hits counter

DmC عرض و صور جديده ............ *ما هذا الهراء ؟!*

Anaxïmandrøs

True Gamer
حقيقة لست ممن استساغوا الجزء الرابع من دمك كقصة, جيمبلاي,أعداء الخ..... الجزء الرابع كان أوتديتد من نواحي عدة مقارنة مع دوج أوف وار 2 مع العلم أنها من جيل سابق واذا أردت أن أبحث عن حسنة للجزء الرابع فهو الشكل و الأسلوب المتميز الذي ظهر به دانتي والذي خدم القصة بشكل عام رغم ركاكتها الخلاصة أن اللعبة ككل كانت متوسطة جدا من وجهة نظري الخاصة .

نأتي الأن للجزء الجديد الخامس أو البريكول للجزء الثالث أو سمه ماتشاء.. من الذي رأيته الى الأن لا أستطيع القول أنني ممن يدعون بأن اللعبة سيئة وماهذا الهراء وووو... ومن جهة أخرى لم أشاهد شيئا مبهرا يجعلني أقول واو ماهذا الأبداع يعني اللعبة لم تتعدى ستاندارد فريق ننجا ثيوري في تطوير الألعاب والذي يعني أن اللعبة جيدة كأقصى حد والسؤال المطروح هو هل كانت كابكوم قادرة على تطوير دمك ممتازة داخل البيت مع أني أعترف لهم بالجزء الأول الأسطوري والذي وقف خلفه عباقرة ليسوا مع كابكوم حاليا ويأتي بعده بدرجة أقل بكثير الجزء الثالث(لم يقنعني شخصيا ) والذي يقف خلفه هيديكي اتسونو المطور الذي لا أعتقد أنه الشخص المناسب لتطوير لعبة دمك بفلسفته هذه (دمك2 لعبة كارثية بكل المقاييس, دمك3 كانت جيدة حسب النقاد, دمك4 لعبة لم تكن ايضا بمستوى اسم السلسلة ) هيديكي اتسونو غير قادر على تطوير لعبة دمك بمستوى الجزء الأول ومستواه لايخوله تطوير جزء أفضل من الثالث والأمر نفسه ينطبق على كل فرد في كابكوم, المسألة ليست فقط تغيير شكل دانتي لهذا أعطينا اللعبة لمطور غربي القصة أكثر تشابكا و تعقيدا من ذلك بداية من سوء حال السوق والمطور الياباني على حد سواء وصولا للأداريين الذين لا يفقهوا في الصناعة نهاية بخروج وهجرة المبدعين الذين لطالما شكلوا الفارق في شركة كابكوم تحديدا وفي الشركات اليابانية الأخرى عموما.

أما بخصوص شكل دانتي الجديد والذي هو محور الحديث هنا فأني لا أرى فائدة من الجدال حوله بمعنى اذا ظهرت اللعبة في النهاية بشكل ممتاز فستيتقبل الناس الشخصية كما حصل عندما تغيرت رزدنت ايفل4 بشكل كامل وليس الشخصية فقط وتقبلها الجميع في الأخير بسبب مستواها الرائع

وشكرا
 

Five

True Gamer
^
المفروض ماتذكر RE كمثال السلسلة كل جزء بطل جديد , اما اذا انت تتكلم عن دمك فانت تتكلم عن شخصية رئيسية وحيدة
القصة كلها مبنية عليه فكيف تتغير شخصية ريزي4 ؟ ... البطل ليون كيندي نفسه مال الجزء الثاني (&) .
 

Anaxïmandrøs

True Gamer
المفروض ماتذكر RE كمثال السلسلة كل جزء بطل جديد , اما اذا انت تتكلم عن دمك فانت تتكلم عن شخصية رئيسية وحيدة
القصة كلها مبنية عليه فكيف تتغير شخصية ريزي4 ؟ ... البطل ليون كيندي نفسه مال الجزء الثاني (&) .

المقصود من المقارنة ليس الشكل المقصود هو الضجة حول التغيير نفسه الذي حصل مع الجزء الرابع (كنت من معارضي هذا التغيير بتعصب رهيب) والتي طالت جميع اركانه بداية من القصة وحتى شخصية ليون بعدما كان أخرق في الجزء الثاني أصبح بطلا لايشق له غبار في الجزء الرابع, على العموم شكل الشخصية لا يهم بقدر مايهم المستوى الذي ستظهر به اللعبة وكيف سيخدم شكل الشخصية القصة و الأمور الأخرى هذا رأيي واذا كان لك رأي اخر فلك كامل الحرية في التعبير عنه
 

Nyx

True Gamer
بس تكرار نفس الكلام يجيب الملل و ما منه فايده
غير إنه يخرب الموضوع وتنفر الناس اللي تبغى تناقش الميديا\المعلومات الجديده.
كل حر باللي يكتبه طبعا مدام مايخالف القوانين , بس هي نقطة وحبيت أوضحها وحسيت إن الأعضاء مو منتبهيم لنفسهم على اللي يسونه.
 

