hits counter

مقابلة مع مياموتو: مبيعات TP مخيبة

Naif

Executive Member
You've had great success in your ability to predict what players will find fun to play. Have there been games that you thought would be fun but didn't turn out that way?
Yes, that has definitely happened. In the past we've worked with some outside development houses on titles like F-Zero and Starfox — and let me just say that we were disappointed with the results. Consumers got very excited about the idea of those games, but the games themselves did not deliver. And, well, to be honest with you, Zelda: Twilight Princess is not doing very well at all in Japan. It is very disappointing. But it is doing okay here in America.


Why do you think Zelda isn't doing well in Japan?
Well, I think a lot of people who bought the Wii are not necessarily the types of people who are interested in playing that kind of game. And a lot of the people who would want to play it [due to chronic shortages of the console] can't find a Wii! But mostly, I think it's that there are fewer and fewer people who are interested in playing a big role-playing game like Zelda.

هممم ..

ENTERTAINMENT WEEKLY: You obviously know a lot about videogames. But do you watch any other forms of entertainment? How about movies?
SHIGERU MIYAMOTO: I just saw both Letters from Iwo Jima and Flags of our Fathers. They were very good and thought-provoking films. Although I wanted them to superimpose a little picture-in-picture on the screen so you could see what was happening in the other movie at the same time!

المقابلة ممتعة وايد (و لو انها قصيرة) : http://www.ew.com/ew/article/0,,20037961,00.html
 

Nintendo

TG editor-in-chief
صراحة مافي اي سبب منطقي لضعف مبيعات تولايت برنسس باليابان فعلا !! اللعبه من افضل اجزاء زيلدا وبتحكم جديد على جهاز بمنتهى النجاح ومع ذلك مبيعاتها عاديه ..

المشكلة سلسلة زيلدا اجمالا حف بريقها جدا باليابان . بغد اوكراينا اوف تايم السلسله ماصارت تبيع فوق المليون وصارت تبيع اجمالا بمعدل تناقصي من جزء لاخر .. لعبة الوي باعت 500 الف وبصراحة ماتوقع لعبة الدي اس القادمه تحقق رقم اكبر ولو انه على الدي اس صعب الواحد يتكهن بارقام اي لعبه ..

ولكن اجمالا تولايت برنسس باعت فوق ال3 ملايين نسخه عالميا والرقم اعتقد ممتاز جدا ..
 

Humam

True Gamer
هممم والله عمر ما تدري فعلا شي غريب.. اليابانيين الظاهر ما صار تعجبهم حكاية الsequels .. أكثر من لعبة شفنا مبيعاتها تتناقص تدريجيا مع كل جزء..
 

AMOR

True Gamer
In the past we've worked with some outside development houses on titles like F-Zero and Starfox — and let me just say that we were disappointed with the results.
F Zero GX كانت جبارة, أشك ننتندو كان ممكن تسوي أفضل.
مبيعات زيلدا اليابانية محبطة بس السلسلة ماتجيب ذيك المبيعات مؤخراً, على الDS أرقام العاب ننتندو في ارتفاع اتوقع PH تعدي TP بالراحة.
بالمناسبة Twilight Priness مافيها The.
 

ShinShadi

True Gamer
أوكرانيا أوف تايم تجي مرة وحدة في العمر !!
 

Mario2

True Gamer
احس وي سبورت ووي بلاي همشوا مبيعات اللعبه في اليابان خصوصا الننجيمرز اللي كانوا يمثلون الاغلبيه .. بس بنفس الوقت ننتندو قيدت نسخ الكيوب من اللعبه اللي يقول ماياموتو انه شحنات الجهاز ما كانت تساعد .. هو كان ممكن يعوضوها بالكيوب على الاقل ..

بامريكا الوضع غير .. وي سبورت كانت مع الجهاز وزيلدا صارت اهم لعبه على القائمه ..غير اصلا شعبية اللعبه نفسها ..
 

kid_icarus

Hardcore Gamer
السلام عليكم

Why do you think Zelda isn't doing well in Japan?
Well, I think a lot of people who bought the Wii are not necessarily the types of people who are interested in playing that kind of game. And a lot of the people who would want to play it [due to chronic shortages of the console] can't find a Wii! But mostly, I think it's that there are fewer and fewer people who are interested in playing a big role-playing game like Zelda
lol شكله مياموتو ناوي يقضي على هذي النوعية من الالعاب على الويي P:
بس سبب انوما كان مختلف شوي "أميل لرأي انوما اكثر"، أنه السبب ربما يكون في توجه الجرافيكس + الصعوبة.
ممكن لو كانت اللعبة بجرافكس مشابه للويند ويكر كان مبيعاتها تصير افضل في اليابان، لأن رسوم TP صراحة باين عليها تناسب الذوق الامريكي اكثر.
 

Ginko

Banned
اعتقد المشكله من شحنات الوي سواءا هنا او في اليابان. صديقي يبي يلعب زلدا من اشهر لكن ما لقى وي، له فتره يدور ويحجز لكن لا محالة. صحيح فيه عوامل جانبية مثل ماقال من خفة تفاعل الناس مع هالنوع من الالعاب، لكن اضن هالشيء ماكان له التأثير الاكبر على المبيعات.
 

Khalid-S

Executive Member
اهم شي اللعبه تبيع حول العالم ... كيفهم اليابانين .. مع ان اللعبه كانت لانش وهي الاقوى ..
 

