hits counter

براءة اختراع جديدة من نينتندو.....اللعبة تلعب من نفسها !!!

ice cube

Hardcore Gamer
السلام عليكم ,

شكرا للعضو Mista Koo على التوضيح و اعتذر من كل الاعضاء على الخطأ في نقل الخبر , ان شاء الله ما تكرر مرة ثانية


رح يكون في 3 أنواع للعب:

LEGENDOFOO.png



Game - تلعب اللعبة عادي.. في نظام hints متى ما علقت في مكان تقدر تضغط زر فوق الشاشة عاليمين يطلع لك فيديو ايش لازم تسوي (بدل لا تروح تدور بجيم فاكس)

4gor7.png

5b4rj9.png



Digest - اللعبة رح تعرض لك المقاطع المهمة من الفيديوات أو اللعب.. أو بمعنى آخر اللعبة رح تنلعب من حالها وإنت تتفرج.. متى ما بغيت تقدر توقف العرض وتلعب انت بنفسك ولكن ما رح تقدر تحفظ لعبك بهذا المود (مفيد إذا كنت تبي تفوت مقطع ممل/صعب من اللعبة بس تبي تتابع القصة/النهاية)

Scenes - تلعب المقطع اللي تختاره من اللعبة (كأنك بفيلم تختار مقطع من الـDVD عشان تشغله)
rvkg05.png
 
التعديل الأخير:

Snake-87

Electrony Editor
>.> شي خايس إذا ما عرفت تسويه إسئل او شوف لك اي جايد علشان تسويه بنفسك , متعة اللعب انتهت بهالطريقة .
 

PS

True Gamer
والله فكرة روعة
يعني أحسن ماأرمي اللعبة أذا وصلت مكان ماعرفة
نيتندو والابداع مستمر
 

Strife

True Gamer
يعجبني هالابتكار.. وبيساعدني على ان انهي الالعاب بدال ما اضيع وقتي الثمين والعبهم واذا توهقت في منطقة اروح جيم فاكس..
 

AMG

True Gamer
بيكون في مايك عشان تشجع ؟؟
 

Mista Koo

Creative Director
>.> شي خايس إذا ما عرفت تسويه إسئل او شوف لك اي جايد علشان تسويه بنفسك , متعة اللعب انتهت بهالطريقة .
معليش بس الموضوع ما نقل الفكرة بشكل صحيح
من GAF:
grandjedi6 قال:
here seem to be 3 main modes:

Game -- Play through the game normally. Hint system is available but not forced. So hardcore gamers could just play the game regularly and enjoy the challenge while more casual gamers can get hints if they get really stuck

Digest -- The game goes through important scenes (both movie and gameplay) in order. Essentially the game plays itself in this mode if you will. But you have the option of stopping the digest at any time and playing from that exact point. Plus when you choose to take control you are given the appropriate equipment and stats for that part of the game. No saving though, but it seems to be unneeded

Scenes -- essentially playthrough any puzzle or scene again. Like digest you are given the appropriate equipment and such.

رح يكون في 3 أنواع للعب:
LEGENDOFOO.png


Game - تلعب اللعبة عادي.. في نظام hints متى ما علقت في مكان تقدر تضغط زر فوق الشاشة عاليمين يطلع لك فيديو ايش لازم تسوي (بدل لا تروح تدور بجيم فاكس)
4gor7.png

5b4rj9.png


Digest - اللعبة رح تعرض لك المقاطع المهمة من الفيديوات أو اللعب.. أو بمعنى آخر اللعبة رح تنلعب من حالها وإنت تتفرج.. متى ما بغيت تقدر توقف العرض وتلعب انت بنفسك ولكن ما رح تقدر تحفظ لعبك بهذا المود (مفيد إذا كنت تبي تفوت مقطع ممل/صعب من اللعبة بس تبي تتابع القصة/النهاية)

Scenes - تلعب المقطع اللي تختاره من اللعبة (كأنك بفيلم تختار مقطع من الـDVD عشان تشغله)

rvkg05.png


بالمناسبة OO في اليابان تستخدم زي **.. يعني Legend of ***** :laugh::
 

s3rorh

True Gamer
ألي اعرفه عن الاختراع ... هو صنع شي جديد نشوفه لأول مره

مو ابتكار فكره جديده للعبه !!


