hits counter

الموضوع الرسمي Sonic Lost World - سونيك و العالم المفقود

SuperSysom

True Gamer
ﻻنها سبيد رن طبيعي يجيب لك طرق عشان تجيب تقييم S .. لكني اتكلم عن بﻻتفورم و منصات و كل طريق عندك حيوانات تفكها و قروش تجمعها و غيره .. العاب سونيك من 2006 و هي .. ركض ركض و قله فيها بﻻتفورم لكن زي سونيك لوست وورلد .. ابدا .. غير القروش الحمر .. الحين عالم المرحلة كبير و تحتاج تلف وتدور اكثر من مرة عشان تحفظ و تجيب القروش كاملة و فيه اشياء يمكن ما شفناه بالنسخة النهائية

ختاما .. قد اكمل النقاش معك ان جاء تاريخ 29 اكتوبر .. تكون اللعبة بيدي و احكم لك من اﻻفضل ..
 

MH MD

Moderator
مشرف
كل طريق عندك حيوانات تفكها و قروش تجمعها و غيره

الكولكتبلز موجودة من زمان سواء على شكل قروش نجوم حمراء أو ميداليات او غيرها

العاب سونيك من 2006 و هي .. ركض ركض و قله فيها بﻻتفورم

لا مش كلها ركض ركض، سونيك 2006 مليانة أجزاء بلاتفورمنج -سيئة- ، انليشد قدمت أسلوب اللعب الصباحي السريع للسلسلة لأول مرة لكن في جزء ثاني من اللعبة ما يعتمد على الركض ويعتمد على البلاتفورمنج بشكل كامل - والناس تحب تتجاهل وجوده وتنساه- ، كولورز مراحلها منوعة وفيها مراحل كاملة تعتمد على البلاتفورمنج، جينيريشنز قدمت التوازن المناسب بين السرعة والبلاتفورمنج

الحين عالم المرحلة كبير و تحتاج تلف وتدور اكثر من مرة عشان تحفظ و تجيب القروش كاملة

العاب سونيك من زمان كذا، مستحيل مثلا في كولورز أو جينيريشنز تجيب القروش الحمراء من أول محاولة، لازم تكتشف المرحلة والطرق المخفية فيها وتحاول توصل لها ، وعشان تلعب المراحل بشكل سريع ومتقن لازم تعيدها أكثر من مرة وتحفظ الlayout حقها حتى تتقنها تماما، مش شيء جديد فعليا.
 

SuperSysom

True Gamer
تصدق نسيت كولورز ب_ب" .. لكن ﻻ تقول جينيرجنز فيه توازن !! انسى التوازن اغلبها سرعة اﻻ مراحل كولورز و بعض المراحل
 

MH MD

Moderator
مشرف
جينيريشنز فيها مراحل واسعة مثل سكاي سانككتشري وسيسايد هيل وفيها بلاتفورمنج كويس وطرق مختلفة جدا.وأساسا مش عارف ليش السرعة يتم التعامل معها كأنها شيء سيء أصلا، كم لعبة بلاتفورم في السوق فيها شخصية تجري بسرعة وتتخطى العوائق في مسافات طويلة تصل لكيلومترات؟ مافي. هذه من الأشياء التي تميز الألعاب الحديثة في نظري وتعطيها أسلوب مميز عن غيرها من ألعاب البلاتقورم الاخرى، مش لازم تكون كلون ماريو حتى تكون لعبة بلاتفورم ممتازة، مافي أحلى من الشعور انك تتخطى مرحلة معينة بسرعة بعد ما تكون حفظتها وتتخطى العوائق فيها وتحطم رقم قياسي كل مرة....هذا ما أشعر به شخصيا على كل حال ومش أي واحد بيشعر بنفس هذا الشعور.
 

