hits counter

حكايات يوجي ناكا (تحديث 1 الرد 16:تطوير Nights و لعبه Sonic Xtreme و المزيد)

Abdo Aly

True Gamer
بسم الله بما ان يوجي ناكا اليومين دول فاضي و بيحب ينشر بكثره علي حسابه علي تويتر
فقولت اعمل الموضوع دا (علي الاقل لي)

البدايه من محاكمه سكوير انكس (ليها موضوع خاص)

تاكيد اشاعه 30 عام اغاني ميكل جاكسون و رحله الهليكوبتر (ليها موضوع)

محاكي الNES و اللعاب كامله منه ايام الشباب و الشقاوه

بيضف هنا انها مش مجرد اللعاب اندي بل اللعاب كامله و يمكن يحتاج الكثير من التصاريح علشان تظهر

احتفال بذكره السنوبه لNight

و يتبع هنا

و الله سكوير رهيبه تقدر تحطم صداقه دامت اكثر من 30 سنه في كام شهر الراجل حظر ناوتو من كل شي تقريبا حتي صور القديمه بيشخبط عليها و لا المتزوجين بعد الطلاق

تحديث 1 الرد 16:تطوير Nights و لعبه Sonic Xtreme و المزيد
 
التعديل الأخير:

SevenY0Z

Hardcore Gamer
الواضح من القصص ان الرجال كريه ومستفز.

مافيه شيء يضحك اكثر من انه زعلان انهم تكلموا من وراء ظهره مع انه هو نفس الشخص اللي سوا هذا الشيء:
Subotnick recalled that the team were really pleased with how Geist Force was being developed, and that there were a lot of people excited about it. One day during development, however, Yuji Naka and his team came down to the studio they were working at to inspect their technology. He then recalled how Naka started speaking in Japanese, assuming no one at the studio would be able to understand him.


However, many members of Subotnick's team were fluent in Japanese, including his lead engineer. Naka was there inspecting the engine, saying that once Geist Force shipped, they would fire everyone but the engineers who knew how it worked, bringing them both to the development of Sonic. This loss of man-power and money eventually caused the game to be canned
 

Abdo Aly

True Gamer
الواضح من القصص ان الرجال كريه ومستفز.

مافيه شيء يضحك اكثر من انه زعلان انهم تكلموا من وراء ظهره مع انه هو نفس الشخص اللي سوا هذا الشيء:
المقاله بتقول أنه تكلم من. ورا ظهرهم الرجل ياباني و يتحدث الانجليزيه بشكل ضعيف أكثر من مره ياكد عليها
منعرفش اصلا اي المنتج ممكن مكنش بالجوده المطلوبه فعلا
لكن الحاله هنا أنه ناوشيما راح لمدرين سكوير و خلالهم يغيروا فجاءه دا فرق و اللعبه صدرت فعلا و عليها اسمه و دا ضرر ليه
تعرف المشكله ايه أن سكوير ما خرجت باي بيان من جهتها الحصل و لو حتي بيان تسليكي
 

SevenY0Z

Hardcore Gamer
المقاله بتقول أنه تكلم من. ورا ظهرهم الرجل ياباني و يتحدث الانجليزيه بشكل ضعيف أكثر من مره ياكد عليها
منعرفش اصلا اي المنتج ممكن مكنش بالجوده المطلوبه فعلا
لكن الحاله هنا أنه ناوشيما راح لمدرين سكوير و خلالهم يغيروا فجاءه دا فرق و اللعبه صدرت فعلا و عليها اسمه و دا ضرر ليه
تعرف المشكله ايه أن سكوير ما خرجت باي بيان من جهتها الحصل و لو حتي بيان تسليكي
تتوقع لو انه يدري انهم يفهمون كان بيقول انه بيطردهم كلهم؟؟؟
 

Invader Zim

TG’s Discord owner
الواضح من القصص ان الرجال كريه ومستفز.

مافيه شيء يضحك اكثر من انه زعلان انهم تكلموا من وراء ظهره مع انه هو نفس الشخص اللي سوا هذا الشيء:
كل هذا عشان جزئيتين طياران في sonic adventure
 

Abdo Aly

True Gamer
تتوقع لو انه يدري انهم يفهمون كان بيقول انه بيطردهم كلهم؟؟؟
لا انت و لا أنا نعرف الحاله و لا نعرف كيف كانت اللعبة اصلا و لي وصل الوضع لدا
لو كلمه مريحه اي حد يقدر يبني عليها فرضيات و لكن هل هي حقيقة فعلا
 

abdullah-kh

مشرف عام
Administrator

تشوف كلامه كذب تشوف كلامه صدق
يظل حسابه ممتع كثير ويرمي عليك معلومات يمين شمال.
 

Abdo Aly

True Gamer
يضيف دي كمان
لعبه كامله بال assembly
 
أتمنى المطورين الآخرين يتشجععون ويتكلمون أيضا عن مشاريعهم الملغية أو الأسرار المخفية في الصناعة..
صناعة الألعاب لها تاريخ مخفي يجب إظهاره للاعبين وللتاريخ.
 

YAHiA

Nightmaren
يضيف دي كمان
لعبه كامله بال assembly

وماذا عن محرك نايتس اللي بسبب ناكا انحرم الفريق من استخدامه ونتج عنه خسارة للوقت وزيادة الضغط؟

من طريقة كلامه يبدو أنه يرى ان ما فعله هو الصواب بينما في الواقع هو العكس...
 

Reload

Hardcore Gamer
أتمنى المطورين الآخرين يتشجععون ويتكلمون أيضا عن مشاريعهم الملغية أو الأسرار المخفية في الصناعة..
صناعة الألعاب لها تاريخ مخفي يجب إظهاره للاعبين وللتاريخ.

مترويد ٤ موضوع حلو تتكلم فيه ننتيندو
 

Abdo Aly

True Gamer
وماذا عن محرك نايتس اللي بسبب ناكا انحرم الفريق من استخدامه ونتج عنه خسارة للوقت وزيادة الضغط؟

من طريقة كلامه يبدو أنه يرى ان ما فعله هو الصواب بينما في الواقع هو العكس...
هو رد علي النقطه دي في بدايه الثريد
تعديل
في ردود ثانيه عن تطوير Nights و أنها مختلفه عن الباقين
 

Abdo Aly

True Gamer
تحديث 1
تطوير nights و لعبه Sonic Xtreme
و يضيف هنا أنها من برمجه 3 أشخاص
اكثر مطور يحترمه دا ليك @Suzuki Yu
المزيد من الحش في سكوير
الكلام هنا علي Sonic Xtreme
منافسه star fox
 

MH MD

Moderator
مشرف
وماذا عن محرك نايتس اللي بسبب ناكا انحرم الفريق من استخدامه ونتج عنه خسارة للوقت وزيادة الضغط؟

من طريقة كلامه يبدو أنه يرى ان ما فعله هو الصواب بينما في الواقع هو العكس...
هو دايم كان في لغط وكلام معين منتشر حول هالموضوع من زمان، وهذي فرصة اصححها

بس اول شيء من الاساس اللعبة كان تطويرها متعثر، هو بادي من 94 تقريبا، وانعرضت في E3 1996 ، بعدها طلبوا محرك نايتس في 96، كيف لعبة تتطور بدون محرك؟ مش منطقي، كيف تعرض لعبة وانت مش مختار المحرك حقها؟ لأنه اللي عرضوه كان مجرد شغال على محرك مخصص لمناطق البوسز وساحبين على باقي اللعبة،هذا دليل تعثر كبير بالتطوير، هذا شيء

الشيء الثاني، انه فعلا يوجي ناكا ما كان عنده علم بالمشروع، هو كان باليابان يعني، مسألة لغط المحرك جات من الفرع الامريكي لسيجا من الاساس، وقتها بيرنارد ستالور كان رئيس سيجا الجديد هناك، واتصرف بشكل سيئ مع المشروع، هو بالبداية بعد الE3 راح للفريق حق التطوير وقال "لازم اللعبة تنزل بكريسمس 1996، ايش تبغوا؟" قالوا "اوه ،نحتاج محرك نايتس " هو قال لهم ايه خلاص، بدون ما يستشير اي احد ثاني، والفريق حق التطوير وقتها اخذوا Level Editor حق نايتس، مش حتى المحرك، مجرد ليفل ايديتور، اخذوه اسبوعين كذا لحد ما وصلهم الرد من يوجي ناكا انه لا، ما نقدر نعطيكم المحرك، وبعدها كملوا عادي خلاص

اسبوعين بس، من لعبة مدة تطويرها سنتين وقتها، بالكاد اسمي ذا تضييع وقت كبير وأكبر أثر على المشروع، واساسا ايش بتسوي بمحرك للعبة المفروض تنزل بعد أقل من 6 شهور؟ مصيبة ::laugh::

اساسا لما تقرأ عنه، بتشوف اكثر واحد يتم انتقاده بالموضوع هو رئيس سيجا امريكا -صاحب كثير مشاكل وقرارات سيئة اسطورية وقتها- والكرنش اللي اجبرهم عليه وشغل 16 ساعة باليوم محبوسين بمكتب


Mike Wallis: You know, it was sometime in late summer, so I think it was September of '96 when Bernie Stolar had come on to Sega as the CEO around July of '96. He came over from Sony. And he said, "Look you guys. I want you to get a core team together," he told Roger Hector who was at the time the head of STI, and he said "I want you to get a core group together and we're gonna lock them together, away from everybody, and we'll feed them, we'll bring in cotts and mattresses and they can sleep there, and I don't want them to have any outside contact and get them whatever support they'll need. I want just this core team to do Sonic X-treme." 'cause we needed it to be out there in time for Christmas of '96. So we took the core group -- oh, Ross Hariss is another, he was one of the animators... so we took the core group and they basically locked us (chuckles) into the first floor in.. oh God, what was the address? ...of Sega at the time.


PACHUKA: Lemme look it up here... (both laugh) I don't have the specific address, but it was Redwood City, right?

Mike Wallis: Yeah, there were two buildings. One was 255 and one was 275, I think they locked us into the first floor of the 255 building, which was the old STI area and you know, they'd bring in breakfast, lunch and dinner and people would basically work like, 15-16 hour days. And it kind of sucked, because Bernie Stolar made us alot of promises that he couldn't deliver on. He was brand-new and he said, "Look, what do you guys need to do this by Christmas?" and we said "Well, we need the NiGHTS engine, because we can't develop the technology, it would take too long." ... so he said, "Alright! You got it." So, you know, they shipped us a NiGHTS editor, a level-based editor and our designers where familiarizing themselves with that, and after about two-weeks, Yuji Naka who was the designer of NiGHTS, and one of the original SonicTeam, had said "No". There was a big rivalry between SOJ and SOA and Yuji Naka hated SOA..


PACHUKA: Yeah, I had a feeling.

Mike Wallis: So he said he came to Yuri Maguire (sp?) who was the head of Sega, SOJ at the time, and he said "Look. I don't want these guys to have the NiGHTS engine. I do not want them to have the NiGHTS technology. If you give it to them, I quit." and so Yuri Maguire came back to Bernie Stolar and said, "I'm not giving you anything. You're gonna have to do it without it." So.. Bernie had to come to us "Sorry guys, you're gonna have to do it without the NiGHTS Technology." So at the time, Ofer Alon was developing this game; he was developing Xtreme on the PC... with the intent of porting it to the Saturn. He wrote these great development tools and everything, and it looked great on the PC. But the problem was so processor intensive that when it went to the Saturn, it was running at like, 2 frames a second. So independently of that, Christina Coffin, who was the lead programmer for the Boss Levels -- you know, the boss levels were supposed to be like, these Arenas...


PACHUKA: Yeah, I've seen Pictures of them.

Mike Wallis: Yeah. And that was the one we showed at E3 and everything that people could play... so Chris was developing this Technology, and I think Yuri Maguire had come out to Sega at the time, sometime during the summer and he saw both, he saw the one running on the PC and then he saw the boss level one and he said, "Oh I like this one much better." (Christina Coffin's Boss level techology) and he said, "I want you to make the whole game like this, using this techology."

يعني بنهاية الامر، سيجا اليابان شافت جزئيات البوسز وقالت تبغى اللعبة كلها بهالشكل، بهالتكنولوجي

يعني عندك مقابلة طويلة عريضة مع احد مطورين اللعبة نفسهم، وهذا اللي قاله بالنهاية

Mike Wallis: Yeah, Sega of Japan was actually not involved with X-treme at all, other than saying that they would initially provide the NiGHTS engine, and then pulling it from us. Other than that, they were not really involved, because I think they were part of the backup plan with Sonic 3D Blast, and Travellers Tales did the game and SOJ did the Bonus Levels.

ما لام يوجي ناكا ولا شيء، اساسا سالفة يوجي ناكا بالمقابلة هي مجرد شيء بسيط مقارنة بقصة تطويرها الكاملة، ولا حتى اتوقف عندها كثير او اعتبرها سبب اساسي بكنسلة المشروع او شي، كان يتكلم بتفاصيل اكثر لباقي الاشياء


هنا المقابلة كاملة انصح بقراءتها

 
أعلى