alakafi
True Gamer
^
هل انا قلت سيء ؟ لكن الفرق واضح بين 720 وال 1080 لول
بعدين بالنسبة للمطورين ..
هذا ردا على شينجي مكامي المنقذ لك .. مع العلم أنه المطور لمن يقول جهاز أقوى من الثاني هذا رح يضر علاقته مع الشركات
وضحتلك الفرق قدامك بالجرافكس وال50 % الي تقول انها فانبويزم ظاهرة أمامك الآن بالعاب مثل كود وباتلفيلد فمش عارف عاي اساس تقول فانبويزم هي حقائق
بالنسبة لكود جوست حسب ماقرأت الفرق موجود فقط بالسنجل بلاير بسبب مشكلة وهي إنه المطورين ماعملو lock للfps على 60 فريم
فهذا عمل سكرين تيرينج . يعني بالمختصر اللعبة شغالة على اكثر من 60 فريم بالثانية اذا كانت مشكلة . فهي مشكلة مطورين مو جهاز
هل انا قلت سيء ؟ لكن الفرق واضح بين 720 وال 1080 لول
بعدين بالنسبة للمطورين ..
Sanatana Mishra [Witch Beam - Assault Android Cactus]
From a pure tech perspective it’s undeniable that the PS4 GPU will make it the most powerful console in the world and for us that means we can turn on every visual flourish we want while keeping a smooth & responsive 60fps.
Anonymous [EDGE]
PlayStation 4 is currently around 50 per cent faster than its rival Xbox One. Multiple high-level game development sources have described the difference in performance between the consoles as “significant” and “obvious.”
Our contacts have told us that memory reads on PS4 are 40-50 per cent quicker than Xbox One, and its ALU (Arithmetic Logic Unit) is around 50 per cent faster. One basic example we were given suggested that without optimisation for either console, a platform-agnostic development build can run at around 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One. “Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM,” concluded one developer.
Microsoft … recently upped the clock speed of Xbox One, … though one developer we spoke to downplayed the move. “The clock speed update is not significant, it does not change things that much,” he said. “Of course, something is better than nothing.”
Harry Krueger [Housemarque - Resogun]
We asked him whether other developers will be using the extra GDDR5 RAM and more GPU compute to churn better exclusive and multiplatform games on the PS4, to which he replied:
“Definitely. In this generation PS4 seems to be the console with fewest quirks – no embedded DRAM. Just raw power. Sony’s signature low-level graphics API may leave some developers with bloodied knuckles but also gives access to a lot more of its potential. This time PCs and consoles have more in common than ever before, making multiplatform easier, but this time people will ramp up effects for PS4.”
هذا ردا على شينجي مكامي المنقذ لك .. مع العلم أنه المطور لمن يقول جهاز أقوى من الثاني هذا رح يضر علاقته مع الشركات
وضحتلك الفرق قدامك بالجرافكس وال50 % الي تقول انها فانبويزم ظاهرة أمامك الآن بالعاب مثل كود وباتلفيلد فمش عارف عاي اساس تقول فانبويزم هي حقائق
بالنسبة لكود جوست حسب ماقرأت الفرق موجود فقط بالسنجل بلاير بسبب مشكلة وهي إنه المطورين ماعملو lock للfps على 60 فريم
فهذا عمل سكرين تيرينج . يعني بالمختصر اللعبة شغالة على اكثر من 60 فريم بالثانية اذا كانت مشكلة . فهي مشكلة مطورين مو جهاز