Black Noir
True Gamer
في مقابلة مع موظف من ايبك، تحدث عن حلمه بوصول رسوم الالعاب إلى واقعية الأفلام وكيف ستحقق هذا أجهزة الجيل الجديد.
“It has been a lifelong dream of mine that real-time computer graphics, and in particular games, can be as believable and realistic as a movie,”
الذي لا يهتم بالجرافيك ويريد رؤية تحسينات في أشياء أخرى يقول له: الجيل القادم لن يقدم رسومات مذهلة فقط، بل كذلك سيقدم مفاهيم جديد لطرق اللعب التي ستستفيد من البيئات الديناميكية والإضاءة والفيزيائية المحسنة والذكاء الإصطناعي المتطور.
“Next-gen graphics and processing power will not only make games more immersive, but will also enable entirely new gameplay concepts that can take advantage of fully dynamic environments and lighting, much-improved physics, smarter AI, and richer multiplayer experiences.”
هنا بيتحدث عن كيف سيستطيع الArtists انهم يضيفوا رسومات بجودة الافلام، وذكر مثال مسسلسل The Mandalorian الذي يستخدم محرك Unreal لعمل تأثيرات بصرية Real-Time وهذا يبين ان الحدود بين الافلام والالعاب تتلاشى.
“For many years, the movie industry has been experimenting with Unreal Engine for previsualisation and cinematic shot design, and then last year Jon Favreau and LucasFilm made the leap to use Unreal to generate final pixels for in-camera visual effects on The Mandalorian,” he said.
“Yet, there is still the challenge that the movie industry creates almost infinitely complex assets, and for real-time content, we need simplified polygon meshes and normal maps. With Nanite, a new breakthrough technology in Unreal Engine 5, we have removed the barriers.
المصدر
التعديل الأخير: