hits counter

الموضوع الرسمي Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin | كُلُّ مَا يُهِمُّني فِي الحَياةِ هوَ رُؤْيَةُ كَايُوسْ مَيِّتًا!

M_Joestar94

Hardcore Gamer
انتظر تصلح نسخة الحاسب و العبها , الجيم بلاي شكله حماس , كم تاخذ وقت اللعبه ؟
انا اخذت مني تقريبا
سبعين ساعة و حواليها مع كل المهام الجانبية و التحليل و اعادة كم زعيم من باب المتعة و التحدي
 

M_Joestar94

Hardcore Gamer
يعني محد مستغرب ان فيه جوال وسماعات Airpods في العصور الوسطى ؟ طيب


بس جديا القصة في نهاية اللعبة معجبتني مركزة على جوانب من جاك غير هوس Chaos حتى لو التطبيق مش ولا بد
على طاري السماعات و الحوال xD في مشهد ل جاك مع شخصية معينة يتضمن فيه السماعات و الاغاني و كان out of place بالنسبة لشخصية جاك ال chad.. حرفيا مسكت بطني من الضحك بالمشهد لان ماهو جاك اللي نعرفه xD . ياخي جاك اسطورة
 

M_Joestar94

Hardcore Gamer
واصل ٢٥ ساعة والان في المرحلة الاخيرة طبعا مع المهام الجانبية
تبا... الظاهر اني كنت مستمتع بزيادة و كان المفروض العب تخزينتين وحدة للهارد و الثانية للنورمل بدل الخلطبيطة اللي انا سويتها xD
 

S30D1999

True Gamer
ال tonberries حرفيا عبارة عن كابوس و وجه لوجه تحتاج شهادة ان لا اله الا الله قبل لا تتحداه xD . لكن بالطرق الملتوية موضوعه بسيط لول
لا تذكرني بس مهام انك تقتل ثلاثة منهم هذي صدق Chaos ضربة وحده منهم وانت ميت عاد انا ارسل اش وصوفيا عليهم واندس ورى صخره الين الضربة الاخيرة لول
 

S30D1999

True Gamer
على طاري السماعات و الحوال xD في مشهد ل جاك مع شخصية معينة يتضمن فيه السماعات و الاغاني و كان out of place بالنسبة لشخصية جاك ال chad.. حرفيا مسكت بطني من الضحك بالمشهد لان ماهو جاك اللي نعرفه xD . ياخي جاك اسطورة
بعيد عن الميمز والله شخصيته كويسة استمتع كثير اذا عصب وحط حرته على الباقين
 

Zhuge Liang

Moms Are Tough
FF Origin Update 1.02 Patch Notes – March 25, 2022
  • In the Western Keep, under certain conditions attacks would no longer hit enemies and it became possible to fall outside of the playable area
  • In the side mission “Scarlet Memories: The Erudite,” neutron bombs would not behave as intended after growing larger
  • During soul burst, the effect of mighty guard would remain visible
  • Doom effects from ahriman enemies would not expire if inflicted when breaking the enemy
  • Certain buffs would not be removed by malboro enemies’ disperse
  • Enemy attacks could not be countered during rear attack links with swords while the player character is resistant to being staggered
  • Enemies’ magic attacks would inflict damage during rear attack links with maces
  • During multiplayer, an interrupted connection during the loading screen would make it impossible to proceed
  • During multiplayer in the Refrin Wetlands, it would become impossible to continue gameplay under certain conditions
  • During multiplayer, guest players’ MP would not increase when using soul burst on dark vents and certain bosses
  • Various other minor bugs
  • Addressed increased CPU utilization.
  • Addressed out of memory issue.
  • Fixed an exploit that would cause a server to crash under specific circumstances.
  • Fixed some issues with textures.
  • Various AI improvements.
  • Added UI fixes and changes
The following changes were added previously.