14/08

True Gamer
استعرض مصمم اللعبة ديمو للقتال في Gamescom و كل بريڤيوز اللعبة المنشورة مدحتها بشكل مفاجئ !! و مدحت شعور ديفل مي كراي تحديداً و عمق الكومبات و الاسلحة ، هذا غير ما استجد تماماً على السلسلة زي المواقف الي تكون فيها الخلفيات ضدك و يجب ان تهرب منها بسرعة بشكل وصفوه "فريش"

بعض البيرڤيوز :

1UP
Eurogamer
Joystiq
destructoid

شكل دانتي و شعره الاسود بالكامل (التصميم الي قبله كان في خصل بيضاء) شي له علاقة بالقصة الي حتشرح ليش دانتي صار شيطاني في ديفل الاولى .... عن نفسي تخطيت بلبلة "شكل دانتي" الي تعودت عليه (اوافق تميم مصمم اللعبة انه الكوول في نظر الامريكان يختلف تماماً عن اليابانيين بمعنى اننا حنضحك على اي واحد شعره ابيض و لابس كوت احمر في الشارع) و صرت اهتم باللعبة نفسها .

بما إنه ما فيه عرض تشوفه والمطور يتكلم عنه بكل ثقة فلا يهمك كلام المواقع فهذي المواقع أعطت لعبة Heavenly Sword تقييم معدله 8/10 وبالأخير ساعتين و بأقرب رف (DLC ريز5 كان أطول منها !)
وأنا أكتب هذا الرد تذكرت عروض كاميا قبل ما تنزل بايونيتا :)

بالنسبة لشكل الشخصية فشكل أي شخصية رئيسية في الألعاب يعتبر رمز (Icon) للعبة فشوف ننتندو لها أكثر من 20 سنة وحتى الآن ما فكرت تغير شكل ماريو وهذا لأنها عارفة إنه شخصية محبوبة وعارفة إن أي تغيير كبير لشكله راح يأثر بشكل عكسي على اللعبة نروح لـDMC السلسلة باعت 10 ملايين نسخة وهذا يعني إن فكرة الشعر الأبيض والكوت الأحمر مالها أي علاقة بالموضوع وبنفس الوقت تعني إنه فيه ملايين حبو الشخصية ونسبة منهم شفنا ردات فعلهم هنا على أرض TG :)
وبعدين من متى هذا الشكل اللي رسمته NT يعتبر كول :sweat:
 
التعديل الأخير:

قناص

Banned
اللي لعب أنسلفيد بيعرف أن هالفريق فاشل في الكومبوهات ..
اللشيء اللي لاحظته أن أنميشن التحرك و ضرب الأعداء تعيس بالفعل

اللعبة طالعة سيئة من كل النواحي و أستغرب من اللي يشوف فيها إيجابيات !
 

Mute City

True Gamer
حقيقة لست ممن استساغوا الجزء الرابع من دمك كقصة, جيمبلاي,أعداء الخ..... الجزء الرابع كان أوتديتد من نواحي عدة مقارنة مع دوج أوف وار 2 مع العلم أنها من جيل سابق واذا أردت أن أبحث عن حسنة للجزء الرابع فهو الشكل و الأسلوب المتميز الذي ظهر به دانتي والذي خدم القصة بشكل عام رغم ركاكتها الخلاصة أن اللعبة ككل كانت متوسطة جدا من وجهة نظري الخاصة .

نأتي الأن للجزء الجديد الخامس أو البريكول للجزء الثالث أو سمه ماتشاء.. من الذي رأيته الى الأن لا أستطيع القول أنني ممن يدعون بأن اللعبة سيئة وماهذا الهراء وووو... ومن جهة أخرى لم أشاهد شيئا مبهرا يجعلني أقول واو ماهذا الأبداع يعني اللعبة لم تتعدى ستاندارد فريق ننجا ثيوري في تطوير الألعاب والذي يعني أن اللعبة جيدة كأقصى حد والسؤال المطروح هو هل كانت كابكوم قادرة على تطوير دمك ممتازة داخل البيت مع أني أعترف لهم بالجزء الأول الأسطوري والذي وقف خلفه عباقرة ليسوا مع كابكوم حاليا ويأتي بعده بدرجة أقل بكثير الجزء الثالث(لم يقنعني شخصيا ) والذي يقف خلفه هيديكي اتسونو المطور الذي لا أعتقد أنه الشخص المناسب لتطوير لعبة دمك بفلسفته هذه (دمك2 لعبة كارثية بكل المقاييس, دمك3 كانت جيدة حسب النقاد, دمك4 لعبة لم تكن ايضا بمستوى اسم السلسلة ) هيديكي اتسونو غير قادر على تطوير لعبة دمك بمستوى الجزء الأول ومستواه لايخوله تطوير جزء أفضل من الثالث والأمر نفسه ينطبق على كل فرد في كابكوم, المسألة ليست فقط تغيير شكل دانتي لهذا أعطينا اللعبة لمطور غربي القصة أكثر تشابكا و تعقيدا من ذلك بداية من سوء حال السوق والمطور الياباني على حد سواء وصولا للأداريين الذين لا يفقهوا في الصناعة نهاية بخروج وهجرة المبدعين الذين لطالما شكلوا الفارق في شركة كابكوم تحديدا وفي الشركات اليابانية الأخرى عموما.

