game for new
True Gamer
طاب خاطري في هذا النوع من الالعاب من بعد لعبة الجيل جوود اوف وار :emoji_disappointed:..لكن رايس اووف تومب رايدر كان افضل بمليون تريليون مرة من الجزء الاول واتمنى ه الجزء تكون خطوة للأمام وليس للخلف .
لازالت تومب ريدر 1 و 2 وبعدهم ليجند هم الافضل بالسلسلة عندي الله يذكر ايامهم بالخير.
انفيرسري مو ريميك للاول؟افا وين جزء انفيرساري ؟هذا جزء اسطوري بكل ماتعنيه الكلمة من معنى.
لامش فريق Deus Ex ؟
انا ابي افهم شيء واحد وش مشكلتكم مع الريبوت؟ متوقعين انها بترجع للاجزاء الكلاسيكية ؟ انسى وشيل هالفكرة من بالك نهائياً.
هم بنوا اساس للريبوت وماشين عليه وكل جزء يضيفون اشياء وتقنيات جديدة في القيم بلاي مع تطور وتحسن في الرسوم. مثلها مثل اجزاء الكلاسيك القديمة.
مشكلتي انها نسخه مشوهه من انتشارتد .. ادري ماراح ترجع لاجزاء الكلاسيكية بس عالاقل يوفرون استكشاف حقيقي يرضى محبين القدامى .. عالعموم انا فقدت الامل فعلشان جذي اشيل ايدي واعتبرها خلاص مو لي .. والله يهني الي عاجبته.
شيء مستبعد، دوس اكس نزلت في نهاية 2016 و تومب رايدر راح تنزل هذي السنة، يعني ما عندهم إلا سنتين للإنتهاء من اللعبة، بينما فريق Thief كان إنتهى من 2014، الأستوديو عنده حوالي 350 موظف يعني يقدر ينقسم لفريقين إذا راح يطور لعبتين AAA، فريق دوس اكس مناسب جدا لتطوير لعبة Avengers بحكم موهبته الكبيرة في تطوير بيئات الخيال العلمي و التعامل مع القدارات الخارقة للطبيعة و ما إلى ذلك، هو أفضل فريق في الأستوديو و اللعبة الأهم هي Avengers
نعم فريق دوس اكس موهوب و يعمل على Avengers الآن
وات؟
هم من البداية كانوا مخططين لها تكون ثلاثيه و احتمال راح توقف السلسلة خصوصا اذا استمر الفشل التجاري و بيعها بالتخفيضات مثل ماحدث مع الجزئين السابقه .كل سنتين جزء؟ السلسله في إنحدار للاسف واتمنى تاخذ تقاييم سيئه حتى يعيدوا النظر في حلب اللعبه كل سنتين، ريبوت 2013 كان ممتاز لكنهم ماشين على نظام if it ain't broke don't fix it جزء 2016 ممل لدرجه اني ماقدرت اكمله حسيت اني بلعب DLC سيئ للجزء اللي قبله.
Gameplay:
- Swimming returns:
- Lara has limited breath (which lasts for a fair while), and she needs to ascend to air pockets to regain her breath or she will drown.
- She has big lungs so she can swim for long periods of time, giving you the chance to explore underwater rather than following a plotted path forced by the game.
- The first swimming section is adrenaline inducing and super claustrophobic.
- There are lots of little nooks to explore, with the demo all being focused on Mayan ruins. It’s proper Tomb Raider stuff.
- Lara can now rappel from her climbing axes
- Rope mechanic is like Uncharted but not scripted and not limited
- She can abseil down to lower levels with it, which would otherwise kill her if she just dropped
- The wall run from the LAU trilogy is back and it's easier to handle
- You can attach ropes already for pulling and attaching items together etc.
- The physics puzzles from previous games are still around
- White paint is back, but not as obvious. There are reports of people sometimes having a hard time on where to go next on a Tomb because the white ledges aren't as visible
- She has all her previous skills learned in Rise, but will learn a lot more
- Lara also seems to be carrying a trusty knife with her now
- Lara’s animations haven’t changed from Rise
- Quick Time Events felt more natural – at first. The camera completely changed at one point and was very close and claustrophobic up against Lara, but we are still in control, and there weren’t button prompts – it was quite intuitive and felt very interactive. You were still in control. At one point a button prompt does appear
- The feature from Rise for learning language skills is back.
- Shooting little secret things in the environment is back.
- Various things now seem to give Lara health, such as medicinal herbs and some sort of rare beetle.
- Some secrets are apparently very well hidden. There was a portion, where you have to rappel down into what appeared to be a "death hole", and swing, and it actually lead to a secret (very classic like, if I might add)
Combat:
- Stealth mechanics are improved
- So now Lara can use cammouflage to hide and stalk enemies
- Lara is gonna be using mud to camouflage herself
- Lara hides herself in vines
- You can no longer run into a bunch of enemies like Rambo, or they'll bullet Lara down
- You have to plan how you'll take your enemies down
- Lara will be using fear tactics
- There weren’t hordes of enemies present in the demo
Tombs:
- Tombs are filled with traps which can be deadly
- Such as spike walls
- 7 DLCs are planned so far, and each one will bring new side stories and one tomb
انطباعات جيدة و تبشر بالخيرإنطباعات عن الجيملاي :
صديقي الفريق مقسوم بعد ديوس اكس هيومن ريفليوشن اشتغل قسم على ثيف والباقي قسم اشتغل على ديوس اكس مايكند ديفايفد وقسم ساعد كريستال دايمنيك في تطوير رايز اوف تومب رايدر .وات؟
eidos montreal هو مطور اللعبة و مطور دوس اكس .. مافي شي يثبت ان الفريق انقسم
بل في الواقع الفريق ماشي على جدول معين و ثابت
2014 - ثيف
2016 - دوس اكس
2018 - تومب رايدر
و مشروع افنجرز من استديو كريستال داينمك .
هذه من ويكيبديا لعبة ثيف .the game was handled by a team other than the one that made Deus Ex: Human Revolution.[18] The development team was initially kept small, and the game re
According to D'Astous, unlike other video game development studios, Eidos Montréal's development cycle is characterized by smaller teams (totalling 350) working over a longer period.[2