تعديل :

من بعد شرح ميستا ... يعني فكره اللعبه بأنه بيكون في حل كامل للعبه موجود باللعبه نفسها .. وبنفس الDVD و فيديو كمان :what:


عيل يوتيوب شقاعد يسوي :whistle:
 
التعديل الأخير:

Silent Dream

Hardcore Gamer
أوه لأ ! لا يكون زيلدا الجديدة بتكون كذا ؟ ساعتها راح أحقد على نينتندو حقد غير طبيعي .
 

NSider

Contributing Editor
الفكرة مرة جيدة، وراح تكون إحدى الطرق اللي تخلي اللاعبين الجدد يقدرون يدخلون أكثر في الألعاب الهاردكورية الطويلة ويقدرون ينهونها (طريقة كسر الحاجز بين الهاردكور والجيمز الجدد اللي تكلم عنه إيواتا؟).

صحيح أنها تبدو كأنها طريقة سهلة للغش ومعرفة طريقة التقدم، لكنها أحسن من أن اللاعب يترك اللعبة تماماً من القهر وأنه ما يشتري لعبة مشابهة لها مستقبلاً. واللي يبغى التجربة العادية يقدر يمنع نفسه من استخدام الحركة هذي.

لكن أهم شي يستخدمونها بشكل ممتاز وفعلاً عملي. شكلها بتكون موجودة في زيلدا الجاية خخخ.
 

Snake-87

Electrony Editor
أو بمعنى آخر اللعبة رح تنلعب من حالها وإنت تتفرج
آها , علبالي يلعبون عنك >.>

على طاري هالرسومات , حاطين بكوتاكو انه الويموت كان مشروع للكيوب سابقا X3
 

BioMario

مصمم
عندي أحساس كبير أن الأختراع هذا رح يكون في لعبة زلدا القادمة مثل ما قالت يوسف ..
وكذالك أختراع ذكي وأنا متأكد أنه رح يتم تطبيقة بشكل ممتاز 100% دام أن المخترع هو ننتندو :wink::
 

obie trice

Hardcore Gamer
أوه لأ ! لا يكون زيلدا الجديدة بتكون كذا ؟ ساعتها راح أحقد على نينتندو حقد غير طبيعي .

+1000000000000000000000000

بالضبط !!
عاد زلدا احلى شيء فيها ألغازها !!
يعني اذا استخدموا هذي الطريقة .. راح يتسببون بدمار اللعبة ...
من جهة ثانية ...

الفكرة جميلة ...
 

ZiZ

True Gamer
مياموتو بيسوي لعبة سلاحف الننجا RPG !!!
 

Van

True Gamer
^ هههههههههههههههههه

صراحة الفكرة ما عجبتني أبدا , كان كملوها و أضافوا خاصية تقديم سريع بعد p=
 

Naif

Executive Member
صراحة الفكرة ما عجبتني أبدا , كان كملوها و أضافوا خاصية تقديم سريع بعد p=
أتوقع (أتمنى) اذا كانت موجودة بيكون في خيار لاغلاق او تفعيل الخاصية في بداية اللعبة او في الـoptions. اعتقد بتكون طريقة حلوة على شان يخلون الالعاب الصعبة تبيع في السوق، اتمنى يكون مبرر في استخدامها في الالعاب القادمة\زيلدا القادمة و تكون فعلا "صعبة"
 

Aoks

True Gamer
يا إلهي

إنه هجوم النون جيمرز :p


سخافه..

إلي يبغى حل ومتورط في مكان في مليون حل على الانترنت

,, هذا الي اسميه تدمير للفيديو جيمز

 
التعديل الأخير:

Solay

Double Jumper
اوكي هي فكرة حلوه نوعا ما بس راح تشيل متعه كبيرة من بعض الألعاب لأن مافيه احد بيعلق بمكان وبتكون عنده عزيمه انه يحاول حتى خمس دقايق عشان يعديه بوجود خدمه مثل هاذي..
 

Mesharey

True Gamer
ليش شاري اللعبة انا ؟ عشان اطالعها ؟ -.-

توهقت في اكثر من طريقة للحل .. مو اقعد اشوف اللعبة :/

مثل ماقال سولاي بيروح قسم كبير من المتعة فيها .. إذا توهقت بتستخدم الحل على طول ..
 