أما بخصوص شكل دانتي الجديد والذي هو محور الحديث هنا فأني لا أرى فائدة من الجدال حوله بمعنى اذا ظهرت اللعبة في النهاية بشكل ممتاز فستيتقبل الناس الشخصية كما حصل عندما تغيرت رزدنت ايفل4 بشكل كامل وليس الشخصية فقط وتقبلها الجميع في الأخير بسبب مستواها الرائع

وشكرا

كلامك سليم جدا لكن كما ذكرت في لعبة ديفل ماي كراي بطلها واحد ولو تذكر إيش حصل مع ميتل جير 2 وكيف الناس كرهتها بسبب رايدن
في النهاية المحور الاساسي مو التغير في الشكل التغير في اللعبه بالكامل هنا الشي الي ممكن تخاف منه اللعبه من لعبه سريعه على 60 فريم إلى 30 فريم
ماتشوف إنها خطوه سيئه بعض الشي ؟ أيضا الفريق الي مسكها وكيف تاريخه سيء مع هيفنلي سورد و إنسليفد
 

MH MD

Moderator
مشرف
اللي لعب أنسلفيد بيعرف أن هالفريق فاشل في الكومبوهات ..
اللشيء اللي لاحظته أن أنميشن التحرك و ضرب الأعداء تعيس بالفعل

اللعبة طالعة سيئة من كل النواحي و أستغرب من اللي يشوف فيها إيجابيات !

لهذا السبب بالذات انا متحمس للعبة! انسليفد كانت جيدة في الجرافيكس والبيئات والاهتمام بالقصة، لكن كانت سيئة كجيمبلاي، ومن اللي شفته الاحظ تطور خرافي في الكومبوهات بالنسبة لمستوى الفريق ومو سيء لذيك الدرجة! يمكن الانيميشن مو ذاك الزود لكن لو اللعبة قدمت جيمبلاي محترم ليش ما اتحمس لها؟ بغض النظر عن كونها ديفل ماي كراي او لأ.
 

Anaxïmandrøs

True Gamer
كلامك سليم جدا لكن كما ذكرت في لعبة ديفل ماي كراي بطلها واحد ولو تذكر إيش حصل مع ميتل جير 2 وكيف الناس كرهتها بسبب رايدن
في النهاية المحور الاساسي مو التغير في الشكل التغير في اللعبه بالكامل هنا الشي الي ممكن تخاف منه اللعبه من لعبه سريعه على 60 فريم إلى 30 فريم
ماتشوف إنها خطوه سيئه بعض الشي ؟ أيضا الفريق الي مسكها وكيف تاريخه سيء مع هيفنلي سورد و إنسليفد

مقدر تماما للتخوف الذي يعتري الفانز كون اللعبة تعمل على 30 اطار في الثانية مما سيجعلها بطيئة وهذا مايعارض جوهر الجيمبلاي الذي يعتمد على السرعة + لن نشاهد أشياء كثيرة تحصل في نفس الوقت هذا الشيئ بالتأكيد لن يخدم اللعبة لكن ماباليد حيلة نحن الأن في وسط عملية التطوير ولن يكون هناك تراجع أو اعطائها لفريق اخر هذا مستحيل وتحديدا مع بلاتينيوم جيمز مع أنني أتمنى ذلك يعني لانملك الأن الا الأنتظار لنرى ماستجنيه الشركة لأنها هي الوحيدة التي ستتحمل وزر الفشل في حال كانت اللعبة سيئة .
 
شكل دانتي الغريب ما كان هو الاعتراض الأساسي .. هو نتيجة مو سبب
المشكلة هي ان كابكوم سلمت الاسم لنينجا ثيوري اللي مصر يسوي العاب هاك & سلاش رغم انه ما عنده سالفة فيها + العابه مو ناجحة تجاريا
مو بس انسليفد .. حتى هيفلني سورد كانت مميزة جدا كبيئة و عالم لكن جانب القتال و الكومبو - اللي هو اساس الجنرا - ضعيف
الفريق جديد و احتمال مع الوقت رح يتحسن مستواه و رح يكون له حضور لكن لازم يمر بعدة مراحل يكتسب فيها خبرة و يتوسع , مو يقفز مباشرة من فريق جديد الى فريق يطور ديفل ماي كراي
 

Fatal Error

True Gamer
اللي لعب أنسلفيد بيعرف أن هالفريق فاشل في الكومبوهات ..

+9999999

قرفت اهلي من كثر التكرار من اسوء الالعاب الي لعبتها هالجيل صراحة. مع ان هافينلي سورد اعجبتني جدا.
 

Old Snake

True Gamer
مو يقفز مباشرة من فريق جديد الى فريق يطور ديفل ماي كراي
هممم...رغم كوني متعصب "سابق" للسلسلة ولكن الحق يقال...
السلسلة كلها على بعضها ' أجزاء إثنين جيدين وإثنين في الحضيض...
فمو شايف أي قفزة في الموضوع في مسألة تطويرها...إلا لو قصدك من ناحية شهرة الإسم...(??)
عموماً أنا متفآل بالجزء هذا من ناحية إنه يمكن على الأقل يقدم قصة جيدة بما إنه من إستديو غربي...بما إنه الجيمبلاي بيكون جيد بأقل الأحوال حسب إعتقادي...:slant:
 

hussien-11

Senior Content Specialist
السلسلة كلها على بعضها ' أجزاء إثنين جيدين وإثنين في الحضيض...

كلامك ظالم للجزء الأول من السلسلة يا صديقي
الجزء الأول لعبة أسطورية بأيامه و أسس جنرا كاملة ، تجسيد حقيقي للهاك & سلاش بالأبعاد الثلاثية و بشكل ناجح لأول مرة ، بعد فشل الكثير من المحاولات مثل كاسلفينيا64
و ديفل ماي كراي شكلت عنصر الإلهام لألعاب كبيرة أخرى أتت بعدها مثل ننجا جايدن و gow و بايونيتا .. و غيرهم .
 

Old Snake

True Gamer
^
حسين أنت فهمت سياق كلامي ولا...؟؟
عموماً عشان لا يزعلوا الفانز...جزء أسطوري وجزء جيد جداً أو ممتاز حسب إختلاف الأذواق وجزئين بالحضيض...أظن كذه عداني العيب ولا...؟؟
 

hussien-11

Senior Content Specialist
أيوة فاهم كلامك ، لكن أنا أتكلم عن الجزء الأول تحديدا و أشوف انه وصفه بالجيد فقط أمر غير سليم بغض النظر عن النقطة الي انت طرحتها بردك P:
و على فكرة الرابع جيد بنظري ، على الأقل كان نظيف تقنيا و فيه لحظات جميلة رغم كل شيء .
و بعدين من متى الاستوديوهات الغربية تقدم قصص جيدة بالألعاب ؟ ~__~
كلهم أكم ستوديو و البقية معدومين خصوصا بالإخراج ، تحس نفسك تشوف كت-سين زي الناس بلعبة غربية
و ديفل ماي كراي4 كانت رائعة بالإخراج المذهل لمقاطع الأكشن
لكن حتى ما نظلم الاستوديو : فريق العمل ( الي هوقدم لنا من قبل انسليفد ) .. عنده القدرة يحيك قصة جيدة للعبة ، لكن المهم يجيب جوهر و روح السلسلة
و هالشي ما بنقدر نحكم عليه إلا عند التجربة .
 

Nyx

True Gamer
و بعدين من متى الاستوديوهات الغربية تقدم قصص جيدة بالألعاب ؟ ~__~
:\ .......

تحليل جيم بلاي لاحد فانز السلسلة من جاف :


Disclaimer: Not only is the game super early, there is very limited game play footage and information to base this analysis on. While the footage wasn't exactly new, some of the information was recently revealed giving context to the combat shown. There are still many pieces of the puzzle missing but you can expect regular updates of this post if needed as more information is revealed.


Terms/Jargon Overview


*DmC: This new version of Devil May Cry will simply be referred to as "DmC" (small "m") for simplicity. The other games in the series will be referred to as DMC1, DMC2, DMC3SE and DMC4.

screenshot_262802.jpg


*Melee weapon/Devil arm/Angel arm: Many names are given to Dante's basic sword or close ranged weapon over the course of the series. It's the main means by which Dante inflicts damage on his enemies and it's no different in DmC. The main difference here is that the melee weapon may in fact NOT be a devil arm as it was in previous games but a 3 way hybrid of human arm, devil arm and angel arm. More information on this will be explained later on but just know that these terms generally are meaning the same thing.


*Firearm weapon/Long ranged weapon: This is usually Dante's sub or supportive weapon that are long ranged in application like his trademark dual pistols. DmC retains this as well and as of yet there is no differentiation within the firearms so they will just be referred to as firearms. Only one firearm was seen and that's Dante's classic pistols with a bit of a redesign. These are not the main way for Dante to inflict damage but help Dante greatly in increasing his style ranking or performing more advance combos.

screenshot_262799_thumb_wide940.jpg


*Devil Bringer/Whip: This is the name that will be used to refer to Dante's new sword that is able to pull in enemies or pull him towards enemies/objects or pull out objects from the environments. This mechanic was the main focus in DMC4 as Nero's Devil Bringer arm (literally an arm in this case) and it appears that DmC is continuing off of that. This time it's in the form of a shape shifting sword/whip combo. Since it's applications are largely the same as the Devil Bringer from DMC4 it will be referred to as such or just simply as the "whip". Judging from the various previews it appears that the Devil Bringer game play aspect is tied with the Demon form of Dante.


*Devil Trigger/Angel Trigger: In all past games all DMC game had Dante transforming into a more powerful demonic version of himself that allowed him to move/fight faster, hit harder, gain more abilities and regain health. There is a similar transformation in this game but there are many key differences. For one Dante does not actually transform into a full demon but instead transforms to look like his original Dante self in the previous games (white hair, maybe different colored eyes, red jacket). The actual mechanics of the trigger is also different, Dante doesn't actually get faster but everything around him gets slower. With the game already having both demon and angel influences to combat style, it is very likely that this might be a new form of trigger tapping into Dante's angel powers as canonically Dante doesn't develop his Devil Trigger until DMC3. This will just be referred to as Dante's "trigger" in DmC as of now.



Basic Overview of Combat


screenshot_262793_thumb_wide940.jpg


(This image clearly references Dante's dual blood attribute: demonic and angelic)

*The core engine of DmC at the base level is the same as previous games most notably DMC3 and DMC4 (more towards DMC4). It's the usual melee weapon + firearm weapon + special weapon/form set up that has been used in DMC4 particularly with Nero. There are obvious key differences but the general look and feel of the game is the same of previous game albeit at either a different pace or focus.

*The proposed control layout of DmC is the following:

/\: Melee weapon attack
[]: Firearm attack
O: Unknown/Unspecified; maybe for particular style/form attacks
X: Jump

L1: "Trigger" button
L2/R2: Access to Angel and Demon forms for moveset

D-Pad: On the fly swap for weapons (melee and firearm)

*The striking major difference between DmC and previous games is a change from Style based combat to Form Based Combat. Essentially Dante's move set is split into 3 forms: Human (also referred to as default), Angel and Demon. It is proposed that a singular base weapon of Dante like his default sword can change forms and this may be reflected on to Dante himself. The default form (Human) of the sword can be changed into axe form (Demon) or into a scythe form (Angel) all on the fly. Essentially what was one weapon becomes 3. It is as of yet unconfirmed whether the forms affect the Devil Bringer, Devil Trigger or the firearms but if they do it pushes the envelope of combat in DMC to new heights. That is the extent of the knowledge on this form based combat but it is also used in the various platforming parts of the game as well.

It is worthy to note that outside influencing weapons that these forms affect other aspects of Dante's arsenal and base abilities as well most, importantly the Angel form giving Dante Trickster-like movements/dashes and the Demon form allowing Dante to use Devil Bringer-like moves with his sword/whip weapon.

5.jpg


*Since Dante is confirmed to have numerous weapons in the game (all available on the fly as the new series standard) combined with the new form based combat it pushes the number of potential weapons to an absurd height because if Dante has 6 weapons it turns into 18. This is possibly what NT means by "pushing critical mass on number of weapons" in the game. It is also worthy to note that the Devil Bringer appears to work related to the Demon form of Dante like previously mentioned yet it can easily be used mid combos. It may however be something related to the Dante's base melee weapon which appears to be a morphing weapon of some sort.

*While there is no mention of a style button or style switch, there are clear moves in the game already at an early stage that are similar or identical to style moves from previous games. Dante was seen performing a Trickster-like air dash against a boss. He was also seen performing 2 versions of Rainstorm with his firearms in the more recent videos ala Gunslinger. He has Swordmaster style aerial combos as well and numerous other powerful melee based moves. Quicksilver like time slow down is seen in Dante's new Trigger. This combined with the Devil Bringer means that style moves are integrated into the combat via either normal commands, form moves or Devil Bringer/Devil Trigger abilities. Other moves were spotted that were more contact sensitive/cinematic in nature and possibly extension/finishers to particular moves. In addition to cinematic move finishers, Dante is also seen using close quarter combat moves using his fists and kicks mid combo even in the air.

It is also important to note that as of now there is no way to confirm what the function of the O (previously the style button or Devil bringer button in DMC games) button does in the game. It is possible that it might allow Dante to perform some style specific moves or other abilities possibly the CQC moves we saw him do in the trailer.

*There is a heavier emphasis on aerial combat in DmC even more so than previous games. Even without advance aerial moves like jump cancelling, Air Hike and Trickster teleport Dante was able to achieve long lengths of air time using a combination of his new/old abilities. Being able to pull himself towards enemy in the air with Devil bringer, relaunching enemies while in the air (ala Roulette Spin of DMC4), performing longer aerial combos with his melee weapons and of course the slow down given by the new Trigger are all indicate an emphasis to extended aerial combat which became a signature of the series in DMC3.

screenshot_262795.jpg


*Along with a bigger emphasis on aerial combat, there is also more focus to crowd control in DmC. In previous games it was very difficult to juggle more than 2 or 3 enemies at once because of the way moves were designed in DMC3/DMC4 but in DmC there is much greater ease of controlling crowds even juggling multiple enemies. Form weapons like the angel scythe has huge range and multi-hitting launchers with the demonic axe being no exception. By using Devil Bringer, Dante can hop between launched enemies with relative ease now and keep the combo going in the air with multiple enemies. Add to this fact is that the new Trigger also causes multiple relaunches along with slowing down time. What you have is a combat in which it's not just about 1 on 1 combos anymore but 1 on many combos.

med_DmC_e32011_Screen2_bmp_jpgcopy_1280x759.jpg


*While very little if any moves were shown that used the environment to aid Dante in combos, it is very much hinted that there will be ways Dante can use to manipulate the environment to his advantage. This was first seen in the original DmC trailer where he is seen using the Devil Bringer whip to hurl a car at enemies. With the environment also being partly demonic and constantly changing, there is a new level of environment interactivity in DmC never before seen.

In between the combat there is a lot of platforming and traversing constantly crumpling environments. There appear to be multiple worlds too, alternating between the human and demon world that only Dante can traverse. There is a female NPC that helps Dante along his path. The platforming bits make use of Dante's Devil Bringer and Forms abilities.

dmc02t8af.gif


Another small change to the combat is that as the style rank increases and player performs more skillful/stylish combos, the music increases in intensity with the chorus reaching a fever pitch.


Frame by Frame Analysis of Combat


With the basic overview of the combat in mind, we can now go back to previous DmC footage and make sense of the combat shown and possibly pick out some details.

DmC E3 Trailer Analysis

86ccb5dc80e10767a8570c54c61c628a.jpg


0:47 - Dante is seen attacking with his base sword. Standard DMC stuff he is most likely attacking with the melee button of /\ and performing basic strings. An instance of wall impact is seen at 0:48.

At 0:50 Dante is seen impaling an enemy to the wall in a very cinematic angle. Some evidence of contact sensitive moves in the game, more on this a bit later.

0:51 Dante performs the classical Hightime + Aerial rave into another possible relaunch (proposed new Roulette Spin move) which causes the enemy to go even further up in the air. Dante is unable to convert this into a full combo but he could've done so if he had used his Devil bringer as shown later on in the videos or just used his guns. Instead he follows up with another classical move Helm Breaker.

dmcdevilmaycry-e32011tpm6e.gif


0:56 Dante is seen stabbing to the ground an enemy who is trying to flee away. Now this is controversial because we don't know if this is a pure game play sequence or just a scripted event. If it's a pure game play scene it indicates 2 or 3 major changes to the game. First is that enemies cower in fear when Dante obliterates his surrounding enemies. This was first seen in DMC3 with Hell enemies where they cowered in fear at a DT'd Dante destroying all other similar enemies. Second is that Dante has finishers now ala GoW/Bayonetta/NG that are contact sensitive in nature allowing him to finish off enemies at the lower end. If it's a scripted event then it means nothing to the combat engine.

1:01 Dante faces AT LEAST 20+ enemies on the screen. A very high count even by DMC's standard (the only time more enemies are seen in a DMC game is in LDK mode of PC version DMC4). This is also the segment when Dante's new Trigger is shown.

1848252-dmc_promo_screen_large.jpg


Upon activation of his Trigger, Dante auto-launches all surrounding enemies in the sky and causes the game to slow down like Quicksilver style in DMC3 (even with the added greyish hue). At 1:06 we see Dante pull in an enemy from far away in exact similar fashion to Devil Bringer and then follow it up with a combo (Hightime, Aerial rave, new Roulette Spin).

After he finishes that combo, he keeps it going by whipping himself to another enemy. Now that is very interesting. In a later video he is able to pull an enemy towards him with the whip like classical DMC4 against lighter enemies. Being able to BOTH pull YOURSELF towards an enemy and pull an enemy back at you is a modification on the Devil bringer system as you never had the choice before (you only pulled yourself to an enemy with DB if he was heavier than Nero).

At 1:11 Dante does an aerial combo followed immediately by a Beast Uppercut (close ranged fist move never before seen) in mid air allowing for another relaunch. After the relaunch he follows it up again with Devil bringer for an even extended aerial combo. At 1:14 he does this again, only after Beast Uppercut he just shoots the enemy in mid-air.

After landing from the Trigger at 1:16, Dante modifies the Form of the weapon to it's Demon form: A huge red demonic axe. It's slower but packs a lot of punch and has solid crowd control. In the duration of the Trigger sequence, Dante managed to kill around 20 enemies in mid-air (if my body count is accurate!!!

screenshot_262794.jpg


Starting at 1:31 we see demonstration of Dante's Angel form weapon which is the angelic scythe. Dante swings it around rather fast with very wide arcs for some solid crowd control immediately giving vibes of Cerberus from DMC3 (although as we see later on it's quite a bit different from Cerberus in terms of speed and reach).

dmc01e8r2.gif


At 1:35 after doing some random shooting with the firearm, Dante does yet another massive crowd launch using the Angel scythe weapon. This time he launched 3 enemies in the air with this new multi-hitting rising launcher. Immediately we see Dante switch to his sword form (Human) and then do another Beast uppercut following it up with Devil Bringer for the follow up. He then does a slash with human form sword and finishes with angel form scythe weapon.

1.jpg


1:41 we see Dante perform a mid-air slash with the scythe that sends the enemy flying and Dante is able to grab him back with the Devil bringer to keep the combo going. This is classical DMC4 style combo.

