الصور باحجام هائلة هنا فيه لعبة فايت ممكن تستعرض رسومها زي كدة ؟ يا شيخ لو SSF IV كان شفنا مضلعات لليل .
الرسومات حلوه بس ابدا لا تقارن برسومات SSFIV الرهيبة. في النهاية كلهم ثري دي, يعني مو ذاك الشغل اللي يتعب زي التو دي. اللي أنا شايفه في مارفل 3 مجرد شغلة اضاءات خلت الشخصيات تظهر بطابع مارفيل.
Both of them looks great I know but consider MvC 3's engine and the flashy effects we know and love ... By this engine !! Just wow
And how the 2D sprites take effort more than a 3D model ? If you mean what happened with KOF XII team consider the team size and all
Sorry , posting from an iPad << not mine before the congrats *
^^ ههه يسمع منك ربنا
الشغل على الفريم ورك سهل عليهم بالعكس بما انه محرك كابكوم الخاص الي طوروه بنفسهم ، انا قصدت تطوير موديلز الـ3D للشخصيات لاي لعبة يحتاج جهد اكبر من السبرايتز بكثير ، عندك موديلنج و موشن و إضاءة و إنعكاس و فيزيائية و ظلال ووو كل دا الكلام مرتاحين منه في سبرايتز الـ2D .
+ مارفل 3 حسب ما نعرف يطورها استوديو كابكوم الداخلي و محركها يدل على ذلك << MT Framework تشتغل عليه كابكوم فقط للآنعلى الاقل و لم تبدأ في ترخيصه لغيرها .
طبيعي إن السبرايتس تاخذ أكثر، الموديل تسويه مرة وحدة للعبة كاملة بينما السبرايتس تعيد رسمها لكل فريم.And how the 2D sprites take effort more than a 3D model ? If you mean what happened with KOF XII team consider the team size and all
أها فمهت عليك دحين. شوف أنا راضي جدا عن اللي راح تقدمه مارفيل 3 من جيم بلاي دام انها جيه من نفس المنتج حق تاتسونوكو. ممكن أنا متضايق شويه من ستايل الرسومات في اللعبة. بس أتوقع إنها مسألة وقت وتعود وخلاص.
أعتقد إنه مارفيل 3 هي ثاني لعبة تستخدم فيها محرك الفريم وورك بعد لوست بلانيت 2.صح؟
طبيعي إن السبرايتس تاخذ أكثر، الموديل تسويه مرة وحدة للعبة كاملة بينما السبرايتس تعيد رسمها لكل فريم.