FANTASTIC DREAM
sugar man, colors to my dreams
“In terms of the reviews and scores… Yeah… There is sort of an odd anomaly, you’re right, the scores are lower than we would have liked, but there are a lot of stellar reviews, and I think the most prominent reviewers really loved it, and recognized that what we’re doing, from the story, art, characters and excitement perspective is really unmatched in the marketplace.
So I think we and our competitors are seeing some anomalies in the reviews system. We take them as they are, and we don’t argue with it, but we do have an enormous number of exceedingly favorable reviews, and most importantly consumers love the title and they’re buying it hand over firts, and at the end of the day, that’s how we’re judged.”
بخصوص المراجعات، فيه إستثناءات، إنت صادق بكون الأرقام أقل مما نــــــحــــــب، لكن فيه الكثير من المراجعات المُمتازه، أكثر المراجعات البارزه والمٌهمه أحبت اللعبه ولاحظت الشغل الي إحنا نسويه، من ناحية القصه، الشخصيات، الأرت، إنو شغل صعب تعديه في الصناعه.
إحنا والمنافسين نشوف إستثناءات في نظام المراجعات، ناخذ المراجعات كلها زي ما هم، وما نتجادل معهم، وعندنا مراجعات عددها هائل حبيناها جداً، والأهـــــــــــــــــــــــــــــم جداً إن فيه زبائن جداً حبوا اللعبه وإشتروها، وفي نهاية اليوم، هذا كيف إحنا نحكم.
كلام أخر:
“What has really happened here is that we have got a lot of great reviews, and then we’ve got some bad reviews.
[…]
I spoke earlier about a sort of an anomaly in the metacritic scores, and to be clear, I’m not being critical. We take these as we find them. But I am observing that it’s unusual to have great reviews from IGN and Forbes, and then some bad reviews that hold the scores down.
And I think, you know, if we got some criticism from the consumers that had to do with gameplay… But most everyone loved the look, the feel, the setting, the non-traditional protagonist, the 1968 re-imagined version of New Orleans, an African American criminal… This is all different ways to look at the Mafia franchise, and I think that has resonated.
Are we prooud of the marketing we did, including television marketing? Yes. Do we think that that marketing got that message out despite the sub-par scores as you correctly put it? Yes. Our title is doing fine. Better than fine. Mafia II sold over eight million units and this title is shaping up to be a big success.
So we don’t dispute what we find out in the marketplace, our goal is always to have the highest metacritic scores, but in this instance, I think what we’re offering the consumers a very powerful, fun experience.”
اللي فِعلاً قاعد يحصل، إن فيه مراجعات جيده وفي مراجعات سيئه، أنا تكلمت عن الإستثناءات من قبل في هذا الأمر(الكلام فوق) وما قاعد أكون مُنتقد أو حاجه، إحنا ناخذ المراجعات زي ما هي موجوده، لكن من ما أشوفه إنو من غير المُعتاد والصعب إنك تاخذ مراجعات مُمتازه من IGN وفوربس، وبعض المراجعات السلبيه اللي تطيح الScore، وأنا أفكر حتى لو الزبائن إشتكوا من الجيملاي لكن لسا عندنا المظهر، الإحساس، السيتنج، البطل الغير إعتيادي، نسخة الستينات من نيو-أورلنز، ومُجرم أمريكي أفريقاني(لول).
هل إحنا فخورين في الماركتنج وفي الدعايات التلفزيونيه؟ نعم، هل نعتقد إن الماركتنج أعطى صوره مُخالفه عن التقاييم والمُنتج النهائي؟ نعم، لكن عنواننا هذا حاله جيد، أكثر من جيد،ة مافيا 2 باعت فوق 8 مليون وهذا العنوان إلى طريق النجاح الكبير.
إذاً، خلافاً للي حصلناه من السوق، الميتاكريتيك ما زالت تـــــــــــــــــــــــــــــــــهــــــــــــــــــــمنا وهدفنا دائماً إننا نجيب التقييمات الأعلى، لكن في هذه الحاله، إحنا مازلنا أعطينا الزبون تجربه قويه مُمتعه.
..........
أسوأ pr.