahesh Mathai, of Colourblind Entertainment. Mehrdad Agah, the chairman of Puya Arts Software, the developers behind games such as Quest of Persia, said the problem was even worse in Iran. "Ninety-nine per cent of all games sold in Iran are pirated. There are no copyright laws, or at least the government does not enforce them."

المصدر


هذا كل كلام مسؤولين من سوني و مايكر و Arabian Anti-Piracy Alliance و غيرهم عن تأثير القرصنة و الارباح و موضوع اللغة العربية و نسبة القرصنة وقتها و محاربتها و حجمها . نلاحظ ايضا كلامهم يكف قاعد تعيق نمو السوق . ما في اي كلام عن انه سوق قوي وقتها

القرصة في 1990 -2000 و حتى بعدها بفترة كانت بنسبة 100% في المنطقة او رقم قريب المهم كان رقم جدا عالي و القرصنة اكلت الاخضر و اليابس

و هذا يثبت ايضا عدم صحة كلام

لان القرصنة كان قوية و منتشره و تأثيرها قوي رغم دول مستقرة ماديا و غنيه لكن القرصنة كانت متفشيه وقتها بنسبة 100% . الامارات في 2008 يالله قدرت تقلل القرصنة 30% اما السعوديه لا نعلم لكن نعلم لم تكن الخطوات بقوة الامارات وقتها في عام 2008 لذلك القرصنة منتشره بنسبة اكبر

فكيف كان الوضع 1990 - 2000 ؟

بعدين تقولون هذا جلد للذات . سوقك مقرصن بالكامل و الشركات مستفدين فقط من بيع الكونسول و يد التحكم و هالاشياء

هذا تعريفه على انه ضمن سوق ناشئة

الأسواق الناشئة (بالإنجليزية: Emerging Markets)‏ وهي الأسواق التي تمتلك صفات قريبة من صفات الأسواق المتقدمة، لكنها لم تستوف جميع الصفات والمعايير التي تؤهلها لكي تكون ضمن تلك الأسواق

لا عندك الارباح و لا المبيعات و لا معايير السوق القوي و لا محاربة القرصنة ولا قوانين و ضوابط و تشريعات و تطبيقات محاربة القرصنة و تقول لي ان 1990 سوقنا كان قوي وقتها ؟

قول ضمن الأسواق الناشئة اقول لك نعم . لكن سوق قوي هذه "صعبة قوية" على قولة مشجعي النصر
كلام جميل.

كلامك يدل على انه وجود القرصنة ينافي وجود سوق قوي.

نشوف روسيا:

At the end of 2021, BCG consulting company conducted a large-scale study on the global gaming industry for the current period. It turned out that Russia entered the TOP 5 countries in the world in terms of consumption of gaming content (along with the USA, China, Japan and South Korea).

Indeed, the Russian video game market grew by 9% in 2021 (177.4 billion rubles). What is confirmed by the analytics prepared by My.Games specialists. In addition, in 2019 market volume was considerably smaller and amounted to 121.3 billion rubles. Against the background of such indicators, the Russian video game segment was “predicted” to grow steadily, at least by 5% per year until 2025.

توب 5 بالعالم من اقوى الاسواق للفيديوجيم، وأقوى سوق اوروبي.

بس مع ذلك، روسيا معروف انها من اكثر الاسواق بالعالم اللي فيها القرصنة منتشرة جدا، وللحين.


تعرف جملة غيب نويل الشهيرة :القرصنة هي مشكلة خدمة وليست أسعار" جات من وين؟

لما كان يتكلم كمثال على السوق الروسي.

For example, Newell noted that Valve was warned against the Russian market due to its massive pirate community. In actuality, Steam offered easier access to games, more options, and higher quality downloads than its underground competitors, thereby turning Russia into the studio's most lucrative continental European market outside of Germany.

Added Newell: “The point was, the people who are telling you that Russians pirate everything are the people who wait six months to localize their product into Russia… So that, as far as we’re concerned, is asked and answered. It doesn’t take much in terms of providing a better service to make pirates a non-issue.”

سمعة روسيا بالقرصنة فايحة جدا ومنتشرة كثير، في عدة مقالات عنها، المضحك انه آخر شيء القرصنة تم تقنينها بسبب الحروب بينها وبين اوكرانيا، بسبب الحصار الاقتصادي بس برضو من كثر ما هو منتشر

اذا التوب 5 اقوى اسواق عالم يعاني من مشكلة قرصنة وحاجة مستفحلة فيه، لكن برضو يعتبر من اقوى اسواق العالم، ايش يعني هذا؟

انه القرصنة مش مشكلة ولا تأثير فعلي على السوق، بكلام غيب نويل نفسه.

او يمكن فقط اربع اسواق بالعالم تعتبر قوية فقط والسوق الخامس يعتبر سوق ناشئ الريدي فضلا عن بقية الاسواق بالعالم، وقتها الجيمنج بكبره طلع صناعة فاشلة جدا. ::laugh::
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
Neo-The-World-Ends-With-You-Minamimoto-Aura.jpg




كلام جميل.

كلامك يدل على انه وجود القرصنة ينافي وجود سوق قوي.

نشوف روسيا:

At the end of 2021, BCG consulting company conducted a large-scale study on the global gaming industry for the current period. It turned out that Russia entered the TOP 5 countries in the world in terms of consumption of gaming content (along with the USA, China, Japan and South Korea).

Indeed, the Russian video game market grew by 9% in 2021 (177.4 billion rubles). What is confirmed by the analytics prepared by My.Games specialists. In addition, in 2019 market volume was considerably smaller and amounted to 121.3 billion rubles. Against the background of such indicators, the Russian video game segment was “predicted” to grow steadily, at least by 5% per year until 2025.

توب 5 بالعالم من اقوى الاسواق للفيديوجيم، وأقوى سوق اوروبي.

بس مع ذلك، روسيا معروف انها من اكثر الاسواق بالعالم اللي فيها القرصنة منتشرة جدا، وللحين.


تعرف جملة غيب نويل الشهيرة :القرصنة هي مشكلة خدمة وليست أسعار" جات من وين؟

لما كان يتكلم كمثال على السوق الروسي.

For example, Newell noted that Valve was warned against the Russian market due to its massive pirate community. In actuality, Steam offered easier access to games, more options, and higher quality downloads than its underground competitors, thereby turning Russia into the studio's most lucrative continental European market outside of Germany.

Added Newell: “The point was, the people who are telling you that Russians pirate everything are the people who wait six months to localize their product into Russia… So that, as far as we’re concerned, is asked and answered. It doesn’t take much in terms of providing a better service to make pirates a non-issue.”

سمعة روسيا بالقرصنة فايحة جدا ومنتشرة كثير، في عدة مقالات عنها، المضحك انه آخر شيء القرصنة تم تقنينها بسبب الحروب بينها وبين اوكرانيا، بسبب الحصار الاقتصادي بس برضو من كثر ما هو منتشر

اذا التوب 5 اقوى اسواق عالم يعاني من مشكلة قرصنة وحاجة مستفحلة فيه، لكن برضو يعتبر من اقوى اسواق العالم، ايش يعني هذا؟

انه القرصنة مش مشكلة ولا تأثير فعلي على السوق، بكلام غيب نويل نفسه.

او يمكن فقط اربع اسواق بالعالم تعتبر قوية فقط والسوق الخامس يعتبر سوق ناشئ الريدي فضلا عن بقية الاسواق بالعالم، وقتها الجيمنج بكبره طلع صناعة فاشلة جدا. ::laugh::
قريت ردي كيف القرصنة تمنع نمو السوق و تعرقل التعريب و الارباح و الشركات خايفه

القرصنة في الشرق الاوسط وقتها = 100%

كيف تحقق ارباح كيف كان السوق قوي 1990 ؟

الناس تقول لك مقرصن 100% مو في قرصنة او نسبة معينه او يعني جزء من الشعب

و اكرر كلامي عن 1990 - 2000 ليش تجيب مقالة من 2021 او سالفة نمو السوق حاليا ما في رابط . اي سوق راح ينمو مع الوقت

انا ببساطة اقول كيف سوق مقرصن 100% في 1990 - 2000 يعتبر سوق قوي

مقالتك من عام 2021 و انا اتكلم عن حقبة اخرى و تحديد السوق العربي
 

MH MD

Administrator
Administrator
قريت ردي كيف القرصنة تمنع نمو السوق و تعرقل التعريب و الارباح و الشركات خايفه

القرصنة في الشرق الاوسط وقتها = 100%

كيف تحقق ارباح كيف كان السوق قوي 1990 ؟

الناس تقول لك مقرصن 100% مو في قرصنة او نسبة معينه او يعني جزء من الشعب

و اكرر كلامي عن 1990 - 2000 ليش تجيب مقالة من 2021 او سالفة نمو السوق حاليا ما في رابط . اي سوق راح ينمو مع الوقت

انا ببساطة اقول كيف سوق مقرصن 100% في 1990 - 2000 يعتبر سوق قوي

مقالتك من عام 2021 و انا اتكلم عن حقبة اخرى و تحديد السوق العربي
اوه، انا في اخر رد اتجنبت اجيب مقالتي حقت 2021 لسبب، لانك ما بتحتسبه، ليش؟ لأنه كان يتكلم عن النمو وانه من اسرع الاسواق نمو.

بس انت برضو جبت مقابلة من 2003 كان برضو يتكلم عن انه سوق الشرق الاوسط يعتبر من اسرع الاسواق نموا بالعالم، اذا كان السوق سريع النمو طول تلك الفترة، الا لو لسبب ما، بجيل البس3 فجاة توقف نموه...على الرغم من انتشار الاصلي وقتها، لكن.....مش هذا دليل على انه تغلغل وانتشار الاصلي عطّل النمو اكثر؟ همممممم

تجي الحين تقول اني اتكلم بحقبات مختلفة، بس مصدر جيب نويل اتكلم عن نفس الحقبة، حقبة معروفة بتفشي القرصنة بروسيا، بس برضو قدر يجعل روسيا ثاني اكبر سوق باوروبا برضو. -غير انه القرصنة مستمرة بروسيا لليوم-

الاثنين ما عارضوا بعض.

تجي تسمع اي كلام عن سوق الفيديوجيمز الروسي، بتشوف يقترن بالقرصنة، بس انه برضو سوق قوي، هذي من ويكي عالسريع.

Even though piracy has been a great issue in the Russian gaming industry, the games market more than doubled in the past five years to over $2 billion in 2019.


"على الرغم من كون القرصنة مشكلة كبيرة في الصناعة الروسية، لكن برضو، السوق اتضاعف ارباحه بآخر سنين"
هل القرصنة اختفت وضعفت؟ لا، الروس ليومك هذا حتى حساباتك يقرصنوها عادي، وانا احد ضحاياهم وآخرها حساب تويتش قبل فترة لول، ومع جعل القرصنة قانونية الآن، اكيد بتزيد وما تنقص الحين.

ايضا زي ما جبت المصدر حق غيب نويل، الشركات كانت تخوفه من القرصنة، وهو قال ايش؟ قال انه لا لا تسمع كلامهم، القرصنة مشكلة خدمة


It doesn’t take much in terms of providing a better service to make pirates a non-issue

غيب نويل قول وفعل، انا اسمع كلام غيب نويل هنا.
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
اوه، انا في اخر رد اتجنبت اجيب مقالتي حقت 2021 لسبب، لانك ما بتحتسبه، ليش؟ لأنه كان يتكلم عن النمو وانه من اسرع الاسواق نمو.

بس انت برضو جبت مقابلة من 2003 كان برضو يتكلم عن انه سوق الشرق الاوسط يعتبر من اسرع الاسواق نموا بالعالم، اذا كان السوق سريع النمو طول تلك الفترة، الا لو لسبب ما، بجيل البس3 فجاة توقف نموه...على الرغم من انتشار الاصلي وقتها، لكن.....مش هذا دليل على انه تغلغل وانتشار الاصلي عطّل النمو اكثر؟ همممممم

تجي الحين تقول اني اتكلم بحقبات مختلفة، بس مصدر جيب نويل اتكلم عن نفس الحقبة، حقبة معروفة بتفشي القرصنة بروسيا، بس برضو قدر يجعل روسيا ثاني اكبر سوق باوروبا برضو. -غير انه القرصنة مستمرة بروسيا لليوم-

الاثنين ما عارضوا بعض.

تجي تسمع اي كلام عن سوق الفيديوجيمز الروسي، بتشوف يقترن بالقرصنة، بس انه برضو سوق قوي، هذي من ويكي عالسريع.

Even though piracy has been a great issue in the Russian gaming industry, the games market more than doubled in the past five years to over $2 billion in 2019.


"على الرغم من كون القرصنة مشكلة كبيرة في الصناعة الروسية، لكن برضو، السوق اتضاعف ارباحه بآخر سنين"
هل القرصنة اختفت وضعفت؟ لا، الروس ليومك هذا حتى حساباتك يقرصنوها عادي، وانا احد ضحاياهم وآخرها حساب تويتش قبل فترة لول، ومع جعل القرصنة قانونية الآن، اكيد بتزيد وما تنقص الحين.

ايضا زي ما جبت المصدر حق غيب نويل، الشركات كانت تخوفه من القرصنة، وهو قال ايش؟ قال انه لا لا تسمع كلامهم، القرصنة مشكلة خدمة


It doesn’t take much in terms of providing a better service to make pirates a non-issue

غيب نويل قول وفعل، انا اسمع كلام غيب نويل هنا.
المصادر الي ذكرتها في ردي تقول القرصنة مشكله بل مشكله كبيره مقلقه للشركات . ولا احد منها ذكر ان السوق العربي قوي في 1990 - 2000 و حتى بعدها .سوى نفس الكلام سوق واعد و ينمو و هالكلام التقليدي

اذا القرصنة مو مشكله كيف هالتصريحات :

But Albert Marshall, the legal business affairs manager at Sony Computer Entertainment Europe, saw some reasons for optimism. Although he said his company's PlayStation products have typically had piracy problems in the region, he believed the region's movement towards creating its own game content - such as the popular Prince of Persia game that was produced in Morocco - would in effect make Middle Eastern governments more serious about intellectual property protectio

ناس تدور تفائل بتقليل تفشي القرصنة و ان مشكلة القرصنة ضرت سوني

و سالفة القرصنة 100% كم نسبة المقرصنين الى اللاعبين الاصليين تتوقع ؟

لازم تفرق ان في 1990 -2000 احنا ما كانا سوق في قرصنة بنسبة معينة او منتشره فقط . لا القرصنة هي الاساس كانت بشكل طاغي

اي ارباح فعليه و مقدره للشركات كانت من بيع الكونسول فقط . اي ارباح العاب اصلية كانت اشبه بالفتات لندرتها

لو انت مكان شركة سوني وقتها كيف تربح من بلاي 1 بالمنطقة فقط ببيع الجهاز و اليد و هالامور . اما بيع الالعاب اذا طبقنا نسبة المقرصنين راح نطلع برقم ضئيل لمشتري الالعاب الاصليه

الكونسول وقتها مثل بلاي 1 هو المنتج الاصلي الوحيد الذي سيجبر على شرائه كل المستخدمين لذلك سيحقق مبيعات و ارقام . يعين قرصنة الجهاز نفسه بتوفر بدليل مقرصن وقتها كانت

0% اما العابه فبالعكس كانت قرصتنها و شراء نسخ مزوره 100%

شايف فرق النسبة الضخم
 

Eye

السوسة
ان عام 1990 الى 2000 ايضا القرصنة في السعوديه 100%
و كذلك الامارات و البحرين و عمان و قطر و البحرين
تستعبط انت

راجع ردودي السابقه فيها الكلام و المصادر

هذي استنتاجاتك الشخصية ، مافي اي مصدر يقول ان نسبة القرصنة في العالم العربي كله بنسبة ١٠٠٪؜
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
هذي استنتاجاتك الشخصية ، مافي اي مصدر يقول ان نسبة القرصنة في العالم العربي كله بنسبة ١٠٠٪؜
لا حول ولا قوة إلا بالله

تفضل :
عودة لنقطة القرصنة و تأثيرها واعتبارها عامل مؤثر على نمو السوق و ليس شيء عرضي

لدينا هالمقال في 2007

Piracy hindering gaming growth
Gaming piracy is a huge issue in the Middle East and is hindering the development of the region’s gaming market, claimed the CEO of regional game distributor Red Entertainment.

In an exclusive interview with Windows Middle East, Michael Wombwell stated, “In order for the gaming market to fully develop in this region, countries here need to have a clean intellectual property environment, which is not the case. This current situation means a number of gaming publishers such as Activision are less likely to invest in localising games and creating Arabic language support and online inter-play because of the loss in revenue.”

لاحظ الكلام في 2007 مو حتى 1990 - 2000 و ربط بموضوع القرصنة و الحقوق الفكرية و ايضا تأثيرها على تعريب الالعاب لان قاعدين يخسرون ارباح بسبب القرصنة

According to Wombwell, gaming piracy is rampant here, particularly in the UAE’s capital Abu Dhabi, as well as in Saudi Arabia and Kuwait. He revealed that the gaming formats most affected by piracy are currently Gameboy Advance, Nintendo and Xbox 360. He also disclosed that Sony’s PlayStation Portable (PSP) was affected.

لاحظ استخدام كلمة rampant كشيء متفشي و منتشر . ايضا كلامه عن دول تعتبر مستقرة و اقتصادها هو الاقوى في المنطقة و قدرة مواطنيها الشرائية تعتبر اعلى من غيرهم

يعني في 2007 و هناك قرصنة قويه لهذه الاجهزة . تخيل لي الوضع عام 1990 - 2000 ؟

Wombwell reckons the region’s law enforcement needs to implement tougher penalties in order for piracy to be curbed. ‘”If law enforcement would put pirates in jail for five years and fine them US $10,000 there would be a lot less piracy going on,” he suggested.

In a bid to fight gaming piracy Wombwell revealed Red Entertainment was working closely with the Arabian Anti-piracy Association (AAA). This organisation puts together seminars to educate consumers about piracy and holds raids around the region.

The AAA’s head, Scott Butler, also agrees with Wombwell on the need for tougher counterfeiting sentences in Kuwait.

Speaking to Windows’ sister publication IT Weekly, last year, Butler commented, “They [software pirates] are getting a slap on the wrist and there is no deterrence. So the fantastic work of customs, the police, the municipality, the Ministry of Commerce, and the Ministry of Information are not capitalised on by the courts because there are no deterrent penalties being issued”.

“What we have advised the government on is the adoption of a new copyright law. Within the copyright law not only are high fines and imprisonment stipulated, but more importantly there is minimum mandatory sentencing,” he concluded.

حتى كلامهم هنا طلبوا الإجراءات اشد قسوه مع تفشي القرصنه

المصدر

مقال اخر في 2008 عنوانه :

Piracy puts region's game industry on hold
The Middle East's game industry will never develop unless piracy is curbed, according to an anti-piracy official.


The game industry will never develop
in the Middle East until Saudi Arabia and other large regional markets crack down on their high rates of piracy, the chief executive of the Arabian Anti-Piracy Alliance (AAA) said today. Speaking at the inaugural Dubai World Game Expo in Dubai, Scott Butler lauded the UAE for its efforts to fight game piracy, but said this would have little effect on the long-term development of game creation in the region until its larger markets also got tough on protecting intellectual property rights.

هذا كلام Arabian Anti-Piracy Alliance (AAA)

و يضيف :

Mr Butler blames the disparity on the differences in legal consequences. In the UAE, as well as in Bahrain, Kuwait and Qatar, raids on people storing and distributing illegally copied optical disks are frequent. The AAA, on behalf of copyrights holders such as the Motion Picture Association, Microsoft and Sony, works with the authorities to track down pirates and lobbies for tough legal consequences for those who are caught.

يقول توزيع و نشر منتجات مقرصنة في تلك الدول شيء frequent متكرر و سوني و مايكرو تعمل مع السلطات لمكافحة هذه الظاهرة . و هل كلام في اي سنة ؟ 2008 ايضا نرجع كيف الوضع 1990 - 2000

The result in the UAE has been a change from nearly 100 per cent piracy, when the AAA set up shop eight years ago, to about 30 per cent today, Mr Butler said. "In the UAE they are sending pirates to prison a lot, whereas in Saudi Arabia there has never been a judgment like that for any kind of pirate," he said. "When they mete out the judgment of imprisonment, that's when the market will finally crack."

هالكلام مهم .

يقول على كلامه في 2008 القرصنة بالامارات المتحده انخفضت من 100% الى 30% . يعني نقول القرصنة في الامارات في 2008 حوالي 30% مقارنة بقبل 8 سنوات اي عام 2000 نقول القرصنة كانت 100%

مع الاخذ العين بالاعتبار هذا يتكلم محاربة القرصنة في الامارات هو الافضل و الاقوى في المنطقة

يعني من كلامه نقدر نستنتج عام 1990 الى 2000 كانت القرصنة في الامارات 100% و حتى بعدها ايضا 100% الى ان وصلنا عام 2008 انخفضت 30%
و مع علمنا ان الإجراءات في السعوديه اقل شدة و حده في التعامل مع القرصنه عام 2008 نقدر نستنتج ايضا

ان عام 1990 الى 2000 ايضا القرصنة في السعوديه 100%
و كذلك الامارات و البحرين و عمان و قطر و البحرين

يعني السوق السعودي الي هو اقوى سوق واعد بالمنطقة و فيه كثافة سكانية عاليه مقارنة بدون الخليج كان مقرصن 100%

و هالدول الخليجيه كلها رغب استقراراها و الوضع المعيشي و اعلى دخل و رواتب و دعمها من الشركات الافضل من دول اخرى هذا حالها بالقرصنة = 100% فما بالك بالدول العربية الاخرى

But Albert Marshall, the legal business affairs manager at Sony Computer Entertainment Europe, saw some reasons for optimism. Although he said his company's PlayStation products have typically had piracy problems in the region, he believed the region's movement towards creating its own game content - such as the popular Prince of Persia game that was produced in Morocco - would in effect make Middle Eastern governments more serious about intellectual property protection.

He pointed to the example of China, where piracy problems improved after the country began producing more of its own brands. "I think there are real signs of hope." Basil Kilany, the director of business development for Tocali Games - which is based in the US but planning to roll out several products in the Middle East soon - said his company took piracy into account when making business decisions in the region.

شوف كلامه كيف القرصنة تأخذ بالحسبان في قرارتهم و ما كانت شيء هامشي

عندك ايضا كلام صاحب شركة لتطوير العاب عربية:

"That's a big concern for us," he said. "That's why we try to develop games that cannot be pirated. For example, Nintendo DS cannot be pirated, whereas PlayStation games can easily be pirated." Piracy is one of the reasons there have not been more home-grown Arabic games, according to Asheesh Malaney of Colourblind Entertainment, a UAE-based company developing what it claims to be the first game featuring a contemporary action-adventure Arab hero.

اما عن السوق الايراني :

The game, Sharq Warriors, is in English and Arabic and is backed by Danny Glover, the Hollywood actor, and Riz Khan, the international journalist. Colourblind is planning to get around the piracy problem by taking the game online, where it will be played in real time. "That way, there's nothing to pirate," said Mahesh Mathai, of Colourblind Entertainment. Mehrdad Agah, the chairman of Puya Arts Software, the developers behind games such as Quest of Persia, said the problem was even worse in Iran. "Ninety-nine per cent of all games sold in Iran are pirated. There are no copyright laws, or at least the government does not enforce them."

المصدر


هذا كل كلام مسؤولين من سوني و مايكر و Arabian Anti-Piracy Alliance و غيرهم عن تأثير القرصنة و الارباح و موضوع اللغة العربية و نسبة القرصنة وقتها و محاربتها و حجمها . نلاحظ ايضا كلامهم يكف قاعد تعيق نمو السوق . ما في اي كلام عن انه سوق قوي وقتها

القرصة في 1990 -2000 و حتى بعدها بفترة كانت بنسبة 100% في المنطقة او رقم قريب المهم كان رقم جدا عالي و القرصنة اكلت الاخضر و اليابس

و هذا يثبت ايضا عدم صحة كلام

لان القرصنة كان قوية و منتشره و تأثيرها قوي رغم دول مستقرة ماديا و غنيه لكن القرصنة كانت متفشيه وقتها بنسبة 100% . الامارات في 2008 يالله قدرت تقلل القرصنة 30% اما السعوديه لا نعلم لكن نعلم لم تكن الخطوات بقوة الامارات وقتها في عام 2008 لذلك القرصنة منتشره بنسبة اكبر

فكيف كان الوضع 1990 - 2000 ؟

بعدين تقولون هذا جلد للذات . سوقك مقرصن بالكامل و الشركات مستفدين فقط من بيع الكونسول و يد التحكم و هالاشياء

هذا تعريفه على انه ضمن سوق ناشئة

الأسواق الناشئة (بالإنجليزية: Emerging Markets)‏ وهي الأسواق التي تمتلك صفات قريبة من صفات الأسواق المتقدمة، لكنها لم تستوف جميع الصفات والمعايير التي تؤهلها لكي تكون ضمن تلك الأسواق

لا عندك الارباح و لا المبيعات و لا معايير السوق القوي و لا محاربة القرصنة ولا قوانين و ضوابط و تشريعات و تطبيقات محاربة القرصنة و تقول لي ان 1990 سوقنا كان قوي وقتها ؟

قول ضمن الأسواق الناشئة اقول لك نعم . لكن سوق قوي هذه "صعبة قوية" على قولة مشجعي النصر

يعني تريد تقول القرصنة في الامارات 1990 = 100%

و الاردن و ليبيا و سوريا و الجزائر و تونس و المغرب كيف تكون ؟

اقوى الدول العربية اقتصادا و استقرار ووضع معيشي و دول نفطية و عملتها اقوى من غيرها كان هذا وضعها
 

Eye

السوسة
لا حول ولا قوة إلا بالله

تفضل :


يعني تريد تقول القرصنة في الامارات 1990 = 100%

و الاردن و ليبيا و سوريا و الجزائر و تونس و المغرب كيف تكون ؟

اقوى الدول العربية اقتصادا و استقرار ووضع معيشي و دول نفطية و عملتها اقوى من غيرها كان هذا وضعها

بس احنا نمشي على المصادر والارقام ، الاستنتاجات ذي ما نعترف فيها ، ولا بس احنا الملزمين نجيب مصادر وانت عادي تستنج على راحتك؟
 

MH MD

Administrator
Administrator
المصادر الي ذكرتها في ردي تقول القرصنة مشكله بل مشكله كبيره مقلقه للشركات . ولا احد منها ذكر ان السوق العربي قوي في 1990 - 2000 و حتى بعدها .سوى نفس الكلام سوق واعد و ينمو و هالكلام التقليدي

اذا القرصنة مو مشكله كيف هالتصريحات :

But Albert Marshall, the legal business affairs manager at Sony Computer Entertainment Europe, saw some reasons for optimism. Although he said his company's PlayStation products have typically had piracy problems in the region, he believed the region's movement towards creating its own game content - such as the popular Prince of Persia game that was produced in Morocco - would in effect make Middle Eastern governments more serious about intellectual property protectio

ناس تدور تفائل بتقليل تفشي القرصنة و ان مشكلة القرصنة ضرت سوني

و سالفة القرصنة 100% كم نسبة المقرصنين الى اللاعبين الاصليين تتوقع ؟

لازم تفرق ان في 1990 -2000 احنا ما كانا سوق في قرصنة بنسبة معينة او منتشره فقط . لا القرصنة هي الاساس كانت بشكل طاغي

اي ارباح فعليه و مقدره للشركات كانت من بيع الكونسول فقط . اي ارباح العاب اصلية كانت اشبه بالفتات لندرتها

لو انت مكان شركة سوني وقتها كيف تربح من بلاي 1 بالمنطقة فقط ببيع الجهاز و اليد و هالامور . اما بيع الالعاب اذا طبقنا نسبة المقرصنين راح نطلع برقم ضئيل لمشتري الالعاب الاصليه

الكونسول وقتها مثل بلاي 1 هو المنتج الاصلي الوحيد الذي سيجبر على شرائه كل المستخدمين لذلك سيحقق مبيعات و ارقام . يعين قرصنة الجهاز نفسه بتوفر بدليل مقرصن وقتها كانت

0% اما العابه فبالعكس كانت قرصتنها و شراء نسخ مزوره 100%

شايف فرق النسبة الضخم
سوني تشوفها مشكلة، عشان تبغى كل فلس يدخل بجيبها ومش اكثر، ما يفرق عن لو انه مايكروسوفت او نينتندو اخذوا جزء من سوقها، هي برضو بتشوفهم مشكلة لأنه مش كل فلس يدخل جيبهم وماله علاقة بقوة السوق.
المستثمرين بالشركات يشوفوا القرصنة مشكلة لنفس السبب
بس غيب نويل قال لا، non issue
سيجا تعتبرها مشكلة فتحط دينوفو بكل العابها، لكن شركات ثانية تنزل العابها DRM-free منها بالدرز غيت الاخيرة والعاب سي دي بروجكت

بل حتى بعضهم يقول "عادي قرصن لعبتي لو تبغى، احسن حتى من تشتريها من المكان الفلاني"


اذا المطورين و الشركات نفسها حتى مش متفقة بشأن اعتبارها مشكلة او لا، فهل هي مقياس لكونها مشكلة، او قوة سوق من عدمه؟ لا.

اعني، مجددا، مثبت انه القرصنة منتشرة ومتفشية بروسيا، بس برضو هي توب 5 اسواق بالعالم، سوق قوي ولا مش سوق قوي؟ تفشي القرصنة وكونه شيء طبيعي واعتيادي عندهم - حتى legalized- فجأة يخليه سوق ضعيف؟

هنا مربط الفرس.
 
  • Like
Reactions: Eye

Kain's

Hate me, but do it honestly
بس احنا نمشي على المصادر والارقام ، الاستنتاجات ذي ما نعترف فيها ، ولا بس احنا الملزمين نجيب مصادر وانت عادي تستنج على راحتك؟
و هذه مو مصادر يعين ؟ ترى كلام منظمة Arabian Anti-piracy Association (AAA)

اي اسنتناج من خيالي اقرأ المصادر مره اخرى كلامهم مو كلامي

بدل ما تجادلني جيب مصادر تنفي هاكلام و تقول القرصنة في التسعينات في السوق العربي كان 5% او 10% او 50%
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
سوني تشوفها مشكلة، عشان تبغى كل فلس يدخل بجيبها ومش اكثر، ما يفرق عن لو انه مايكروسوفت او نينتندو اخذوا جزء من سوقها، هي برضو بتشوفهم مشكلة لأنه مش كل فلس يدخل جيبهم وماله علاقة بقوة السوق.
المستثمرين بالشركات يشوفوا القرصنة مشكلة لنفس السبب
بس غيب نويل قال لا، non issue
سيجا تعتبرها مشكلة فتحط دينوفو بكل العابها، لكن شركات ثانية تنزل العابها DRM-free منها بالدرز غيت الاخيرة والعاب سي دي بروجكت

بل حتى بعضهم يقول "عادي قرصن لعبتي لو تبغى، احسن حتى من تشتريها من المكان الفلاني"


اذا المطورين و الشركات نفسها حتى مش متفقة بشأن اعتبارها مشكلة او لا، فهل هي مقياس لكونها مشكلة، او قوة سوق من عدمه؟ لا.

اعني، مجددا، مثبت انه القرصنة منتشرة ومتفشية بروسيا، بس برضو هي توب 5 اسواق بالعالم، سوق قوي ولا مش سوق قوي؟ تفشي القرصنة وكونه شيء طبيعي واعتيادي عندهم - حتى legalized- فجأة يخليه سوق ضعيف؟

هنا مربط الفرس.
مطور يستخدم توتير و رد من سنة 2019

اريد مصدر يصف حقبة التسعينات و بداية الالفيه لو سمحت

ثم مصادري في ردي اتفقت كل من مايكرو و سوني غيرهم على انها مشكلة في سوقنا .
 

MH MD

Administrator
Administrator
مطور يستخدم توتير و رد من سنة 2019

اريد مصدر يصف حقبة التسعينات و بداية الالفيه لو سمحت

ثم مصادري في ردي اتفقت كل من مايكرو و سوني غيرهم على انها مشكلة في سوقنا .
ومصادري تتفق انه القرصنة مشكلة بسوق روسيا، بس برضو توب 5 بالعالم.

انت تشوف اذا القرصنة مشكلة ومتفشية = سوق ضعيف، اساس كلامك كله.

غيب نويل يقوللك لا، وهالكلام في 2011، مش بعيد عن توقيت مصادرك اللي تستعملها

انت تتكلم كأنه في نقطة معينة آراء الشركات والمطورين اختلفت بشأن القرصنة كلهم، بس لو هذا صحيح، ما كنا بنشوف لسه استعمال لدينوفو في 2023 ولا ملاحقة نينتندو لمواقع القرصنة.

كيف التايملاين الحين؟ حقبة التسعينات وبداية الالفية = القرصنة مشكلة
جيب نويل في 2011 = القرصنة مش مشكلة
رد مطور يستخدم تويتر في 2019 = القرصنة مش مشكلة
2023 وزيادة قوة دينوفو ليشمل العاب السويتش + مقاضاة نينتندو لمواقع القرصنة = القرصنة مشكلة ....again

how does that work.
 

Eye

السوسة
و هذه مو مصادر يعين ؟ ترى كلام منظمة Arabian Anti-piracy Association (AAA)

اي اسنتناج من خيالي اقرأ المصادر مره اخرى كلامهم مو كلامي

بدل ما تجادلني جيب مصادر تنفي هاكلام و تقول القرصنة في التسعينات في السوق العربي كان 5% او 10% او 50%

اعتقد ما راح نوصل لنقطة وسيطة والنقاش وصل لحلقة مفرغة

لذلك باستخدم النينجتسو النهائي واستدعي الاعلامي المخضرم اللي يلغي جميع المصادر

@hussien-11 مصدر كافي ليضع حد للنقاش ، اعلامي معاصر وكلمته تحسب كمصدر
 

Kain's

Hate me, but do it honestly
اعتقد ما راح نوصل لنقطة وسيطة والنقاش وصل لحلقة مفرغة

لذلك باستخدم النينجتسو النهائي واستدعي الاعلامي المخضرم اللي يلغي جميع المصادر

@hussien-11 مصدر كافي ليضع حد للنقاش ، اعلامي معاصر وكلمته تحسب كمصدر
لا . لن اقبل سوى مصادر رسمية من الشركات او مسؤوليها او منظمات محاربة القرصنة
 
أعلى