Crytek يوضّح لنا التحسينات الرسومية التي حصلت عليها نسخة الريماستر من Crysis 2

تصدر تجميعة الريماسترات لثلاثية ألعاب Crysis غداً على الحاسب الشخصي والأجهزة المنزلية وقد قام فريق التطوير Crytek البارحة باستعراض ريماستر الجزء الثاني من خلال بث خاص على Twitch وقد شاركنا الفريق بقائمة التحسينات التقنية العديدة التي حصل عليها الجزء الثاني وهي كالتالي:

  • HDR (In a Day Zero Patch)
  • TAA (Temporal Anti-Aliasing)
  • Improved Post Processing POM (Parallax Occlusion Mapping improvements)
  • Improved Vegetation Shading
  • SSS (Screen Space Shadows)
  • SSDO (Screen Space Directional Occlusion)
  • SSGI (Screen Space Global Illumination)
  • SVOGI (Voxel-based Global Illumination)
  • SSR (Screen Space Reflections – Improved from Crysis 1 Remastered)
  • Improved Shadow Technology
  • Shadows On Glass
  • Shadows On Particles
  • Shadows on Water (PC Only)
  • 60 FPS Weapon Animation (Next Gen And PC Only)
  • 60 FPS Water Ripples Animation (Next Gen And PC Only)
  • 60 FPS and up to 4K Support for Next Gen Consoles
  • Around 150 Unique CPU & GPU Performance Improvements
  • Software RayTracing (PC Only)
  • Hardware RayTracing (PC Only)
  • NVIDIA DLSS (PC Only)
  • Improved Lighting
  • Improved Cubemap Reflections & Image Based Lighting
  • Improved Selected Materials and Textures (500 out of 2000)
  • Improved Selected Assets (38 of the most instanced props)
  • Improved Selected Vehicles (31 vehicles)
  • Improved Selected Weapons (18 Weapons, 3 Explosives, 9 Weapon Attachments)
  • Improved Selected Characters (12 Characters with 20 variations and 13 attachments)
شارك هذا المقال