hits counter

تريلر جديد لـ Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

FCB-Kratos

  
السلام عليكم

SOPFFO_January_Key_Art.jpg

JP


EN

مقابلات





 
التعديل الأخير:

S30D1999

True Gamer
انا يتهألي ولا المظهر تحسن كثير ؟


العرض يبدوا يحرق اغلب الزعماء فالأفضل تتجنبوه.
 
  • Like
Reactions: MD3

S30D1999

True Gamer
I know you don't wanna hear this...
Then don't say it.
No can do.

الكتابة في اللعبة هذي بتكون حاجة للتاريخ.
يكفي وجود جاك غارليند هذا لحاله كومة ميمز على ساقين ….
 

Arashi

Dragon of Heaven
طوفته عالسريع لأنه مليان مقاطع ممكن تكون سبويلر، بس واضح في قصه.. يمكن ما تكون واو لكن المهم في قصه @@
 

Bill Cober

True Gamer
يا شيخ كلنا عرفنا chaos وسالفته من زمان بذي القصة الخربوطية (&)


أنا كمان اول ما شفت اسم اللعبة قي العنوان تذكرت Chaos ::laugh:: ::laugh::

كلما اتذكر التريلر الأول للعبة ....كلمة Chaos قاعد ترن في دماغي :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
 

Bill Cober

True Gamer
طوفته عالسريع لأنه مليان مقاطع ممكن تكون سبويلر، بس واضح في قصه.. يمكن ما تكون واو لكن المهم في قصه @@


وأهم شئ في القصة هو القضاء على Chaos ::laugh::::laugh::
 
  • Haha
Reactions: "_"

Golden_Sun

True Gamer
التريلر كله كوم وفرانك سيناترا كوم آخر::wow::
 

zlatanovic

True Gamer
انا طفشت بنص التريلر، فكيف باللعبة نفسها.

افضل وصف اقدر اقوله للعبة ذي انه فيه شخص له سنوات يصيح على سكوير "الله يرحم والديكم ابي اسوي لي لعبة" وسكوير تقول لأ. لما اخيرا وافقت سكوير، حط كل تخيلاته وافكاره كلها في لعبة وحده لأنه يدري ماراح تحصل له فرصة ثانية. والنتيجة هذا المسخ.
 

MOSU

Another Side Another Story
ca363a4e4e72ec5dc9a7b9995d1da3a9.jpg


خخخخ شكلي الوحيد الذي فكرت كذا.

من اول ما شفت جاء في بالي افكارنا تتقاطع

والله العبة فكاهية تبغى تصير عميقة وظلامية لكن طلعت فكاهية وهنا تكمن السروالية العفنة
 

Bill Cober

True Gamer
انا طفشت بنص التريلر، فكيف باللعبة نفسها.

افضل وصف اقدر اقوله للعبة ذي انه فيه شخص له سنوات يصيح على سكوير "الله يرحم والديكم ابي اسوي لي لعبة" وسكوير تقول لأ. لما اخيرا وافقت سكوير، حط كل تخيلاته وافكاره كلها في لعبة وحده لأنه يدري ماراح تحصل له فرصة ثانية. والنتيجة هذا المسخ.

عشان كده قصة اللعبة بكبرها عبارة عن chaos ::laugh::
 

game for new

True Gamer
الشركة الي قدمت هذي التحفتين
Nioh-ps4-cover.jpg

game-playstation-nioh-2-the-complete-edition-ps4-cover.jpg


اشتري منها اي لعبة بدون ان تسأل عن محتوى القصة حتى لأن راح يقدمون لك شيء غير موجود في الصناعة ابدا .
 

Big Basha

وحتى تحترق النجوم
شباب لو سمحتم لحد ينكّت عشان @Z E R O ما يزعل. نبي نحافظ على مستوى المنتدى ::an::


بالنسبة للعبة ناوي ألعبها كونها من تيم نينجا، بتكون بعد نيوه ٢ إن شاء الله
 

dro

Versus XIII Epic
ca363a4e4e72ec5dc9a7b9995d1da3a9.jpg


خخخخ شكلي الوحيد الذي فكرت كذا.


اللعبة هذه ترولة بجودة عالية ::laugh:: لكن عموما من زمان هذه وضعية كايوس(&) :

d6vo0ni-67832edc-b9f3-407c-81ab-c04e1fa77053.png


أنا مرات استغرب من هالترولة الخنفشارية لكن اخر بث بنهايته نومورا قال لا زال هنالك المزيد من الهُراء و ضحك قلت اوكييي هؤلاء مستوعبين انها ضحك اجل ولا أيش ::laugh:: لكن بصراحة فكرة انك تعمل سبين اوف عن شرير FF1 و ليه صار شرير بلعبة اكشن rpg و النهاية نشوف تحوله و تكون لمناسبة مرور 35 سنة لا زلت اشوفها فكرة خرافية لكن التطبيق! مع أن اللعبة من التريلرات تحسنت واجد عن اول كشف.

مقتطفات من المقابلات :

Jenni Lada: How did Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin come to be? What did the pitch look like and how did Team Ninja get involved?

Jin Fujiwara:
First, the idea was conceived by Tetsuya Nomura when he was discussing about how he wants the story that depicts how the villain in the Final Fantasy series Garland came about. He also wanted a game that is heavily skewed toward action gameplay where you are adventuring through different locations or dungeons. So those ideas were being proposed.

We have had a relationship with Koei Tecmo’s Team Ninja when we worked on Dissidia Final Fantasy. So when we were thinking about, “Yeah, we’d love to make an action game. Who should we turn to?” Because we really wanted this to be a good action game. We approached Team Ninja. We felt that they’d be the best fit. That’s why we decided to partner with them.


Jin Fujiwara يقول الفكرة الأساسية كانت من نومورا و انه ناقشهم انه يبغى قصة عن تحول شرير السلسلة Garland و انه كان يبغى لعبة اكشن و تغامر بمناطق مختلفة و دنجنز و بسبب علاقتهم مع تيكمو عشان Dissidia NT حين يقول اننا فكرنا نعم نحن نريد نصنع لعبة اكشن لكن لمن نلجئ؟ و قال خاصة اننا نريدها لعبة اكشن ممتازة بعدها تواصلنا مع تيم نينجا لأننا رأيناهم الخيار الأمثل لهذا تعاوننا معهم.

Jack feels different from your usual Final Fantasyprotagonist; he's a little harsher. What was the idea behind his design and personality?

INOUE: So the idea of Jack came from Mr. Nomura, actually. We were told that he was thinking of this character and one of the key elements that he shared with us was that he is a very angry person. Then he ends up being Garland, a villain in the Final Fantasy series, and sort of becomes consumed by Chaos.

With those key elements established, we considered what kind of thoughts he has. Because he's harboring so much anger, what kind of perspective does this character have? That's how we fleshed him out.


المقابل يتسائل عن Jack انه يعطي شعور مختلف عن ابطال FF المُعتادين و انه عنيف مالسبب خلف ذلك؟ Inoue يرد أن الفكرة من شخصية Jack كانت من السيد نومورا و انه شاركنا برغبته بعمل شخصية غاضبة جدا - اتسائل ليش ::laugh:: - ثم الفكرة هذه انتهت انه يكون Garland شرير FF1.


A lot of fans have speculated that this is an isekai. Is there any truth to that?

FUJIWARA: It is not meant to be like an isekai, sorry. We understand that people may have seen the protagonist’s outfit, which seems very modern compared to your typical high fantasy, and may have had that interpretation.
In this realm where Final Fantasy 1 also takes place, we have also have the people of Lufenia — they have ancient technologies, but they also have very advanced technologies at the same time. So they kind of coexist between the sort of high fantasy but also modern-looking elements.
That's probably where people may have taken notice of how their clothing is different and felt that it was unusual and gave that sort of Isekai impression. But if you do play the story and find out what the background is of the people of Lufenia, you see how they utilize both the fantasy elements and very modern sort of technological aspects as well. Once you play through, you will see that it makes sense.


السائل طرح سؤال ممتاز و قال الكثير من الجماهير حللوا أن اللعبة هي لعبة Isekai هل هي فعلا كذلك؟ ( توضيح : Isekai حسب ما فهمت هو شخص من الواقع يروح لعالم افتراضي/خيالي يعني نفس خياس Forspoken )

Fujiwara يرد بالنفي و يقول آسف اللعبة ليست Isekai و انه يتفهم أن الجمهور شافوا ملابس الأبطال انها مودرين و شعروا انها ليست ملابس فانتزي المعتادة.

يكمل جوابه انه عالم FF1 لديك قوم Lufenia و ستلاحظ انهم يمتلكون تقنية قديمة و بنفس الوقت لديهم تنقيات متطورة مما يعني أن FF1 تمزج بين فانتزيا عالية و ايضا اجواء عصرية و اعتقد انه هذا هو السبب الي جعل الجمهور يحتارون و يظنوا انها Isekai لكن عندما يلعبوها و يرون قوم Lufenia و كيف اجوائهم فانتزية و عصرية في آن واحد عندها سيكون كل شيء منطقيا.

تعليقي : واو من كان يتوقع FF1 كان فيها اجواء مودرن من البداية اساسا ::laugh::.

Stranger of Paradise is a new direction for the Final Fantasy series. How do you think that'll affect the series going forward?

FUJIWARA: So for the Final Fantasy franchise, we do have our mainline numbered titles and then we have our spinoffs. We look at our numbered titles like our traditional Final Fantasies, for those that love the traditional RPG style. For Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin, we consider it a spinoff — sort of like a branch that comes off of the main line. That's why we were able to skew heavily on the action-oriented gameplay.

I can't say if players might take the action-oriented gameplay very well! I don't know, maybe people will start saying ‘Oh, hey, Final Fantasy feels great as an action game.’

If there is such great popularity, sure, Stranger of Paradise affect some of the numbered titles or the mainline titles in the future. But we're not in it to sort of change the mainline titles — the mainline titles have their own audience and the spinoff titles have their audience as well.


المقابل يتسائل هل توجه SoP راح يأثر على الأجزاء الرئيسية لفاينل فانتسي؟

Fujiwara يرد بالنفي و يقول فيه اجزاء رئيسية و فيه مشاريع جانبية.. الرئيسية لديهم اسلوبهم و جمهورهم بينما المشاريع الجانبية لديك الحرية لعمل افكار مختلفة و هدفهم ليس التأثير على الأجزاء الرئيسية.



نومورا صمم Astos و Sophia بينما فيراري صمم الملك و اميرة Sarah.
 
التعديل الأخير:

XIIIXIIIXIII

Aëv stré Novrī
يب. هم إما حقاً مقتنعون بأنهم صنعوا اكثر شيء كول وايدجي في العالم، أو أنهم عباقرة في الحفاظ على القناع. في الحالتين هايب!
 

Unknown

Fake Gamer
شكل نومورا وهو يرسم صوفيا قاعد يشوف جيسكا جونز نتفلكس :tearsofjoy:

هي افضلهم تصميم
 

retha

from a parallel universe
كيف يجرؤ فسد اللعبة تاباتا.. ودنس تصميم نومورا العظيم :unamused:
لكن هذي اللعبة عادي مرفوع عنه اخونا القلم بما انها استهبالية::fdoly::
ياخي والله قهر لعبة استعباطية زي هذي (باعتراف كبار مطورينها) تحصّل وقت وجهد ومال بينما أجزاء فف القديمة عايشة على ريماسترات لا متناهية وفوقها استغلالية...
 
  • Like
Reactions: "_"
أعلى