كل حملات الكيك ستارتر يحطوا اهداف اضافية في حال الوصول للهدف الأصلي، بروكن ايج، مايتي نمبر 9، يوكا ليلي،بلودستايند كلهم سووا نفس الشي وشينمو 3 نفس الفكرة تماما، المبلغ المطلوب لجعل المشروع حقيقة هو 2 مليون، العشرة مليون لجعل المشروع يكون تجربة عالم مفتوح كاملة، الخمسة مليون لتحقيق اخر هدف اضافي مدرج (لسا فيه اهداف زيادة للعلم منها اضافة مدن جديدة ما حددوا مبلغها).^
الحمله في موقع كيك ستارتر و المبلغ الاعلى بالاضافات المذكوره هو ٥ مليون ! " من هنا تحدد المبلغ "
فعلافعلا احس ان فيه تشتت .. الناس تفكيرهم اوه وصلناها 2 مليون و مليون زيادة خلاص الباقي تتكفل فيه سوني :/
فعلا لاحظت أن بعدما أعلنت سوني انها بتمول المشروع قل دعم اللعبة في Kickstarter و صار بطيء و أصبح شبه مستحيل توصل اللعبة 10 ملايينفعلا احس ان فيه تشتت .. الناس تفكيرهم اوه وصلناها 2 مليون و مليون زيادة خلاص الباقي تتكفل فيه سوني :/
طاروا بالعجة كيف؟ وكيف عرفت أن اللعبة بتكون مش طموحة؟مع الأسف الشباب الأغلب منهم طار بالعجة و الل مجرد ما اعلنوا دعم الكيكستار بان ان المشروع مو طموح وسوني غرضها الرئيسي كان كسب "الصرعه الإعلامية"
مع الأسف الشباب الأغلب منهم طار بالعجة و الل مجرد ما اعلنوا دعم الكيكستار بان ان المشروع مو طموح وسوني غرضها الرئيسي كان كسب "الصرعه الإعلامية"
والغالب الفريق يطمح لعلم لعبة دونلودبل ممكن انها تعيد انعاش السلسلة وتحصل الدعم الحقيقي بعدها
مع كامل اسفي.... الكلام بالاحمر يبدو منطقي.مع الأسف الشباب الأغلب منهم طار بالعجة و الل مجرد ما اعلنوا دعم الكيكستار بان ان المشروع مو طموح وسوني غرضها الرئيسي كان كسب "الصرعه الإعلامية"
والغالب الفريق يطمح لعلم لعبة دونلودبل ممكن انها تعيد انعاش السلسلة وتحصل الدعم الحقيقي بعدها
ماركتنيج وأمور أخرى مالها علاقة بالتطوير.اشوف كلام بتويتر ان سوني فعلا بتدعم اللعبه ، هل الخبر صحيح ؟
الخبر طلع تأكيد للتسويق و دعم نسخه الـps4اشوف كلام بتويتر ان سوني فعلا بتدعم اللعبه ، هل الخبر صحيح ؟
بالظبط! شكراًماركتنيج وأمور أخرى مالها علاقة بالتطوير.
طاروا بالعجة بالضبط لما يقفز المذيع من على الكرسي لعودة سلسلة تحتاج استديو عملاق + 80 مليونطاروا بالعجة كيف؟ وكيف عرفت أن اللعبة بتكون مش طموحة؟
سؤال، شفت لحظة اعلانها في المؤتمر أول شي؟ردة الفعل الأولوية كأن سوني شرت الاي بي و اعلنت تكوين استديو ضخم بقيادة سزوكي لأنتاج لعبة تربل A
وهذا بعد المنال حاليا
هو يتكلم عن ردود الفعل وموب عن سوني وحقيقة الاعلان كان مبهم وغير واضح وفعلا سوني هي الكسبانه لانه اخذت كل المدح وهي اساسا مش الممول الاول للعبة من كثر مدح بعض الفانبويز يحسسك ان سوني جابت شنطة فلوس =10 مليون دولار واعطته Yu Suzukiسؤال، شفت لحظة اعلانها في المؤتمر أول شي؟
طاروا بالعجة بالضبط لما يقفز المذيع من على الكرسي لعودة سلسلة تحتاج استديو عملاق + 80 مليون
و مع شدة فرحة مو مدرك انهم بالمنة بيجمعوا كم مليون من الفانز ؟؟؟!
