hits counter

مواصفات Nintendo Wii التقنية

king zell

Network Director
Administrator
As written previously, the Wii will ship with a PowerPC 750GX CPU jointly developed between IBM and Nintendo. Nintendo says the codename of the processor is Broadway and was manufactured using a 90nm fabrication process. IBM claims the 750GX GPU is based on the 750FX processor designed by the company several years ago. The chip can run at frequencies up to 1.1GHz and includes a 4-way set-associative single core with 1MB L2 cache.

On Nintendo's official Wii hardware "specifications" page, the GPU of the console is listed as still being developed with ATI. Whether this means that the GPU is still being tuned or there was simply a grammatical error on the site is up in the air. Very little is known about the Wii's GPU, codenamed Hollywood except that it is part of ATI's R520 family.


http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2227





بصراحة ما عندي أي خلفية تقنية.. لكن كما يبدو إن كرت الشاشة حسب كلام الشباب مشابه لما يقدمه الAti X1800 و إنه بسهولة أفضل من الجيم كيوب

يمكن اللي شفناه شوية كسل من بعض الشركات أو عدة تطوير مش في شكلها النهائي أو لأنها ألعاب جيل أول للجهاز..


ان شاء الله الجرافيكس بشكل عام يتحسن كثير :)
 

ASWD

True Gamer
نفس الشي ما افهم كثير بالامور هذي..:(

انتظر محللينا التقنيين يوضحو لنا هذي الهرجة :p
 

ahmed_cube

True Gamer
امممم

اختلاف تام عن الي قاله مات قبل فتره ؟؟؟ اليس كذلك ننتظر المختصين في الجرافيكس :)
 

Reggie

Banned
الـR520 هو البروتوتايب الي طلعو منه الـX1800

نزل في يوليو 2005 و رسمه أقرب للأكس بوكس (القديم, مب الـ360)
 

hussien-11

Senior Content Specialist
أعتقد العيب برسوميات الألعاب في المعرض كان بسبب عدة التطوير المتأخرة ، و على الأرجح نشوف تحسينات واضحة برسوميات الألعاب قبل إصدار الجهاز ^^

1.1 جيجا كمعالج جيد ، أحسن من أول حسب ما قال مات ( 719 ميجا )
 

DREAM

Banned
هاذي معلومات المعالج الcpu R520:
Specifications of ATI’s code-named R520 VPU are unclear at this time. Some sources suggest that the chip may have up to 32 pixel pipelines and up to 350 million transistors, which makes the processor extremely complex. However, given that a new fabrication process is to be used for the manufacturing of R520, it is unlikely that the visual processing unit will be tremendously large in terms of transistor count and complex in terms of the number of pipelines. Fabless semiconductor designers tend to balance complexity of their chips for new fabrication processes. For instance, since 2002, ATI has not launched manufacturing of high-end graphics chips using a new process technology unless the technology was tested on mainstream chips. Still, even on relatively new manufacturing processes, ATI has set pretty high clock-speeds for its VPUs

أتوقع بالنسبه لننتندو أكثر من 100 مليون مضلع يكفي لأنهم بدعوا بالكيوب ب12 مليون مضلع بس
فكيف لما يحصلون قوة أكبر وحجم سيدي أكبر أكيد الأبداع أكثر فأتوقع كل ها الشغل من ننتندو مشي
حاللك على السريع السبب ميترويد أشوفها بس تطوير بسيط وكم لعبة أحسها واعدة ولكن جرافيكها
بسيط حتى في ألعاب ما أنعرضت السبب التطوير ما بدأ لسها فيها شغل كامل مثل لعبة ننتندو هاذي
ألا شخصيتها تشبه الي في أنوذر كود بس رجال وأحس الجرافيك بيطلع رهيب بالذات بعد ما شفت
ماريو جالكسي رهيب مره على العموم أنا بسأل أخصائي كروت واحد من أصحابي بخليه يسوي بحث
عن قوة الجهاز وبعطيكم المعلومات ولو أحد موجود هنا خبير يعطينا خبر على فكرة الموقع ألي أخذت منه
الخبر يقول أنه الكرت يمديه يعرض رسوم ألا ن ويك بالراحة لعبة ريميدي طبعاً وهذا الخبر:
ATI R520 demonstration includes a game called Alan Wake from Remedy, the developers who created May Payne series of titles. The game demo uses Shader Model 3.0 in order to speed-up processing of shaders; while Alan Wake can run at the Shader Model 2.0 hardware, the more advanced shader model allows the graphics hardware to make less rendering passes, thus, providing higher performance.


والمصدر هذا :
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20050520045707.html
 

dragonwarrior

بطل بطولة SF4 نسخةPS3
في فرق كبير بين ماريو جلااكسي و الألعاب الأخرى! فرق!!

مترويد -_- نسخة من الكيوب!

زلدا أكثر من أبداع!
واريو وير صخر ههههههههههههههههههههههههههههه

عموما ألعاب الوي أحس أنهم قاصدين يخلونهم بالشكل البسيط ! نفس لعبة الرياضة! أشكال الشخصيات مش حالك بالقوة!
 

DeaDMaN

True Gamer
امم والله في المعرض تعجبت..متوقع جرافكس تمشية حال ..لكن ماريو جالاكسي كانت روعة بجد ..وميترويد 3 عجبني الجرافكس لكن انا متأكد بانهم يقدروا يعملوا أفضل من كذا ..
 

Sir Doyle

Hardcore Gamer
بالنسبة لألعاب الننتندو ما يهمني الجرافيكس أبداً...لأني واثق من أبداع و تسلية العابهم...
تخيلوا مثلاً نلعب لعبة برسوم ماريو 64 بنفس المتعة.....
 

The_One

Hardcore Gamer
صراحة مواصفات فووووق ما توقعته بكثير :bigSmile:

الكرت ما دامه من عائلة R520 فهذا يعني أنه بالغ القوة وقريب جداً من الـR500 المستخدم في الأكس بوكس 360 .

والأفضل من هذا أنه خلاص تأكدنا أنه الوي يدعم كل المؤثرات البصرية الحديثة (إضاءة متطورة - إنعكاسات - ظلال ..إلخ) حاله حال أي جهاز ثاني من الجيل الجديد.

الفرق راح يكون في المعالج والذاكرة . وهذا شي مو مهم كثيراً خاصة إذا عرفنا طبيعة ألعاب الوي .

يعني الوي تقنياً يظهر لنا رسوم بجودة ومستوى أي جهاز من الجيل الجديد من ناحية الـQuality لكن بـQuantity أقل .

Next generation graphics + Revolutionary gameplay style

Wii is so perfect
 

The Sinner

عضو سابق في فريق العمل
بالنسبة للجرافيكس للالعاب ماعجبني مرة بس الجيم بلاي كان حلو واظن السبب تكاسل الشركات
 

mario0o

True Gamer
اجوف ماريو وزيلدا الصراحة قمة فالابداع
احس الالعاب الاخرى جيده واكيد مع الوقت بيتعددلن لان لا تنسون ما طولو وايد فالتطوير ...
 

fnh

True Gamer
ان شاء الله الوي بيكون من افضل الاجهزه في النيكست جين ^^
 
أعلى