Tia
ᴛʜᴇ ROTTEN-UNTAINTED
المشروع القادم لكين ليفين(المخرج الفذ الـ Visionary خلف سلسلة بايوشوك الايقونية وقبلها اشتغل على سستم شوك) في جحيم التطوير من ثمان سنوات!
المقالة نزلت بداية السنة لكن ما شفت احد نقلها هنا، طبعاً كاتب المقال بدون مفاجأة هو أم زكي
التقرير يتكلم عن مقابلات عديدة لزملاء ليفين في فريق Ghost Story Games، أستوديو صغير أسسه لافين بعد اصدار بايوشوك انفينيت وتركه لأستوديو Irrational Games. ناقشوا كيف ليفين عنده ستايل مانجمنت سيء واجد أدى لشطب شغل تطوير ضخم جداً وإلغاءه وترك الكثير من الموظفين للأستديو الجديد من الذين عملوا معه في سلسلة بايوشوك وكيف انقضت سنين طويلة من عمرهم بدون أي حاجة قدموها لصناعة الالعاب.
المصدر
المقالة طويلة وفيها حاجات واجد لكيف يشتغل ليفين وليه مشروعه الي نسمع عنه من سنين عجاف للحين ما شفناه ويمكن ما نشوفه لكم سنة قدام بعد انصح بقرائتها للمهتمين
المقالة نزلت بداية السنة لكن ما شفت احد نقلها هنا، طبعاً كاتب المقال بدون مفاجأة هو أم زكي
التقرير يتكلم عن مقابلات عديدة لزملاء ليفين في فريق Ghost Story Games، أستوديو صغير أسسه لافين بعد اصدار بايوشوك انفينيت وتركه لأستوديو Irrational Games. ناقشوا كيف ليفين عنده ستايل مانجمنت سيء واجد أدى لشطب شغل تطوير ضخم جداً وإلغاءه وترك الكثير من الموظفين للأستديو الجديد من الذين عملوا معه في سلسلة بايوشوك وكيف انقضت سنين طويلة من عمرهم بدون أي حاجة قدموها لصناعة الالعاب.
His current project, which began in 2014, still doesn’t have a name or a release date. Development has suffered from numerous reboots and changes in direction, say 15 current and former employees of Levine’s Westwood, Massachusetts-based studio, Ghost Story Games.
Just as critics grant Levine credit for the artistry of his games, many Ghost Story employees readily blame him for their tortured project. Levine is a flawed manager who often struggles to communicate his vision and alienates or browbeats subordinates who challenge him or fail to meet his expectations, say current and former employees, most of whom requested anonymity because they feared repercussions.
One of the world’s top game publishers is betting Levine, 55, will eventually deliver. Take-Two Interactive Software Inc. has a 15-year marriage with him. It began with the acquisition of his last company, Irrational Games, and continued with the dissolution of that studio and the creation of Ghost Story, which Take-Two also owns. The publisher gives Levine a level of autonomy afforded to few game designers. Some of his former employees say the lack of oversight seemed idyllic at first but became detrimental to their work and mental well-being.
Take-Two likely tolerates all of this for the same reason many people have flocked to work at Irrational and Ghost Story over the past two decades: because an auteur is capable of producing something magnificent. But Levine’s managerial style has led to burnout and, former employees say, caused a lot of pain.
المصدر
المقالة طويلة وفيها حاجات واجد لكيف يشتغل ليفين وليه مشروعه الي نسمع عنه من سنين عجاف للحين ما شفناه ويمكن ما نشوفه لكم سنة قدام بعد انصح بقرائتها للمهتمين