bits
True Gamer
Microsoft managed to eke out a slight increase in its overall gaming revenues year-over-year for fiscal 2020 thanks to strong Xbox content and services revenue, and unsurprisingly no real help from hardware sales.
الزيادة كانت في السنة المالية 2020 مقارنة ب 2019. الزيادة سببها الأداء القوي لخدمات الألعاب المقدمة من الشركة أما أداء الهاردوير فلم يكن أبدا عامل مساعد في الأرباح.
The 10K revealed that gaming revenue was up $189 million, or 2%, year-over-year for the full year ending June 30, 2020.
تقرير ال 10k المالي من الشركة يظهر زيادة في الأرباح بقيمة 189 مليون دولار وهي زيادة 2% عن السنة المالية 2019.
Xbox content and services revenue was up $943 million, or 11%, largely driven by growth in Minecraft, third-party games, and subscriptions, with Microsoft noting that higher engagement due to COVID-19 lockdowns also had a meaningful impact.
خدمات و محتوى الاكس بوكس حقق إيرادات بقيمة 943 مليون دولار بزيادة قدرها 11%. الزيادة أسبابها الرئيسية الأداء القوي لماينكرافت،العاب الطرف الثالث و الإشتراكات. مايكروسوفت تنوه أيضا أن الزيادة في نشاط القسم تحسن كثيرا أثناء حظر التجول الصحي بسبب فايروس كورونا.
This includes Xbox Game Pass, which reached 10 million subscribers as of April this year, and Minecraft, which Microsoft reported saw 132 monthly active users over Q4 alone.
أرباح الجيم باس داخلة في أجمالي الأرباح وعدد المشتركين وصل لعشرة ملايين في شهر أبريل من العام الحالي. عدد المستخدمين النشطين لماينكرافت وصل ل 132 (أظن فيه كلمة مليون ناقصة في الخبر) شهريا في الربع المالي الرابع.
However, hardware revenue for the full year was down 31%, which Microsoft attributes to decreases in overall volume sold and lowered prices of its consoles, very likely due to the end of the current console generation.
أرباح الهاردور للسنة المالية 2020 شهد هبوطا قدره 31% بسبب الإنخفاض في سعر ومبيعات أجهزة الاكس بوكس. في الغالب هذا الإنخفاض الشديد سببه الرئيسي هو الوصول لنهاية عمر هذا الجيل من الأجهزة
المصدر
التعديل الأخير: