hits counter

كشف Shin Sakura Taisen في تريلر أول (وفيما يبدو نقلة نوعية للسلسلة) والقادمة حصريا للـPS4 | تحديث: اعلان اللعبة للغرب رسميا!

Suzuki Yu

True Gamer
u4WbORs.jpg


تريلر الكشف للعبة

التريلر يظهر نقلة نوعية بالبرودكشن فاليوز من Illustrations بسيطة بطور الادفنشر الى تفاصيل 3D بالكامل بالمحادثات وتفاصيل غنية بالمدينة.
والانجن يبدو بمظهر رائع أيضا.

يعمل على اللعبة فريق تطوير VC4
ويعمل على الكتابة Jiro Ishii (شيبيويا سكرامبل:428)
ويعود للموسيقى الفنان الكبير Kohei Tanaka (ون-بيس)

صور من اللعبة
v3DxmlG.jpg

KFzMWic.jpg

Oo3mb8I.jpg

Wn6snEs.jpg
n638tgk.jpg



تحديث: أعلنوا عن اللعبة للغرب!
damn اعلنوا عن اللعبة للغرب already!


يسسسسس!

قادمة في ربيع 2020
 
التعديل الأخير:

retha

from a parallel universe
ما ودي أخرّب الجو لكن... ما عجبني تصميم الشخصيات (ما عدا البطل وساكورا) وكلي خوف إن شخصيات البنات تطلع مستهلكة بناءً على أشكالهم.
عطوني كولكشن الأجزاء السابقة بس!
 

Suzuki Yu

True Gamer
ما ودي أخرّب الجو لكن... ما عجبني تصميم الشخصيات (ما عدا البطل وساكورا) وكلي خوف إن شخصيات البنات تطلع مستهلكة بناءً على أشكالهم.
عطوني كولكشن الأجزاء السابقة بس!
هذا الداون-سايد الوحيد بالنسبة لي هو أن مصمم شخصيات الجزء هذا هو مصمم شخصيات بليتش وليس المصمم السابق.

eUXumDN.jpg
 

AliAlwazzan

True Gamer
هذا الداون-سايد الوحيد بالنسبة لي هو أن مصمم شخصيات الجزء هذا هو مصمم شخصيات بليتش وليس المصمم السابق
اول ماشفت العرض تذكرت بليتش فعلا لمسته واضحه
damn اعلنوا عن اللعبة للغرب already!


يسسسسس!

قادمة في ربيع 2020
واو باين ان اللعبة محطوط فيها ميزانيه محترمه ما اعرف السلسلة لكن العرض جدبني بصراحه
 

Suzuki Yu

True Gamer
معلومات اضافية من اللقاءات اليابانية
so the game will basically be separated into 2 parts, adventure part and battle part
in adventure, you can "freely explore" places, communicate with members to raise their trust to affect the story and give advantages in battle, progress the story
there will be mini games as well
each member will have their own personal ending? i think this is based on the trust thing with the player character
some discussion about touching mode? click mode? i think it's some series staple but i'm not familiar with the series so i'm not sure what this is about
development is currently at 40~50%
 
  • Like
Reactions: Ria
روعة.. صراحة عجبوني شكلهم و تصميمهم راح العبها إن شاء الله و راح يعتبر أول جزء لي :hearteyes::blush:
 

Ria

True Gamer
مظهر اللعبة رهيب يحتاج ماتصورت يكون بالشكل هذا ما أحب بليتش ومو مهتم أشاهده لكن تصاميم الشخصيات بعيد عن كامياما وساكورا سيئة جداً تمنيت لو كانت إصدار عالمي بنفس التوقيت بدل ما يخلون الغربي ينتظر لين ربيع 2020.
 