1:46 we see Dante do a very powerful circular shockwave move with his Demon form (because he flashed red as doing it) move reminiscent of Volcano from DMC3 (Beowulf weapon). Again, yet another move with very powerful crowd controlling properties. Now it is worthy of note that this did not use Dante's sword but rather Dante came down with his bare fists. This is why I mentioned earlier that Dante's forms may not just apply to just his weapons but to his base moveset/ability set as well.

1:51 more evidence that Dante's form switches apply to his base abilities as here we see Dante dash over the sub boss in similar fashion to Trickster's Star Dash from DMC3/DMC4 but we see a bluish glow like the angel scythe weapon indicating a form switch. I am curious as to how he did this maybe a combination of the Angel form button on L2 and R2 with the Jump button.

584d1308262461t-ninja-theory%92s-devil-may-cry-reboot-pulling-devil-trigger-dmc-screen-530_229x128.jpg


1:54 Dante finishes off the sub boss with the demon axe form delivering a very powerful vertical shockwave reminiscent of Drive from DMC3/DMC4 (Rebellion move). Drive was a universal move in DMC3 but in DMC4 it became a Swordmaster style move.


Gamescom Trailer Analysis

dmc-20110816083903312.jpg


Immediately the video starts off with a very extended aerial combo string with the angelic scythe form weapon. Dante immediately follows it up by converting back to regular human sword form to finish off the combo. The actual combo string of the scythe weapon had a Roulette Spin like move in between to extend the combo and relaunch the opponent further giving more credence to the claim of a more aerial focused combat engine.

At 0:14 we just see a very extended combo string of the angel scythe weapon.

At 0:22 we see Dante perform a regular string with the human sword weapon which ends with a move knocking up and away the enemy in similar fashion to the last hit of Shuffle in DMC4. Dante is able to continue this combo with a juggle from his gun and then pull the enemy back using Devil bringer like classical DMC4. He finishes the combo by switching to demon axe form weapon.

0:25 Nothing special just an aerial rave combo with the regular sword

0:27 Something unique happens as Dante brings in an enemy with Devil Bringer. He immediately follows it up with a kick causing enough stagger to the enemy to follow it up with another combo. This move was met with a cinematic close up but it could be one of those trailer things. Dante finishes combo with demon axe form.

After this a montage of mostly stuff we have seen before. There is a glimpse of a newer version of Stinger that has decent crowd control (it's like a combination of Streak and Stinger). There is a Pop Shredder like move with the scythe weapon too. A lot of glimpses of Dante finishing an aerial rave with an attack that sends them flying up and away. which I am guessing is just the last hit of the aerial rave.

DmC_e32011_Screen5_bmp_jpgcopy-600x337.jpg


0:46 showed off an exclusive firearm move never before seen. It's described as a "rising" Rainstorm move hitting in a wider arc while rising upwards. Looks pretty bad ass. It's followed up with classical Rainstorm although much slower with an altered animation. The fact that Dante is able to use a Gunslinger move without having style is an exciting prospect.

iexoQ6K3I.gif


 

hussien-11

Senior Content Specialist
انا الي شايفه من اللعبة عجبني إجمالا ، الفريق هذا دائما مميز بالآرت و عنده لمسات حلوة و إبداعية ، مشكلته الأساسية دااااااائما العابه تحسها مش polished بالشكل الكافي *__*

مع انها طبعا لو تنتحر مستحيل توصل نصف مستوى بايونيتا .. يا ريت بلاتنيوم جيمز يمسكوا السلسلة بالمستقبل ( أماني )
 

Old Snake

True Gamer
من الي شايفه كآرت وجرافيكس وتصاميم وتوجه فني اللعبة تلعب كورة ببايونيتا أما الجيمبلاي فمحد يدري ولو إنه أكيد حاجه صعبة يقدموا حاجة أقوى من كاميا...
و بعدين من متى الاستوديوهات الغربية تقدم قصص جيدة بالألعاب ؟ ~__~
من زمان لول...!!
 
التعديل الأخير:

قناص

Banned
^
أسمحلي لكن أحس ردك خالف تعرف ..
رغم أني ما حبيت بايونيتا لذيك الدرجة لكن أشوف أجحاف كثير بحقها هنا

أرت بايونيتا أفضل من اللي قاعد أشوفه اللحين بكثير "يذكرني بشكل أو بآخر بالجزء الثاني " و الجرافيكس ماني شايف فرق كبير لكن لاحظ ان بايونيتا كانت ماشية على ستين فريم بشكل جميل

ما أدري كيف بيكون تأثير كابكوم ع الفريق خاصة في الجيم بلاي و الكومبوهات بالتحديد لكن مش متفائل صراحة
 

hussien-11

Senior Content Specialist
من زمان لول...!!

ما ودي الموضوع ينقلب "كالعادة"

و لكن رح أقول : بالمشمش

زمان ما كان عندهم ألعاب أصلا كانوا في الظل :laugh::

آرت بايونيتا كان رائع لكن الارت الموجود هنا أيضا جميل و مميز ، ما ينفع نقارن بدون ما نلعب اللعبة و نشوف لأنه فيه تقارب .
 

