hits counter

الموضوع الرسمي Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft | ثلاثية كلاسيكية بشكل جديد (التحديث الثاني متوفر للتنزيل)

ما هو الجزء المفضل بالنسبة لك من ثلاثية تومب رايدر في الريماستر ؟


  • مجموع المصوتين
    9

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
السؤال الذي يطرح نفسه , هل فقدت Flares اهميتها بالرسوم المحسنة ؟

isFc6gp.jpeg

uI6pnCt.jpeg

0N3F7oo.jpeg

TUfw81F.jpeg


نفق مظلم و عند دخوله لازم تستخدم فلير بالرسوم القديمة لكن بالتحديثة تقدر تسوف


kWrX5S0.jpeg

JLXdKVW.jpeg


حتى في بعض التغييرات

بالرسوم الفديمة كان في مصدر ضوء لكن غير معروف بالرسوم الحديثة اضافوا لمسة سقف تدخل منه اشعة الشمس

P9B3mE4.jpeg

V5S1Z0Y.jpeg

8fzgPXI.jpeg

MZ3cfPf.jpeg


تقريبا كل الاماكن المظلمة الي احتاج شغلة لرؤيتها صارت قابلة للرؤية

ماعدا مكان واحد او اثنين صارت بالعكس بالرسم القديمة ينشاف و بالجديد المكان مظلم

YgTR0Ce.jpeg

t8ecT1I.jpeg

dpeUS2L.jpeg

fcu7g7z.jpeg
 

ahmed-xd

True Gamer
السؤال الذي يطرح نفسه , هل فقدت Flares اهميتها بالرسوم المحسنة ؟

isFc6gp.jpeg

uI6pnCt.jpeg

0N3F7oo.jpeg

TUfw81F.jpeg


نفق مظلم و عند دخوله لازم تستخدم فلير بالرسوم القديمة لكن بالتحديثة تقدر تسوف


kWrX5S0.jpeg

JLXdKVW.jpeg


حتى في بعض التغييرات

بالرسوم الفديمة كان في مصدر ضوء لكن غير معروف بالرسوم الحديثة اضافوا لمسة سقف تدخل منه اشعة الشمس

P9B3mE4.jpeg

V5S1Z0Y.jpeg

8fzgPXI.jpeg

MZ3cfPf.jpeg


تقريبا كل الاماكن المظلمة الي احتاج شغلة لرؤيتها صارت قابلة للرؤية

ماعدا مكان واحد او اثنين صارت بالعكس بالرسم القديمة ينشاف و بالجديد المكان مظلم

YgTR0Ce.jpeg

t8ecT1I.jpeg

dpeUS2L.jpeg

fcu7g7z.jpeg
عاد ذا الوضع مب بس مع ذا الريماستر معظم الريميكات الحديثة فيها ذا الشيء ان الأماكن المظلمة في النسخة الأصلية تقدر تشوفها في الريميك/ريماستر بدوم ما تستخدم flare نفس مراحل الظلام في crash 2 و crash 3 في النسخ الأصلية كنت تحتاج حشرة مضيئة عشان تشوف عكس الريميكات تقدر تشوف المراحل المظلمة بدون ما تستخدم الحشرة المضيئة
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
عاد ذا الوضع مب بس مع ذا الريماستر معظم الريميكات الحديثة فيها ذا الشيء ان الأماكن المظلمة في النسخة الأصلية تقدر تشوفها في الريميك/ريماستر بدوم ما تستخدم flare نفس مراحل الظلام في crash 2 و crash 3 في النسخ الأصلية كنت تحتاج حشرة مضيئة عشان تشوف عكس الريميكات تقدر تشوف المراحل المظلمة بدون ما تستخدم الحشرة المضيئة
كان بالاماكن تخصيص هذه الاماكن لتبدو مظلمة اكثر عن بقية مناطق اللعبة و تقليل مصادر الضوء حتى يستخدم اللاعب الشعلة
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
و صلت لفل الاوبرا . مستمتع جدا بمرحلة البندقية اريدها ان تنتهي
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
انا عالق هنا بالضبط حاولت ما قدرت.
استعمل زر walk خليك عند الحافة بعدها اقفز . لازم تضغط زر القفز قبل تحديد الاتجاه .

