المهم شوي كلام من المقابلة يهم درو يمكن
──First of all, how are you feeling ahead of the game’s release on February 29?
Tetsuya Nomura: I just want everyone to play it as soon as possible!
──I thought that you were the type of person who takes his time to create things, so I was a little surprised by your answer. Is it because it’s FFVII Rebirth that you feel so strongly about people playing it as soon as they can?
Nomura: Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.
يقول انه ما يحب ينتظر ولا يقعد وقت طويل بمشاريعه، بل هو اللي يطلب ويسأل انه مواعيد الإصدار تكون بأبكر وقت ممكن
فيه سؤال في بالي عن ذا الموضوع ان متى بالضبط بدأت موجة نومورا ما يعرف يخلص مشاريع؟ عدا فيرسس طبعاالمهم شوي كلام من المقابلة يهم درو يمكن
──First of all, how are you feeling ahead of the game’s release on February 29?
Tetsuya Nomura: I just want everyone to play it as soon as possible!
──I thought that you were the type of person who takes his time to create things, so I was a little surprised by your answer. Is it because it’s FFVII Rebirth that you feel so strongly about people playing it as soon as they can?
Nomura: Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.
يقول انه ما يحب ينتظر ولا يقعد وقت طويل بمشاريعه، بل هو اللي يطلب ويسأل انه مواعيد الإصدار تكون بأبكر وقت ممكن
مجرد ان فيه واحد عاقل في سكوير يفكر كذا يخليك ماتهتم حتى لو التطبيق ماكان بذيك الجودة
اذكر كه ٣ أعلن عنها بدري مع فف١٥ وفف٧ ريميك فاعطت عنه هذا الانطباعفيه سؤال في بالي عن ذا الموضوع ان متى بالضبط بدأت موجة نومورا ما يعرف يخلص مشاريع؟ عدا فيرسس طبعا
اوكي ذكرتني بكينجدوم هارتس 3. الصدق ذيك اعلانها مبكر جدا لدرجة تحسه بس رمي شعار ومشيو واذا مش غلطان قعدت سنة على محرك سكوير قبل الانتقال الكلي للانريل ولسا طولت مع هذا.اذكر كه ٣ أعلن عنها بدري مع فف١٥ وفف٧ ريميك فاعطت عنه هذا الانطباع
الطريف أنه هو الحين يعتبر من أسرع الناس في تطوير عكس كل المطورين الي يقعدون إلى ٧ سنوات مثل روكستار
أنا أنكرت دور سكاغوتشي؟ اوكيه طيب سرّت تقراء كلام مهو موجودالله اكبر صرنا نجحد دور ساكاغوتشي بكبره الحين يلا ما عليه
كلامنا عن دور المخرجين عموما، ايش اسم اول مخرج طلع؟ بالضبط
اذا على تسلسل المناصب من الاعلى للأسفل، معروف انه عموما المنتجين مرتبتهم أعلى من المخرجين، فينحط اول شيء المنتج بالعادة، بعده المخرج الأول، هنا ايش المخرج الأول اللي طلع؟ بالضبط، هنا يتكلم عن دوره الأعلى بالمشروع.
انت ما تحط المنتج "اعلى دور" بعده مخرج ثاني" دور أقل" بعدين تحط المخرج الأول الأساسي.
الحقيقة واضحة للعيان عموما، وحظ أوفر.
عجيبة تركت هماغوتشي اللي كان يتكلم اكثر من عشر دقايق عن اللعبة…وجاي تقول نومورا هو الاساسي لانه اعلن الديمو؟اعني لسه مذكور بالمقابلة دور نومورا في ريبيرث برضو، انه ما اتغير، انه مشغول بتفاصيلها، انه مسؤول عن العناصر الاساسية واللعبة overall
وبنهاية الفيديو مين طلع اللي اعلن عن الspecial announcement ؟ نومورا طبعا، أعطوا الإعلان السبيشل للشخص السبيشل، لأنه أهم حاجة بالحلقة هنا، مش تعطي الاعلان لواحد راندوم مش مهم وماله قيمة هنا، او واحد المفروض انه دوره أقل من الأساسي.
وعادي ابغاك تركز زين على هالجملة
However, that does not mean that I’m not involved in detailed aspects, but rather that I am responsible for the direction of core elements and the overall game.
وركز على Overall game ، هنا المقصود "عالم فف7"؟ ولا ريبيرث؟ طبعا ريبيرث هي "اللعبة" هنا
الحقيقة واضحة والشمس ما تتغطى بغربال قد ما تحاول
- لعبة الأجيال.
- الجيل يبدأ هنا.
- سأحدث أحفادي عن هذه الأسطورة.
- ليس من أجل العدالة بل من أجل نومورا.
- اللعبة الحلوة التي سيعاني تي جي في كرهها والحلطمة تجاهها.
- خيال مبني على الواقع.
- هذا هو خيالك لما كنت تتخيل FF على البلايستيشن 2 وانت عندك بلايستيشن ١.
- هذي هي الصور الحلوة اللي في المجلات اللي نفسك تلعب مثلها بس الحين يمديك تلعبها مثل جودة السكانات.
- هذي هي فاينل فانتسي 7 نسخة ال NX الملغية.
يعني بصراحة أعجز عن التطبيل بعد اللي شفته، هذي فف الحلم بس waaaaaay to far عن اللي تخيلته وتوقعته لسيكول ريميك.
- الجزء اللي راح يخلي بارت ون نكتة بالمقارنة (&)
اللعبة اللي راح تنسينا مذاق 16 المر- لعبة الأجيال.
- الجيل يبدأ هنا.
- سأحدث أحفادي عن هذه الأسطورة.
- ليس من أجل العدالة بل من أجل نومورا.
- اللعبة الحلوة التي سيعاني تي جي في كرهها والحلطمة تجاهها.
- خيال مبني على الواقع.
- هذا هو خيالك لما كنت تتخيل FF على البلايستيشن 2 وانت عندك بلايستيشن ١.
- هذي هي الصور الحلوة اللي في المجلات اللي نفسك تلعب مثلها بس الحين يمديك تلعبها مثل جودة السكانات.
- هذي هي فاينل فانتسي 7 نسخة ال NX الملغية.
يعني بصراحة أعجز عن التطبيل بعد اللي شفته، هذي فف الحلم بس waaaaaay to far عن اللي تخيلته وتوقعته لسيكول ريميك.
بيخلي بارت ون " حلقة " &
هذي مهمه سهله- الجزء اللي راح يخلي بارت ون نكتة بالمقارنة (&)
ما يحتاج صورة، لأنها مش مهمة بالنهاية على قولتك (&) ومش حاجة تحتاج تطالب بها.أنا أنكرت دور سكاغوتشي؟ اوكيه طيب سرّت تقراء كلام مهو موجود
عموما ورينا صورة لاسم نومورا الاول…لآني إلى الان ماشفتها…!
احنا ببساطة ما ننكر دور هاماغوتشي، ننكر تهميش نومورا لا غير + اعتبار انه دوره تغير بين اللعبتين، هاماغوتشي مخرج ونومورا مخرج، بس هنا بنفسك بالشيء اللي انت جبته، ايش قايل؟ انه مسؤول عن البرمجة وادخال السيناريو اللي كتبه نوجيما ونومورا، أصلا غريب انه بالسؤال اللي انسأل فيه عن دوره جاب طاري نومورا مباشرة!عجيبة تركت هماغوتشي اللي كان يتكلم اكثر من عشر دقايق عن اللعبة…وجاي تقول نومورا هو الاساسي لانه اعلن الديمو؟
ولا تزعل…ركز هنا شوي…
── I see. You come from a programming background, but for FFVII Rebirth, you were also fully involved in the game design? (to Hamaguchi)
Hamaguchi: I oversaw most of it.
Kitase: After all, he’s the director (laughs).
Hamaguchi: (Kazushige) Nojima and (Tetsuya) Nomura were responsible for the scenario. However, I was in charge of working out how to incorporate and implement the scenario into the game, which is where my background in programming proved valuable.
بس لحظة ياكيتاسي…فيه عضوين هنا يقولون انه نومورا هو المخرج!Interview: FFVII Rebirth creators talk about games that inspire them and western fans’ adoration for Sephiroth - AUTOMATON WEST
We sat down with Final Fantasy VII Rebirth’s producer Yoshinori Kitase and director Naoki Hamaguchi to find out about key decisions made during the game’s development, how they are appealing to different types of players, and their opinions on the differences between fans in Japan and overseas.automaton-media.com
تعريف أكيد هو مخرف و مايدري عن ايش يتكلم…لانه في آخر المطاف هو بس المنتج و قائد الفريق و مدير مشاريع FF…أكيد مايعرف عن ايش يتكلم…
استمرّ في تصديق ان نومورا هو المخرج…لان الأوهام اهم من الواقع…
Nomura: Actually, it’s like this every time. People say I tend to make them wait a long time for the games I’m involved in, but I really don’t want them to have to wait. Whenever we have team meetings to discuss the release date, I always ask for it to be as early as possible, even though others often suggest a release date that gives us a bit of leeway to be on the safe side.
Nomura: We completed the foundations of the battle system in FFVII Remake, so this time, I basically left the battle system to the team in charge. I did sometimes give instructions to them on things I felt particularly strongly about.
── There are characters in FFVII Rebirth who did not exist in the original Final Fantasy VII. Could you tell us about your intentions in creating these new characters?
Nomura: It is the first time these characters have appeared with names, but their roles existed in the original game. This time around, the faces are much more detailed, so we had to flesh out the supporting characters a bit. Otherwise, everyone you meet would just be a generic NPC. This wouldn’t give the story a sense of depth, so our policy is to flesh out the characters that are involved in the story, even if they were insubstantial in the original version. Our intention is to depict even the smallest details in the world in order to reveal new things in the story, so we have also introduced new characters to that end.
── As the original Final Fantasy VII is considered a legendary game, I think that some fans who have a strong emotional attachment to it might misinterpret some of the additions made in the remake. Do you have any concerns about this?
Nomura: I do. (Yoshinori) Kitase, (Kazushige) Nojima and I had discussions when we first started the remake project, and Nojima was very concerned about this aspect. More than 20 years have passed since the original game. In that time, each player has probably developed their own image of what FFVII is. However, it was precisely because of this that I wanted to take on the challenge of remaking it. I think that you will be satisfied if you play through the trilogy to its conclusion.
── When playing FFVII Remake, I felt that the buildup to the final scene was very powerful. I can’t ask much about the ending of Rebirth before it is released, but I wonder if there will be any twists?
Nomura: For FFVII Remake, I wanted players to slightly question “Isn’t it almost the same as the original….?” and then surprise them with the ending.
But with Rebirth, I honestly cannot imagine what players will be thinking. For example, I set up the direction of the final scene in FFVII Remake that you asked about. I can’t really talk about it now, so I’ll just say that the final scene of the next game will have a very… different impact to the previous one. I’m even more nervous about how people are going to react to some of the things in Rebirth
I am responsible for the direction of core elements and the overall game.
- الجزء اللي راح يخلي بارت ون نكتة بالمقارنة (&)
هذي من يومها، انتم ما احتجتوا ريبيرث تظهر من العدم عشان توصلوا لهالاستنتاج يعني (&)بيخلي بارت ون " حلقة " &
هي مهي مهمة…ما يحتاج صورة، لأنها مش مهمة بالنهاية على قولتك (&) ومش حاجة تحتاج تطالب بها.
ياعيني على التفسير!انه مسؤول عن البرمجة وادخال السيناريو اللي كتبه نوجيما ونومورا، أصلا غريب انه بالسؤال اللي انسأل فيه عن دوره جاب طاري نومورا مباشرة!
هنا ببساطة يقوللك ترا دوري برمجي وأنفذ الرؤية العامة اللي جا من غيري، AKA المخرج الأول
عدلتلك الكتابة عشان تصير ادق…اشياء أبي أفسرها على كيفي من المقابلتين:
نومورا مسؤول عن التوجه العام، الإخراج العام،نشأة المشروع، توجهه، القصة، الباتل سيستم، الشخصيات الجديدة، موعد الإصدار
هاماغوتشي مسؤول عن: السايدكويتز، وزنية الصعوبة، البرمجة ، طرق التنقل والمينيجيمز
أشياء راح أجادل فيها حتى لو سكوير تقول العكس: دور نومورا كبير، كبير جدا، لأنه المخرج الأساسي هنا وزي ما قال هو صمم الCore elements حق المشروع كله
هممم ماعندي خلفية بخصوص الاصوات ان كان هناك نقاش دار سابقاً بخصوص الموضوع لكن حبيت اعقب على كلامك.
الخطية مو شرط سيئة و لا شرط يكون العالم المفتوح جيد.
FF13 لعبة خطية تعيسة بالمقابل FFX لعبة خطية ممتازة ايضا عندك كذلك بخصوص العالم المفتوح لعبة مثل ويتشر ٣ كسرت الدنيا بالمقابل عندك فورسبوكن لعبة (زبالة) اعزكم الله.
كلهم تيفا بتسريحات مختلفة
من جد نفس الوجهكلهم تيفا بتسريحات مختلفة
شفتها بالحقيقة بس كنت ابغى أشوف مقدار اهميتها لك (&)هي مهي مهمة…
لكنك أعلنت النصر و كتبت رد طويل عريض ان النقاش محسوم بسبب هالنقطة…وفي الاخير ماتقدر تجيب شيء يدعم كلامك؟
لا أبي أطالب بها عشان اعرف إذا انت انعديت بعدوة آلفان فيكشن ولا مازلت سليم؟
ياعيني على التفسير!
الكلام و اضح…هو يسئل هماغوتشي عن خلفيته في البرمجة لان هماغوتشي بدأ في سكوير كمبرمج…
وكيف هالشيئ ارتبط برؤيته للتصاميم…و هماغوتشي بنفسه يقول انه كان مسؤول عن كل شيء…
و تقوم تفسرها على انه مبرمج!!!
مجرد نحط الامور بنصابها الصحيح، هاماغوتشي مخرج/مبرمج، نومورا مخرج إبداعي، اثنينتهم يساهموا بالمشروع بس واحد منهم مسؤول عن الصورة العامة والcore elements واسمه نومورا.عدلتلك الكتابة عشان تصير ادق…
يعني مدري ايش اخرة النقاش هذا…رجال وظيفته مخرج اللعبة…و منتج المشروع / رائيس الفريق / مدير كل مشاريع FF يقول هذا هو مخرج اللعبة…
ومصرين ان تخلو واحد ثاني هو المخرج!!!
العناد و الجدال مشكلة عصيبة!
ايش رايك بفيديو؟إلا لو طلع @The Last Lombax يهبد بالحقيقة ومش موجودة بعد ذا كله......وقتها راح أقابله بتيكن اتفاهم معه.
ليش نلف اللفة الطويلة خذها case by case زي حصريات الاكس بوكس اللي راح تجي للبلاستيشنفلاشباكس ماقبل اصدار 15 و16 والريميك …….
متمسك بموقفي ماراح اعلق ذره امل لين اشوف المراجعات ووش عيوبها
جانب مني يبيها تكون اخيراً الشيء المنتظر وجانب مني وده يكتب تعليق "جمهور له 20 سنة ينتظر السلسلة ترجع" (&)
Lastly, your style as a creator is something that tends to attract attention. How do you think these "Tetsuya Nomura-isms" are incorporated into FFVII Rebirth?
Nomura: I don't know (laughs). I watch videos of people discussing and commenting on my work here and there, and this is something I think about while I'm watching. Sometimes even lines in the scenario that I didn't write are called Nomura-isms. It's funny, isn't it?
Overall, I think that "Tetsuya Nomura-ism" is something that the players have established regardless of whether I was involved in that aspect or not. Sometimes players who are playing something I had absolutely nothing to do with go "This feels so Nomura," and I'm thinking "That wasn't me…" (laughs). However, players' feelings and impressions are their own, and if they feel something while playing the game then I think that's fine. Either way, I'm happy if people enjoy the game.