hits counter

متابعة حدث مشاهدة حلقة State of Play الخاصة بـ FF7 Rebirth

AzureFlame

Moderator
مشرف
20240207-134425.jpg

20240207-134427.jpg
 

MH MD

Administrator
Administrator
مشرف
المهم شوي كلام من المقابلة يهم درو يمكن

──First of all, how are you feeling ahead of the game’s release on February 29?

Tetsuya Nomura: I just want everyone to play it as soon as possible!

──I thought that you were the type of person who takes his time to create things, so I was a little surprised by your answer. Is it because it’s FFVII Rebirth that you feel so strongly about people playing it as soon as they can?

Nomura: Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.

يقول انه ما يحب ينتظر ولا يقعد وقت طويل بمشاريعه، بل هو اللي يطلب ويسأل انه مواعيد الإصدار تكون بأبكر وقت ممكن
 

AzureFlame

Moderator
مشرف
المهم شوي كلام من المقابلة يهم درو يمكن

──First of all, how are you feeling ahead of the game’s release on February 29?

Tetsuya Nomura:
I just want everyone to play it as soon as possible!

──I thought that you were the type of person who takes his time to create things, so I was a little surprised by your answer. Is it because it’s FFVII Rebirth that you feel so strongly about people playing it as soon as they can?

Nomura:
Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.

يقول انه ما يحب ينتظر ولا يقعد وقت طويل بمشاريعه، بل هو اللي يطلب ويسأل انه مواعيد الإصدار تكون بأبكر وقت ممكن

 

The Last Lombax

In a new adventure~
المهم شوي كلام من المقابلة يهم درو يمكن

──First of all, how are you feeling ahead of the game’s release on February 29?

Tetsuya Nomura:
I just want everyone to play it as soon as possible!

──I thought that you were the type of person who takes his time to create things, so I was a little surprised by your answer. Is it because it’s FFVII Rebirth that you feel so strongly about people playing it as soon as they can?

Nomura:
Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.

يقول انه ما يحب ينتظر ولا يقعد وقت طويل بمشاريعه، بل هو اللي يطلب ويسأل انه مواعيد الإصدار تكون بأبكر وقت ممكن
فيه سؤال في بالي عن ذا الموضوع ان متى بالضبط بدأت موجة نومورا ما يعرف يخلص مشاريع؟ عدا فيرسس طبعا
 

AzureFlame

Moderator
مشرف



هممممممممممم في احتمال كبير هالمرة
 

KH_m

True Gamer
فيه سؤال في بالي عن ذا الموضوع ان متى بالضبط بدأت موجة نومورا ما يعرف يخلص مشاريع؟ عدا فيرسس طبعا
اذكر كه ٣ أعلن عنها بدري مع فف١٥ وفف٧ ريميك فاعطت عنه هذا الانطباع
الطريف أنه هو الحين يعتبر من أسرع الناس في تطوير عكس كل المطورين الي يقعدون إلى ٧ سنوات مثل روكستار
 

The Last Lombax

In a new adventure~
اذكر كه ٣ أعلن عنها بدري مع فف١٥ وفف٧ ريميك فاعطت عنه هذا الانطباع
الطريف أنه هو الحين يعتبر من أسرع الناس في تطوير عكس كل المطورين الي يقعدون إلى ٧ سنوات مثل روكستار
اوكي ذكرتني بكينجدوم هارتس 3. الصدق ذيك اعلانها مبكر جدا لدرجة تحسه بس رمي شعار ومشيو واذا مش غلطان قعدت سنة على محرك سكوير قبل الانتقال الكلي للانريل ولسا طولت مع هذا.

ريميك 7 برضه مرت بشي مشابه (اعلان مبكر جدا) لكن لو اخذت بالحسبان موضوع تغيير المطور في نص التطوير بأمانة يعتبر مدة تطويرها منطقي (حتى لو حسبت من وقت اعلانها الصراحة بتكون كملت 5 سنوات بين الكشف والاصدار) مدة معقولة لتطوير لعبة AAA
 

AzureFlame

Moderator
مشرف


فوق 400 لحن باللعبة.. وصلت سوبر سماش التيميت!
 

Argandir

True Gamer
الله اكبر صرنا نجحد دور ساكاغوتشي بكبره الحين ::laugh:: يلا ما عليه

كلامنا عن دور المخرجين عموما، ايش اسم اول مخرج طلع؟ بالضبط
اذا على تسلسل المناصب من الاعلى للأسفل، معروف انه عموما المنتجين مرتبتهم أعلى من المخرجين، فينحط اول شيء المنتج بالعادة، بعده المخرج الأول، هنا ايش المخرج الأول اللي طلع؟ بالضبط، هنا يتكلم عن دوره الأعلى بالمشروع.

انت ما تحط المنتج "اعلى دور" بعده مخرج ثاني" دور أقل" بعدين تحط المخرج الأول الأساسي.

الحقيقة واضحة للعيان عموما، وحظ أوفر.
أنا أنكرت دور سكاغوتشي؟ اوكيه طيب سرّت تقراء كلام مهو موجود😆

عموما ورينا صورة لاسم نومورا الاول…لآني إلى الان ماشفتها…!
اعني لسه مذكور بالمقابلة دور نومورا في ريبيرث برضو، انه ما اتغير، انه مشغول بتفاصيلها، انه مسؤول عن العناصر الاساسية واللعبة overall

وبنهاية الفيديو مين طلع اللي اعلن عن الspecial announcement ؟ نومورا طبعا، أعطوا الإعلان السبيشل للشخص السبيشل، لأنه أهم حاجة بالحلقة هنا، مش تعطي الاعلان لواحد راندوم مش مهم وماله قيمة هنا، او واحد المفروض انه دوره أقل من الأساسي.

وعادي ابغاك تركز زين على هالجملة

However, that does not mean that I’m not involved in detailed aspects, but rather that I am responsible for the direction of core elements and the overall game.

وركز على Overall game ، هنا المقصود "عالم فف7"؟ ولا ريبيرث؟ طبعا ريبيرث هي "اللعبة" هنا

الحقيقة واضحة والشمس ما تتغطى بغربال قد ما تحاول
عجيبة تركت هماغوتشي اللي كان يتكلم اكثر من عشر دقايق عن اللعبة…وجاي تقول نومورا هو الاساسي لانه اعلن الديمو؟

ولا تزعل…ركز هنا شوي…

── I see. You come from a programming background, but for FFVII Rebirth, you were also fully involved in the game design? (to Hamaguchi)

Hamaguchi: I oversaw most of it.

Kitase: After all, he’s the director (laughs).

Hamaguchi: (Kazushige) Nojima and (Tetsuya) Nomura were responsible for the scenario. However, I was in charge of working out how to incorporate and implement the scenario into the game, which is where my background in programming proved valuable.

بس لحظة ياكيتاسي…فيه عضوين هنا يقولون انه نومورا هو المخرج!

تعريف أكيد هو مخرف و مايدري عن ايش يتكلم…لانه في آخر المطاف هو بس المنتج و قائد الفريق و مدير مشاريع FF…أكيد مايعرف عن ايش يتكلم…
استمرّ في تصديق ان نومورا هو المخرج…لان الأوهام اهم من الواقع…😝
 

Good Hunter

True Gamer
- لعبة الأجيال.
- الجيل يبدأ هنا.
- سأحدث أحفادي عن هذه الأسطورة.
- ليس من أجل العدالة بل من أجل نومورا.
- اللعبة الحلوة التي سيعاني تي جي في كرهها والحلطمة تجاهها.
- خيال مبني على الواقع.
- هذا هو خيالك لما كنت تتخيل FF على البلايستيشن 2 وانت عندك بلايستيشن ١.
- هذي هي الصور الحلوة اللي في المجلات اللي نفسك تلعب مثلها بس الحين يمديك تلعبها مثل جودة السكانات.
- هذي هي فاينل فانتسي 7 نسخة ال NX الملغية.




يعني بصراحة أعجز عن التطبيل بعد اللي شفته، هذي فف الحلم بس waaaaaay to far عن اللي تخيلته وتوقعته لسيكول ريميك.
 

AzureFlame

Moderator
مشرف
- لعبة الأجيال.
- الجيل يبدأ هنا.
- سأحدث أحفادي عن هذه الأسطورة.
- ليس من أجل العدالة بل من أجل نومورا.
- اللعبة الحلوة التي سيعاني تي جي في كرهها والحلطمة تجاهها.
- خيال مبني على الواقع.
- هذا هو خيالك لما كنت تتخيل FF على البلايستيشن 2 وانت عندك بلايستيشن ١.
- هذي هي الصور الحلوة اللي في المجلات اللي نفسك تلعب مثلها بس الحين يمديك تلعبها مثل جودة السكانات.
- هذي هي فاينل فانتسي 7 نسخة ال NX الملغية.




يعني بصراحة أعجز عن التطبيل بعد اللي شفته، هذي فف الحلم بس waaaaaay to far عن اللي تخيلته وتوقعته لسيكول ريميك.

- الجزء اللي راح يخلي بارت ون نكتة بالمقارنة (&)
 

abdullah-kh

رجل من العامة
- لعبة الأجيال.
- الجيل يبدأ هنا.
- سأحدث أحفادي عن هذه الأسطورة.
- ليس من أجل العدالة بل من أجل نومورا.
- اللعبة الحلوة التي سيعاني تي جي في كرهها والحلطمة تجاهها.
- خيال مبني على الواقع.
- هذا هو خيالك لما كنت تتخيل FF على البلايستيشن 2 وانت عندك بلايستيشن ١.
- هذي هي الصور الحلوة اللي في المجلات اللي نفسك تلعب مثلها بس الحين يمديك تلعبها مثل جودة السكانات.
- هذي هي فاينل فانتسي 7 نسخة ال NX الملغية.




يعني بصراحة أعجز عن التطبيل بعد اللي شفته، هذي فف الحلم بس waaaaaay to far عن اللي تخيلته وتوقعته لسيكول ريميك.
اللعبة اللي راح تنسينا مذاق 16 المر ::sar::
 

MH MD

Administrator
Administrator
مشرف
أنا أنكرت دور سكاغوتشي؟ اوكيه طيب سرّت تقراء كلام مهو موجود😆

عموما ورينا صورة لاسم نومورا الاول…لآني إلى الان ماشفتها…!
ما يحتاج صورة، لأنها مش مهمة بالنهاية على قولتك (&) ومش حاجة تحتاج تطالب بها.

إلا لو طلع @The Last Lombax يهبد بالحقيقة ومش موجودة بعد ذا كله......وقتها راح أقابله بتيكن اتفاهم معه.

عجيبة تركت هماغوتشي اللي كان يتكلم اكثر من عشر دقايق عن اللعبة…وجاي تقول نومورا هو الاساسي لانه اعلن الديمو؟

ولا تزعل…ركز هنا شوي…

── I see. You come from a programming background, but for FFVII Rebirth, you were also fully involved in the game design? (to Hamaguchi)

Hamaguchi:
I oversaw most of it.

Kitase: After all, he’s the director (laughs).

Hamaguchi: (Kazushige) Nojima and (Tetsuya) Nomura were responsible for the scenario. However, I was in charge of working out how to incorporate and implement the scenario into the game, which is where my background in programming proved valuable.
بس لحظة ياكيتاسي…فيه عضوين هنا يقولون انه نومورا هو المخرج!

تعريف أكيد هو مخرف و مايدري عن ايش يتكلم…لانه في آخر المطاف هو بس المنتج و قائد الفريق و مدير مشاريع FF…أكيد مايعرف عن ايش يتكلم…
استمرّ في تصديق ان نومورا هو المخرج…لان الأوهام اهم من الواقع…😝
احنا ببساطة ما ننكر دور هاماغوتشي، ننكر تهميش نومورا لا غير + اعتبار انه دوره تغير بين اللعبتين، هاماغوتشي مخرج ونومورا مخرج، بس هنا بنفسك بالشيء اللي انت جبته، ايش قايل؟ انه مسؤول عن البرمجة وادخال السيناريو اللي كتبه نوجيما ونومورا، أصلا غريب انه بالسؤال اللي انسأل فيه عن دوره جاب طاري نومورا مباشرة!

هنا ببساطة يقوللك ترا دوري برمجي وأنفذ الرؤية العامة اللي جا من غيري، AKA المخرج الأول.

عموما قريت المقابلة ومثيرة للاهتمام، أكثر شيء مركز عليه: السايد كونتنت، والصعوبة وموازنتها، والمهام وتصميمها، وكيف انه ويتشر 3 الهمته، حلو

بس ما يحكي كلام عن التوجه العام ودوره فيه قد نومورا بمقابلته الخاصة اللي صدرت نفس اليوم

نومورا اتكلم عن:

- دوره بتحديد موعد الإصدار
Nomura: Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.

- لما انسأل عن ايش الادوار اللي ممكن تركها لغيره من طاقم التطوير -خلنا نقول هاماغوتشي على سبيل المثال- ، قال انه لو في حاجة كان مسؤول عنها في ريميك وتركها في ريبيرث فهو نظام القتال، لأنه اكتمل بالفعل في ريميك
Nomura: We completed the foundations of the battle system in FFVII Remake, so this time, I basically left the battle system to the team in charge. I did sometimes give instructions to them on things I felt particularly strongly about.

لا لحظة انا غلطت شوي، قال انه لسه كان يعطيهم تعليمات وارشادات عن الاشياء القوية المهمة،دوره اكبر من المتوقع لحاجة "تركها" ، المهم خلنا نروح للي بعده

-تكلم عن دوره بتصميم شخصيات جديدة وNPCs جدد او توسعتهم من الأصل
── There are characters in FFVII Rebirth who did not exist in the original Final Fantasy VII. Could you tell us about your intentions in creating these new characters?

Nomura: It is the first time these characters have appeared with names, but their roles existed in the original game. This time around, the faces are much more detailed, so we had to flesh out the supporting characters a bit. Otherwise, everyone you meet would just be a generic NPC. This wouldn’t give the story a sense of depth, so our policy is to flesh out the characters that are involved in the story, even if they were insubstantial in the original version. Our intention is to depict even the smallest details in the world in order to reveal new things in the story, so we have also introduced new characters to that end.


-يتكلم عن كيف بدأ المشروع وانهم يعطوا اللعبة الاصلية حقها، لاحظ كيف انه بداية المشروع متضمنة كيتاس ونوجيما، مافي اي هاماغوتشي بالموضوع ولا له أي رؤية اخراجية إبداعية هنا.
── As the original Final Fantasy VII is considered a legendary game, I think that some fans who have a strong emotional attachment to it might misinterpret some of the additions made in the remake. Do you have any concerns about this?

Nomura: I do. (Yoshinori) Kitase, (Kazushige) Nojima and I had discussions when we first started the remake project, and Nojima was very concerned about this aspect. More than 20 years have passed since the original game. In that time, each player has probably developed their own image of what FFVII is. However, it was precisely because of this that I wanted to take on the challenge of remaking it. I think that you will be satisfied if you play through the trilogy to its conclusion.

-يتكلم عن دوره بريميك وريبيرث، كيف أخرج المشهد الأخير في ريميك، وكيف انه ريبيرث فيها برضو فيها حاجة قوية، بطبيعة الحال

── When playing FFVII Remake, I felt that the buildup to the final scene was very powerful. I can’t ask much about the ending of Rebirth before it is released, but I wonder if there will be any twists?

Nomura: For FFVII Remake, I wanted players to slightly question “Isn’t it almost the same as the original….?” and then surprise them with the ending.

But with Rebirth, I honestly cannot imagine what players will be thinking. For example, I set up the direction of the final scene in FFVII Remake that you asked about. I can’t really talk about it now, so I’ll just say that the final scene of the next game will have a very… different impact to the previous one. I’m even more nervous about how people are going to react to some of the things in Rebirth


اشياء نستخلصها من المقابلتين:
نومورا مسؤول عن التوجه العام، الإخراج العام،نشأة المشروع، توجهه، القصة، الباتل سيستم، الشخصيات الجديدة، موعد الإصدار
هاماغوتشي مسؤول عن: السايدكويتز، وزنية الصعوبة، البرمجة ، طرق التنقل والمينيجيمز

أشياء تستفيدها: دور نومورا كبير، كبير جدا، لأنه المخرج الأساسي هنا وزي ما قال هو صمم الCore elements حق المشروع كله

I am responsible for the direction of core elements and the overall game.

هذي مش حاجة تنهمل وتعتبر مش مهمة مخرج، أحب اشوف اللعبة اللي حاجات اساسية بصلب اللعبة يتم اعطاءها لشخص ثاني غير المخرج
طبعا ما نقول انه هاماغوتشي ماله دور لأنه احنا ما ننكر الأدوار برضو (&) مسؤول بشكل كبير عن المحتوى والمينيجيمز وبرمجتها ومش مقصر.

وهذا الكلام الصحيح ومش انه اه نومورا مخرف ومدري ايش وكلامي أنا الصح وكل باقي الكلام غلط حتى لو جا من سكوير نفسها ونومورا نفسه

وطبعا ما يحتاج اذكر انه لما تعلن عن "سبيشل اناونسمنت" بأي ايفنت انت ما راح تعطيه لبوّاب ولا موظف صغير، انت هنا وفرت الاعلان السبيشل للشخص السبيشل، اللي هو نومورا هنا، المخرج الاساسي المسؤول عن الcore elements واللعبة بشكل عام.

 

MH MD

Administrator
Administrator
مشرف
- الجزء اللي راح يخلي بارت ون نكتة بالمقارنة (&)

بيخلي بارت ون " حلقة " &
هذي من يومها، انتم ما احتجتوا ريبيرث تظهر من العدم عشان توصلوا لهالاستنتاج يعني (&)
 

Argandir

True Gamer
ما يحتاج صورة، لأنها مش مهمة بالنهاية على قولتك (&) ومش حاجة تحتاج تطالب بها.
هي مهي مهمة…
لكنك أعلنت النصر و كتبت رد طويل عريض ان النقاش محسوم بسبب هالنقطة…وفي الاخير ماتقدر تجيب شيء يدعم كلامك؟

لا أبي أطالب بها عشان اعرف إذا انت انعديت بعدوة آلفان فيكشن ولا مازلت سليم؟ 😛
انه مسؤول عن البرمجة وادخال السيناريو اللي كتبه نوجيما ونومورا، أصلا غريب انه بالسؤال اللي انسأل فيه عن دوره جاب طاري نومورا مباشرة!

هنا ببساطة يقوللك ترا دوري برمجي وأنفذ الرؤية العامة اللي جا من غيري، AKA المخرج الأول
ياعيني على التفسير! 😝

الكلام و اضح…هو يسئل هماغوتشي عن خلفيته في البرمجة لان هماغوتشي بدأ في سكوير كمبرمج…
وكيف هالشيئ ارتبط برؤيته للتصاميم…و هماغوتشي بنفسه يقول انه كان مسؤول عن كل شيء…

و تقوم تفسرها على انه مبرمج!!!
اشياء أبي أفسرها على كيفي من المقابلتين:
نومورا مسؤول عن التوجه العام، الإخراج العام،نشأة المشروع، توجهه، القصة، الباتل سيستم، الشخصيات الجديدة، موعد الإصدار
هاماغوتشي مسؤول عن: السايدكويتز، وزنية الصعوبة، البرمجة ، طرق التنقل والمينيجيمز