ردة الفعل الأولوية كأن سوني شرت الاي بي و اعلنت تكوين استديو ضخم بقيادة سزوكي لأنتاج لعبة تربل A
وهذا بعد المنال حاليا
المشكلة الحقيقية لو اللعبة صدرت في هذا الوقت بشكل outdated بحتي بالرسوم راح تكون صفعة على الخد لكل الفانز. خلنا نكون منطقيين، لعبة ضخمة = تكاليف ضخمة. انت ماودك تشوف لعبتك المفضلة ينتهي فيها الحال كلعبة تسليكة زي سليبنق دوقز.الخبر مفرح ويستحق المدح ولو كان من اي شركة، لعبة منتظرة من فترة طويلة ولها عشاق ينتظرون كل سنة من بعد الجزء الثاني اي خبر عن الثالث!
وليش تتوقع لعبة بميزانية GTA ؟ المهم جزء ثالث تتمة للقصة وبمستوى جيد
ووين الغلط لما سوني تدعمهم في التسويق فقط؟
راح يستخدموا انريل انجن 4، فما أدري كيف ممكن تكون برسوم سيئة.بشكل outdated بحتي بالرسوم راح تكون صفعة على الخد لكل الفانز
راح يستخدموا انريل انجن 4، فما أدري كيف ممكن تكون برسوم سيئة.
الانريل انجن(و باقي المحركات) يضيفون اسلوبهم الخاص على الرسوم، الانريل يخليها صلصال ملمع.راح يستخدموا انريل انجن 4، فما أدري كيف ممكن تكون برسوم سيئة.
يو سوزوكي معروف انه مبرمج مخضرم. واهم ال key members اللي شغالين معاه على البروجكت هو ايضا مبرمج بل هو كان ماسك lead programming في مشاريع شينمو السابقة. من هذا المبدأ هم بيركزوا على الجانب البرمجي اكثر من اي شي ثاني حسب كلام سوزوكي. علاوة على انهم يملكوا ال source code لالعاب شينمو السابقة اللي ممكن يستفيدوا بشكل كبير.-- Thanks for being here.
YS: Thanks for having me. before jumping into questions I just want to make clear that Shenmue is a Kickstarter project and the scope and contents depend on the stretch goals.
-- Yeah, looking at the Kickstarter stretch goals there are the rapport system and skill tree and other added.
YS: We add more stretch goals so as more people pledge the scope of the game will get bigger. So as of now I can’t talk in detail about the mechanics of the game. What I’m able to accomplish will very much depend on the funds we can gather. I want to avoid telling too much and end up betraying those who have paid.
-- Under those circumstances, what do you want to do with Shenmue III?
YS: I want to show the relationship between Ryo and Shenhua in more detail. Even further than previous games.
-- It’s kind of hard to imagine how that would work.
YS: Maybe so. I want to to challenge myself, but new things are hard to get people to understand and therefore harder to gain support for. That’s one of the reasons we have prepared stretch goals like larger map and mini games.
-- So you made easy to understand stretch goals first.
YS: As more money comes in, the world of Shenmue III gets larger, and the game becomes more complete. But if it becomes a question of what game has the largest world, the game with the largest budget has a sure advantage. When it comes to Shenmue III, I want to ensure that there are other parts to enjoy besides just the open world aspects.
-- Can you give us any examples?
YS: At 3.2 million dollars there is the rapport system stretch goal. Actions and conversations will affect the relation between Ryo and Shenhua in subtle ways. The way Shenhua speaks and cooperate etc. will change.
-- It seems like the story could change depending on the relationship.
YS: Let’s just say that it depends on the budget. Making statements like that is just asking for trouble (laugh).
-- I get it (laugh). Could you explain the 5 million dollar stretch goal; the character perspective system?
YS: That is where the player will take control of characters like Shenhua and Ren instead of Ryo.
-- At a certain point in the game will we be able to change characters freely?
YS: I can’t talk about details yet, so I will just say that it’s not necessarily like we are letting you control the other characters exactly like Ryo.
-- So it’s not like you can just change characters at will.
YS: The personality of Ren and Shenhua is different from Ryo, so even if they see the same thing the reactions would be different. When you played as Ryo it was his decisions, but playing as Ren and Shenhua would make it very interesting.
-- Hearing that makes me even more interested (laugh).
YS: I’m unable to describe it any more until the 5 million dollar stretch goal is reached, so I’ll stop here for today.
-- By the way, will the story end with this part.
YS: To tell the truth, the original story is too long to end here. So I decided against trying to fit it all in to Shenmue III.
-- Which means that after the Shenmue III project has been finished we have to wait for the the next part.
YS: First we have to do our best to make Shenmue III a solid game.
-- Let’s leave the appearance of Shenmue III and talk about the backend. Can you tell us why you chose to use Unreal Engine 4?
YS: It’s because it’s easy to use and fits with how I imagine Shenmue to look. There are like rendering tendencies for the different engines, and the base colors of Unreal Engine 4 added with “dampness and scent” makes it Shenmue.
-- Are the colors you imagine the same as with the first two parts?
YS: Of course. Shenmue had that air humidity feeling well presented and it had a smell too. That’s what I aim for with Shenmue III.
-- So you’re saying that if you take a scenery out of the game and look at it you’d be able to say “That’s Shenmue!”?
YS: Yeah, That’s what I want to do. But the promotional video we made for Kickstarter felt dry. Kind of ended up like the Californian humidity level (laugh).
-- Your idea of the exact colors or the “scent” of the graphics, is it hard to convey that to the developers?
YS: It it very very hard to explain it. It’s like trying to explain what a melon is to someone who only has seen watermelons and mandarins. Well, you can say the size is about in the middle, but trying to explain the taste is very hard.
-- With that said, do you have members from the former parts working on Shenmue III?
YS: Yes. So we have the original members that kind of know what Shenmue is about.
-- After fifteen years, it’s quite the thing to bring everyone together again.
YS: I think so. Everyone has gone independent or changed their positions, but even at this stage when the scope of the production isn’t set in stone they have gladly offered to join. That’s really heartwarming.
-- It feels like the relationship is deeper than what you could expect from work colleges.
YS: That’s because Shenmue was a project that was more than just work. Ten years after the development of Shenmue II we had this get-together and more than 100 people came.
-- That’s amazing. I’m not sure if I would call that just a get-together.
-- The level of creativity in the games you have created is often very high. Is there any secret to this?
YS: No. I never play games outside work, so I don’t get that influenced by other games. Maybe that’s the reason.
-- I had this idea that you researched other games thorough and tried to make something different, but I guess that’s not true then.
YS: Yeah. it easier to just make something from zero (laugh).
-- So maybe If someone from the media like me hear an explanation for a game and say “Is it like the mechanics from that other game?” you might not be able to get it?
YS: I’m sorry, but I guess that’s true. Well, maybe I have to study the trends in the most popular games.
-- By the way, this is the first in a long time that you get to work on a game this big.
YS: Yeah. It feels like it was a long time ago I got this invested in a game.
-- It’s not like you totally left the game industry, but what do you think of the game industry in Japan looking from a bit afar.
YS: The game engine Unity came out and made it easy for just one person to make his own game, which is a good thing. It wouldn’t be healthy if only big budget games were able to survive. It’s good that the market has expanded with more alternatives. But it’s kind of sad that a majority of games that make money are small like games for smartphones.
-- Do you feel like more effort should be made in making titles for the consoles?
YS: Yeah. Before, Japan was said to be number one in game making. It’s sad that the knowledge that had amassed during that time wasn’t used better.
-- Many of the people during that time went over to make games for smartphones.
YS: It’s not like games for smartphones are necessarily bad, but what’s characteristic of smartphone game making is that the development cycles from start to finished tend to be fast. It might be good for business, but I’m not really satisfied with that. If you compare to cars there’s the really popular cars that sell well. They make a lot of money for the company, but if they don’t develop their flagship model their technical advancement will suffer.
-- In USA there is still a lot of money spent in games for game consoles and PC.
YS: Yeah. That kind of rich content helps activate the whole industry. I hope the industry in Japan gets back on track like before...
-- Oh, the interview got very negative suddenly. Could you maybe give a word of encouragement to the young developers of today or people thinking about making games?
YS: Today is different from before. It’s possible for anyone to make games now. Before it was impossible to make games if you didn’t know how to program, but now there are tools for that. It’s also possible to study game development, and it’s easy to learn from the internet. Living in this age you shouldn't think too hard and just try for fun, go in the direction that feels best for you. Begin with having fun creating.
طيب شركة sega وش يستفيدو من مساعدة yu suzuki واعطاه اسم shenmue 3؟ مستحيل مالهم حلاوة بل الموضوعبخصوص الجرافكس ومستواه هم ما يطمحوا لحاجة خرافية طبعا.
الجرافكس بيكون حلو بس ما حيكون عظيم. هم حيركزوا على العناصر المهمة اللي حتخلي شينمو3 شينمو المنتظرة من الجميع.
في مقابلة من مقابلات سوزوكي مع الاعلام الياباني مؤخرا تحدث هذي النقطة علاوة على نقاط اخرى مثيرة للاهتمام
يو سوزوكي معروف انه مبرمج مخضرم. واهم ال key members اللي شغالين معاه على البروجكت هو ايضا مبرمج بل هو كان ماسك lead programming في مشاريع شينمو السابقة. من هذا المبدأ هم بيركزوا على الجانب البرمجي اكثر من اي شي ثاني حسب كلام سوزوكي. علاوة على انهم يملكوا ال source code لالعاب شينمو السابقة اللي ممكن يستفيدوا بشكل كبير.
ايضا من النقاط اللي ذكرها انه هو مركز انه يجلب اكثر الاعضاء بالمشروع من الناس اللي اشتغلوا معاه سابقا بالسلسلة وانه هو بتواصل دائم مع كمية مش بسيطة منهم وبعضهم حيدخلوا بالمشروع فور تحقيق اهداف معينة... اصلا الفريق الحالي لسه منتظر نتايج الكيكستارتر عشان ينظموا انفسهم صح ويبدأوا يشتغلوا .
نقاط مهمة اخرى انذكرت بالمقابلة مثل نظام ال character prospective system واللي يتيح اللعب بشخصيات اخرى ضمن حدود معينة منها شخصية بترجع ممكن سبويلر للبعض.
نفس وضع بايونيتا 2 تماما، مازالوا مالكين للاسم لكن سمحوا له باستخدامه.طيب شركة sega وش يستفيدو من مساعدة yu suzuki واعطاه اسم shenmue 3؟ مستحيل مالهم حلاوة بل الموضوع
طيب لازم فيه فائدة هل الشركات كل همها الفلوس وما اتوقع انهم فاضين يسون اشياء خيرية يعني راح يطلع من وراء اسمهم فلوسنفس وضع بايونيتا 2 تماما، مازالوا مالكين للاسم لكن سمحوا له باستخدامه.
مع سيجا بديهي جدا تكون لها نسبة لأنه مثل ما قلت لك الاسم مملوك لها من الاساس.طيب لازم فيه فائدة هل الشركات كل همها الفلوس وما اتوقع انهم فاضين يسون اشياء خيرية يعني راح يطلع من وراء اسمهم فلوس
وراح يخلونه اشوف انه شي صعب يتصدق اتوقع ان فيه اتفاقيات غير معلنة بين الطرفين