Super Shadow

True Gamer
جينيريشنز فيها مراحل واسعة مثل سكاي سانككتشري وسيسايد هيل وفيها بلاتفورمنج كويس وطرق مختلفة جدا.وأساسا مش عارف ليش السرعة يتم التعامل معها كأنها شيء سيء أصلا، كم لعبة بلاتفورم في السوق فيها شخصية تجري بسرعة وتتخطى العوائق في مسافات طويلة تصل لكيلومترات؟ مافي. هذه من الأشياء التي تميز الألعاب الحديثة في نظري وتعطيها أسلوب مميز عن غيرها من ألعاب البلاتقورم الاخرى، مش لازم تكون كلون ماريو حتى تكون لعبة بلاتفورم ممتازة، مافي أحلى من الشعور انك تتخطى مرحلة معينة بسرعة بعد ما تكون حفظتها وتتخطى العوائق فيها وتحطم رقم قياسي كل مرة....هذا ما أشعر به شخصيا على كل حال ومش أي واحد بيشعر بنفس هذا الشعور.

من جد مدري ليش الناس تعتبر أن الجري الدائم بألعاب سونيك عيب قاتل ، هو صح جري بس مش جري عميان ! يحتاج منك توقيت ممتاز أنك تتفادى الأشياء و تعمل درفتنج بالوقت المناسب و هذا مش سهل و يباله توقيت و احترافية ، خلهم بس يلعبون نفس ها المراحل بس على المستوى الأصعب
 

Sky Walker

True Gamer
عيب\ميزة اسلوب انليشد و جينريشنز انه يعتمد اعتماد كبير على حفظ المرحلة بسبب سرعتها الكبيرة ، علشان تحس نفسك مندمج ومستمتع فيها لازم تلعب المرحلة مرتين و ثلاث لمن تحفظ طرقاتها "على الاقل بالنسبة لي" .

عكس باقي البلاتفورمرز اللي غالبا استمع واندمج معها بأول مرة ، اسلوب لوست وورلد احسه جميل وقابل انك تندمج معه بأول مرة .


عموما بانتظارها واتمنى ينزلون الديمو بتحديث الايشوب القادم :/
 

Dark Master

فريق الأنمي
^
سرقتها من لساني
فعلا عيب جينيريشن الكبير كان انه لازم تحفظ المرحلة عشان تستمتع فيها عالأقل بالمراحل ثلاثية الأبعاد
المراحل كانت سريعة جدا
 

Suzuki Yu

True Gamer
^^

اختلف معاكم الميمورايزيشن جزء أصيل متجذر بالسلسلة الكلاسيكية
مش طول الوقت الالعاب تحتاج ذاكرة ونفس الشي بنطبق على الالعاب الجديدة مش طول الوقت تحتاج ذاكرة ودائما في كلتا الحالتيين تحاول تاخذ الامور safe بالبداية لان الالعاب سريعة وماحيكون عندك فكرة مسبقة عن طريقة الLayout كيف حتكون.
انت عشان تخلي السلسلة under control طول الوقت للfirst timer "المتحمس" (حلو الوصف ها :satisfied:) لازم تفقد السلسلة احد ركائزها ومقوماتها كسلسلة متفردة باسلوبها وهي سرعة سونك.
اللي صاير هنا انهم عشان يخلوا التمكن من التحكم قوي في مواجهة layout المراحل أضطروا انهم ينزلوا من سرعة سونك لدرجة غير مقبولة برأيي.... وهذا الشي الى جانب اشياء يفقد سلسلة سونك تفردها.

من ناحية المتعة انا كنت باستمتع طول الوقت وانا بلعب سواءا المرة الاولى او الثانية او العاشرة الخ ...
كل مرة تكتشف شي جديد (حاجة ادمانية)
ومع ذلك في شي عمله سونك-تيم كديزاين اكثر من رائع من وجهة نظري وغير مسبوق وهو الwarning Sign
Bottomless_Pit_warning_in_Sonic_Generations.png


واللي تبين لك اذا كانت السقطة راح تكون مميتة ولا راحل تنزل لطبقة سفلية آمنة.

شي جدا رائع كــ design wise
 
التعديل الأخير:

dro

Versus XIII Epic
^

فعلا الحركة هذه حلوه ياما طحت بحفر كنت ما ادري هي مميتة او فيها حاجة تحت

با النسبة للعبة مع انها ما دخلت مزاجي احسها جلاكسي كلون .. لكن لو الأنطباعات عنها و المراجعات ايجابية راح اخذ نسخة الـ 3DS بكل تأكيد .. اللعبة مظهرها على 3DS جبار !

+ يعطيكم العافية ع الموضوع ~
 

L.O.R.D

True Gamer
^
سرقتها من لساني
فعلا عيب جينيريشن الكبير كان انه لازم تحفظ المرحلة عشان تستمتع فيها عالأقل بالمراحل ثلاثية الأبعاد
المراحل كانت سريعة جدا
؟
العيب الكبير ؟
معظم المراحل اللي انهيها انهيها بدون ما اخسر شيء
الميمورايزيشين فقط اذا بتعمل سبيد رن..وهو ليس اجباري

ليش الناس يعيبو ألعاب سونيك الحديثة بأنها سريعة ؟ هذا سونيك, يعني سرعة
 

SuperSysom

True Gamer
سونيك لعبة بﻻتفورم و لم تصنع للسرعة المميتة ! معلومة فقط
 

MH MD

Moderator
مشرف
ميه....من أيام الجينيسيس ولعبة سونيك فيها سرعة خارقة، اصلا سيجا كانت تفتخر بسرعة سونيك وتقنية الBlast Processing وقتها باستعراض ألعاب سونيك، شوف مرحلة Chemical Plant من سونيك 2 كمثال واضح.ممكن أنهي مراحل سونيك 3 & ناكلز كلها بسرعة شديدة أيضا -كونها لعبتي المفضلة في السلسلة وعدتها ملايين المرات بدون كلل أو ملل-.اصلا حتى العاب سونيك ادفنشر كان فيها مراحل سريعة.كل اللي عملته أسلوب أنليشد الصباحي انها نقلت إحساس السرعة للثري دي بشكل مثالي وقدمت أفضل خلطة جيمبلاي مناسبة لسونيك الثري دي .
 

X I I I

True Gamer
إن شاء الله ما تكون قصيرة زي جينيراشن إلي كان عمرها 5 ساعات على ما أفتكر :)
 

Sky Walker

True Gamer
ميه....من أيام الجينيسيس ولعبة سونيك فيها سرعة خارقة

ماحد قال ان مافيها سرعة خارقة ، بس بنفس الوقت ماتعتمد اعتماد اساسي على السرعة المجنونة زي اللي بأنليشد\جينريشنز
 

Suzuki Yu

True Gamer
فيديو استعراضي ممتاز للديمو

[video=youtube;sYIjVc7WZjo]http://www.youtube.com/watch?v=sYIjVc7WZjo&feature=player_embedded[/video]

مرة سبيد رن ومرة اكسبلورنج

في لقطات اعطتني امل اكبر انه السبيد رننج حيكون ممتع وفيه خيارت مفتوحة بالتحديد اللقطة 02:20 و 02:24 ورا بعض.
ذا شي ايجابي نبغى شغلات اكثر زي كذا
 

hussien-11

Senior Content Specialist
[video=youtube;j-97p6CXURQ]http://www.youtube.com/watch?v=j-97p6CXURQ[/video]

حرق ما تبقى من اللعبة P: الباور-ابز
 

The Last Lombax

In a new adventure~
ماأبغى أرتكب نفس غلطة جينريشنز وأحرق اللعبة على نفسي T______T الوي يو لازم أجيبه قريب، لازم !!!
 

Old Hunter

True Gamer
مع ان التقاييم ابدا م كانت عائق لاي تجربة صراحة .. بس وش هالاحباط ؟ .. خسف هذا !

انا م شفت ولا عرض للعبة ، الا عرض واحد تريلر كان .. وكنت متفائل خير ، وحسيت بالجهد المبذول .. حتى لو كان فيه اقتباس من عوالم
جالكسي ، بس المهم يعود لنا سونيك المحبوب ..

المراجعين يلحسون المخ ؟! .. اذا كانت اللعبة سريعة قالوا عيبها سريعه اذا كانت بطيئة قالوا بطيئة ! .. يعني ايش يمشي بالشقلوب احسن ؟!


:::confused:::
 

Super Shadow

True Gamer
مع ان التقاييم ابدا م كانت عائق لاي تجربة صراحة .. بس وش هالاحباط ؟ .. خسف هذا !

انا م شفت ولا عرض للعبة ، الا عرض واحد تريلر كان .. وكنت متفائل خير ، وحسيت بالجهد المبذول .. حتى لو كان فيه اقتباس من عوالم
جالكسي ، بس المهم يعود لنا سونيك المحبوب ..

المراجعين يلحسون المخ ؟! .. اذا كانت اللعبة سريعة قالوا عيبها سريعه اذا كانت بطيئة قالوا بطيئة ! .. يعني ايش يمشي بالشقلوب احسن ؟!


:::confused:::

مو ها الغريب بالموضوع ، كانو ينتقدون السرعة الزائدة مع قلة البلاتفورمنج و لما لبوا طلبهم قالوا اللعبة مافي سرعة

ارضاء الناس غاية لا تدرك
 

XORO

True Gamer
شكلهم ما لعبوا أول ثلاثة أجزاء على السيغا جنسس :neutral_face:


اللعبة تسربت قبل كم يوم افكر اشتريها لكن عندي بيكمن وزيلدا بشتريها بعدين إن شاء الله
 

Suzuki Yu

True Gamer
من جاف

Wii U

Gamersyde [Wii U]: Favourable/Good!
The latest title of the Sonic saga is definitely a good game. By borrowing its gameplay sequences from games like Sonic Colors, Super Mario Galaxy or even Super Monkey Ball, it manages to mix various ways of doing platforming while still keeping its own identity. And cherry on the cake, it manages to keep boredom at bay by varying the gameplay styles and has a good replayability potential. And finally the addition of a way to slow down Sonic thanks the the running trigger makes the platforming much more interesting than in the past. As a result we get a title where all gameplay styles are enjoyable and interesting. Despite a rather slow release schedule the Wii U gets another great title and with the upcoming release of 2 heavy weights of the same genre (Mario and Donkey Kong!), platforming fans have a few more reasons not to look at the upcoming next-gen consoles.


Famitsu: Sonic Lost World [Wii U]: 9/9/9/9
Comments courtesy of Polygon:
The Wii U version of the new Sonic got the highest overall score this week. "Your normal movement speed's slowed down a bit, which makes it seem a bit easier to play for action beginners," said Ebihara. "The homing attacks are easier to pull off, and the overall sense of nonstop excitement is as prevalent as ever. The game also takes advantage of a lot of Wii U-specific features, from the GamePad and TV-based multiplayer to grabbing items via Miiverse."

Despite giving it a 9, Uchizawa was quite a bit harsher in the review text. "The basic gameplay and world setting is the same as the 3DS version, although the stages are quite a bit different," he said. "The color powers add a nice accent to the action, although it does kind of ruin the Sonic-type tempo you might be expecting. The visuals are as fun as ever to watch, too, although it's hard to see whether you're actually controlling anything at times."

NintendoWorldReport: 9/10
When Nintendo first brought Mario into 3D in Super Mario 64 it was clear that, while the gameplay had evolved, the basic essence of Mario had remained true. One could argue that it has taken Sega 17 years to finally allow Sonic to make that leap. It’s exhilarating to race across cylinders and use Sonic’s new moves to wall jump through a spike-filled area, although not every stage of Sonic Lost World is a true playground for Sonic’s new abilities. Despite the uneven level of polish on the stages, Sonic Lost World is a great platformer that shouldn’t be missed.

VentureBeat: 85/100
Sonic Lost World is beautifully brutal. More important, however, is that it’s a worthy addition to Sega’s most beloved franchise. Considering the Japanese publisher’s recent inconsistency with its mascot’s endeavors, this is good news.

