The Doctor
Once a Voyager on a Cursed Sea
الخبر إنتشر بقوة منذ نشره و الكثير علق عليه، بكل إختصار Eurogamer راح يتوقف عن إستخدام أرقام بمراجعاته. سواء من 10 و لا 5.
السياسة تبدأ اليوم مع مراجعتهم لماجوراز ماسك 3D. المراجعة الكتابية ما راح تتضمن رقم تقييمي في نهايتها.
في بعض الحالات فقط، راح يتم إضافة وسم يحدد ما إذا كانت اللعبة "أساسية" و يجب لعبها، أو "موصى بها" أو من الأفضل "تفاديها".
يوروجيمر أعطوا عدة أسباب لقرارهم:
1) الألعاب في تغيّر مستمر، لهذا يجب "علينا" أن نتغيّر:
2) أرقام المراجعات "لا تعمل بعد الآن":
- مش أول مرة يناقشوا التوقف عن إستخدام النظام القديم، و عارفين إن أفضل مافي النظام القديم هو التسهيل و إختصار الوقت على اللاعب.
- لكن، رقم المراجعة مش كافي لإعطاء فكرة جيدة عن اللعبة، خصوصاً بوجود Metacritic. يذكروا عدة أمثلة لكيف إن الرقم ما يشرح شي و يصعب على المراجع إعطاء رقم "عادل":
لو فرضاً لعبة ممتازة لكن بها مشاكل ضخمة بالأونلاين؟ أو لعبة بوليشد لكن ما تقدم شيء جديد؟
هل يكفي تقليل السكور كم درجة و خلاص؟ هذا غير إن سكيل المراجعات صار له مفهوم مختلف... البعض يعتبر 7 أو 8 تقييم سيء!
التوابع؟
- مراجعات يوروجيمر ما راح تتوفر على Metacritic
- ما راح يراجعوا ألعاب الأونلاين إلا بعد صدورها، لكن بينشروا إنطباعات مبكرة قبل الإصدار.
- ما راح يراجعوا إلا نسخ الريتيل على أجهزة الريتيل العادية المتوفرة للمستهلكين. يوروجيمر ما راح يشاركوا في "إيفنتات المراجعات".
أنصح بقراءة المقالة كاملة هنا
السياسة تبدأ اليوم مع مراجعتهم لماجوراز ماسك 3D. المراجعة الكتابية ما راح تتضمن رقم تقييمي في نهايتها.
في بعض الحالات فقط، راح يتم إضافة وسم يحدد ما إذا كانت اللعبة "أساسية" و يجب لعبها، أو "موصى بها" أو من الأفضل "تفاديها".
يوروجيمر أعطوا عدة أسباب لقرارهم:
1) الألعاب في تغيّر مستمر، لهذا يجب "علينا" أن نتغيّر:
The vast increase in popularity of online gaming has also changed our expectations, changed the designs of many types of game, introduced new technical challenges and increased the interaction between games and their audiences. You can argue that games with strong social multiplayer elements don't meaningfully exist - and can't be properly tested or understood - until they're being played by a fully-sized audience.
All of this has made the job of reviewing games much more unpredictable and complex. It has led to wildly varying review circumstances which challenge our ability to apply best practice. It has introduced new subtleties and variables to game performance and design which we need to assess.
2) أرقام المراجعات "لا تعمل بعد الآن":
This hasn't been the first time we've discussed dropping review scores. In the past, the case we've made for it internally has always been that a number is a very reductive way to represent a nuanced, subjective opinion, and that the arguments started by scores aren't productive. The counter-argument was simple but powerful: as an at-a-glance guide to what we think, scores were very useful to readers.
We no longer think that's true. In the present environment, scores are struggling to encompass the issues that are most important to you. How should we score an excellent game with severe networking issues? A flawlessly polished game with a hackneyed design? A brilliantly tuned multiplayer experience with dreadful storytelling? If you expect the score to encompass every aspect of a game, the task becomes an exercise in futility. Add an inflated understanding of the scoring scale in many quarters - whereby 7/10 and even sometimes 8/10 are construed as disappointing scores - and you have a recipe for mixed messages.
Scores are failing us, they're failing you, and perhaps most importantly, they are failing to fairly represent the games themselves.
- مش أول مرة يناقشوا التوقف عن إستخدام النظام القديم، و عارفين إن أفضل مافي النظام القديم هو التسهيل و إختصار الوقت على اللاعب.
- لكن، رقم المراجعة مش كافي لإعطاء فكرة جيدة عن اللعبة، خصوصاً بوجود Metacritic. يذكروا عدة أمثلة لكيف إن الرقم ما يشرح شي و يصعب على المراجع إعطاء رقم "عادل":
لو فرضاً لعبة ممتازة لكن بها مشاكل ضخمة بالأونلاين؟ أو لعبة بوليشد لكن ما تقدم شيء جديد؟
هل يكفي تقليل السكور كم درجة و خلاص؟ هذا غير إن سكيل المراجعات صار له مفهوم مختلف... البعض يعتبر 7 أو 8 تقييم سيء!
التوابع؟
- مراجعات يوروجيمر ما راح تتوفر على Metacritic
- ما راح يراجعوا ألعاب الأونلاين إلا بعد صدورها، لكن بينشروا إنطباعات مبكرة قبل الإصدار.
- ما راح يراجعوا إلا نسخ الريتيل على أجهزة الريتيل العادية المتوفرة للمستهلكين. يوروجيمر ما راح يشاركوا في "إيفنتات المراجعات".
أنصح بقراءة المقالة كاملة هنا