Super Shadow

True Gamer
هو صح شي غريب فعلا :roll:

حتى الأغلبية يقولون أنها أفضل من أوكارينا أوف تايم

عموما نفس ما قال بو وليد

أهم شي أن اللعبة تبيع حول العالم
 

Futrus

True Gamer
عاشت ألعاب النون غيمرز عاشت :D
مين يفكر يلعب زيلدا وقدامه وي سبورت :p
 

Khalid-S

Executive Member
عاشت ألعاب النون غيمرز عاشت :D
مين يفكر يلعب زيلدا وقدامه وي سبورت :p

سلسلة زيلدا ما صارت تبيع من قبل ما وي سبورت تنزل ..
 

king zell

Network Director
Administrator
رغم كلام ماياموتو الا إن زيلدا بتتفوق على ويند ويكر عالميا.. و هذا شي رائع لأي سلسلة خصوصا إن أغلب الأجزاء الجديدة من الألعاب المشهورة تتناقص مبيعاتها و ما تزيد


أما F-Zero GX من أروع ألعاب الكيوب.. ما أدري ايش كان يتمنى منها لول
 

dragonwarrior

بطل بطولة SF4 نسخةPS3
yeah Zelda is going down in japan unless the next zelda is way different that the ZELDA LttP Design.

I think in japan you have to target a group of customers while you are creating your games.
ZELDA is not targeting any of those customers in japan i guess.

ZELDA FAILS WHY ? people in japan want these:

-anime style- babes
- super cute characters (there is scary monsters in the game)
- short easy/fun adventure
- RPG with lots of text messages

also:

-japanese HATE playing as wolfes (OKAMI) cough
no huge ADs in Japan or the US , nintendo promoted the wii with wii sports -

رغم كلام ماياموتو الا إن زيلدا بتتفوق على ويند ويكر عال
مي

20847yofgld14cu.gif

H8 U MAN
 
التعديل الأخير:

mario0o

True Gamer
اصدار الوي كان قوي جدا فاليابان ومب بس زيلدا اللي انظلمت.. حتى العاب الشركات طرف ثالث عانت بشكل كبير بسبب وي سبورت ووي بلاي اللي جعلت النونجيمرز تاخذ الجهاز اكثر من الجيمرز

بس عالعموم الوضع بيعتدل اكثر مع نزول الالعاب اكثر واكثر

بالنسبة لزيلدا PH اتوقع انها هي بداية النجاح وعوده السلسلة لمبيعات قوية فاليابان بسبب كبر قاعده الـDS :)
 

Gon freeces

True Gamer
F Zero GX كانت جبارة, أشك ننتندو كان ممكن تسوي أفضل.

QFT

ألعاب زيلدا ماصارت تبيع باليابان ....
 

hussien-11

Senior Content Specialist
أنا من زمااان مو راضي عن مبيعات توايلايت برنسس باليابان ، بس حاولت أفكر بسبب منطقي يخلي مبيعاتها تنزل بهالشكل ، و ما لقيت ..

نوعية الجهاز ؟ طيب الجهاز نفسه نفسه بأمريكا و أوروبا و اللعبة بتبيع بشكل أفضل بكثير هناك ، ليش ؟ مستوى اللعبة ؟ مستواها ما عليه كلام أبدا و تستاهل مبيعات أكتر من هاي بالراحة خصوصا انها لعبة لنش !

الشي الوحيد الي أفكر فيه انو اللعبة فعلا خفت بريقها في اليابان ، بس ايش السبب يا ترى ..
 

Nintendo

TG editor-in-chief
بالنسبة للكلام عن اف زيرو شباب فواضح انه يقصد المبيعات :

n the past we've worked with some outside development houses on titles like F-Zero and Starfox — and let me just say that we were disappointed with the results. Consumers got very excited about the idea of those games, but the games themselves did not deliver. And, well, to be honest with you, Zelda: Twilight Princess is not doing very well at all in Japan. It is very disappointing. But it is doing okay here in America.

لانه ذكر اللعبتين وبعدها ذكر مبيعات زيلدا المخيبه .. وفعلا العاب اف زيرو كلها نقدر نقول فشلت من بعد ال64 وستار فوكس للاسف ايضا وضعها سئ من بعد لعبة ستار فوكس ادفنشرز ( يمكن ننتندو تفهم انه مستوى العاب ستار فوكس نفسه صاؤ سئ ومافي امل احد يشتري جزء قادم الا اذا كان من انتاج الشركة نفسها ) ..
 

super buu

Hardcore Gamer
May 7, 2007 - Shigeru Miyamoto, the famed Nintendo game designer who was recently picked as one of Time's 100 most-influential people, says he could have made Halo, had he wanted to. In a recent interview with Entertainment Weekly, Miyamoto reveals that he is not interested in making the games people want -- he's trying to make the games people don't even know they want yet.

"I could make Halo," Miyamoto says. "It's not that I couldn't design that game. It's just that I choose not to. One thing about my game design is that I never try to look for what people want and then try to make that game design. I always try to create new experiences that are fun to play."

Shigeru Miyamoto
The designer also shares his unique approach to market research. Instead of focus groups and demographic analysis, he watches the expression on a gamer's face while his game is being played. "When I show a game to people I don't ask their opinion or give them a survey. I just watch their eyes and their face while they play. Do they smile? Do they look frustrated? So I guess I do test my games -- but it isn't very scientific."

Sometimes his sense of what gamers want to play isn't 100% accurate, as the disappointing sales of The Legend of Zelda: Twilight Princess in Japan show. Miyamoto believes the audience for an epic, hardcore adventure game is shrinking, which could mean we can expect more casual games from Nintendo. The designer says Twilight Princess is selling "okay" in the U.S.

من IGN وهم نقلوه من نفس مصدر الأخ نايف ..

عجبتني هالعبارة جداً
he is not interested in making the games people want -- he's trying to make the games people don't even know they want yet.
 

BioMario

مصمم
هذي السالف انا اكثر شي متعقد منها ..
 
أعلى