Added Functionality:


  • Demo version save data may be carried over to the full product
  • Cross saving may be performed between hardware of the same platform
Battle:

  • Damage from the void knight’s runic ability adjusted from physical to non-elemental magic
  • Improved visibility when camera enters a larger enemy
  • Improved visibility of icons of fallen allies
  • Lessened the degree to which a low MP limit is reduced when broken
  • Reduced overall damage taken by allies in difficulty levels of Hard and above
  • Adjusted the levels of certain enemies
User Interface:

  • Play time is now displayed on the main menu and world map
  • Adjusted the order in which items are displayed in inventory and storage when sorted by “Current Order”
  • Added “Job Affinity” to the order in which items are displayed in inventory and the smithy when sorted by “Current Order”
  • Maximum values for job levels are now displayed when changing jobs in the menu
  • Sample video of abilities in action may be viewed when selecting combo abilities in the command ability menu
  • Unusable abilities will be greyed out when selecting combo abilities in the battle settings menu
  • Attempting to equip gear currently equipped by another ally will now allow the gear to be removed and equipped directly
  • Ability MP cost is now displayed when selecting combo abilities in the battle settings menu
  • A side mission icon is now displayed near the top of mission details on the world map
  • Weapon types available to each job are now displayed on various screens
  • Past Talk conversations may be reviewed in the main menu
Other Updates:

  • Improved processing during gameplay
  • Various bug fixes

شكلي بلعبها قريب اذا صلحوا مشاكل اللعبه على الحاسب
 

S30D1999

True Gamer
تبا... الظاهر اني كنت مستمتع بزيادة و كان المفروض العب تخزينتين وحدة للهارد و الثانية للنورمل بدل الخلطبيطة اللي انا سويتها xD
هو كيف وصلت ٧٠ ساعة ؟ نمت وخليت اللعبة فاتحة ؟
 

M_Joestar94

Hardcore Gamer
هو كيف وصلت ٧٠ ساعة ؟ نمت وخليت اللعبة فاتحة ؟
ممكن صحيح تصدق xD لكن للامانة انا طولت فيها و عدت اغلب المراحل على ال action و ال hard و في ساعات انشغلت فيها بسبب ان الحمدلله جاني مولود و ممكن اني اكون خليتها شغالة و انشغلت.. يعني لو ابي انقص ممكن انقص بالكثير 20 ساعة لو كانت تحسب اللعبة.. ستيل يبقالي 50 ساعة xD
 

S30D1999

True Gamer
ممكن صحيح تصدق xD لكن للامانة انا طولت فيها و عدت اغلب المراحل على ال action و ال hard و في ساعات انشغلت فيها بسبب ان الحمدلله جاني مولود و ممكن اني اكون خليتها شغالة و انشغلت.. يعني لو ابي انقص ممكن انقص بالكثير 20 ساعة لو كانت تحسب اللعبة.. ستيل يبقالي 50 ساعة xD
يتربي في عزك …. ممكن لانها تحسب حتى لو كنت في القائمة
 

M_Joestar94

Hardcore Gamer
يتربي في عزك …. ممكن لانها تحسب حتى لو كنت في القائمة
تسلم يا غالي و عسى ربي يرزقك ان شاء الله الذرية الصالحة.

انهيتها ….. بشارك انطباعي الكامل عنها بكرة.


من افضل ألعاب السنة وعندها نهاية مميزة خلتني راضي عن القصة.
مش قلتلك؟ ياخي النهاية رهيبة كانت و
ياخي لما الاميرة تقوله هذي الاغنية حلوة و بعدها جاك بكل لطافة يقولها :"ترا ممكن تاخذيها لو تبين" كان awkward و مضحك بشكل رهيب و حبيت جاك زيادة فوق الحب الكبير
 

S30D1999

True Gamer
تسلم يا غالي و عسى ربي يرزقك ان شاء الله الذرية الصالحة.


مش قلتلك؟ ياخي النهاية رهيبة كانت و
ياخي لما الاميرة تقوله هذي الاغنية حلوة و بعدها جاك بكل لطافة يقولها :"ترا ممكن تاخذيها لو تبين" كان awkward و مضحك بشكل رهيب و حبيت جاك زيادة فوق الحب الكبير
امين ان شاء الله….. فيه أيضًا حوار بينهم لما قال انه بيضطر يغير كلاسه عشان مايلحقونه حراس الملك لول طالع من العدم هذا
 

S30D1999

True Gamer
EGS_STRANGEROFPARADISEFINALFANTASYORIGIN_KOEITECMOGAMESCOLTD_S1_2560x1440-60ba34b4e6c919c9a1afd4cf4b8faeb8_2560x1440-60ba34b4e6c919c9a1afd4cf4b8faeb8


السلام عليكم ومساء الخير،


اللعبة هذي غريبة من العروض الأولى كانت تعطيني انطباع سيء كثير … انا فعلا كنت متوقع بنطلع بلعبة كارثية وتيم نينجا يكرر نينجا قايدن ٣ اخرى بس مع الديمو الاول تأملت شويه لكن كانت عندي تحفظات على القصة انه تكون جدية بزيادة بس مع الديمو الثاني اختفت التحفظات وبالعكس تحمست لها كثير.


اول شيء اسلوب اللعب …. جبار بمعنى الكلمة ودائمًا متجدد، عند كلاسات أساسية بعدها عندك التطورات لها من حركات جديدة وPassive skills وعندك الكلاسات المطورة لها وبعدها عندك الاكثر تطور منها وعاجبني كثير كيف كلها مترابطة مع بعض كثير يعني عدا كلاسات السحر الباقية يمديك تستخدم فيها اكثر من سلاح وهذا غير ان Progression ديناميكي بحيث حتى الكلاسات اللي ماتستخدمها تطور مع الوقت، القتال نفسه سريع سلس مع الكثير من الخيارات المعتادة والمميزة مثل الSoul burst و الlightbringer, المواجهات المباشرة ممتازة ومليئة بالحدة ….. موب نفس نيوه ٢ بس قريبة منها …… معارك الزعماء ممتازة الى جيدة مواجهات الFiends هي Highlight اللعبة مع اخر ثلاث زعماء كانوا قمة اللعبة …… بإختصار النظام القتالي وكل عنصر حوله يشيل اي لعبة.



بتكلم عن تصميم المراحل….نفس نيوه مهام خطية منفصلة عن بعض فيها عناصر سولز من اختصارات وهكذا ….. يمكن اللي يميز هذي هو كيف مرحلة جاية من جزء فف رئيسي من المكان والثيم العام …. مشكلتي هو كيف الوضع متفاوت من ناحية مستوى واختيار مناطق يعني عندك مرحلة فف٦ …. WTF ! من اقبح مارأيت وتصميمها سيء، يحسب لها ان كل مرحلة فيها جيميك معين بعض المراحل فيها تغيير في الطقس بعضها في مدفع ضخم وتحاول تهرب منه وفي نفس الوقت تقاتل طريقك إليه وإلخ…..



لو بتكلم عن العيوب فهي نفسها عيوب نيوه ماراح اتعب نفسي واعيدها كثرة اللوت والمظهر التعبان والمتفاوت بشكل كيير.


احب اشيد على الموسيقى…… افضل البوم في السنة هي تأخذ من اللعبة اللي تجي منها وتحط نكهتها عليها وتطلع بمقطوعة جميلة جدا.


الحين لازم نتكلم عن القصة …… هراء اللي يحبه قلبك لول اهم شيء انهم Self aware ان الوضع بارودي ولا تخلوني اتكلم عن جاك لول …. امتع شخصية فف على الإطلاق, اللعبة فيها نهاية مميزة كثير وهذا اختصاص اي لعبة فف.



stranger-of-paradise-final-fantasy-origin-stimmt-mit-flotter-action-auf-den-release-ein_6172932.jpg


8,5/10
 

M_Joestar94

Hardcore Gamer
امين ان شاء الله….. فيه أيضًا حوار بينهم لما قال انه بيضطر يغير كلاسه عشان مايلحقونه حراس الملك لول طالع من العدم هذا
اييي فعلا xD
و ترا كلامه له معنى عن اللي صار اخر شي، يا اما هو irony ان تحقق او هو كان من جده و عارف الخطة وقتها
 

S30D1999

True Gamer
اييي فعلا xD
و ترا كلامه له معنى عن اللي صار اخر شي، يا اما هو irony ان تحقق او هو كان من جده و عارف الخطة وقتها
هذا جاك يعني ماتدري وش في راسه
 

dro

Versus XIII Epic
مناطق يعني عندك مرحلة فف٦ …. WTF ! من اقبح مارأيت وتصميمها سيء


واو ::laugh:: طيب كيف مستوى مراحل FF7 FF8 FF10 FF15 كمقارنة؟؟ برضو FF9 لكن بالذات مرحلة FF15 تحس مدققين فيها او لا مقارنة مع البقية؟؟
 

S30D1999

True Gamer
واو ::laugh:: طيب كيف مستوى مراحل FF7 FF8 FF10 FF15 كمقارنة؟؟ برضو FF9 لكن بالذات مرحلة FF15 تحس مدققين فيها او لا مقارنة مع البقية؟؟
لا ابشرك هذولا كويسين وحقت ١٥ اعجبتني كثير حتى يمديك تشوف انسومنيا بمبانيها وانوارها بس مرحلة فف٦ ياساتر انت حرفيا ماتشوف الطريق اللي قدامك وبتضيع كثير من سوئها
 
  • Like
Reactions: dro

S30D1999

True Gamer
مرحلة FF15 تحس مدققين فيها او لا مقارنة مع البقية؟؟
حشروها في القصة بدون اي سبب لول فجأة استوس يقولك تبغا كيوس ؟ رح اهزم الاعداء اللي في قلعة طلعت من العدم بس كذا ههه
 
  • Haha
Reactions: dro

S30D1999

True Gamer
ودي اجيب البلاتينيوم فيها وحلو ان اللعبة فيها post game content بس لازم انهيها على اعلى صعوبة ….. بتكونة مهمة صعيبة شوي لكن مدامني مسترت كل كلاس بيكون كل شيء سهالات، المشكلة الزعيم الاخير شويه غثيث بيكون.
 

S30D1999

True Gamer
اوك ماراح تصدقون وش اللي صار لي ….. اللعبة ٢٠+ ساعة في القصة … نويت اختمها مره ثانية على اعلى صعوبة وهي صعوبة Chaos واللي تنفتح بعد انهائك للعبة اوك ؟ عليها تروفي Very rare ونسبة ضئيلة اوك ؟ انهيت المرحلة الاولى…… طلع لي تروفي انهاء اللعبة على صعوبة Chaos !!! لول قلنا بارودي بس موب لذي الدرجة حتى على اللاعب نفسه.

منب مصدق كيف كنت شايل هم وداخل ادور إستراتيجيات للصعوبة عشان ما اعاني.


تبًا لك ياكيوس جاك للفوز
 

S30D1999

True Gamer

اخيرا صدرت الأغنية….. جاك بيخلي limp bizkit مشهورين مره ثانيه
 

MH MD

Moderator
مشرف
لعيون موسو:


نومورا خلاص اعترف انه الاغنية الغربية فكرته وهو اللي جابها، بدل ما كان يمثل انها فكرة مخرج تيم نينجا والمقابلة الخربوطية ذيك ::laugh::
 

dro

Versus XIII Epic
لعيون موسو:


نومورا خلاص اعترف انه الاغنية الغربية فكرته وهو اللي جابها، بدل ما كان يمثل انها فكرة مخرج تيم نينجا والمقابلة الخربوطية ذيك ::laugh::


ما مثل ولا تكلم عنها! المخرج هو تكلم ليه اختارها ففهمنا انها اختياره لكن الحين كل شيء اتضح ::laugh::
 

Zhuge Liang

Moms Are Tough
Ver1.03 Update Information
▼Common to all platforms
[Added functions]
- Message sending functionality has been added.
 * Messages can now be sent by pressing a button during conversation events with friends and people in Cornelia.

- Automatic dismantling function added.
 * If an item is set in the options menu, equipment that meets the requirements will be immediately dismantled when a mission is completed, allowing more room in the equipment inventory.
 * For details, please check the in-game TIPS that will be added after the update.

- The "Acquire Fallen Items (Do not pick up items below a specified rarity)" setting item in the options menu now includes "5★" and "Artifact".

- In the search filtering of items such as the item list screen, "No job suitability" has been added to the "Job suitability" item.