Suzuki Yu

True Gamer
بمناسبة الكشف عن اللعبة هذا الكولكشن تبعي للسلسلة:

أصدار الكولكشن اللي يجمع الاجزاء على الDC والجزء الخامس الغربي على الـPS2
xdilJ1M.jpg

I2ixFBF.jpg

rpmUgZO.jpg

O2B6CMZ.jpg
 

Eizu

Hardcore Gamer
انا لم العب اي جزء لسلسلة , يا ريت تعطيني فكرة سريعة عنها و هل اجزاءها مرتبطة , و هل فيه اجزاء معينة تعتبرهم must او جزء مناسب ليكون مدخل للسلسلة
 

Suzuki Yu

True Gamer
انا لم العب اي جزء لسلسلة , يا ريت تعطيني فكرة سريعة عنها و هل اجزاءها مرتبطة , و هل فيه اجزاء معينة تعتبرهم must او جزء مناسب ليكون مدخل للسلسلة

السلسلة تقدر تشبهها بسلسلة مثل بيرسونا من ناحية أنها 70% فيجوال نوفل 30% باتلز.
الفرق انه اللعبة هذي بالفجوال نوفل سيستم تبعها هناك نظام يسمى الـLIPS system وهو نظام الحوارات وتأثيرها على اللي حولك من الشخصيات الانثوية (يتضمن خيارات متعددة بالحوار ودرجة ارتفاع الصوت في احيان أخرى و QTEs ببعض المواقف اللي تتطلب أكشن الخ) بعكس بيرسونا اللي تعتمد على "قضاء" الوقت مع من تريد علاوة على يوميات وكاليندر وكدة... أثنينهم يساعدوك بتحسين الاداء بالمعارك.
الفرق الاخر بيرسونا دنجنز ونظام قتال تعاقب أدوار تقليدي بس ساكورا نظام SRPG مع حرية في الحركة (نظام فالكيريا متطور عنه) بس عن طريق ميكاز.

الثيم العام بالسلسلة Steampunk في حقبة تخيلية فانتازية لما بين الحرب العالمية الاولى والثانية.
السكوادز اللي تلعب فيهم هم ممثلين على خشبة مسارح في الظاهر لكن هذي المسارح تعمل كـSecret Operation لمواجهة الديمونز اللي يهددوا العالم.

تقدر تعرف أمور تفصيلية عن تاريخ السلسلة وتطورها بما فيها افلام الانميشنز اللي نزلت وتعزز أكثر لقصص الالعاب هنا


قصة الاجزاء من 1 - 4 متصلة قصصيا (نفس البطل)
قصة الخامس ماهي مرتبطة بشكل مباشر مع الاجزاء اللي قبل ومع بطل وكاست جديد تماما
الجزء الجديد هذا Shin راح تكون احداثه بعد الجزء الخامس بـ12 سنة لكن again مش مرتبط بشكل مباشر مع اللي قبله بكاست جديد تماما. ساكورا 5 كانت أحداثها في امريكا وهذا الجزء رجع لليابان.

الجزء الوحيد اللي نزل و ينفع أنصح فيه هو الخامس لانه الوحيد اللي صارله لوكالايزيشن برا اليابان على الـPS2 والـWii. وهو أيضا الاكثر تطورا من بينهم في أنظمته.
بس ينفع برضوا انك تقفز على الجزء الجديد ويكون لك مدخل بدون مشاكل وممكن يكون الخيار الامثل كونها باين أنها حتكون نقلة عن الاجزاء الماضية.
 

Cloud_no_sora

مكجول سعيد ولا محنك مكتئب
السلسلة تقدر تشبهها بسلسلة مثل بيرسونا من ناحية أنها 70% فيجوال نوفل 30% باتلز.
دقيقة ::sur:: هو ليش ما كنت اعرف عن هذه السلسلة ؟
لانه الوحيد اللي صارله لوكالايزيشن برا اليابان
آهاااااا :disappointed:

المهم .. شي جيد انه نقدر نلعب الجزء الجديد بدون ما نلعب السابقات .. وفعلا تصاميم الشخصيات بالسابق اشوفها افضل بس العرض عجبني جدا
 

Suzuki Yu

True Gamer
بعض سكانات فاميتسو مع معلومات جديدة طلعت على السطح

System

  • The story progresses by moving to specific areas and speaking to specific characters to trigger events. Locations and characters that trigger special conversations and events are indicated by icons.
  • Players can use a steam-powered portable terminal called a Smatron, an evolution of the Mobile Kinematron, to do things like contact other characters and display the map.
Developer Interview Tidbits

  • Sakura Wars winning first place in the Sega Fan Fes 2016 fan poll was the starting point of Project Sakura Wars.
  • Since it has been more than 10 years since the previous game, the sense of Project Sakura Wars being a reboot is stronger than that of it being a sequel. Additionally, the staff has significantly changed and the platform is PlayStation 4. With all of that lumped together, it could be summarized in the word “New,” thus the title. (The Japanese title of Project Sakura Wars is New Sakura Wars.)
  • Speaking of the main heroines of Sakura Wars, they wear kimono and wield swords. That was the combination that first came to the mind of character designer Tite Kubo. He is not only the character designer, but also the designer of each character’s sword. He has also proposed other ideas.
  • Masashi Kudou, who works on the anime version of Bleach, is responsible for the visual settings when making 3D models. Tite Kubo vouched for him, saying, “If anyone can do it, it’s Masashi Kudou.”
  • Tite Kubo works fast. When I came back to the office after our meeting, he already drew up a rough draft. His speed is incredible.
  • While 10 years have passed since the previous title, the “steam civilization” and “Taisho era romance” settings have not changed. The biggest change from the past is that the Combat Revues, which once existed behind the scenes, are now widely known.
  • The story is a Sakura Wars-esque fantasy.
  • Script writer Takaaki Suzuki, who is known for Girls and Panzer, has offered historical accuracy suggestions.
  • We still have many secret weapons (within the staff).
  • The Great Combat Revue World War is like a global sports festival. In Project Sakura Wars, it is the third one to be held. It is where the Combat Revues from all over the world gather in the Imperial capital and compete in tournament format. However, the tournament that should have been peaceful takes a serious turn…
  • A “Trust Level” exists between you and the members of the Imperial Combat Revue: Floral Division. The fluctuation in Trust Level affects your battle parameters, as well as the enables the use of cooperative skills. There are also individual endings with each member. The basic framework, such as “Next” notices, has not changed.
  • The graphics are full 3D. The entire map was made anew, starting from the Imperial Theater. You can even walk around freely inside buildings.
  • Movement, events, and conversations that occur during adventure parts all happen on the same 3D map.
  • LIPS and Click Mode, the latter of which is also known as “Touch Mode,” return and incorporate elements unique to 3D graphics while also changing form. By linking the analog LIPS with camera control, you can do things like get a good look at something from top to bottom. Click Mode also has new mechanics. We’re doing our best to the point that CERO’s inspection does not have any effects.
  • Protagonist Seijuurou Kamiyama is a flexible character who can become the lover or the comedian depending on the player’s choices. He is an amusing guy. Expect some “scenes” happen in front of the shower room, similar to past titles.
  • Sakura is a little clumsy. Hatsuhou is a different type compared to Kanna. There is a meaning behind Azami’s clothes. Claris has a sharp tongue and sometimes scolds others with phrases like, ‘Please go to hell!’ She is recommended to those want to be scolded by her voice actor Saori Hayami.
  • Each country’s Combat Reveue and the Imperial Theater staff also appear. The casting will surprise everyone.
  • Anime movies produced by Sanzigen that total about 40-plus minutes are being prepared. All other scenes are 3D.
  • Project Sakura Wars is an adjacent work to the previous entries in the series.
  • Mech design is again being handled by Mika Akitaka.
  • There are 70 to 80 songs. We’re aiming for the most songs in the series. We’re preparing a number of songs from those where everyone sings to solos. Whether the Combat Revues of each country have songs is a secret.
  • Development is 40 to 50 percent complete. Basic parts such as character and background modeling, scenario, and music are complete. Voice recording is also nearing the final stages, and after that is the stage where we put it all together as a game.
  • The plan is to keep our winter release (in Japan). We want to share more news as quickly as possible.
Staff

  • Development Director: Tetsuya Ootsubo
  • Producer: Tetsu Kitano
  • Setting and Scenario Summary: Takanobu Terada
  • Main Character Design: Tite Kubo
  • Music: Kouhei Tanaka
  • Story Composition: Jiro Ishii
  • Script: Takaaki Suzuki
  • Character Visual Setting: Masashi Kudou
  • Main Mech Design: Mika Akitaka
  • Original Work: Oji Hiroi
  • Executive Producer: Haruki Satomi
Comments from Oji Hiroi, Satoru Akahori, and Atsushi Morita

  • Oji Hiroi (Sakura Wars creator): “I’m really excited to hear that the work I created over 20 years ago is becoming a completely new Sakura Wars with new staff. Alongside the evolution of technology, the direction of the story and and the times are also changing. I am very much looking forward to this challenge and delivering a new ‘dream sequel’ to the fans.”
  • Satoru Akahori (Sakura Wars I to V writer): “I’m very much looking forward to the latest Sakura Wars. A bizarre story like that of Sakura Wars requires youth to be written as a scenario, and even with previous games I always thought, ‘this is tough on an old guy.’ It can be rough around the edges, that’s fine, I just hope it’s a youthful scenario with momentum. At any rate, I get to enjoy Sakura Wars from a the perspective of a fan for the first time, so I’m happy!”
  • Atsushi Morita (Sony Interactive Entertainment Japan Asia president): “Even though I should have forgotten, that one phrase will pop up in my head when I least expect it. And the memories of those days. That’s the kind of game Sakura Wars is to me. It was an entirely original concept that developed across various media. And after over 10 years, it returns as Project Sakura Wars. I’m very happy. It took first place in the fan poll. Both fans who have been waiting and new fans alike will surely get excited, anxious, laugh, and cry. PlayStation is ready for it. I too am ready to cry.”

damn المعلومات تعطيني انطباع انه حجم اللعبة راح يكون مهول جدا!
يعني مشاهد الانمي فقط طولها بالمجمل يصل الى 40 دقيقة! اللعبة راح تكون معتمدة بشكل كبير على المقاطع الـ3D لكن مع ذلك في 40 دقيقة مشاهد أنمي!
وفوقها راح يكون في 70 الى 80 أغنية! الاكبر بفارق عن المعتاد من السلسلة @@
سالفة انه الجزء هذا فيه تورنمنتس بين فرق العالم غير محاربة الديمونز يخليني أقول انه المواجهات والمعارك راح تكون أكثر بفارق برضوا.

السكانات تظهر لقطات اولى للجيم -بلاي ظهر خلالها التجول والجادجت الجديدة وتصاميم الميكاز الجديدة اللي أقدر أقول انهم طالعين غاية بالجمال والاوريجنالتي ::involve::

VzzFJod.jpg

PBsV1MT.jpg

3CzdkNX.jpg

XFfdLlJ.jpg

BJYGxQ0.jpg

v7LZx8F.jpg

J0JTBVH.jpg

zae9W4V.jpg



انا متحمس لهذا الجزء بشكل استثنائي ومتأكد أنه حيطلع شي مرة سبيشل.
 

Suzuki Yu

True Gamer
المزيد من المعلومات:
-development staff over 100 people. biggest in the series
-using Hedgehog engine (Sonic games)
-event scene made using know-how from Yakuza games
-combat system is easier than previous games to accommodate new players (it's more of easier to play/understand the system, not necessarily easier difficulty.)
-70~90 songs. biggest in the series

لول اخيرا الhedgehog engine استخدم في شي خارج سلسلة سونك.
 
أعلى