حق اللي ما يعرفه هو اللي أسس شركة Grasshoper Manufacture وأخرج
The Silver Case
Killer 7
No More Heroes
Twilight & Moonlight Syndrome
Fatal Frame Lunar Eclipse
وحتى على ألعاب أنمي نفس Blood+ و Samurai Champloo
والمزيد.
كاتب ومخرج مميز عنده ستايله الخاص وصديق شينجي ميكامي. بمقابلة جديدة معاه ومع ميكامي سألوهم ليش ألعابهم لها طابع مميز جدا وليش هالشي صار نادر بالسوق هالأيام.
"Everybody pays too much attention to and cares too much about Metacritic scores. It's gotten to the point where there's almost a set formula – if you want to get a high Metacritic score, this is how you make the game," he explained. "If you've got a game that doesn't fit into that formula, that marketability scope, it loses points on Metacritic. The bigger companies might not want to deal with that kind of thing. That might not be the main reason, but that's certainly one reason why. Everyone cares too much about the numbers.
"Personally, I don't care too much about the Metacritic numbers. I'm not really conscious of them. What's important to us is putting the games out that we want to put out and having people playing the games we want them to be able to play."
ترجمة بالعامية بس سودا قال: الكل صار يهتم بشكل مبالغ بنتائج موقع Metacritic حق المراجعات، لدرجة الوضع صار كأنه هناك صيغة معينة لازم تتبعها الشركات مع ألعابها علشان تحصل النتائج العالية وإذا اللعبة ما مشت عليها بتخسر نقاط كثيرة والشركات الكبيرة ما تبي هالشيء.
يقول يمكن هذا مو السبب الرئيسي بس أحد الأسباب ليش الكل صار يهتم بشكل مبالغ.
ويقصد هني ليش الألعاب المميزة صارت أقل.
"Sometimes a media outlet has given us zero. That makes me feel shitty - why go that far and give us zero?" he laughs. "But apart from that I try to avoid Metacritic."
حتى اهو اعترف انه يشيك على الموقع مرات فقط وقت ما شركته تنزل ألعابها وينزعج. وهو يضحك قال مرة موقع أعطى لعبته 0 وانصدم.
-------
شنو رأيكم بالموضوع؟ هل صج هناك إهتمام مبالغ من الشركات والناس بالأرقام العالية ومأثرة على الابداع؟ هل الألعاب من الشركات الكبيرة فعلا صارت تتشابه وتمشي على صيغة معينة بس علشان تراضي المراجعين؟