- Added the ability to search only by mission level without specifying the mission when playing multiplayer.
 It will be possible to set the mission condition as "Yes / No / Near own equipment level / Mission level 300".


[Adjustment]
- Lighting in some dungeons has been adjusted to improve visibility in dark areas.

- The average equipment level of the mission is higher than the mission level, and the average equipment level is higher than the mission level. The correction of the amount of break given by attacking and the amount of break received from the enemy has been relaxed for missions with a "+" sign.

- The following corrections have been eliminated from the amount of breakage when guarding
 *Correction by mission level
 *Correction by enemy strength
 *Correction based on difficulty level of -HARD or higher
 * This means that a normal guard will consume less break than a soul shield when being attacked by an opponent. When you are surrounded by many enemies, or when you are hit by an opponent's continuous attacks, entering a guard will make it easier for you to judge the situation.

- The time it takes to return from a break when attacked during a break has been increased.

- When returning from a break, the time until a defensive action such as a soul shield can be taken has been accelerated.

- The timing of the preceding input has been relaxed to make it easier to input the next action when the enemy's soul burst is about to end.

- The "Windmill" action ability for fighting weapons has been made to have a larger hit detection during a spinning attack.

- Some of the enemies in the sword tutorial have been changed to goblin guards.
 * By changing the goblin guard to a goblin guard that does not flinch with normal attacks, it becomes easier to establish a post-derivative counter and fulfill the tutorial achievement conditions.

- The resolution of conversations with friends and people in Cornelia is no longer reduced.
 * The frame rate during conversations will be fixed at 30 FPS to maintain resolution.

- Fixed to maintain the check when switching tabs in the item list screen.
 After checking an item of equipment, etc., the check will not disappear when switching tabs.

- In CHAOS difficulty, cut-ins will no longer be performed during soul bursts for certain bosses.

- In multiplayer, when an enemy that you are locked on to is hit by another person's soul burst, we have adjusted the lock on so that the lock on is turned off earlier.

- The room search criteria are now retained during multiplayer.
(The entered information will be lost when the save data is loaded.)

[Bug Fixes]
- Fixed a problem in which Tiamat's HP was reduced by a large amount when certain conditions were met in the Battle of Wind Chaos Tiamat.

- Fixed a problem in which lock-on would suddenly cut out during combat.

- Fixed a problem in which an enemy would gradually shift to the side when attacking a small enemy with a fighting weapon.

- Fixed a problem in which magic would be triggered when attempting to attack after chanting the Red Mage job action "Continuous Magic" and a problem in which magic would be triggered even after the chanting was interrupted when using magic from a normal attack during the chanting process.
 This will make it easier for the Red Mage to enter "Continuous Magic".

- Fixed an issue that prevented players from receiving rewards for the first clear of a mission when playing multiplayer.
 The initial reward can be obtained by clearing the target mission again.

- Fixed a problem in which "The room was full" was displayed when entering a room in multiplayer mode, even though the room was not full.

- Other minor bugs have been fixed.


▼Epic Games Store version
[Bug Fixes]
- Fixed a bug that could cause the GPU to run onboard.

▼PlayStation®4 version
[Added functions]
- Dynamic resolution change functionality has been added.
 *The ability to vary the resolution during the game in FPS priority mode allows for a higher resolution when there is room for more processing load.
 

XORO

True Gamer
الصراحة ما توقعت انها تعجبني جربت الديمو من قبل وما قدرت اتقبله

بس الحين اللعبة ممتعة من زمان ما لعبت لعبة بدون تملل او تفكير اني متى بخلص

رميت كل اسلحتي على جنب واشتغلت بالتبقيس ::laugh::
 

S30D1999

True Gamer
الصراحة ما توقعت انها تعجبني جربت الديمو من قبل وما قدرت اتقبله

بس الحين اللعبة ممتعة من زمان ما لعبت لعبة بدون تملل او تفكير اني متى بخلص

رميت كل اسلحتي على جنب واشتغلت بالتبقيس ::laugh::
معليك من كل هذا …. جاك اعجبك ولا لا ؟ ::laugh::
 
أعلى