NiGhTMaRe

Hardcore Gamer
ايش قلة الادب هذي !!؟؟
الخاصيه موجوده في اي لعبة قتال + كرة قدم .. وماعتقد حد جربها الا لو كان سوبر فاضي
 

Lunar Poet

True Gamer
أممم .. على الأقل يخلونها مثل بروفيسور ليتون (في بروفيسور ليتون تستخدم coins تعطيك هينتس لحلول الألغاز، و ما تحصلها بسهولة.)
 

i7asan

True Gamer
يعني مثلاً العب زيلدا وعلقت في جهة بدل ما اقعد افكر في الحل .. اروح اخلي اللعبة تلعب بنفسها:xd:
بهالطريقة راحت متعة اللعب والتفكير في حل الألغاز..

اول ماقريت العنوان فكرت فكرة جديدة ومميزة ... طلعت كانك تشاهد واللك ثرو من يوتيوب وتدمر اللعبة:w00t:
 

Zero_IYAD

True Gamer
أممم .. على الأقل يخلونها مثل بروفيسور ليتون (في بروفيسور ليتون تستخدم coins تعطيك هينتس لحلول الألغاز، و ما تحصلها بسهولة.)
فعلا !!

مع ان بعض الألغاز حتى بعد ما أصرف عليها الـcoins الثلاثة ما أعرف أحلها :annoyed:
 

G7Ga7

True Gamer
الفكرة عبقرية صراحة.. لكن انا - واتوقع كل الي بتي جي - ما راح اهضمها ابداً. لأنها واضح انها مهي موجهة لنا.

شكلها بتكون موجودة في زيلدا الجاية خخخ.
j0y16a.gif
j0y16a.gif



مياموتو بيسوي لعبة سلاحف الننجا RPG !!!
:laugh:::laugh::
 

Mista Koo

Creative Director
إلي يبغى حل ومتورط في مكان في مليون حل على الانترنت
صح.. إنك تدور على الانترنت أسهل :w00t:

بس صراحة أثبتوا لي إنكم كلكم نووبز.. أجل لو في زر يوريك الحل ما رح تقدر تقاوم وتحل اللغز بنفسك :laugh::؟!
 

matso

Gamer
تخيلوا برزدنت إيفل .. إذا شفت مجموعة زوامبي و خفت .. حط اللعب على اللعبة و استمتع بالمشاهده .. و بعدين قول خلصت رزدنت إيفل ..

سخافه ><"
 

G7Ga7

True Gamer
اوكي , بعد التمعن في الموضوع فيه معلومات كثير مخطئ فيها الاخ ice cube:

أولاً براءة الاختراع مسجلة باسم ماياموتو .
شرحك للاختراع غريب .. رد ميستا كو يشرح الاختراع بشكل افضل بكثير.

شي ثاني لو تفكرون بالموضوع شوي راح تعرفوا ان الفكرة طموحة , ولها امكانيات كبيرة .. أولاً من وجهة نظر شركة ننتندو, راح تكسب شريحة كبيرة من الكاجوالز والنون جيمرز بانهم ينضموا الى العابهم الكلاسيكية (مثل زيلدا).. وبنفس الوقت ما راح تخسر الهاردكور فانز بأنهم يخلون اللعبة كاجوالية أو سهلة. ومن وجهة نظر الهاردكورز, اولاً راح تعرف ان عناوين مهمة مثل زيلدا وماريو ما راح تكون موجهة خصيصاً للكاجوالز. ثانياً مستحيل تكون اسهل - زي ما قلت قبل- .. بل احتمال كبير - وخاصة بزيلدا- ان الالغاز تكون أصعب والدنجنز تكون أعقد ومثيرة للاهتمام اكثر من قبل. ثالثاً - وهذي مسألة تختلف من شخص الى اخر- خلونا صريحين, مرات لما تلعب لعبة , راح تواجه مناطق في اللعبة تكون صعبة مرة , او تحس ان مالها أي داعي, أو مهما كان السبب , المهم انك في الاخير راح تفقد حماسك وتتركها (أو تصيب باحباط من اللعبة فتتركها). فالحل بكل بساطة انك تعطي واحد يخلص لك المكان وترجع تتمتع باللعبة , اللهم هالمرة هذا الواحد هو اللعبة نفسها.