Nyx

True Gamer
و"كالعادة" يبدأ من تنزيل قدرهم منك.
المشكلة كيف تناقش واحد يقول قصة رزدنت إيفل ممتازة لول , عيش في عالمك الخاص حسين.
والغرب هو الإخترع الفيديو جيمز وأغلب الجنرز اللي قاعد تلعبها إلحين , وقدم قصص لو يدورون اليابانيين حول نفسهم ماجابوها , ومش محتاج شهادتك بهالشي.
 
التعديل الأخير:

hussien-11

Senior Content Specialist
كالعادة مش انا الي بدأت هذا النقاش العقيم و الممل ، ارجع للردود و شوف
بلا اخترع بلا بطيخ يا عمي لولا الـnes لا الغرب و لا غيرهم عرف الفيديو جيمز
و لا قدم و لا حاجة ، يادوب أثبت نفسه بهالجيل بعد 20 سنة معاناة

المشكلة انه فكرتكم حول القصة بديفل ماي كراي كلها فكرة غير واقعية من الأساس ، روح راجع الفئة المستهدفة باللعبة و شوف ليش أسلوب تقديمها كان ممتاز و مثالي لهذه الفئة الي جاي تدور على الأكشن الجنوني المبهر و مش جاية تشوف تخاريف ثانية

فيه ناس فاهمة كل شي غلط و مفكرة حالها فاهمة الأمور صح ، لكن خلاص انتوا أحرار .
 

Nyx

True Gamer
لول لولا الغرب كان نينتندو للحين تسوي أوراق كوتشينه.
صحيح ماقدم ولا شي طول 20 سنه غير إلحين مع ماس إيفيكت وكول أوف ديوتي , ياحليلك بس.
مو عشانك مغيب عنهم تقعد تجحف بحقهم كل موضوع بالطالعه والنازلة , مو لازم تحشر ذوقك وآرائك بحلوقنا وتعتبر إنك "فاهم" وغيرك جاهل.
 

Painkiller Q8

True Gamer
كل ما اشوف عن اللعبه صور او فيديو لو معلومات اتحمس لها اكثر !!!

عطوها فرصه ياشباب ، باين عليها لعبه تخلي الادرنالين طاير من الاكشن والحماس الي فيها

بالنسبه لشكل دانتي ، الناس اذواق وانا اشوفه افضل من القديم :)
 

hussien-11

Senior Content Specialist
عموماً أنا متفآل بالجزء هذا من ناحية إنه يمكن على الأقل يقدم قصة جيدة بما إنه من إستديو غربي

مادري مين الي قاعد يفرض كلامه على الآخرين و مصر يفتح هذه الجدالات العقيمة غيرك انت و حمدي وعلى طول تنطوا و تتهجموا ، مادري انا المغيب و لا انت الي تستهبل محمد و ماكلك التعصب بزيادة أنا ألعب كل شي و أمدح الي يعجبني هنا أو هناك مش مثل الي حاصر نفسه بالشياطين و القرون و الإباحية و الأشلاء المتناثرة و المخلوقات الفضائية، نصيحة خفف شوي من نيو جاف تراهم في بلد و الفهم في بلد

معليش بس المسألة صار مالها داعي بالمرة ، رجاء هذا الموضوع لمناقشة اللعبة و أي رد خارج عن الموضوع الان خليه للإشراف يتصرف فيه ، أعتقد عمر حذر في المرة الماضية من تخريب المواضيع بمثل هذي النقاشات الي مالها أي داعي ، و رجاء لا تنحرفوا بمسارات المواضيع مرة ثانية .
 

Nyx

True Gamer
وإنت عارف إني ألعب كل شي ومافرقت معي , مدري شدخل جاف والكلام الفاضي , أقدر أرد عليك وأقولك سيبك من قصص الدارما الهندية وأشباه الأنمي.
وأعتقد إنه شي معروف تفوق الغرب في الناحية القصصية والكتابة , ما أشوف إن كلامه فيه تعدي على آراء الآخرين
 

Suzuki Yu

True Gamer
ما ادري ليش في كل نقاش عن القصص بالالعاب احس انه في ناس بيخلطوا بين القصة والسكربت وبين سيناريو الاحداث .... بتتكلموا عن شي لكنكم بتقصدوا حاجة ثانية خالص.
قد اكون غالطان لكن هذا اللي أستشفيته
 
التعديل الأخير:

Old Snake

True Gamer
كالعادة مش انا الي بدأت هذا النقاش العقيم و الممل ، ارجع للردود و شوف
أنت الي بديته...معليش حسين بس أنت وش تبغى الحين...!!؟
تقعد تقدس وتبالغ بألعابك الخاصة بقصايد ولا أحد يكلمك وحرق رزك كلمتين كتبتها...
يا أخي كاتب سطر واحد فقط وأعبر فيه عن رأيي مو لازم أبررلك ويمدحوا الآيجنور لست...
 
أعلى