hits counter

الموضوع الرسمي لـ الأنيميشن الغربي

S30D1999

True Gamer
دام المشاركات كلها باتمان تنصحون اشاهد جزء بيوند؟ فان كبير للسلسلة الاصلية الي جات اول التسعينات لكن مش متحمس لبيوند والتوجه المستقبلي
بيوند سيكول لها وقريبة للقديم في المستوى انا ناوي اعيده وصدقني بيوند فيها كونسبت رهيب جدا لقصة باتمان
 
  • Like
Reactions: Tia

S30D1999

True Gamer
علاقة باتمان مع السايدكيكس جدا رهيبة والمحادثات بينهم ممتعة خاصة لما يجي نايت وينغ
 

S30D1999

True Gamer
MV5BZTFhNDgzYjMtZWZhOC00YzQ2LThjNTEtYmFlYjU5MDE1NzIwXkEyXkFqcGdeQXVyNTA4NzExMDg@._V1_.jpg

افضل وامتع شرير في تاريخ الكوميكس وهنا طالع ارهب مع التصميم الجديد
 

S30D1999

True Gamer
حدث كبير جدا وماكنت متوقع الشيء هذا من كرتون، احب اختلاف وجهات النظر للحياة بين باتمان ومساعديه يوريك كيف بروس مايربط العاطفه بشغله عكس ديك وباربرا.
 

S30D1999

True Gamer

لول من جدهم؟! حتى جابوا مشهدThis an operating table and I’m the surgeon
 

S30D1999

True Gamer
سالفة ان فيه شخصية ثالثة داخل ذو الوجهين واللي تكمن فيها العدالة القصوى شيء عبقري للغاية انا اتعب واقول اني الشخصية ذي عظيمة.
 

S30D1999

True Gamer
Two-FaceTimm.jpg


على الرغم اني قلت ان الجوكر هو الافضل بس مافيه شرير مثل ذو الوجهين …… تابعوا حلقة Judgement day وبتشكروني بعدها.
 

S30D1999

True Gamer

كذا تبدأ سلسلة جديدة ببطل جديد ….. موب شيء سهل وضع بروس وراء الكواليس بس فكرة جبارة جدا …… متحمس للقادم وحرفيًا ناسي كل شيء عنها.


الكرتون هذا كل شيء فيه هو اكثر 2000s كرتون ممكن تشوفه وهذا اللي مخليني احبه اكثر.
 

S30D1999

True Gamer
احد شاف فيلم the prince of egypt ؟

ناوي ارجع لكراتين التسعينات خاصة من ديزني واللي فوق شفت له مقطع كان جبار
 

abdullah-kh

مشرف عام
Administrator
احد شاف فيلم the prince of egypt ؟

ناوي ارجع لكراتين التسعينات خاصة من ديزني واللي فوق شفت له مقطع كان جبار
هو الفلم ممتاز أنه شئ خارج ديزني بطابع جاد، بس عاد هو يقتبس قصة التورارة المحرفة للنبي موسى عليه السلام فحط ذا ببالك ^^
 

S30D1999

True Gamer
هو الفلم ممتاز أنه شئ خارج ديزني بطابع جاد، بس عاد هو يقتبس قصة التورارة المحرفة للنبي موسى عليه السلام فحط ذا ببالك ^^
ياساتر كذا بغير رأيي فعلا عن مشاهدته …..


عندك أقتراحات غيره ولا تهون بس تكون قريبة من ناحية مستوى التحريك ولا تهون اخ عبدالله
 

abdullah-kh

مشرف عام
Administrator
ياساتر كذا بغير رأيي فعلا عن مشاهدته …..


عندك أقتراحات غيره ولا تهون بس تكون قريبة من ناحية مستوى التحريك ولا تهون اخ عبدالله
جرب The Iron Giant شئ برى ديزني وحليو.
 

Invader Zim

TG’s Discord owner
احد شاف فيلم the prince of egypt ؟

ناوي ارجع لكراتين التسعينات خاصة من ديزني واللي فوق شفت له مقطع كان جبار
الفلم من Dreamworks
سمعت عنه كلام كبير
 

S30D1999

True Gamer
بداية الموسم الثاني من باتمان بيوند …. لو استمر كذا ممكن افضله على الكرتون القديم يب لهذي الدرجة بيوند متقن
 

AM152

True Gamer
pk.jpg


العمل كان على قائمة المتابعة من فترة طويلة و أخيرا شفته و عجبنى فعلا

العمل بدأ كحلقة قصيرة (Pilot) و بعد نجاحها تم تحويل الفكرة لمسلسل و تم إنتاج أربع مواسم و اتفاجئت إن الحلقات قصيرة و مدتها 10 دقائق فقط

فكرة العمل عن أشخاص بيلاقوا نفسهم فى ال Infinity Train و اللى كل عربة فيه تبقى عالم مختلف و غريب و محاولاتهم للخروج منه و كل موسم بيقدم بطل مختلف و إن كان فى ترابط نسبى بين المواسم

فى البداية الفكرة جذبتنى و اللى العمل قدر يستخدمها بشكل رائع مع قدرة عالية على الإبتكار بالنسبة للعوالم الغريبة فى كل عربة أو حتى بالنسبة لتصميم العالم و القطار ككل مع مستوى جيد للآرت و الأوست كان ممتاز فعلا و قدر ينقل الإحساس بغرابة العالم و غموضه (الأوست الأساسى باسم Running Away كان روعة :triumph: ) ده غير إنه كان مناسب فعلا للثيمات اللى تم تقديمها و اللى بعضها كان Dark على غير المتوقع و العمل ما ترددش فى مناقشتها و بشكل رائع فى أوقات كثيرة

لو فى عيوب فهى إن بعض الشخصيات ممكن تكون مزعجة أحيانا و الموسم الثانى كانت عندى عدد من المشاكل تجاهه بس إجمالا العمل جيد جدا و متميز و كنت اتمنى لو استمر

الموسم من بطولة تيوليب و اللى بالرغم من إنها مزعجة أحيانا إلا إنها كانت أحسن بطلة بالنسبة لى و نفس الشئ بالنسبة لفريقها (One و Atticus ) و اللى بالرغم من كرهى لنوعية شخصياتهم عادة إلا إنهم كانوا جيدين فعلا هنا و تم استخدامهم بالشكل الصحيح مع كتابة متميزة لحواراتهم ، حبيت جدا استكشاف عوالم القطار الغريبة و الغموض المحيط بيه مع وجود إحساس حقيقى بالخطر فى مواجهة الآلى المجهول على مدار الحلقات

الثيم العام كان تقبل التغير و الظروف الخارجة عن إرادتك و تطور شخصية تيوليب و تعاملها مع ماضيها و وضعها اتقدم بشكل جيد فعلا خاصة فى حلقة ال Cat Car

الشئ اللى ماحبيتوش كان اللى حصل فى حلقة ال Chrome Car و اللى اتضح إنه ساب أثر دائم فى حياة تيوليب بفقدانها لإنعكاسها فى العالم الحقيقى ( الشئ اللى بنشوفه فى المشهد الأخير) بس بالرغم من كده فالموسم كان جيد جدا


الموسم كان من بطولة إنعكاس تيوليب (MT أو Lake) ، من البداية كانت عندى مشاكل سواء مع شخصية MT و اللى كانت مزعجة جدا فى معظم الوقت أو ففى فقدان العمل لجزء كبير من غموضه خاصة مع عدم إهتمام MT الواضح بألغاز القطار ، برضه كانت عندى مشكلة مع بعض الثيمات بس مش هاتكلم عنها ، ده مايمنعش إن كانت فى جزئيات و حلقات جيدة من حين لآخر و تطور شخصية جيسى و الثيم الخاص بشخصيته اتقدم بشكل مؤثر و حتى حواراته مع MT و تطور صداقتهم خاصة فى منتصف العمل كانت جيدة

برضه خلال الموسم إحنا بنشوف التغير فى التعامل مع الركاب بعد ما One-One أخد قيادة القطار و إزاى إن وضع تيوليب كان شئ إستثنائى و برضه بنشوف رجوع شخصيات زى القطة و غيرها و حبيت الجزئيات دى

للأسف الوضع بيتغير قرب النهاية سواء مع تصرفات MT الزائدة مع الركاب للحصول على رقم أو فى الإتجاه اللى خده العمل بقتل ال Flecs ، النهاية نفسها بخروجها للعالم الحقيقى كانت غريبة و كنت اتمنى لو العمل قدم شئ منطقى أكثر


الموسم من بطولة Grace قائدة ال Apex اللى تم تقديمهم فى الموسم الثانى ، حبيت إزاى العمل بيقدر يربط بين المواسم المختلفة سواء عن طريق رجوع الشخصيات القديمة أو استمرار تأثير تصرفات الشخصيات فى المواسم السابقة و هنا إحنا بنشوف الأثر اللى سابه انقلاب إيميليا و تحكمها فى القطار و تركها للركاب بدون توجيه و اللى استمر حتى بعد هزيمتها و تركها للقيادة

الموسم قدم رحلة شخصين و اللى بالرغم من اشتراكهم فى نفس الظروف و مرورهم بنفس المواقف إلا إن واحد قدر منها يدرك أخطائه و يغير من نفسه فى الوقت اللى الثانى وصل للقاع و بصفة عامة الموسم كان الأقوى من ناحية الثيمات و التقديم مع عدد الجزئيات المتعبة للأعصاب زى قتل تيوبا و طريقة تعامل Simon مع اللى حصل أو حتى مشهد زى وداع Hazel ل Grace و اللى كان واضح جدا فيه إن العلاقة بينهم انكسرت بدون أمل فى الإصلاح و حبيت جرأة العمل فى الإتجاه اللى خده

Simon كان أسوء شخصية فى العمل بصفة عامة ، الحقيقة نهايته احرقت عليا و كانت عارف إن مافيش أمل فى إصلاحه بس حتى بدون ده انت تقدر تشوف بسهولة قد إيه هو Unstable ، الظروف اللى مر بيها Simon كانت قاسية و سابت أثرها عليه بس ده مش مبرر للى عمله خاصة مع حصوله على أشخاص وقفوا جنبه و ساعدوه زى Grace و اللى نسى كل حاجة عملتها ليه و أكثر من فرصة لإصلاح شخصيته و اللى تركها كلها ، إحنا بنشوف على مدار الحلقات إزاى إنه بيحمل أخطائه على الآخرين و بيعتبر إن أفكاره هى الحقيقة المطلقة و حتى لما بيقابل إيميليا و اللى بنى أحلامه عليها و بيكتشف منها الحقيقة فاحنا بنشوفه بيرفض الإعتراف بيها و بيتمسك بالصورة الوهمية اللى عملها ليها ، الجنون اللى وصل ليه Simon فى النهاية كان نتيجة طبيعية لتفكيره المريض و اتفاجئت من إن العمل ما ترددش مش بس فى قتله و إنما فى عرض المشهد بالكامل بس دى كانت النهاية اللى يستحقها

الثيم العام كان الإعتراف بضعفك و أخطائك و مواجهتها و إحنا بنشوف Grace و Simon بالرغم من قوتهم الخارجية الإ انهم كانوا ضعاف من الداخل ، شخصية Grace القوية كانت مجرد غطاء بيخفى خوفها من الوحدة و الرفض الشئ اللى استمر معاها و خلاها تخسر Hazel بس فى الوقت اللى Grace قدرت تعترف بالخوف ده و تواجهه Simon رفض ده تماما و حمله على اللى حواليه

حبيت إن الموسم بيقدم مصير إيميليا و إزاى إنها بتحاول تصلح أخطائها بس طريقها لسه طويل و برضه وضح أكثر طبيعة اللى كانت بتعمله لما كانت ال Conductor بس بصراحة ماحبيتش فكرة الدرع اللى بتستخدمه و كرهت وجوده خاصة إنه ماظهرش خلال الموسم الأول وإلا ماكانتش خسرت ، الموسم برضه قدم معلومات إضافية عن القطار و طريقة عمله زى فكرة وجود شخصيات لمصاحبة الركاب و إن القطة كانت منهم أو سبب طرد عربات معينة من مكانها و غيرها


أحداث الموسم بتدور فى فترة زمنية قبل الموسم الأول و تحديدا فى الوقت اللى إيميليا انقبلت فيه على ال Conductor و العمل هنا قدم أكثر من مفاجأة سواء إن إيميليا كانت بتشتغل مع الConductor و مش مجرد راكبة عادية أو إن شخصيته و حتى أسلوبه فى إدارة القطار كانوا مختلفين بشكل واضح عن One-One (الملابس الموحدة على سبيل المثال) الشئ اللى بيطرح أسئلة كثيرة للأسف مظنش إننا هانحصل على إجابة عليها ، أحد النقط اللى حبيتها إن الصراع بينهم بيحصل فى الخلفية و إحنا بنشوف آثاره فقط زى إرجاع المتعلقات الشخصية فى منتصف العمل أو تحكم إيميليا بشكل كامل فى النهاية

الثيم العام يبقى تحقيق التوازن بين الإنطلاق الزائد (رايان) و التقيد و التردد (من-جى) ، فى البداية كرهت شخصية رايان جدا و كانت شايفها قمة فى الإزعاج بس حبيت تطوره و تفاعله مع من-جى مع الوقت و إدراكه لأخطائه خاصة المشهد لما بيواجه Kez بخصوص تصرفاتها العشوائية عشان يكتشف إن كل الكلام ينطبق عليه ، من-جى كان شخصية جيدة و مقبولة و مثال جيد لفكرة إن عدم الحركة مش هايوصلك لنتيجة و Kez كانت إضافة ممتازة للفريق

أحد النقط اللى عجبتنى جدا بخصوص الموسم إنه رجع جانب الغموض و الخطر للقطار و اللى كنت مفتقده ، على عكس الموسمين السابقين و اللى ركزوا على الشخصيات و تطورهم و القطار كان فى الخلفية ، الموسم هنا حقق توازن بين الإثنين و قدر يقدم عوالم و أفكار غريبة و جذابة زى حلقة ال Iceberg Car أو حلقة كريبى فعلا زى حلقة ال Art Gallery و ممكن ألغاز القطار كانت أصعب قبل الحادث مع إيميليا ، فكرة إن الأشخاص فى صف الإنتظار فى حلقة ال Astro Queue Car ماتوا كانت مرعبة من أكثر من جهة

النهاية كانت جيدة فعلا و عجبنى إنها ربطت كل قصص الموسم ببعض مع تطور كبير مش بس للركاب و إنما حتى لسكان القطار و أولهم Kez و بصفة عامة ممكن اعتبارها نهاية مقبولة للعمل بس فى نفس الوقت خلتنى اتمنى لو فى أكثر خاصة إنه واضح إن لسه فى حاجات كثيرة ماتمش كشفها بخصوص القطار و العالم
 
التعديل الأخير:

Cinnamon

Blade of Miquella
pk.jpg


العمل كان على قائمة المتابعة من فترة طويلة و أخيرا شفته و عجبنى فعلا

العمل بدأ كحلقة قصيرة (Pilot) و بعد نجاحها تم تحويل الفكرة لمسلسل و تم إنتاج أربع مواسم و اتفاجئت إن الحلقات قصيرة و مدتها 10 دقائق فقط

فكرة العمل عن أشخاص بيلاقوا نفسهم فى ال Infinity Train و اللى كل عربة فيه تبقى عالم مختلف و غريب و محاولاتهم للخروج منه و كل موسم بيقدم بطل مختلف و إن كان فى ترابط نسبى بين المواسم

فى البداية الفكرة جذبتنى و اللى العمل قدر يستخدمها بشكل رائع مع قدرة عالية على الإبتكار بالنسبة للعوالم الغريبة فى كل عربة أو حتى بالنسبة لتصميم العالم و القطار ككل مع مستوى جيد للآرت و الأوست كان ممتاز فعلا و قدر ينقل الإحساس بغرابة العالم و غموضه (الأوست الأساسى باسم Running Away كان روعة :triumph: ) ده غير إنه كان مناسب فعلا للثيمات اللى تم تقديمها و اللى بعضها كان Dark على غير المتوقع و العمل ما ترددش فى مناقشتها و بشكل رائع فى أوقات كثيرة