باختصار .. الهاردكور فان سعيد بأن لعبته ماهي كاجوالية , وفيها تحدّي. الكاجوال سعيد لأن اللعبة تعطيه خواص Hints ممتازة جدا ومثيرة للاهتمام. وننتندو سعيدة بأنها اخذت فلوس من كلا الطرفين.

ومتأكد ان اول لعبة راح نشوف فيها هالنظام هي زيلدا .. ما يبيلها كلام :laugh::, الـHints في الصور التوضيحية ما خلت مجال للشك.
 
التعديل الأخير:

G7Ga7

True Gamer
آراء بعض المطوّرين حول الفكرة:
Ben Mattes, Producer of Ubisoft's Prince of Persia
"I read through it quickly, but I'm not sure I fully understand it yet. It makes sense to me in a purely linear game, but as soon as we get sand-box, or even remotely open ended, the number of variables would seem to invalidate the potential of this system.
"ie: I'm in Fallout3 and have focused energy on sneak and unarmed combat. If I'm in a particular point in the game I can't pass, and I use this system, what 'recording' could the game know to use? It can't possibly have developer walkthroughs of all possible configurations of a character and strategies to pass through each in-game challenge. More likely as not, it would have one 'right' way to pass through a particular challenge...
"That said, as I think our work on POP probably helps demonstrate, we're all for the idea of finding ways to help non-core gamers experience (and finish) the type of games that have traditionally only been available to a select 'few' (relatively speaking, of course). If everyone out there who owns a Wii were to play and love RE5, you can bet that the budget Capcom would have available for RE6 would allow them to create something even more spectacular."
Todd Howard, Game Director, Bethesda
"Most people stop playing a certain game because they get frustrated or confused by what the game wants them to do. It becomes work and frustration, as opposed to ‘playtime.’ This idea clearly tries to alleviate that. It’s much like passing the controller to someone who knows the game really well, so you can move ahead or simply enjoy the story. It’s the classic ‘challenge or entertain’ issue that designers often deal with. I think there’s a lot of ways around that, and remained confused by what people are actually allowed to patent these days."
Jonathan Blow, Creator, Braid
"Based just on reading your posting... I don't know. I mean, it's an okay idea for a developer to have a way to show you through various parts of the game I guess, to show you side-quests you missed or whatever. I'd like to see someone try that. But as a general paradigm for playing games there are a lot of problems.
"The defining characteristic of a game is that you play it. If, in order for games to be accessible to a wider audience, we need to make it so that most people can skip over the playing it part, then what that really means is that our medium sucks. If you have to elide the basic property of your medium to make experiences in that medium desirable, then the medium itself is questionable at a very deep level.
"The proper solution is to start producing games that don't have this kind of problem — not to create the problem, then band-aid over it and hope people still have a good experience.
"The way you phrase it — "moving developers away from the notion of beginning, middle and end" — sounds cool, I would like to see more of that. But that is something that has to be a core component of the game's design. Just because you have random access to a linear experience doesn't make the experience nonlinear. You can skip to any part of a DVD movie that you want, but that doesn't mean the movie has gone away from the notion of beginning, middle, and end, you know?
"Unless you are drawing this conclusion from something I missed or that is in the original patent application, which I haven't read..."
Michael Wilford, CEO Twisted Pixel Games
"Kind Code is an interesting idea that is squarely aimed at reaching non-gamers. In fact, we often debate internally about ways to make gaming as culturally relevant as film or literature. Perhaps it's just a matter of time, or perhaps there are some systemic flaws in the way games are made and presented. Something like Kind Code, if done right, could be a way to reach anyone with your content without requiring them to be accomplished video game players.
However, if Kind Code is intended as a general solution that adds Digest Mode to all games, that might be like putting training wheels on all bicycles, including Lance Armstrong's. As long as the functionality can be tightly integrated into the right places in the right games, it could be the way to truly open gaming up to everyone. I'm sure we could find ways to use it in our character-driven games and make more people enjoy and laugh at our stuff than otherwise possible."

http://kotaku.com/5127816/developers-respond-to-nintendos-hint-system-patent
 
أعلى