المهم تكون عند الحافة قبل القفز
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
TR Remasters have already made $2 million in revenue on Steam


S20cCat.png


فوق 82 الف نسخة لستيم الى الان
 

D1rk-Knight

True Gamer
TR Remasters have already made $2 million in revenue on Steam


S20cCat.png


فوق 82 الف نسخة لستيم الى الان
هذا وهي صادرة في وقت مزحوم. أتوقع كان ممكن تبيع أكثر لو صدرت في فترة غير هذه.
لكن تظل مبيعات حلوة!
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal

The fact that the EGS version of Tomb Raider: Remastered is superior to what other people purchased is gaining press attention.​

emoji:Remastered:
Tomb Raider Remastered

The article, published by James Troughton, states that if you bought the game on EGS, you'd see very notable differences compared to versions on other platforms. Highlights of improvements in the EGS version include:
  1. Palace Midas features a skybox.
  2. EGS photo mode offers 21 poses.
  3. Greece levels have new light holes.
  4. The Colosseum level has a different skybox.
  5. Water textures are fixed.
  6. Keys are more visible in the cistern.
  7. All Hallows level is unlocked after getting all secrets.
  8. Overall texture improvements, including crisper visuals, better vegetation, different flooring, and more realistic snowflakes.
  9. The Colosseum level has fixed topology.
  10. The third photo mode pose is not broken.
  11. The game is brighter overall, making it easier to see, especially in darker areas.
Link to the article: https://www.thegamer.com/tomb-raider-1-3-remastered-differences-epic-games-store/
All of the listed improvements (and possibly more) are currently available only to people who purchased the game on EGS. It is worth noting that this version of the game on EGS has been available for a significant amount of time, if not from day 1. In addition to all the improvements, there are some comments on X/Twitter, indicating that camera functions better on Modern Controls.
As of this moment, official statement still hasn't been released by Aspyr/CD/Saber.


شكل نسخة ابيك صدرت بتحديث او build احدث و نسونا -___-
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
Tomb Raider I-III Remastered Update 1 Announcement

We thank the passionate Tomb Raider community for your continued support, shares, and feedback on Tomb Raider I-III Remastered. We’re overjoyed and overwhelmed with the response from the community.

We currently are working on the first update, which we anticipate will launch in the next few weeks. We appreciate your patience as we want to ensure that the quality is meeting the needs and expectations of our community.

In regards to the Epic Games Store build and related stories…

A development build with incomplete assets has been available for download on the Epic Games Store.

Content in that Epic Games Store build contained some work-in-progress materials that do not represent our final quality expectations. We have corrected the build to match the live Steam version.
 

خشبة

تيبس شراً
قاعد العبها من اسبوع على فترات متقطعه.

اللعبة تصنع شعور العزلة في معبد مهجور، غابه الخ.. وتوزع لك اعداء بطريقه سليمه تخدم العزلة مايكونون كثيرين ولا نادرين الوجود، علاوة على الاعداء البشر اللي ماتدري وش سالفتهم تخش عليه لا سلام ولا كلام ولا كت سين، فجأه يطلع سلاحه وتدق خشمه 💀

طريقة استكشاف المناطق المبهر، ماعندك هينتات ولا علامات ولا صبغات او الوان توجهك للمكان. موسيقى هاديه وفيها ترقب. اللعبه ماترحمك تموت تطلعك الباسبورت ويلا رسبن من اخر تخزين.

وفاة لارا صامته كأنها انسان ماله قيمه، بدون تأوهات وصراخ، فقط صوت عظامها اذا طحت من مكان عالي (الـ Fall damage عالي الصراحه لازم تنزل بحذر.)

وشي ماقد شفته في لعبه اخرى هو بضغطة زر تحولك للقرافيكس القديم. تحكم التانك افضل من المودرين، المودرين مايخليك تسوي backflip او sideflip

ختاماً، تومب رايدر الكلاسيكية لاتزال ممتعه.
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
Tomb Raider I-III Remastered Patch 1 | Patch Notes

All Games:
● Added missing HD textures
● Updated textures under ladders to no longer be impacted by camera movement
● Updated lighting in certain dimly lit areas
● Resolved textures that would occasionally disappear depending on camera positioning
● Reworked pickup items in dimly lit locations to be more visible

Tomb Raider I:
● Fixed image sizes so paintings were no longer cropped in Lara’s Home
● Resolved partial missing door in the Egypt level
● Updated textures on key pickups to be more visible
● Updated lava textures to not be transparent when viewed at certain angles

Tomb Raider II:
● Resolved a crash that would occur in the Home Sweet Home level
● Updated hitbox for spiders in the The Great Wall level
● Updated misplaced secrets in Golden Mask levels
● Snowmobile no longer rides backwards when firing in Modern Controls
● Updated door handles to include proper textures in Diving Area level
● Updated HD molten gold texture in the Kingdom level
● Updated snow camouflage in HD mode in The Cold War level

Tomb Raider III:
● Updated quicksand textures in HD mode
● Waterfall no longer disappears when switching the levels in the control room of Nevada Desert
● Gem is now visible in the Furnace of the Gods level
● Secret level All Hallows now triggers properly
● Skybox details are now visible in HD mode at beginning of Shakespeare Cliff
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
في اصلاحات و تغييرات ممكن ما ذكرت في الباتش حسب كلام اللاعبين :

They fixed the underwater tint, and keys appear bigger
interact icon seems to have been changed to a hand instead of the "!" icon
fixed 51 pickup in Atlantis
new photomode poses (which have been added).
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
التحديث الثاني اصبح متوفر

Tomb Raider I-III Remastered - Update 2 | Patch Notes​


Tomb Raider I-III Remastered Update 2 is out now on all platforms! Full patch notes can be found below:
All Games:
  • Epic Games Store title build now launches in fullscreen mode on initial launch rather than windowed mode
  • Lara’s character now disappears when the camera gets too close instead of clipping through her head
  • Fixed issue where Steam achievements would sometimes have the wrong descriptions
  • Action indicator will not display if Lara is unable to interact with an object
  • Achievement “Ready to Raid” now unlocks when completing the proper conditions
  • Achievement “Exaggerated Threat” now only unlocks when completing the proper conditions
  • Achievement “Gifts of Wonderland” now unlocks when completing the proper conditions
  • The Default Photo Mode pose where Lara is not holding a weapon is now consistent between SD and HD modes
  • Improved translation in various languages
  • Dynamic lighting now corresponds more accurately to the original games
  • A special outfit for Nightmare in Vegas added
  • Bloody T-Rex Lara outfit now available in Photo Mode
  • New Photo Mode poses
  • Lara’s hair no longer expands/contracts in HD mode
  • Addressed graphical issues on many doors where the textures would flash rapidly
  • Improved rain, fire, and smoke effects
Tomb Raider I:
  • Windows in Natla’s Mines are now properly transparent
  • Toned down the red mist effect in cutscene with Natla placing the Scion in the Atlantis level
  • Lara can now destroy the Scion with all weapons
  • Updated lightning in Thor room of St. Francis’ Folly
  • Updated missing textures in The Lost Valley
  • Flare control option is no longer grayed out in Tomb Raider I
  • Updated skybox for Lara’s Home

Tomb Raider II:

  • Updated spiderweb textures in HD mode
  • Lara now properly grabs ledges when running off and holding the grab buttons
  • Resolved missing muzzle flashes in cutscenes
  • Resolved camera twitching when Lara approaches the ledge in Living Quarters
  • Updated incorrect textures on the walls in The Deck
  • Resolved small gap between some textures in The Great Wall
  • Lights in HD mode in Wreck of the Maria Doria now flicker correctly
  • Wall textures in Wreck of the Maria Doria now match SD and HD modes
  • Resolved small gaps in between some textures in Venice
  • Gondolas are now breakable regardless of the positioning of the other boat
  • Proper chimney textures are now present in HD mode of Bartoli’s Hideout
  • Graphical overhaul of all Wreck of Maria Doria levels
  • Opera dome is now visible from the outside in level Opera House
  • Updated skyboxes for Lara’s Home, Tibetan Foothills, Barkhang Monastery
  • Missing waterfall added in Temple of Xian
  • Music tracks no longer repeat
Tomb Raider III:
  • Updated quicksand to have VFX in HD mode
  • Foliage textures updated to be more transparent
  • When Lara collects her items back in High Security Compound, all the items now appear in the preview display when you pick them up
  • 3D models of Meteorite Artifacts were not transparent in HD mode
  • Updated hard-to-spot platforms in Lost City of Tinnos in HD mode
  • Updated missing textures in Lost City of Tinnos
  • Black water texture is no longer visible in Lost City of Tinnos and Madubu Gorge
  • Updated lighting in caves in Madubu Gorge
  • It’s now more clear that some walls are climbable in Madubu Gorge HD mode
  • Updated lighting in RX-Tech Mines for HD mode
  • Resolved missing textures in RX-Tech Mines in HD mode
  • Crevice is clearly visible in the ice wall in HD mode in RX-Tech Mines
  • Arrow on sign now turns off when using railroad switcher in RX-Tech Mines
  • Resolved several gaps in textures in Nevada Desert
  • Environments from other rooms are no longer visible in sections of Nevada Desert
  • Lara no longer dies when jumping near a wall of spikes in Willard’s Lair
  • Environments from other rooms are no longer visible in sections of Shakespeare Cliff
  • Willard is now holding elevator remote in cutscene after completing Antarctica
  • Resolved missing textures in Area 51
  • Character models no longer disappear during cutscene in Aldwych
  • The radar texture in High Security Compound does not disappear anymore when viewed from certain angles.
  • Vent hole in hut roof is now transparent in Coastal Village
  • Sparkling mutagen in Sleeping with the Fishes now look brighter in HD mode
  • Lud’s Gate and Aldwych lighting overhaul
  • Home chandeliers updated to better match the original model
  • Graphical overhaul of The Lost Artifact levels
  • Added a skybox for Lud's Gate
  • Updated skyboxes for Highland Fling, Willard’s Lair and It’s a Madhouse!
 

Zhuge Liang

Feo Fuerte y Formal
قاعد العبها من اسبوع على فترات متقطعه.

اللعبة تصنع شعور العزلة في معبد مهجور، غابه الخ.. وتوزع لك اعداء بطريقه سليمه تخدم العزلة مايكونون كثيرين ولا نادرين الوجود، علاوة على الاعداء البشر اللي ماتدري وش سالفتهم تخش عليه لا سلام ولا كلام ولا كت سين، فجأه يطلع سلاحه وتدق خشمه 💀

طريقة استكشاف المناطق المبهر، ماعندك هينتات ولا علامات ولا صبغات او الوان توجهك للمكان. موسيقى هاديه وفيها ترقب. اللعبه ماترحمك تموت تطلعك الباسبورت ويلا رسبن من اخر تخزين.

وفاة لارا صامته كأنها انسان ماله قيمه، بدون تأوهات وصراخ، فقط صوت عظامها اذا طحت من مكان عالي (الـ Fall damage عالي الصراحه لازم تنزل بحذر.)

وشي ماقد شفته في لعبه اخرى هو بضغطة زر تحولك للقرافيكس القديم. تحكم التانك افضل من المودرين، المودرين مايخليك تسوي backflip او sideflip

ختاماً، تومب رايدر الكلاسيكية لاتزال ممتعه.
موجود في Halo: CE Anniversary
Command & Conquer: Remastered Collection
Wonder Boy: The Dragon's Trap
و ديابلو 2 ريماستر و ستار كرافكت ريماستر

بخصوص backflip او sideflip بالتحكم الجديد تقدر تسويها لو كنت تمسك الاسلحة
 

خشبة

تيبس شراً
موجود في Halo: CE Anniversary
Command & Conquer: Remastered Collection
Wonder Boy: The Dragon's Trap
و ديابلو 2 ريماستر و ستار كرافكت ريماستر

بخصوص backflip او sideflip بالتحكم الجديد تقدر تسويها لو كنت تمسك الاسلحة

حجي باوع باوع، ملبسينها تايقر ليلة العيد


image0.jpg
 
أعلى