Ash Storm
True Gamer
Iwata: We really want to keep surprising people (إيواتا يعتذر)
لقاء اجرته الـ BBC مع Satoru Iwata اثناء وجوده في E3,في نقاط كثيرة, اهمها:
Iwata يعتقد انهم الأن لازم يستمروا بدعم الجهاز بالسوفتوير بدل ما يصدروا هاردوير جديد, و يعتقد انه من الأفضل يخلوا فترة حياة الوي (مرنة) شوي, بحيث انهم ما يحددوها بفترة زمنية معينة, و لكن يحددوها بأنهم لما مطورينهم ما يلاقوا افكار جديدة يقدموها على الجهاز و يستغلوه بشكل كامل وقتها تكون الفترة الزمنية للجهاز إنتهت, و يكون وقتها الوقت مناسب للإعلان عن هاردوير جديد ..
ممكن هنا عنده حق من ناحية الكم, و لكن من ناحية جودة هذه الألعاب فما في امل لول!
نفس كلام مياموتو اعتقد؟
E3 كان اكبر فرصة لهم بأنهم يتوجهوا من خلاله للنون جيمرز لان اخباره تنتشر و تتابع بشكل اكبر بكثير من اي مؤتمر او معرض العاب اخر ..
للأسف العاب مثل الي احنا نبيها و الي عليها طلب بشكل كبير راح تتأخر -_- الي اتمناه بس من نيتندو ان الفلوس الي تطلع بيها من كل النجاحات هذي من العاب النون جيمرز انها تستخدمها في تطوير العابها الرئيسية حتى تطلع بأفضل شكل ممكن!!
و في النهاية يقول انهم يريدوا في الإستمرار في مفاجئة الناس, و لكن هذا مش سهل على حسب كلامه! لول اتمنى بس ما تكون مثل مفاجأت E3 الحلوة هذي p:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7511215.stm
لقاء اجرته الـ BBC مع Satoru Iwata اثناء وجوده في E3,في نقاط كثيرة, اهمها:
"Five years ago when I was appointed I thought that if we didn't do anything but took the same route there would be no bright future for the entire industry.
"From the perspective of people from outside the industry it might have looked like a gamble. But I do not think it was a gamble at all."
"After all, the primary concern is not to let consumers purchase hardware but to enjoy software," he said.
But that did not mean Nintendo was not already thinking about life beyond the Wii.
"However hard our software developers try to create new and unprecedented titles with great ideas eventually there will be a day when devs will say they have no more means with that hardware.
"That's exactly the time we need to introduce people to new hardware. We do want to be flexible about this," he said.
"We just don't want to decide upon a fixed lifecycle of any platform."
Addressing another criticism of the Wii, Mr Iwata said it was a "misunderstanding and misconception" to say that the console was struggling to attract support from developers outside of Nintendo.
"The number of third-party titles for Wii is actually more than what is available for other platforms.
"And in the initial launch platform period for any platform, the third-party software titles for Wii are outselling any of the third-party titles for other platforms."
"At this E3 we had to focus on software for the mass audience and software that will be sold in this year or next.
"This one of the rare opportunities to reach out to mass audiences around the world.
E3 كان اكبر فرصة لهم بأنهم يتوجهوا من خلاله للنون جيمرز لان اخباره تنتشر و تتابع بشكل اكبر بكثير من اي مؤتمر او معرض العاب اخر ..
"In order for us to create a new Super Mario game or Legend of Zelda game that can cater to the strong demands of core gamers around the world it takes two to three years."
He said: "All we have got to do is carry on. People are going to get tired of new proposals. We have to offer them new proposals before they do.
"We really want to keep surprising people," he said, then added: "It's not easy at all."
و في النهاية يقول انهم يريدوا في الإستمرار في مفاجئة الناس, و لكن هذا مش سهل على حسب كلامه! لول اتمنى بس ما تكون مثل مفاجأت E3 الحلوة هذي p:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7511215.stm
التعديل الأخير: