Valtr
Master of The League
السلام عليكم.
موقع IGN تكلم مع مجموعة من الي تأثروا من موجة التسريح من مختلف الفرق. هنا إقتباس من الموقع:
مختصر الكلام بأن على حسب بعض الموظفين الي تكلموا معهم، الشركات في السنين الأخيرة بسبب التمويل القوي أهتموا كثير بالتوظيف المتنوع والشامل ولكن وقت الفصل، الي أستفادوا وتوظفوا بسبب هذا الشيء في الغالب يتم فصلهم.
إيضا الأقسام المتعلقة بالسواليف هذي في بنجي وايبيك قيمز و343 اندوستريز تأثرت كثير من التسريحات لدرجة أن فيها موظفين دورهم مهم خسروا وظائفهم ومافي أحد يغطي محلهم.
المصدر:
'I Stopped Believing in Myself': Game Developers Share the Human Impact of Over a Year of Mass Layoffs - IGN
قبل فترة شفت مطور The witness يتكلم عن مجموعة من أسباب التسريحات الي صايره وذكر منها بأن في الآن توظيف لأسباب ثانية بجانب قدرات المطورين:
عاد هذا كله يذكرني بهذا الشاذ الي راح مقابلة شخصية في نوتي دوق وسألوه ليش يبغى ينضم لهم وقعد يمدحهم بعدين قال لهم الحقيقية وهو أنه تأثر من شخصية Bill الشاذ من TLOU الأولى وأنه حس بأنه يمثله لأنه بلحية وبمظهر رجولي أكثر وبعدين قعد يبكي في المقابلة وتم توظيفه في وقتها.
بس للأمانة وإحقاقا للحق الرجال شغلة ممتاز على الإضاءة(صفحة Artstation حقته) لكن المقصد من ذكري له بأنه توظف بطريقة ما تشجع ولا تحسن الظن (خصوصا مع فريق نوتي دوق) وإيضا هذا أشوفه مثال ممكن يصير في بعض الفرق الغربية بشكل متكرر.
إيضا شوفوا هذا مطور لستارفيلد:
يقلك بأن فريق ستارفيلد كان أكثر فريق متنوع قد أشتغل معه وفيه كل شيء تتخيله وعشان كذا اللعبة متنوعه.
نعم اللعبة كانت صدق متنوعه لكن بشكل غلط؛ أجل شركة صينية/يابانية في عالم اللعبة أغلب موظفينها أوروبيين وأفارقة ومعهم واحد عربي أسمه رفيق حمزه. أو هذاك الروسي الي أسمه فلاديمير ولكنته روسية ولكن أسود أفريقي...
عاد في كلام زيادة ودي أقوله لكن خلاص نوقف هنا. الشيء الأخير الي أبغى أقوله وأختم فيه الموضوع؛ إذا أنت جد مهتم بالتنوع العرقي في فريقك عشان تقدم لعبة أفضل، روح أفتح فرع كامل في الصين أو كوريا أو اليابان لأن في فرق بين أنك توظف الآسيوي الي عايش أغلب عمره في أمريكا وبين الآسيوي الي عايش طول عمره في بلده، في بيئة وحضارة مختلفة.
موقع IGN تكلم مع مجموعة من الي تأثروا من موجة التسريح من مختلف الفرق. هنا إقتباس من الموقع:
Several people I spoke to noted that their studios had increased diversity, equity, and inclusion [DEI] efforts in prior years when funding was robust, resulting in improved hiring initiatives and greater diversity in junior roles at major studios. But when the time came for layoffs, the developers who benefited from those initiatives often lost their jobs. Former employees of Epic Games, 343 Industries, and Bungie all told me that their companies’ DEI groups had been hurt by layoffs, with key employee leaders losing their jobs and companies making little effort to fill the gaps. This has left marginalized developers trapped in an overcrowded job market with few opportunities to get back on their feet.
مختصر الكلام بأن على حسب بعض الموظفين الي تكلموا معهم، الشركات في السنين الأخيرة بسبب التمويل القوي أهتموا كثير بالتوظيف المتنوع والشامل ولكن وقت الفصل، الي أستفادوا وتوظفوا بسبب هذا الشيء في الغالب يتم فصلهم.
إيضا الأقسام المتعلقة بالسواليف هذي في بنجي وايبيك قيمز و343 اندوستريز تأثرت كثير من التسريحات لدرجة أن فيها موظفين دورهم مهم خسروا وظائفهم ومافي أحد يغطي محلهم.
المصدر:
'I Stopped Believing in Myself': Game Developers Share the Human Impact of Over a Year of Mass Layoffs - IGN
قبل فترة شفت مطور The witness يتكلم عن مجموعة من أسباب التسريحات الي صايره وذكر منها بأن في الآن توظيف لأسباب ثانية بجانب قدرات المطورين:
If you think there have been a lot of game industry layoffs, you really ain't seen nothing yet.
Companies always under-layoff in the first one or two waves, because they don't want things to be as bad as they are. But 2021 overhiring + unproductive remote work + the shift toward hiring people for reasons besides ability + a generational shift toward disillusionment and nihilism and a refusal to find meaning in work + "Bidenomics" + soaring pay in an attempt to compete with "tech" companies + several other factors have just been **devastating** and we are only beginning to see the results. This is likely to keep going for a while before we see a recovery, which will by necessity need to be focused on smaller teams where the people on the teams actually work.
عاد هذا كله يذكرني بهذا الشاذ الي راح مقابلة شخصية في نوتي دوق وسألوه ليش يبغى ينضم لهم وقعد يمدحهم بعدين قال لهم الحقيقية وهو أنه تأثر من شخصية Bill الشاذ من TLOU الأولى وأنه حس بأنه يمثله لأنه بلحية وبمظهر رجولي أكثر وبعدين قعد يبكي في المقابلة وتم توظيفه في وقتها.
I had just flown halfway around the world, my first time out of Australia, and it was to interview for a job I KNEW I wouldn’t get.
It didn’t matter tho, I was so fucking beyond starstruck to be in LA at the Naughty Dog office. I was like a kid at Disneyland.
I went in not overthinking anything, just determined to be myself and meet these fucken rad people I adored.
During the interview, @bruce_straley walked in and I kinda pooped in my pants a little. He asked me some Q’s I had horrible A’s for.
Bruce: So you were a lead artist on your last project? How many artists were there? Me: Er… LOL… Just me. (Everyone laughs)
Then he asks “Why do you want to work at Naughty Dog?”. I began to answer a true, but rote, response: You’re the best, blah blah.
But then I stopped and said… “Ugh. No. It’s Bill (from TLoU).” and everyone looked at me with this kind of bemused curiosity.
I told them it was the first time I’d seen a gay man portrayed as this gruff, masculine, tragically heroic type of character.
He wasn’t a punchline to a joke. He wasn’t overtly stereotypical. A lot of players didn’t even pick up that he was gay.
I told them that I saw myself represented for the first time. A burly, hairy, daddy bear character, a guy I respected and understood.
That made me fall in love with everyone here. And telling them that made me start crying. WHO THE FUCK CRIES IN A JOB INTERVIEW?
Anyway, fast forward to 3 hours later and I was shitface drunk on margaritas and hired to work at my favorite game company on Earth.
Moral to the story: Don’t underestimate authenticity. Be raw, be vulnerable, be real. That’s where your uniqueness shines.
It didn’t matter tho, I was so fucking beyond starstruck to be in LA at the Naughty Dog office. I was like a kid at Disneyland.
I went in not overthinking anything, just determined to be myself and meet these fucken rad people I adored.
During the interview, @bruce_straley walked in and I kinda pooped in my pants a little. He asked me some Q’s I had horrible A’s for.
Bruce: So you were a lead artist on your last project? How many artists were there? Me: Er… LOL… Just me. (Everyone laughs)
Then he asks “Why do you want to work at Naughty Dog?”. I began to answer a true, but rote, response: You’re the best, blah blah.
But then I stopped and said… “Ugh. No. It’s Bill (from TLoU).” and everyone looked at me with this kind of bemused curiosity.
I told them it was the first time I’d seen a gay man portrayed as this gruff, masculine, tragically heroic type of character.
He wasn’t a punchline to a joke. He wasn’t overtly stereotypical. A lot of players didn’t even pick up that he was gay.
I told them that I saw myself represented for the first time. A burly, hairy, daddy bear character, a guy I respected and understood.
That made me fall in love with everyone here. And telling them that made me start crying. WHO THE FUCK CRIES IN A JOB INTERVIEW?
Anyway, fast forward to 3 hours later and I was shitface drunk on margaritas and hired to work at my favorite game company on Earth.
Moral to the story: Don’t underestimate authenticity. Be raw, be vulnerable, be real. That’s where your uniqueness shines.
بس للأمانة وإحقاقا للحق الرجال شغلة ممتاز على الإضاءة(صفحة Artstation حقته) لكن المقصد من ذكري له بأنه توظف بطريقة ما تشجع ولا تحسن الظن (خصوصا مع فريق نوتي دوق) وإيضا هذا أشوفه مثال ممكن يصير في بعض الفرق الغربية بشكل متكرر.
إيضا شوفوا هذا مطور لستارفيلد:
For the record, Starfield was developed by the most wonderfully diverse team I've ever worked with: old, young, female, male, non-binary, cis, trans, black, white and every color in between. If Starfield feels diverse to you, that's the reason.
The future = hope. For everyone.
يقلك بأن فريق ستارفيلد كان أكثر فريق متنوع قد أشتغل معه وفيه كل شيء تتخيله وعشان كذا اللعبة متنوعه.
نعم اللعبة كانت صدق متنوعه لكن بشكل غلط؛ أجل شركة صينية/يابانية في عالم اللعبة أغلب موظفينها أوروبيين وأفارقة ومعهم واحد عربي أسمه رفيق حمزه. أو هذاك الروسي الي أسمه فلاديمير ولكنته روسية ولكن أسود أفريقي...
عاد في كلام زيادة ودي أقوله لكن خلاص نوقف هنا. الشيء الأخير الي أبغى أقوله وأختم فيه الموضوع؛ إذا أنت جد مهتم بالتنوع العرقي في فريقك عشان تقدم لعبة أفضل، روح أفتح فرع كامل في الصين أو كوريا أو اليابان لأن في فرق بين أنك توظف الآسيوي الي عايش أغلب عمره في أمريكا وبين الآسيوي الي عايش طول عمره في بلده، في بيئة وحضارة مختلفة.