After all, many Sonic games have tested my talents, and Lost World’s late-onset thumb-blistering difficulty evoked a period where I would feverishly slam shiny black pieces of plastic into my favorite 16-bit console to get my gaming fix.

And, come to think of it, that’s pretty high praise.

GamesRadar: 4/5
When laid out like this, it would appear this is yet another Sonic game full of problems and frustrations, but that really isn’t the case. Fact is, the majority of levels in Sonic Lost World are an absolute joy to play, several of them easily as good as the best that Mario Galaxy has to offer. The sheer creativity and quality on show is a glimpse of the Sonic Team we used to know and love, and it’s very refreshing to see.

Sonic Lost World feels like a Sonic game, works like a Mario game, and feels totally at home on the Wii U as a result. With the most convincing 3D Sonic gameplay by some margin, it’ll no doubt be looked back on as the game that aimed for the Galaxy, missed by a small amount, but still landed in the stars.

The Guardian: 4/5
With so many elements, shifts in perspective and dynamics, Sonic Lost Worlds can feel, at times, like it's struggling to hold together into a cohesive whole. There is unevenness in the quality of those elements too, something that its primary influence avoided. But this is nevertheless the finest Sonic game in years, a riot of ideas that at times approaches the quality of Nintendo EAD's work. It may not provide much insight into where games are heading, but as a Sonic-themed celebration of the past few years, it's a surprising delight.

Digital Spy: 4/5
Sonic fans will be the first to admit that they don't play these games for their storylines, and Sonic: Lost World isn't about to buck that trend with its corny voice acting and wafer-thin script. Polished graphics, colourful worlds and smooth animation makes Sonic: Lost World one of the best looking platformers on the Wii U and a wonderfully infectious soundtrack that will work its way into your head in no time, caps off the near-flawless production.

Sonic: Lost World is a fresh and unique take on Sega's mascot that recaptures everything that was great about his 2D adventures, rights the wrongs of his 3D outings, and takes him into uncharted territory. It took the Sonic Team long enough to deliver the definitive contemporary Sonic adventure, but it's finally here, and it was worth the wait.

Gamereactor Spain: 8/10
Despite aforementioned gripes, unimaginable lack of Controller Pro support and forgettable soundtrack, Sonic Lost World manages to keep us sticked to the screen for many hours (around 8 for main story, then tons of extra stuff). A long, hard and entertaining platformer, full of Sonic charm and plenty of humor (those new enemies have something to do with this).
Gamereactor Norway: 8/10
Gamereactor Portugal: 8/10


GameTrailers (Text Review) (Video Review here): 7.6/10
Even with so many different twists on the action, the way you control the game is basically the same no matter what you’re doing. You’ll use the right trigger frequently to speed yourself up and bounce, run, or flip off obstacles, which helps to address the classic Sonic problem of coming to a dead stop when you run into an object. But while the controls are consistent and generally function in each type of situation, some things are consistently awkward. The way your homing attack automatically locks onto enemies never quite feels right, especially when you’re moving through tighter 2D spaces.

Destructoid: 7.5/10
Sonic Lost World can wildly swing from brilliant to horrific at the drop of a hat, but when one steps back and takes a look at the whole production, one sees far more to love than hate. Certainly, the nastier elements prevent it from being the truly great installment it could have been, but the experience is good enough to where I would desperately entreat Sonic Team to keep doing what's been started here. Please, no more desperate shifts in tone and level design, no more dramatic new overhauls. On a fundamental level, Lost World absolutely nails it, and does what Sonic should have been doing a long, long time ago.

All it needs is time to refine, and Lost World could become the start of something beautiful.

JeuxVidéo: 15/20
Fast, beautiful and fun, Sonic Lost World marks the return of our favourite energetic hedgehog to consoles. Opting for a presentation reminiscent of Mario Galaxy was a daring choice but manages to entice, due to its achievements and diversity infused in the progression of the game. The universe itself is enchanting, and it is with unfeigned pleasure that you will spend a few hours alongside Sonic in a game where we can remember that he can be fast and exhilarating. While not flawless, Sonic Lost World should easily satisfy the fans, if they accept the new stuff given to the saga, as newbies in search of new thrills.