لو فى عيوب فهى إن بعض الشخصيات ممكن تكون مزعجة أحيانا و الموسم الثانى كانت عندى عدد من المشاكل تجاهه بس إجمالا العمل جيد جدا و متميز و كنت اتمنى لو استمر

الموسم من بطولة تيوليب و اللى بالرغم من إنها مزعجة أحيانا إلا إنها كانت أحسن بطلة بالنسبة لى و نفس الشئ بالنسبة لفريقها (One و Atticus ) و اللى بالرغم من كرهى لنوعية شخصياتهم عادة إلا إنهم كانوا جيدين فعلا هنا و تم استخدامهم بالشكل الصحيح مع كتابة متميزة ، حبيت جدا استكشاف عوالم القطار الغريبة و الغموض المحيط بيه مع وجود إحساس حقيقى بالخطر فى مواجهة الآلى المجهول على مدار الحلقات

الثيم العام كان تقبل التغير و الظروف الخارجة عن إرادتك و تطور شخصية تيوليب و تعاملها مع ماضيها و وضعها اتقدم بشكل جيد فعلا خاصة فى حلقة ال Cat Car

الشئ اللى ماحبيتوش كان اللى حصل فى حلقة ال Chrome Car و اللى اتضح إنه ساب أثر دائم فى حياة تيوليب بفقدانها لإنعكاسها فى العالم الحقيقى ( الشئ اللى بنشوفه فى المشهد الأخير) بس بالرغم من كده فالموسم كان جيد جدا


الموسم كان من بطولة إنعكاس تيوليب (MT أو Lake) ، من البداية كانت عندى مشاكل سواء مع شخصية MT و اللى كانت مزعجة جدا فى معظم الوقت أو ففى فقدان العمل لجزء كبير من غموضه خاصة مع عدم إهتمام MT الواضح بألغاز القطار ، برضه كانت عندى مشكلة مع بعض الثيمات بس مش هاتكلم عنها ، ده مايمنعش إن كانت فى جزئيات و حلقات جيدة من حين لآخر و تطور شخصية جيسى و الثيم الخاص بشخصيته اتقدم بشكل مؤثر و حتى حواراته مع MT و تطور صداقتهم خاصة فى منتصف العمل كانت جيدة

برضه خلال الموسم إحنا بنشوف التغير فى التعامل مع الركاب بعد ما One-One أخد قيادة القطار و إزاى إن وضع تيوليب كان شئ إستثنائى و برضه بنشوف رجوع شخصيات زى القطة و غيرها و حبيت الجزئيات دى

للأسف الوضع بيتغير قرب النهاية سواء مع تصرفات MT الزائدة مع الركاب للحصول على رقم أو فى الإتجاه اللى خده العمل بقتل ال Flecs ، النهاية نفسها بخروجها للعالم الحقيقى كانت غريبة و كنت اتمنى لو العمل قدم شئ منطقى أكثر


الموسم من بطولة Grace قائدة ال Apex اللى تم تقديمهم فى الموسم الثانى ، حبيت إزاى العمل بيقدر يربط بين المواسم المختلفة سواء عن طريق رجوع الشخصيات القديمة أو استمرار تأثير تصرفات الشخصيات فى المواسم السابقة و هنا إحنا بنشوف الأثر اللى سابه انقلاب إيميليا و تحكمها فى القطار و تركها للركاب بدون توجيه و اللى استمر حتى بعد هزيمتها و تركها للقيادة

الموسم قدم رحلة شخصين و اللى بالرغم من اشتراكهم فى نفس الظروف و مرورهم بنفس المواقف إلا إن واحد قدر منها يدرك أخطائه و يغير من نفسه فى الوقت اللى الثانى وصل للقاع و بصفة عامة الموسم كان الأقوى من ناحية الثيمات و التقديم مع عدد الجزئيات المتعبة للأعصاب زى قتل تيوبا و طريقة تعامل Simon مع اللى حصل أو حتى مشهد زى وداع Hazel ل Grace و اللى كان واضح جدا فيه إن العلاقة بينهم انكسرت بدون أمل فى الإصلاح و حبيت جرأة العمل فى الإتجاه اللى خده

Simon كان أسوء شخصية فى العمل بصفة عامة ، الحقيقة نهايته احرقت عليا و كانت عارف إن مافيش أمل فى إصلاحه بس حتى بدون ده انت تقدر تشوف بسهولة قد إيه هو Unstable ، الظروف اللى مر بيها Simon كانت قاسية و سابت أثرها عليه بس ده مش مبرر للى عمله خاصة مع حصوله على أشخاص وقفوا جنبه و ساعدوه زى Grace و اللى نسى كل حاجة عملتها ليه و أكثر من فرصة لإصلاح شخصيته و اللى تركها كلها ، إحنا بنشوف على مدار الحلقات إزاى إنه بيحمل أخطائه على الآخرين و بيعتبر إن أفكاره هى الحقيقة المطلقة و حتى لما بيقابل إيميليا و اللى بنى أحلامه عليها و بيكتشف منها الحقيقة فاحنا بنشوفه بيرفض الإعتراف بيها و بيتمسك بالصورة الوهمية اللى عملها ليها ، الجنون اللى وصل ليه Simon فى النهاية كان نتيجة طبيعية لتفكيره المريض و اتفاجئت من إن العمل ما ترددش مش بس فى قتله و إنما فى عرض المشهد بالكامل بس دى كانت النهاية اللى يستحقها

الثيم العام كان الإعتراف بضعفك و أخطائك و مواجهتها و إحنا بنشوف Grace و Simon بالرغم من قوتهم الخارجية الإ انهم كانوا ضعاف من الداخل ، شخصية Grace القوية كانت مجرد غطاء بيخفى خوفها من الوحدة و الرفض الشئ اللى استمر معاها و خلاها تخسر Hazel بس فى الوقت اللى Grace قدرت تعترف بالخوف ده و تواجهه Simon رفض ده تماما و حمله على اللى حواليه

حبيت إن الموسم بيقدم مصير إيميليا و إزاى إنها بتحاول تصلح أخطائها بس طريقها لسه طويل و برضه وضح أكثر طبيعة اللى كانت بتعمله لما كانت ال Conductor بس بصراحة ماحبيتش فكرة الدرع اللى بتستخدمه و كرهت وجوده خاصة إنه ماظهرش خلال الموسم الأول وإلا ماكانتش خسرت ، الموسم برضه قدم معلومات إضافية عن القطار و طريقة عمله زى فكرة وجود شخصيات لمصاحبة الركاب و إن القطة كانت منهم أو سبب طرد عربات معينة من مكانها و غيرها


أحداث الموسم بتدور فى فترة زمنية قبل الموسم الأول و تحديدا فى الوقت اللى إيميليا انقبلت فيه على ال Conductor و العمل هنا قدم أكثر من مفاجأة سواء إن إيميليا كانت بتشتغل مع الConductor و مش مجرد راكبة عادية أو إن شخصيته و حتى أسلوبه فى إدارة القطار كانوا مختلفين بشكل واضح عن One-One (الملابس الموحدة على سبيل المثال) الشئ اللى بيطرح أسئلة كثيرة للأسف مظنش إننا هانحصل على إجابة عليها ، أحد النقط اللى حبيتها إن الصراع بينهم بيحصل فى الخلفية و إحنا بنشوف آثاره فقط زى إرجاع المتعلقات الشخصية فى منتصف العمل أو تحكم إيميليا بشكل كامل فى النهاية

الثيم العام يبقى تحقيق التوازن بين الإنطلاق الزائد (رايان) و التقيد و التردد (من-جى) ، فى البداية كرهت شخصية رايان جدا و كانت شايفها قمة فى الإزعاج بس حبيت تطوره و تفاعله مع من-جى مع الوقت و إدراكه لأخطائه خاصة المشهد لما بيواجه Kez بخصوص تصرفاتها العشوائية عشان يكتشف إن كل الكلام ينطبق عليه ، من-جى كان شخصية جيدة و مقبولة و مثال جيد لفكرة إن عدم الحركة مش هايوصلك لنتيجة و Kez كانت إضافة ممتازة للفريق

أحد النقط اللى عجبتنى جدا بخصوص الموسم إنه رجع جانب الغموض و الخطر للقطار و اللى كنت مفتقده ، على عكس الموسمين السابقين و اللى ركزوا على الشخصيات و تطورهم و القطار كان فى الخلفية ، الموسم هنا حقق توازن بين الإثنين و قدر يقدم عوالم و أفكار غريبة و جذابة زى حلقة ال Iceberg Car أو حلقة كريبى فعلا زى حلقة ال Art Gallery و ممكن ألغاز القطار كانت أصعب قبل الحادث مع إيميليا ، فكرة إن الأشخاص فى صف الإنتظار فى حلقة ال Astro Queue Car ماتوا كانت مرعبة من أكثر من جهة

النهاية كانت جيدة فعلا و عجبنى إنها ربطت كل قصص الموسم ببعض مع تطور كبير مش بس للركاب و إنما حتى لسكان القطار و أولهم Kez و بصفة عامة ممكن اعتبارها نهاية مقبولة للعمل بس فى نفس الوقت خلتنى اتمنى لو فى أكثر خاصة إنه واضح إن لسه فى حاجات كثيرة ماتمش كشفها بخصوص القطار و العالم
على قائمتي أيضا ، بعجل بمتابعته بعد هالمشاركة
يعطيك العافية
 

S30D1999

True Gamer
الحين Fantasia فيلم للصغار ؟ من المقاطع اللي شفتها تقول العكس لول
 

Yoh Asakura Zero

True Gamer
هذا اللي كان يعتبر فلوب ؟

The failure of The Iron Giant at the box office is solely due to the mismanagement of its marketing. It's considered one of the worst marketing snafus in mainstream movie history. Because they skimped and stalled on the marketing, the film opened at #9 in the box office.
 

Yoh Asakura Zero

True Gamer
ياساتر كذا بغير رأيي فعلا عن مشاهدته …..

أوه Prince of egypt كان ممنوع في السّعودية على أيام أشرطة الVHS هو و مولان وأحدب نوتردام ... أمير مصر ممنوع بسبب قصّته التّوراتيّة المزيّفة المحرّفة مولان ممنوع بسبب انّه فتاة قصّت شعرها وتشبّهت بالرّجال أحدب نوتردام ممنوع بسبب انّه عايش في كنيسة وكانت هالامور حسّاسة جدّا ذاك الوقت ! ! !
 

S30D1999

True Gamer
أوه Prince of egypt كان ممنوع في السّعودية على أيام أشرطة الVHS هو و مولان وأحدب نوتردام ... أمير مصر ممنوع بسبب قصّته التّوراتيّة المزيّفة المحرّفة مولان ممنوع بسبب انّه فتاة قصّت شعرها وتشبّهت بالرّجال أحدب نوتردام ممنوع بسبب انّه عايش في كنيسة وكانت هالامور حسّاسة جدّا ذاك الوقت ! ! !
واو فعلا
 

S30D1999

True Gamer
The failure of The Iron Giant at the box office is solely due to the mismanagement of its marketing. It's considered one of the worst marketing snafus in mainstream movie history. Because they skimped and stalled on the marketing, the film opened at #9 in the box office.
ياخي حرام زي كذا فيلم يتم التعامل معه بالطريقة السيئة وهنا نشوف كل فيلم ديزني ينجح نجاح خارق مهما كان مستواه وكلها تتشابه
 

S30D1999

True Gamer
احد يذكر فانبوي وتشم تشم ؟ اذكره ممتع بس اشوف اغلب الناس يكرهونه بشكل غريب.


@Invader Zim
 

Invader Zim

TG’s Discord owner
احد يذكر فانبوي وتشم تشم ؟ اذكره ممتع بس اشوف اغلب الناس يكرهونه بشكل غريب.


@Invader Zim
ما كان كويس لكن كان ثوري من ناحيه الcgi( الشد ورخي ) الي صار يستخدم في اعمال اخرى مثل hotel transylvania
 
أعلى