أشياء راح أجادل فيها حتى لو سكوير تقول العكس: دور نومورا كبير، كبير جدا، لأنه المخرج الأساسي هنا وزي ما قال هو صمم الCore elements حق المشروع كله
عدلتلك الكتابة عشان تصير ادق…😛

يعني مدري ايش اخرة النقاش هذا…رجال وظيفته مخرج اللعبة…و منتج المشروع / رائيس الفريق / مدير كل مشاريع FF يقول هذا هو مخرج اللعبة…

ومصرين ان تخلو واحد ثاني هو المخرج!!!
العناد و الجدال مشكلة عصيبة! 😑
 

hussien-11

Senior Content Specialist
هممم ماعندي خلفية بخصوص الاصوات ان كان هناك نقاش دار سابقاً بخصوص الموضوع لكن حبيت اعقب على كلامك.

الخطية مو شرط سيئة و لا شرط يكون العالم المفتوح جيد.

FF13 لعبة خطية تعيسة بالمقابل FFX لعبة خطية ممتازة ايضا عندك كذلك بخصوص العالم المفتوح لعبة مثل ويتشر ٣ كسرت الدنيا بالمقابل عندك فورسبوكن لعبة (زبالة) اعزكم الله.

امممم بصراحة لأ

لو كنا نتكلم عن ألعاب ثانية أوكي لكن آربيجي؟ الآربيجي و الخطية ما يمشوا سوا، و لما أقول خطية ما أتكلم عن لعبة تمشي فيها القصة من A إلى B

بل عن لعبة ممرات ضيقة

هذا شيء يناقض عناصر قوة الجنرا في صميمها: الاستكشاف، الدنجيونز (إن وجدت)، العالم، المدن، الكويستات

حتى فف7 ريميك تضررت من ذلك

ونلاحظ أن هذا الأسلوب التصميمي تخلت عنه الصناعة في اليابان بالكامل بعد ما وصل لطريق مسدود من سنوات طويلة، أما في الغرب ما عمرها تبنته من الأساس

Rebirth تمثل عودة إلى الشكل الحقيقي للآربيجي وتكامل العناصر كما كانت فاينل فانتسي نفسها تفعل في التسعينات، كانت لعبة مميزة و متكاملة في كل الجوانب وليست ضعيفة في أي جانب.
 

Dark and Light

Hardcore Gamer
عندي سؤال الى اي مدى الاعلان فيه حرق انا لاعب الاصليه بس متردد اخاف الاعلان يحرق شي جديد ومو قادر امسك نفسي 🤦🏻‍♂️
 

MH MD

Administrator
Administrator
مشرف
هي مهي مهمة…
لكنك أعلنت النصر و كتبت رد طويل عريض ان النقاش محسوم بسبب هالنقطة…وفي الاخير ماتقدر تجيب شيء يدعم كلامك؟

لا أبي أطالب بها عشان اعرف إذا انت انعديت بعدوة آلفان فيكشن ولا مازلت سليم؟ 😛
شفتها بالحقيقة بس كنت ابغى أشوف مقدار اهميتها لك (&)

تفضل كحّل عينك


ياعيني على التفسير! 😝

الكلام و اضح…هو يسئل هماغوتشي عن خلفيته في البرمجة لان هماغوتشي بدأ في سكوير كمبرمج…
وكيف هالشيئ ارتبط برؤيته للتصاميم…و هماغوتشي بنفسه يقول انه كان مسؤول عن كل شيء…

و تقوم تفسرها على انه مبرمج!!!

حرفيا بالاقتباس هذا المذكور بالحرف

However, I was in charge of working out how to incorporate and implement the scenario into the game, which is where my background in programming proved valuable.

"مسؤول عن ادخال السيناريوهات باللعبة، هنا خلفيتي بالبرمجة كانت مهمة"

كيف خلفيته بالبرمجة تكون مهمة ذات قيمة وvaluable ….لو ما بيستعملها ::laugh::

اصلا ليش اعتبرتها منقصة؟ بالعكس خبرة ممتازة عنده وتشوفه يتكلم عن تصميم وبرمجة ووزنية صعوبة واشياء حلوة، مبرمج ممتاز يسهم باللعبة بشكل قوي، مش عيب، هنا المساهمة الاخراجية حقته تنفع.

بالعكس ميزة معروفة له عكس نومورا اللي في ناس تعتقد انه يبرمج للحين اصلا وهو ابعد ما يكون عن ذا، فقط عشان مقابلة له من ثلاثين سنة على اجهزة dos بسيطة

عدلتلك الكتابة عشان تصير ادق…😛

يعني مدري ايش اخرة النقاش هذا…رجال وظيفته مخرج اللعبة…و منتج المشروع / رائيس الفريق / مدير كل مشاريع FF يقول هذا هو مخرج اللعبة…

ومصرين ان تخلو واحد ثاني هو المخرج!!!
العناد و الجدال مشكلة عصيبة! 😑
مجرد نحط الامور بنصابها الصحيح، هاماغوتشي مخرج/مبرمج، نومورا مخرج إبداعي، اثنينتهم يساهموا بالمشروع بس واحد منهم مسؤول عن الصورة العامة والcore elements واسمه نومورا.


الا لو انت تشوف انه حاجة طبيعي انه المخرج الهامشي الجانبي ينحط اسمه بالكريديتس قبل المخرج الاساسي الاولي الحقيقي، هذي مصيبة، وتسلسل كريديتس غير منطقي انه تخلي الرجل الاهم هو ثاني اسم يظهر.

بس براحتك الادلة قدامك ما يحتاج اكثر من كذا 🙌
 

The Last Lombax

In a new adventure~
إلا لو طلع @The Last Lombax يهبد بالحقيقة ومش موجودة بعد ذا كله......وقتها راح أقابله بتيكن اتفاهم معه.
ايش رايك بفيديو؟
دقيقة 24:40 وطالع
 

YazeedVx

Moderator
مشرف
فلاشباكس ماقبل اصدار 15 و16 والريميك …….

متمسك بموقفي ماراح اعلق ذره امل لين اشوف المراجعات ووش عيوبها

جانب مني يبيها تكون اخيراً الشيء المنتظر وجانب مني وده يكتب تعليق "جمهور له 20 سنة ينتظر السلسلة ترجع" (&)
 

abdullah-kh

رجل من العامة
فلاشباكس ماقبل اصدار 15 و16 والريميك …….

متمسك بموقفي ماراح اعلق ذره امل لين اشوف المراجعات ووش عيوبها

جانب مني يبيها تكون اخيراً الشيء المنتظر وجانب مني وده يكتب تعليق "جمهور له 20 سنة ينتظر السلسلة ترجع" (&)
ليش نلف اللفة الطويلة خذها case by case زي حصريات الاكس بوكس اللي راح تجي للبلاستيشن :tongueclosed:
المقصد كل وحدة من ذي كان لها مشاكلها المختلفة الظاهر هنا انهم على الاقل سمعوا للفيديباكز وتركيز على الاستكشاف وعناصر الميني جيمز وغيرها يعني يحاولوا يقدموا منتج شامل ما بقول كامل حتى.
 

Dark_N11

True Gamer
Lastly, your style as a creator is something that tends to attract attention. How do you think these "Tetsuya Nomura-isms" are incorporated into FFVII Rebirth?

Nomura: I don't know (laughs). I watch videos of people discussing and commenting on my work here and there, and this is something I think about while I'm watching. Sometimes even lines in the scenario that I didn't write are called Nomura-isms. It's funny, isn't it?

Overall, I think that "Tetsuya Nomura-ism" is something that the players have established regardless of whether I was involved in that aspect or not. Sometimes players who are playing something I had absolutely nothing to do with go "This feels so Nomura," and I'm thinking "That wasn't me…" (laughs). However, players' feelings and impressions are their own, and if they feel something while playing the game then I think that's fine. Either way, I'm happy if people enjoy the game.

@dro
 
أعلى