CVG: 7/10
It should be clear from the above that Sonic's latest adventure doesn't represent a brave new (3D) world, but by no means is it a terrible game. Indeed, when it all comes together, it's arguably the most satisfying of Sonic's modern adventures. There's nothing else out there that manages to capture the thrill of speeding through lush landscapes with hearty orchestral music in the background. Often it manages to press all the right buttons. It's a shame, then, that there are just too many niggly bits, control flaws and frustrating moments to simply pass off as flukes, meaning Lost World will ultimately go down as merely a good Sonic game rather than the exceptional one it constantly threatens to be.

Gameblog.fr: 3.5/5
And in the end, Sonic: Lost World recalls Super Mario Galaxy because of its glitzy world and the circular structure of its levels. Also, Sonic can be somewhat tamed by significantly slowing his pace, as a button is now dedicated to the sprint. This more seated rhythm, however, allows him to explore further in the Zones, an approach encouraged by the powers of the new Wisps and the amount of extra acrobatic moves afforded to Sonic. Sonic has not forgotten its origins, as illustrated the presentation and gameplay. Instead, his talents in the art of Parkour open new perspectives to levels still more dizzying to cross areas of Lost Hex from the ground or in the air... Races in duo and the cooperative modes are very friendly; the support role being quite suitable for newbies who may be discouraged by the solo challenge. So, who says that Sonic had lost his groove?

Nintendo Life [Wii U]: 7/10
Sonic Lost World shows flashes of brilliance, where clever design, bright visuals and a daring sense of fun align perfectly. There are a few significant lows, however, and a raft of content that is passable but easily forgotten. That leaves us with an uneven experience that we recommend to keen Sonic fans without hesitation, but suggest that the less committed should think carefully

TheSixthAxis: 7/10
At times there are genuine moments when this game sings, where you’re going fast, in control, bouncing off enemies in succession and grabbing rings. Or indeed when there are some lovely moments such as having to fill a giant juicer with apples you roll around the level. Even that though is still cribbing from the moustachioed plumber’s playbook (and there are even some very familiar green pipes in a couple of the stages). Sonic: Lost World has enough of these moments to be worth playing, but its issues keep it from being a must-buy, particularly for the 3DS and its broad catalogue of games.

Gamereactor Sweden: 6/10
Pros: Excellent 2D-stages, pretty design, good music, smart world map, fun minigames

Cons: Controls lack precision, camera problems, bad checkpoints, meaningless cutscenes
Gamereactor Germany: 6/10


Wiitalia: 6/10
In short, this is Sonic Lost World: yet another failed attempt to revive a mascot of the past that just can't seem to get back to his original glory. This time, however, the potential was all there, and it was probably a development of the game rushed to compromise the quality of what could have been a bigger and better then the fantastic, lonely Colours

Polygon: 6/10
Lost World is best when it's running from the past, not towards it. But a handful of fun levels and some exemplary graphics do not make a great game. Sonic: Lost World is front-loaded, pocked with bad boss fights and obsessed to a fault with creating some of the coolest 2D stages of 1993. Sonic: Lost World is best when it's running from the past, not towards it.

IGN [Wii U version]: 5.8/10 (Video Review)
Mediocre: Sonic Lost World lacks speed, precision and fluidity making it a big step back for the Blue Blur. After the success of Sonic 4, Colors, and Generations, this is a big disappointment for Sega’s speeding blue bullet. Sonic Lost Worlds clumsily tears all the wrong pages out of the Super Mario Galaxy playbook, and in so doing, loses the breathless speed and fluidity that makes a Sonic game a Sonic game. Graphically it may talk the talk, but the controls and level design just can’t walk the walk, much less run it.


Digital Chumps: 5.6/10
The attractive landscapes and engaging ideas behind Sonic Lost World are no match for the demolition of morale suffered under unreliable control and inconsistent quality. Lost World is undoubtedly the most realized and best playing modern-era Sonic game, but Sonic still has ways to go before he's in a game one might actually have the best time playing.


VideoGamer: 5/10
It’s a shame, because there are parts that are genuinely excellent, like one level where Sonic is a giant snowball; awkward controls, a clump of dreadful levels (including insta-death grind-rail nonsense) and some horrendous, unfunny boss encounters make you wish he’d genuinely get lost.

Gamekult: 5/10
Two good games in a row, it was probably too much for Sonic Team, which basically amounts to the ordinary with Sonic Lost World. The most frustrating thing here is that we felt that the project was ambitious, with various zones of play, a solid realization and diversity of situations reminiscent of the model that it's based on: Mario Galaxy. With the GamePad in hand, we seem to see a patchwork of ideas that are poorly calibrated, with "rules" that seem to change every 5 minutes without any cohesiveness. You also have to juggle the wonky camera, jumping, targetting is any building that cracks prior to collapse. There is only one single desire: to curl up in a ball in the corner

GameInformer: 5/10
Last generation’s Sonic Generations and Sonic Colors were both poor attempts to fuse 2D and 3D platforming, and it’s sad to see Sonic Team fail to improve following those stumbling points. Lost World’s obvious inspiration from Super Mario Galaxy appeared to be a step in the right direction, but the core game is sub-par even by Sonic’s standards.

Gamespot: 5/10
That some inoffensive visuals and a few fun 2D sections are the highlights of a largely 3D game is telling. Sonic Lost World desperately wants to be Mario Galaxy, but in overtly coveting the great Italian plumber, it smothers the talents of its blazing blue hedgehog. There were moments when I thought it might all come together, when Sonic's fun, if slightly erratic, speed would be matched to levels that were intelligently designed to make the most of it. There were some brief glimpses of that, but for the most part, Sonic Lost World is confused and derivative, and tries far too hard to be clever without any clever design to back it up.

AnaitGames: 5/10
Maybe someday, they'll realize they can take a risk and make the game like the past, no stories or moments to distract us from what's important. Until then, I'm afraid that we'll continue watching Sonic starring in irregular games like these

Joystiq: 2.5/5
Sonic Colors showcased a keen understanding of what made Sonic great, and successfully expanded on the series' formula with the introduction of Wisp power-ups. It's admirable that Sonic: Lost World tries to shift the series in a new direction, and the results meet with limited success, especially in earlier levels. Its gameplay variety is appreciated up to a point, but Sonic: Lost World misses the mark more often than it succeeds, as frustrating level design and unimaginative boss encounters are enough to overshadow its fleeting moments of brilliance.

The Escapist: 2.5/5
This game is chopped up into neat little segments. Some are fun, some aren't - they're all beautifully rendered. Much of it feels deeply dated. There's just not much new here. While the developers made a big deal of wallrunning and "defying gravity," they don't feel like wondrous, new things. It's a rehash of what made Sonic awesome in 1991. It's not a videogame from 2013. It controls like a game from 1991, it has gameplay like a game from 1991. Warts, blemishes, sluggishness and all. It is, by all measures, an astoundingly average game.

Bottom Line: Sonic Lost World is a mediocre, dated game matched up with beautiful visuals. There's nothing new or memorable here.
Recommendation: This one's for the Sonic fans and those hungry for another platformer, everyone else, skip it.

EDGE [Wii U]: 4/10
And it’s here that Lost World falls apart. While Mario games spit out 1-Ups with such frequency that you question whether the lives system needs to be there at all, Lost World takes the opposite tack. There might be the odd extra life hidden away in a level, but its stages are so long (the timer frequently ticks down from 15 minutes) and its use of trial and error so extreme that you’ll quickly become closely acquainted with the Game Over screen. Stages are best thought of as four or five levels stitched together. Fail on the fourth or fifth, and you’re sent back to the first. Die once or twice early on in a stage and the most efficient course of action is to lose your remaining lives as quickly as possible.

Eurogamer: 4/10
It's telling that the highlights of Lost World are the moments where Sonic Team allows the hedgehog to do what he does best: high-velocity platforming that tests your ability to follow high-speed action and to reflexively respond to danger. Sonic thrives on simplicity, and I still think Sega could reinvent him for the mobile market: give PastaGames a call, perhaps, and get them to make a side-scroller along the lines of Rayman Jungle Run rather than the aggressively monetised Sonic Dash. There are fleeting signs here that such an approach could work. Yet these brief flickers of life are few and far between, buried within a flabby, disjointed mess of a game.



على المستوى الشخصي انا ماني متوقع شي بروعة وأصالة جنريشنز و لكن بنفس الوقت كنت اظن ان اللعبة حتلاقي استحسان اكبر من المواقع
لكن اللي شايفه هنا من 9 الى 4 !!! اشك تماما ان اللعبة هذي تستحق اي شي اقل من 7
نشوف بعد التجربة. اللي قاعد اشوفه في كل المراجعات المستاءة Frustration Frustration Frustration ومعاناة مع الصعوبة هذا قد يعني شيئين اما انه هذا الامر كويس و + للعبة والعالم دي ماتبى تلعب شي مختلف ويحتاج تعود
او سيء و - للعبة لانه فعلا لا يمكن التكيف مع التحكم
و من المواقع اللي مدحت اللعبة اميل للاولى خصوصا لما اشوف واحد يلعب اللعبة بكل هالسلاسة من خلال ديمو فقط
[video=youtube;sYIjVc7WZjo]http://www.youtube.com/watch?v=sYIjVc7WZjo[/video]
 
التعديل الأخير:

King Slime

محرر الألعاب
التقييمات... :scream:

قريت مراجعة إيدج و مالقيت سبب واحد يخليهم يعطوا اللعبة 4 وفوق كذا جالسين يقارنوا اللعبة بجالكسي :thumbsdown:
 

Suzuki Yu

True Gamer
Destructoid
http://www.destructoid.com/review-sonic-lost-world-263720.phtml

Sonic Lost World can wildly swing from brilliant to horrific at the drop of a hat, but when one steps back and takes a look at the whole production, one sees far more to love than hate. Certainly, the nastier elements prevent it from being the truly great installment it could have been, but the experience is good enough to where I would desperately entreat Sonic Team to keep doing what's been started here. Please, no more desperate shifts in tone and level design, no more dramatic new overhauls. On a fundamental level, Lost World absolutely nails it, and does what Sonic should have been doing a long, long time ago.
All it needs is time to refine, and Lost World could become the start of something beautiful
7.5
 

Super Shadow

True Gamer
أوكي ، بعد لفة على معظم المراجعات

سلامات! لها الدرجة هم نووبز و ما يعرفون يلعبون؟ و هل التحكم لها الدرجة سيء؟ الي شفناه من ديموات الناس لعبتها بسهولة و سلاسة بدون مشاكل

المضحك أنهم أنتقدوا عدم وجود السرعة و هم الي كانو ينتقدون السرعة الزائدة في ألعاب سونيك مع قلة البلاتفورمنج ! الطامة الكبرى هي مقارنتهم مع ماريو جالكسي :\

الاقتباس في عالم الألعاب مش شي جديد
 

SuperSysom

True Gamer
مراجعات تقييمها 9 إلى 4

سونيك تيم : ﻻ ابوكم ﻻ ابو اللي يسوي لكم بلاتفورم !

وش المراجعين اللي يقيمون كذا و ﻻ يعرفون يلعبون و ينتقدون السرعة و يقارنون بجاﻻكسي !!!!!!!!!!!

و لو راجعوا جينيرجنز قالوا سرعة !!

عالعموم .... من بيراجع سونيك لوست وورلد من ترو جيمنج ؟
 

Old Hunter

True Gamer
الحكم الاخير راح يكون للديمو ، هل فيه ديمو راح يتوفر قريب ؟
 
أعلى